איפה נמצאת הבמה המרכזית – ירח מלא על ציר דלי אריה 2020

ירח מלא זה במעלה 20.00 האופק בטלה ושליט המפה מארס, חזק מאד בגלל מיקומו וכיון שפותח את המפה. מיקום זה לוחץ על כפתורי הישרדות שנוגעים לאמונות ותפיסת עולם ולכן ירח מלא זה מזמין למרחב של מאבקים שעוסקים באמונה ופילוסופית חיים , החל מתפיסה אישית וכלה במהות האלוהות.

ירח מלא זה נקרא סופר ירח, בזריחתו נראה מאיר וגדול מבדרך כלל, וכך גם השפעותיו. ירח מלא תמיד מעלה תמיד את הסוגיה של הדואליזם בחיינו, החל מכן ולא , לבן ושחור ועד דואליזם ראשוני של השפעת הורים : אמא מול אבא,  בצורך בשייכות לעומת הצורך לבדות, שכל מול רגש, מודע מול תת מודע.. מיקום הירח מספר לנו איפה מתרחש הקומפלקס המרכזי בחיינו בזמן נתון : אבחון, הבנה ומודעות מעניקים כלים לעבודה התפתחותית . ציר זה של ירח מול השמש, מתרחש בזירה של האריה מול הדלי …

מה זה אומר? הירח המלא באריה מדבר על היחיד המונע מחוויה אישית הנשענת על אהבה והכרה לצד הקבוצה אליה הוא  משתייך ודרכה יוצר ומגדיר את עצמו, מה קורה שאנו מוצאים עצמינו כיחיד בקבוצה? האם אנו מתאימים? האם יש לי מקום בשבט הזה? בכל אחד ואחד מאיתנו יש את הצורך להיות מחד ומאידך להשתייך, אינדיבידואציה לצד שבטיות סימביוטית . שני צרכים אלה הם ציר בסיסי בחיינו והירח המלא מביא את הציר הזה להקצנה ולכן עולות, צפות ומגיחות שאלות מפתח בנוגע לאיזון שלנו בחיים, האם מחיר האינדיבידואליות היא בדידות וניכור או שמא נבלענו בחיבוק השבט באופן שיוצר חוסר אמונה לגבי מה נמצא מחוץ לגבולות המוכרים והבטוחים? שני חלקים אלה הם מספרים את אותו סיפור מזוויות שונות: מצד אחד הצורך בהכרה מיוחדת שבונה את הזהות האינדיבידואליות בגיל צעיר מאוד וממקום זה נוצר הביטחון בעולם ובחיים , מצד שני הצורך בקבוצה שתתן את המשוב והאמות מול התחושות הראשוניות שלנו.

מקום זה מעלה שאלות מפתח שנוגעות לילד הפנימי, האם אנו מונעים ממחיאות כפים כמו ילד שחש את הקיום רק דרך התגובה וממקום זה ההתניות לוכדות אותו בתוך תסריט ודפוסים שמסרסים את היצירתיות שלו, האם תשומת הלב היא הגורם לקיום? האם חוסר בתשומת לב מעוררת את המקום החבול, המנוכר והשבור? ומכאן נוצרת תחושה של זחילה למחילה השבטית להיבלע בתוכה? או למרוד, להתריס ולעלות על בריקאדות? ההבנה של מקור הצורך ומהותו והתמרתו למקום בו ניתן לצאת מהתניות כדי להתחבר לגיבור הפנימי ולהיות שותפים בבריאה

לכן זמן זה לוחץ על כפתורים אלה ובכך נוצרות הזדמנויות ללימוד מחוץ למרחב הבטוח, מחוץ להתניות כדי לצור איזון פנימי ועלות מדרגה למקום בו נוכל להתחבר לגיבור הפנימי בחיינו..

דרך אחרת להבין את הסוגיות של ציר דלי/אריה מדברת על הצורך באיזון עדין בין הצרכים הראשונים של השאגה האישית הנובעת מרצון להיות מלך, מלך האריות:) מלך זה קיים אך ורק בזכות הממלכה שלו, אם לא קיים אם נזרק לגלות..

לעיתים האדם עצמו זורק את עצמו לגלות בדרכים מרתקות ומופלאות.. המטרה להיפרד מהשבט בו קיבל את המשוב הראשוני כדי לגלות מה נמצא שם מעבר לשולים האסורים. למעשה הממלכה והקהל הנמצא בממלכה המוכרת יוצרים לנו מרחב בטוח מחד אך כולאים אותנו בתוך אותו מרחב, ממקום זה נולדת דילמה : האם להיות כוכב יחיד וזוהר במלא העוצמה או להיות חלק מקבוצה בעלת מטרה גדולה מהעניין האישי של היחיד. ממש כמו שחקן מפתח  בקבוצת כדורסל, הברק האישי מול הצורך בקבוצה בה ניתן להופיע ולעיתים גם לעמעם את הזהר האישי לצד זהר של שחקני מפתח אחרים. דילמה זאת פשוטה כלל ועיקר זה להיות או לא להיות! זה אגו אישי של ילד למול אגו בריא של אדם המודע לייחודיות שלו בעולם.

לכן ירח מלא זה יזרוק אותנו למקור הדילמה ולתחושה של איפה נמצאת הבמה המרכזית בחיי ומה התלות שיש בבמה זאת, מה הביטחון או חוסר בטחון שמעניק או לא מעניקה, האם יש לי מקום לשאוג את השאגה של הקול האמיתי ללא פחד וללא מורא או שמא הקול מתכווץ לקולו של הילד הקטן שרוצה רק את מה שהוא רוצה.. 

ברכות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן