היפה והחיה בשינוי מגמת יחסים – ונוס עושה תשעים לסטורן

המפגש האחרון בין ונוס וסטורן התרחש ב 11.12.19 תחת השליטה של סטורן מנקודת זמן זאת התחיל שיח חדש בין ונוס וסטורן, תחת שליטת סטורן (צמידות ונוס סטורן בגדי) וכעת ב 3.3.20 אנו מקבלים תפנית בעלילה: ונוס שוברת את ההשפעה של סטורן ומתחילה לצור התנגדות דרך מאבק לביטוי החלק של הרצון , הרצון הפשוט להיות

כדי להבין קצת יותר לעומק נתחיל במה מייצג כל גרם שמימי באינטראקציה זאת: ונוס מייצגת את המערכות המאפשרות לנו לזהות את הצרכים הראשונים שיוצרים לנו מרחב בטוח, הדפוסים מוחתמים בשלבים מוקדמים מאד של חיינו מתוך המגע ראשוני ביותר .. לעומתה סטורן מייצג את הקוד החברתי המסייע לנו לחוש שייכות חברתית דרך הכרה חברתית, תיוג ומיתוג של העונים למושג הצלחה .

כיוון ששני קולות אלה מייצגים צרכים שונים לכן השיח בניהם מדבר על קונפליקט בין מה שאני כפרט זקוק מול עצמי לעומת מה אני זקוק למול החברה, לכן זווית זאת נוגעת בפער בין הצרכים האישים לבין השפעה חברתית, מצד אחד ההשפעה האישית היא המדויקת ביותר ונוגעת בצרכים הכי ראשונים שמאפשרים סיפוק, שמחה ואושר ומצד שני ההשפעות של החברה עצומות שכן הן מוזנות מהיסטוריה ארוכה בשנים, הן מוחתמות משושלות משפחתיות ושיוכים שמתבססים על מקור מדיני, לאומי או כל תבנית שאנו רשומים תחת עינו של האח הגדול..

דרך אחרת לזהות את השיח בין ונוס וסטורן, ונוס מייצגת את אותו חלק פנימי שמחפש בטחון במרחב אישי שלא מותנה בדבר מלבד מה שיענה לאותו צורך ראשוני של בטחון בעוד סטורן מדבר על היסטוריה של שושלות ושיוכים שמתבססים על מקורות. סטורן מייצג את התבנית הפטריארכאלית, לכן מפעיל אותנו בסוגיות של טוב ורע, שכר ועונש, גן עדן וגיהינום, ושוב, תחושות אלה מוחתמות בשלבים ראשונים ביותר של החיים.

סטורן מייצג את הקריטריונים החברתיים שאנו אמורים לעמוד בהם כדי לחוש את תחושת השייכות החברתית, גאווה וכבוד להיות חלק מחברה מסוימת וכל מקום בו אנו חשים את הקוטביות של שייכות וחוסר שייכות, הכרה וחוסר הכרה.. מקום זה גורם לנו להפסיק להקשיב לחושים הראשונים ולגוף ולהתחיל להאזין לשכל שדורש ולוחץ בנוגע למה צריך לעשות כדי להיות ראויים לשיוך ולהכרה של החברה בה אנו חיים. ..

דרך שונה ומיוחדת להבנת השיח בין ונוס וסטורן היא דרך הכרת הדמות שכל גרם שמימי מייצג, ונוס מייצגת את הנסיכה הפנימית, היפה והקסומה שמחפשת בטחון ואושר בעוד סטורן מייצג את האוטוריטה והרף שיש להגיע אליו כדי להיות ראויים ולכן נחווה בעיני הנסיכה כחיה קשה וחסרת יכולת לראות את צרכיה… בכל פעם שנוצר שינוי ביחסים בין ונוס וסטורן, נוצרים יחסים חדשים בין הנסיכה הפנימית ובין החיה.. כעת הנסיכה מגיעה למקום בו יכולה להלחם בכל העוצמה לצאת למרחבים חדשים למרות שעדין משהו מעוצמת החיה ממשיך להדהד בתוכה ויוצר מתח, אתגרים ותחושה של קושי.. אלה הבעיות שאנו פוגשים שמשהו גדול מאיתנו מנהל אותנו ממקום עמוק מאד של ללכת בדרך שצריכים ללכת ולעשות מה שצריך ..

הקונפליקט בין לבין יוצר את הקושי בערך עצמי, ולכן מושלך גם למערכות יחסים ולכל דבר שאנו רואים כבעל ערך, ברגע שאין לנו ערך כלפי עצמינו אין לנו יכולת למגנט את מה שאנו ראויים למגנט..לכן זמן זה מפשר התבוננות עמוקה ושינוי ליצירת שיח מעצמים ובריא

נקודה נוספת בשיח זה, כיוון שוונוס וסטורן נמצאים במזלות קרדינלים, מדובר בזמן מיוחד בו ניתן לשנות גישה ביחס לשני הקולות שוונוס וסטורן מייצגים… לעיתים המציאות תופחת על הפנים דרך הקושי והאתגר הנקרה על דרכינו ולעיתים החוויה הפנימית של בעיה גדולה שניצבת מולנו מתגלה בכל עוצמתה.

חשוב לציין שהקשים כעת נוגעים בכל מה שאמור לספק לנו בטחון, החל מתחושת השפע האישי, מערכות יחסים, נכסים, כספים, עבודה וקריירה ו… לכן זמן זה מאפשר לגעת במקור הקושי ולתת מענה אמיתי לקונפליקטים/קשיים של זמן זה.. למי שרוצה לחקור לעומק איך זה מפעיל את המפה האישית שלו או למי שרוצה לבדוק לעומק איך היחסים בין ונוס לסטורן במפת הלידה, אני זמינה לקריאה עמוקה של שעה על מהות השיח בין ונוס וסטורן במפה האישית ואיך מופעל כעת כמנוף ליצירת מציאות תואמת צרכים וחלומות

ברכות לשיח מעצים

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן