הלקאה, אשמה ושפיטה – שמש עושה תשעים לסטורן

היום 21.4.20 שמש משוחח עם סטורן, כל שיחה בין שמש וסטורן מייצרת לחץ משום שמדובר בשתי אנרגיות שונות מאד זו מזו, שמש מייצג את מרכז המערכת שלנו בעוד סטורן מיצג את הגבולות (הפלנטה האחרונה הניראת בעין ערומה) שמש מיצג חום, סטורן מיצג קור, שמש מיצג קיץ, סטורן מיצג חורף, שמש מיצג הקרנה החוצה, סטורן מיצג גבולות פנימה.. כשיש שלנו שיח בין שני גרמי שמים או יותר שמיצגים סוגיות מנוגדות, נוצר לנו קונפליקט בין מה שמיצגים אותם גרמי שמים..אך בו זמנית, אנרגיות מנוגדות משלימות.. היכולת להבין את הניגודיות המשלימה מאפשרת ליצור שיח בריא שמוביל להתפתחות.

סטורן מציג את דמותו של הצנזור הפנימי וכן שיח זה תמיד לוחץ ויוצר קונפליקט שנוגע בצנזור הפנימי, זאת הסיבה ששיח זה מפעיל תחושה חזקה של מגבלה, התמודדות והתקלות עם מהמורות שלא ציפינו להן. למעשה זה המקום בו הפחד נולד וזה המקום בו הפחד יכול לנהל אותנו, פחד ממה שאנו מזהים בחיינו ופחד ממה יהיה..

הצנזור מביא עימו אשמה ודאגה ואלה מושלכות חזק למערכות יחסים ולסוגיות שנוגעות לקריירה והצלחה בעולם.. מקום זה מחזיר אחורה בזמן לסוגיות שנוגעות בדמות האב. החל מאבא ביולוגי וכלה באבא רוחני ועד אבינו שבשמיים: חשבון נפש עמוק, אינטנסיביות גדולה ותחושה של קיבעון, זה המקום לבדוק מה נותן לנו בטחון בחיינו ועד כמה אותו בטחון מעצים או תוקע. זה הזמן להקשיב ולקחת אחריות על המקומות של ההצלחה בעולם

במילים אחרות: זווית זאת/ שיח זה בין שמש וסטורן מדברת על הצלחה/כשלון, כיוון שזמן זה לוחץ כל כך חזק על סוגיות של הצלחה וכשלון, ייתכן ונתקל במצבים בהם נצטרך להתחייב לאחריות ומאמץ שיגבילו את החופש שלנו ויגייסו את המשאבים שלנו כדי להגיע למה שסימנו המטרה והצלחה… אגב זמן זה מסמן תוצאות של עבר ולכן יש סיכוים שנתקל בסוגיות שלא סגרנו מעבר וכרגע דולפות ולוחצות על ההווה עם השלכות לעתיד…למשל, כלכלית: חוב שלא סגרנו יכול לצוץ משום מקום עם ריבית ולחץ שישפיע גם על העתיד.. חשוב לזהות שמדובר באזור שמוגרה ולוחץ על כפתורים שיש לטפל ולעבוד עימם כדי לאפשר התפתחות, הצלחה והגשמה של מטרות ויעדים זמן זה בסך הכול מראה שיש לסגור עניינים של עבר ולמצוא פתרונות עדכניים לזמן זה…

דרך אחרת שהיבט זה יכול להראות את עצמו ניפוח האחריות ועומס, זה הזמן לזהות למה ומדוע ואיך לצור גבולות בריאים שיאפשרו בעתיד לפרוץ אותם ולגדול למטרות והיעדים שלנו. טיפ, הקשבה לאינטליגנציה החושית..

דרך נוספת להתבונן בשיח זה: סטורן מייצג את המציאות הבוחנת אותנו מול דרישות החברה ולכן אנרגיה זאת מעוררת את הצורך להצליח, לעמוד במשימות, להגיע למקום הכי נחשב ובעל עוצמה כדי לזכות בהכרה של העולם ..אך כמו תמיד ההכרה מתחילה מבפנים, אם יש בנו צנזור חזק מידי, לעולם לא נרגיש שהגענו למטרה ולעולם לא נחווה תחושה של הצלחה וגם אם נכיר בה, לא נוכל ליהנות ממנה.. סטורן מייצג את אותה אנרגיה חברתית חיצונית מחד ומאידך את האנרגיה הפנימית המכוילת למקום זה.. לכן שסטורן נע בשמיים אנו חשים את האנרגיה הלוחצת כבאה לידי ביטוי דרך אנשים, נסיבות, מצבים , מפגש עם כללים, חברה, סמכות, אחריות ויותר מכל ציפיות..מקום זה מעמיד תחת עדשה מגדילה ולכן תחושת הכבדות, עייפות ועצבות.. חשוב לזהות שאלה רק סימנים לכך שאנו לא מכוננים לגמרי ולכן הולכים יד ביד עם הצנזור. לצנזור יש מטרה ברורה מאוד לשפר ולאפשר להגיע לטוב ביותר..לכן סימנים אלה מאפשרים דיוק לדרך ומי שדייק עם הדרך יחוש תחושת התרוממות וידיעה שהכול בסדר.

זמן זה בו שמש עושה זווית לסטורן, או במילים אחרות משוחח עם סטורן, מתעוררות הסוגיות הללו, לכן, אם נחווה ונרגיש את הכיווץ האשמה והשפיטה בזמן זה, אם קולו של הצנזור ילחש באוזננו כמה אנו לא טובים.. מותר לעצורJ לבדוק האם? מה הוא כשלון? האם יש כשלון? או מסע עם היתקלויות לעבר המטרה שכל צעד מעצב ומוביל אותנו צעד אחד קרוב יותר להגשמה…במקביל מה היא הצלחה? האם יש הצלחה? וכמו תמיד .. בחוויה שלי הצלחה היא היכולת לצלוח את נהר הפחד.. תמיד אפשרי:)

חשוב לזהות שלא תמיד נהיה מספיק כנים לעשות לעצמינו את זה ונשליך את הכול למערכות יחסים אז אם פתאום עולה קול של חוסר שלווה ועצבנות מול אנשים קרובים לנו, זה רק הצנזור שלא מסוגל לקחת אחריות על תוצאות המציאות העכשווית ולכן זורק על מי שהכי קרוב את תפוחי האדמה רותחים..

וכמו תמיד שמתקיים שיח בין שמש לסטורן אני מזכירה סיפור נחמד על תומס אלווה אדיסון, ששאלו את אדיסון איך זה נכשל עשרת אלפים פעמים, תשובתו הייתה פשוטה: “לא נכשלתי. רק מצאתי עשרת אלפים דרכים שלא עובדות

זמן בו נוכל לזהות מה מפריע לביטחון שלנו בגלל השיחות הפנימיות הללו.. וכשנגלה נוכל לעצור ולצור הסכמה שמותר אחרת, מותר לפני הכול גם ליהנות מהדרך:)

ברכות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן