הקשר בין אמונה לפעולה – מארס עושה תשעים ליופיטר – ינואר 2021

היום 23 לחודש מארס עושה תשעים ליופיטר, זווית זאת מדברת על קונפליקט בין מארס ויופיטר. ומצד שני על אפשרות לשחרר אנרגיה לפעולה כדי להגיע לתוצאה שתצור בטחון ושלווה.

אמנם עלפי הקלאסיקה זווית של תשעים מדברת על קונפליקט וקושי, אך בפועל בחיי היומיום האנרגיה דווקא נגישה יותר, אבל משום שהלחץ מייצר נגישות מהירה מאד זה יכול להיות יותר בעייתי מאשר תועלת

ולמה? משום שמצד אחד, יש לך יותר התלהבות ומוטיבציה לנקוט בצעדים נועזים לקראת המטרות שלנו. עם זאת, אנו יכולים למצוא עצמינו נאלצים לעשות זאת מתוך תחושה של כפייה רגשית במקום לבחור ממקום של חופש ובטחון.. לחלופין, הפעולות שלנו יכולות להיות מופעלות על ידי דחף אינסטינקטיבי יותר מאשר על ידי תחושה של מה נכון באמת. זמן בו הדחפים עשויים להיות מוגברים בקלות, לכן גם הקשים לשליטה. ומכאן קצרה הדרך לכעס, תוקפנות ואסרטיביות.

מה שכל כך נחוץ כעת: בטחון, הביטחון יכול להופיע כיהירות בעיני אחרים. האומץ עלול להפוך אותנו לחצופים ותוקפנים בעיני אחרים. אם קונפליקט זה לוחץ לנו על כפתורים בסיסים במפת הלידה שלנו, נתקשה לראות בטחון ועוצמה והמתח עלול להתפרץ באופן מפחיד או מאיים… טיפ: זאת אנרגיה שזקוקה לניהול חכם ולא ניהול צודק הנובע מאינסטינקט של הדרך שלי נכונה.. לשים לב, לספור על עשר פחות ולבדוק איזה חלק של חוזר בטחון נחשף כעת ואיך ניתן להיעזר בנורות אדומות אלה ליצירת ניהול בריא ונכון שיוביל לביטחון ושלווה.

דרך אחרת להבין את השיח בין מארס ויופיטר היא הבנת הארכיטיפים המשתתפים בשיח זה, מארס מייצג את הלוחם הפנימי שמונע למטרה כהגשמתה תאפשר לנו בטחון ותחושה של עוצמה. יופיטר מייצג את הפילוסוף הפנימי שמונע מתפיסת עולם שנשענת על אמונה שמטרתה לתת דלק לפועלות שאנו עושים כדי להגיע למטרה.

אך שיש קונפליקט בין אמונה ופעולה, לפני הכל יש זליגה גדולה שת אנרגיה או לחץ כל כך חזק שבמקום להגיע למטרה אנו מגיעים לקירות וחווים את התסכול, כעס, תוקפנות, אגרסיביות ואיפה? בדיוק במקום בו אנו נדרשים לפעול אחרת כדי להגיע לתוצאות אליהם אנו מייחלים

בפועל מה שקורה, המון לחץ שמחפש דרך שלחרור אם יש לנו הבנה מה קורה אנו יכולים להגיע למצב של ניהול האירוע וללמוד איך לעשות את הדברים באופן נכון ובריא ואם לא, האירוע מנהל אותנו, איך? אנו יכולים בקלות לצור תחושה של יהירות ותוקפנות באחרים ומכאן הדלתות שאמורות להיפתח ננעלות באופן חזק יותר ואז נוצר לחץ גדול יותר שמפעיל שוב את אותו דבר ומכאן קצרה הדרך למעגל אכזר שמותיר אותנו חסרי אנרגיה, חסרי אמונה וחסרי יכולת לפעול

אם נתבנון בכנות במצב ונלמד לספור עד עשר לפני שנפעל על אוטומט, יש סיכוי מצוין שדווקא קונפליקט זה יאפשר לנו לעבור כמה קירות וכמה חומות ולהגיע לא רק למטרות ששמנו לעצמנו אלא להרבה יותר ..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן