התבוננות במראות מערכות היחסים – מולד הירח במאזנים – אוקטובר 2021

מולד הירח במאזנים מכניס אותנו לזירה מרתקת שלעיתים מרגישה כמו אולם מראות, הכל מראות שמקפות ומזהות את אותנו.. מראות גדולות, קטנות, רחבות, גבוהות, קעורות, קמורות, מעוותות .. הכל מראות ושלל המראות מראות לנו מי אנו בתוך העולם..

נחזור רגע להבין מה אומרות המאזנים.. במסע ההתפתחות שלנו ניתן לזהות שששת המזלות הראשונים מייצגים את הגדילה האישית שלנו כאינדיבידואל בחיינו הפנימיים, ומזל מאזנים פותח דלת לעולם שבחוץ:  המאזנים הוא המזל הראשון שנגלה אחרי המסע הפנימי ולכן מאזנים מייצג את החשיפה ודרך הזיהוי המתבטאת על ידי השתקפויות והשלכות ולכן מרחב זה מדבר על התחלה של שינוי עמוק

ארכיטיפ מאזנים מספר לנו איך אנו מעמידים עצמינו על המאזנים מול העולם, מול האחר בכלל וביחסים זוגיים בפרט ולכן הסוגייה המרכזית של ארכיטיפ זה מדברת על בידול וחיבור .. אגב, ממקום זה כדאי ומומלץ לציין שהחיבור הראשוני עם האחר הוא החיבור עם ההורה מהמין השני כשתחושה והמחשבה שיחסים עם דמות זאת מסוכנים ועדיף להימנע מהם (אויב/אוהב) ומכאן השלכה על זוגיות ..(אחד הכלים המרתקים לבחון את מערכות היחסים שלנו .. למה אוהב ואויב יושבים על אותה משבצת

דרך אחרת להבין את מהות אנרגיית המאזנים היא התייחסות למה אני לא (ציר טלה/מאזנים) ולכן משקפת לנו את כל מה שאנו לא וממקום זה קל מאד לזהות את הסוגיות של חסר ערך עצמי ..וכיוון שהשמש והירח במולד זה ממוקמים בבית 9 יש לנו עניינים עם אמונות בהן נגזרת העצמה של ענייני ערך עצמי והתניות פנימיות שנוגעות בערך עצמי ואיך בא לידי ביטוי בתוך מערכות יחסים.. מקום זה מספר לנו שחודש זה מאפשר לנו גישה לרבדים שבדרך כלל נסתרים מהיכולת להתבונן במראות במיוחד שמרקורי עושה את הרטרו שלו במאזנים וחוזר להיפגש עם השמש והירח במאזנים.. ולפתוח את כל מה שקשור ליחסים בכלל וזוגיות בפרט

זירת המאזנים מספרת לנו על המרחב הבטוח ביחסים והדחף ליצור את הביחד. כשמרקורי ברטרו חוזר כעת לבדוק האם הביחד הזה בעל ערך או שמא דבק שמנסה לחבר? האם היחסים באמת נשענים על אותם ערכים ומעניקים את  הידיעה של הכל בסדר? האם התנהלנו מתוך ריצוי ופשרה? האם אנו באמת אוהבים ובעלי יכולת הכלה? או אולי החיפוש אחרי החתיכה החסרה לא באמת סוגרת על מה שחסר אלא רק מעצימה את החסר.. אגב, שמתם לב כמה אנשים נפרדים בתקופה זאת?

לכן מחזור ירחי זה יאפשר לנו גישה למקורות הפנימיים העמוקים ביותר דרך המפגשים עם העולם שבחוץ, ונוכח כל מה שצוין לעיל המראות החודש תהיינה עם אלמנט חידוד חזק מאוד ואפשרות לראות את מה שלא ראינו עד כה.. במקביל כדאי לזהות שמארס צמוד לשמש ולריח ועוד יומיים נגיע לשיא חדש כשתיווצר צמידות בין השמש ומארס.. כל כניסה של מארס לכל זירה מדברת על מה אנו מוכנים להילחם ולמען מה אנו מוכנים לצאת לקרבות ולהקריב וכיון שוונוס שליטת מאזנים ומראס שליט עקרב , אנו נמצאים בלופ אנרגטי שכל אחד “גר” בבית של האחר ונוצר סוג של לופ אנרגטי שיכול להפיל או להיות מקצפה יוצאת דופן לפריצת גבולות דרך שחרור..

אופק המולד בגדי ופלוטו בבית ראשון מהווה וקטור חזק מאד בצורך לקלף ולהתחבר לאמת במיוחד שכבר נכנס לעצירה לקראת שינוי מגמה מרטרו להילוך ישיר.. ומקום זה לוחץ חזק מאד על כל מה מניע אותנו עם דחיפה שלנות כדי להיות אמתיים, כנים וישרים בכל הנוגע לעצמנו ולמערכות יחסים שלנו, לכן  זמן זה יכול לקלף את עלה התאנה ולחשוף ..

חשוב להזכיר פעם נוספת שמזל מאזנים הוא הראשון להיחשף לעולם.. לכן מערכות יחסים שיש בהן אלמנט שלא מאפשר ומעצים יכולים להתגלות באופן שלא דמיינו קודם לכן.. ממקום זה נוכל לזהות קשת רחבה שמתחילה ממקום של גילוי ועבודה לשיפור או להבנת ההכרח לבידול ופיצול.. כך או כך החוזים שנוגעים ליחסים נכנסים להילוך גבוה ..

נקודה חשובה נוספת ..סוגיות של ערך , ערך עצמי, ערך של יחסים, ערך של מציאות, ערך של.. זמן לבחון את הערך ואגב, בתרבות שלנו הערך הראשוני שקופץ הוא כמה את/ה שווה.. לכן מקום זה יכול לשים פוקוס על סוגיות כלכליות והשפעתן על מערכות יחסים.. ושוב.. המראות תראינה לנו את כל מה שניסינו להתכחש, להעלים ולהחביא..

במפת המולד אין אש מלבד כירון בטלה , כשירון נמצא בידוק מול המאורות מה שמספר לנו על מתח גדול, שסע ענק, פצע וכאב שיושב בכל אחד ואחד מאתנו עם השלכות למערכות יחסים ולכל חודש זה ימצא אותנו נאבקים בסוגיות של פצעי עבר, כאב וסבל שמבקשים להשתחרר ולהלחים ויותר מכל כעס שנאגר ונצבר במקומות פנימיים עמוקים מאד מחפש ערוץ לצאת החוצה..

נקודה מעניינת נוספת היא גודש באלמנט אוויר, מצד אחד גוש זה יכול לפתוח ערוצים לתקשורת מחודשת, לפרספקטיבה, גישה ותפיסה שונות ומכאן גם יכולת לתקשורתית חדשה, הדברות ויצרת חוזים של שלם במקומות בהם התנהל ה מלחמה, אך בו זמנית הצד הפחות חיובי מדבר על עצבנות, חוסר שקט,  דומיננטיות ואיום דרך מילים או חווית איום בגלל מחשבות ושפה ששונים ממה שאנו מכירים

כמו כן, השמים בתנועה לאחור במולד זה, מרקורי, יופיטר, סטורן, אוראנוס, נפטון ופלוטו ברטרו ולכן המגמות כמו הפוך על הפוך, במקביל לכניסה עמוקה למרחבים שבדרך כלל אנו מדחיקים ומכחישים ומכאן גם המבחנים במערכות יחסים שהכל יוצא החוצה ולא ניתן עוד לחיות בהסתרה או התעלמות..

זמן מיוחד מאד בו ניתן לזרוע זרעים של התחלות חדשות תוך שאנו יכולים לפרק ולהרכיב את הפאזל של החיים שלנו בשלל דרכים יצירתיות אמתיות, אותנטיות, מתחשבות, מכירות ומכילות, דרכים של חמלה והבנה, הדברות וחיבורים מיוחדים שמיצרים מרחב ועולם בטוח יותר..

 

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן