התפתחות וצמיחה דרך סדר או דרך כאוס – יופיטר עושה תשעים לאוראנוס – ינואר 2021

רוצים לצמוח? לגדול? להתפתח? היום 17.1.21 זה המקום והזמן לחקור את ההזדמנויות המיוחדת הנקרות על דרכנו בתהליכי התפתחות, צמיחה וגדילה. השיח בין יופיטר ואוראנוס מדבר על מצב זה: גם יופיטר וגם אוראנוס עוסקים בצמיחה ושינוי, חופש ואידיאליזם, אך הסגנון שלהם שונה מאד, יופיטר מגיע עם האופטימיות וחום ואוראנוס מגיע עם רעמים וברקים פתאומיים.. .

יופיטר מתייחס מחפש את ההתעלות למשהו גבוה יותר בעוד אוראנוס מבקש לשחרר את כל מה שהיה ולפתוח מרחב חדש לחלוטין או במילה אחת: כאוס. שני קולות אלה מגיעים ממקומות שונים ומיצגים אג’נדות שונות מאוד ולכן כשנוצרת זווית דינמית בין השנים אנו חווים את המתח ואת תחושה שכל אנרגיה מושכת לכיוון אחר לחלוטין ואנו נקרעים בין לבין למרות שעמוק בפנים זה מרגיש שגם זה וגם זה נכון..

איפה יושב הקונפליקט יופיטר מבקש להבין את חוקי הטבע ולצור סדר חדש שתואם את הטבע בעוד אוראנוס מבקש את הכאוס שמשמעותו העדר סדר ולכן המתח, קולו של יופיטר הפילוסוף שמספר לנו שאמונה היא המפתח ואמונה שענת על שביל שבדקנו ולמדנו בעוד קולו של אוראנוס המורד שמספר לנו איך אתה יכול לדעת אם לא בדקת משהו אחר? איך אתה יכול לדעת אם לא ניסית והתנסית בכל האפשרויות ומכאן מתחיל לחץ בין ללכת בשביל האמונה שסומך על הכול למול השביל של נפוץ והכאוס שמיצר קרקע חדשה ממנה הכול אפשרי.. האם?

האם צמיחה והתפתחות הם תהליך אורגני מתפתח או האם צמחיה והתפתחות הם תוצאה של ספונטניות חסרת גבולות להתנסות בכל מה שאפשר? מה באמת מלמד ומפתח? שאלה טובה לשאול היום

למעשה שני הצדדים מצויים בתוכנו ושתי הדמויות חיות בנו בכל רגע ושני הטיעונים קיימים בכל עת.. כעת זה הזמן בו לבחור מה משוך יותר האם הבטוח או הלא בטוח וסקר קצר ומהיר יעד ששני השבילים לא בטוחים ואותה מידה שניהם בטוחים ומכאן הקונפליקט רק הולך ומתעצם… היום נבחר האם דרך אחת טובה מאחרת או האם פשרה היא מענה או האם היכולת להבין שלמרות המתח והקונפליקט לשני החלקים יש מקום בתוכנו ושניהם טובים באותה מידה וניתן בעזרת הבנת עומק איפה מתיישב הסכסוך הפנימי איך לעבוד עם דינמיקה זאת להתפתחות וצמיחה שכל כך הכרחיים בימים אלה.

אז מה הפתרון? ההכרה בשני צדדים שונים שכל אחד נותן מענה לצורך שונה בתוכנו, יש בנו את החלק שזקוק להאמין על בסיס של לימוד והתנסות עבר ויש בנו את הצורך לשחרר ולהעיף את כל מה שהכרנו עד כה כדי להתחיל מחד נקים וללא משקל עודף… כיון שמיקום יופיטר ואוראנוס במזלות קבועים מדובר בקולות פנימיים שמחפשים בטחון, בטחון באמונה המיוחדת ומצד שני בטחון ביכולת לנער את מה שלא הכרחי להמשך הדרך

כדי להבין את מהות השיח, כדאי לבחון את נקודות משמעותיות במחזור היחסים הבין השנים

צמידות יופיטר אוראנוס חלה ביוני וספטמבר 2010 ולאחר מכן בינואר 2011
זווית של תשעים : אוגוסט 2013 ופברואר ואפריל 2014
זווית של 180: דצמבר 2016 ומרץ ספטמבר 2017
כעת אנו בזווית של תשעים סוגרת
והתחלת המעגל החדש צמידות תהיה באפריל 2024

ברכות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן