ירח מלא – פברואר 2023 – ירח שלג

ירח מלא החודש מגיע לשיאו ב 5.2.23 בשעה 20.28 שעון ישראל . ירח זה מכונה ירח שלג.

ירח מלא תמיד מספר לנו על שיאו של תהליך שהחל במולד, ירח מלא זה מכונה ירח שלג ומביא עימו מסר עמוק מאד לכולנו ולכל אחד ואחד מאיתנו ברמה הפרטנית ביחס למיקום עליו מתלבש הירח המלא.

הירח המלא מייצג את סימבוליקה של אנרגיות מנוגדות /קוטביות:  השמש מייצג את מהות הגלויה ואת אני החיצוני שלנו. הירח מייצג את האני הפנימי והלא מודע העמוק שניזון ממעמקים ולכן כשהירח מתמקם מול השמש נוצר קונפליקט בין החלקים הללו, קונפליקט שמבקש איזון וחיבור בין הקצוות.

ברמה הסימבולית השמש מגלה את מי שאנו והירח שומר את סודות העתיקים שלנו ושל השושלת שלנו. השמש מסייע לטפח את האגו המתמודד עם מציאות החיים בעוד הירח מייצג את הרגש, הנפש והחלקים המעודנים שאנו מעדיפים להחביא ממציאות החיים ולכן שנוצר מצב בו הירח מתמקם מול השמש נוצר מצב של קונפליקט, מאבק והכרח לתת את תשומת הלב לגלוי ולנסתר ולחיבור שבניהם.

כעת, חודש פברואר ירח מלא על נקודת האמצע בין תחילת החורף לתחילת הקיץ ולכן נוצר לחץ שמביא את הכל לשיאים חדשים כדי למצות את אותם התהליכים עד תום.. מסיבה זאת זה הזמן בו מגיעה האנרגיה לשיאים חדשים כשאחת מתופעות היא תופעת מזג האוויר…למעשה זה הזמן בו החורף נאבק באביב שאמור להגיע ולקחת את מקומו ולכן משהו מאד לא רגוע ומטלטל ואנו נדרשים להביא משהו חדש לתמונת חיינו.

אם נתייחס למקור שמות הירח, צפון אמריקה. השמות נולדו מהקשר לאדמה ולשמים, לאוויר ולמים, לרוח ולאש.. חיבור עמוק לאיתני הטבע. ירח מלא של חודש פברואר הוא ירח שלג שמספר על האדמה המכוסה בשלג ועצם ההליכה על השלג כבר מדברת על התנגדות אחרת והכרח לשנות את המקצבים שלנו, להבין שמתחת לשכבה המסתירה יש אדמה מוצקה, בריאה ומיטיבה.  לכן המתנה הראשונה של ירח שלג הוא הסכמה לראות את מהות האנרגיה ולקבל בברכה את הקיים, לשחרר את האחיזה ולהתחבר לכוחות גדולים יותר באמצעות היצירתיות של הירח באריה והמקוריות של השמש בדלי.

שחרור האחיזה וההסכמה להתמסר לידיעה שיש סדר גבוה יותר שמוביל למקום בטוח למרות ועל אף הפחד של האגו מחוסר שליטה ופחד של הלא מודע מזיכרונות של תלות וחוסר אונים.. לכן השחרור, ההסכמה וההתמסרות מובילה למקום של אימון עמוק עימו נגיע למולד הבא בדגים, נגיע מוכנים.

מתנה נוספת של ירח שלג נובעת מהבנת ההתגבשות של המים לשלג והמסה מחדש למחזור חדש. מדובר בתהליך של אידוי, התגבשות והמסה.. אלכימיה של יצירת צורות חדשות שעוברות דרך צורות זמניות, מים מתאדים – זמני, מים יורדים ומתגבשים – זמני, שלג נמס למים – זמני וכל נמצא בתוך מעגל של תנועה אין סופית שמבקשת אימון מצד אחד והבנת תהליכים ארוכים שנמצאים בתוך תהליכים ארוכים יותר ומכאן המתנה היא הבנת עולם האלכימיה, סבלנות, רוגע ובעיקר שקט… שקט של התבוננות מחד והתחברות מאידך..

מתנה נוספת של ירח שלג היא שדברים גדולים מתרחשים בצורה פשוטה ועדינה, ומתחת לשכבות השלג נמצאת האדמה המיטיבה שבתוכה השורשים מעמיקים כדי לפרוח בכל העוצמה כשהאביב יגיע ולכן מתנה זאת מדברת על השלווה, עדינות, פשטות והתחדשות.

אסטרולוגית ירח מלא מדבר על זווית של 180 בין שמש וירח , ובמקביל כעת מיקום השמש על נקודת אמצע מדבר על זווית של 45 לנקודת אפס בגדי /טלה ונקודה זאת היא נקודת עוצמה יוצאת דופן.. נקודה זאת מקבילה היום לירח שלג ומעצימה אותו . הסיפור שמגיע ממקום זה שאמנם אנו נמצאים כרגע בתוך שיאה של סופה והקור של החורף, אך למעשה מצב זה מספר על בואו של האביב, התחדשות והזדמנויות חדשות לפריצת דרך חדשה וזאת מתנה נוספת של ירח שלג.

מתנה נוספת של ירח שלג היא הבנת הכוח שלנו, העוצמה והיכולת לגעת בפוטנציאל של מי ומה שאנו בעולם  ולכן המתנה היא להצהיר מה מיוחד בנו, וכאן כמובן ניגע גם במקומות של מה שונה בנו ומה אחר בנו ..מקום זה יכול לספר על סכנה של חוסר שייכות, וכן למרות ההתכווצות, למרות הקור והעומס, למרות הכאב והחוסר זה הזמן להצהיר מה המתנות המיוחדות שלנו וכמה אנו מוכנים לקבל את המיוחד שבנו כדי לזהור בדיוק כמו אותה אדמה מכוסה שלג תחת אורו של הירח המלא

מתנה נוספת של ירח שלג היא ההשתקפות ..לא רק ירח מלא שתמיד משקף באמצעות אירועים, אנשים ומצבים ..אלא ההשתקפות שנובעת מהחזר אור המגיע מהשלג! המתנה של החזר האור היא ההבנה שהאור יכול להגיע אך ורק דרך מפגש עם גוף אחר ועם ירח שלג יש לנו הזדמנות יוצאת דופן להבין את ההשתקפויות, המצבים והאנשים שמגיעים לחיינו כדי להראות לנו את האור

ומתנה אחרונה של השחרור הוא הדברים בהם אנו נאחזים והם לא מאפשרים לנו לנוע קדימה בתוך הסופה, החל מהתניות שמקורן בילדות מוקדמות וכלה בחפצים שמעלים אבק במרחב שלנו ועד לשחרור אמונות מגבילות.. כל אלה עוצרים את הזרימה הטבעית שלנו, כל אלה עוצרים לנו את הדרך ולמעשה פוגעים בנו , מרעילים אותנו וחוסמים את החיות והיצירתיות שלנו

ירח שלג מגיע עם בשורה מרתק ואגב, במקורותינו זמן הירח המלא של חודש זה מדבר על ראש השנה לאילנות.. ואם נבין את ירח שלג, בהחלט נבין את משמעות ראש השנה לאילנות וההזדמנות המופלאה לפריחה

ברכות לירח מלאור

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן