להאמין בגדול, לחשוב בגדול .. אופטימיות מופלאה או הגזמה יוצאת דופן – מרקורי עושה תשעים ליופיטר

אחד הדברים המעניינים ביותר בחיינו נמצא בעוצמת האמונה שלנו, כשאנו מאמנים באמת, אנו יכולים להזיז הרים, להניע דברים ולהגיע לפסגות מרתקות. האמונה היא דלק יוצא דופן שמעניק את הכוח , המוטיבציה, יכולת פריצת גבולות וחיבור למה שמעבר למה שאנו מכירים. כשאנו מחפשים במפה האישית מי אחראי על האמונה, מיד נגיע ליופיטר:) יופיטר מייצג את הקול הפנימי של המאמין שמעניק את הכוח לעשות ולצור

במקביל, יש לנו את העולם שאנו מכירים, הסביבה הקרובה לנו, השפה דרכה אנו מתרגמים את המציאות ודרכה אנו נפגשים ויוצרים קשרים מכל הסוגים, מרחב זה מגיע מרקורי, מרקורי מייצג את דמותו של מספר הסיפורים שמספר לנו מה אנו פוגשים ביחס לשפה הראשונית שלנו.

לכן גם מרקורי וגם יופיטר מדברים על תפיסת מציאות, תפיסת מציאות מתבססת על שפה שדרכה למדנו לראות ולהבין את העולם ובמקביל דרך האמונה שהכול אפשרי (או לא:) ) לכן שנוצר לנו שיח בין שני קולות אלה אנו פוגשים את האמונה מניעה את המקום המוכר כדי לצאת החוצה ואת המקום המוכר שמוכן להתחבר למרחב שמעבר.. 

אך אליה וקוץ בה.. האמונה נשענת על משהו שלא באמת מדיד וניתן לכמת או לקמט במרחב המציאות שלנו, האמונה מאד סובייקטיבית ומאד אישית ולכן האמונה יכולה להעניק אופטימיות ודלק מדהים לצאת למסעות מעבר למוכר והידוע מחד ומאידך האמונה יכולה להעניק את המקסם שווא, או התקבעות בדעתנות וגישה אישית מבלי לאפשר רחב בדיקה שמעבר לאישי

במקביל השפה שלנו הבנויה על אימוץ והרגלים של מה שרכשנו בשלבים מוקדמים ביותר של חיינו, לא בהכרח שעצרנו לבדוק או לחקור מה באמת והאם מילה או חוויה שהולכת עם מילה מסוימת מתארת לנו את המציאות באמת..

ולכן שמשהו לא ממש מדויק נחווה סוג של קריסה, או משהו בסביבה הקרובה לנו או בעולם האמונות שלנו ולכן השיח הדינמי בין מרקורי ויופיטר יוצר לא מעט תחושות, הרגשות וחוויות של קושי.. חשוב לזכור שבו זמנית ניתנת לנו הזדמנות לבדוק לעומק האם ולמה ומדוע..

דרך אחרת לראות את היחסים בין שני הקולות המרכזים שמנהלים את תפיסת המציאות שלנו. מרקורי ויופיטר הם שני הקולות המרכזים (באסטרולוגיה העתיקה טרם גילוי הפלנטות הטרנספרסונאליות האם היו הפלנטות היחידות שאחראיות על תפיסת המציאות כשליטי המזלות המשתנים) כשנוצר קונפליקט בניהם, תחושת הבלבול והמתח הנובע מהבלבול יכולה לצור לא מעט כעס שמתפרץ מכל משב רוח וגם הקטן ביותר, למעשה מקום זה מייצר שרפות שלא ניתן לנהל אותן, זמן זה לוחץ חזק מאוד על תבניות שיוצרת את השפה הפנימית שלנו בנינו לבין עצמינו ובנינו לבין העולם.. התבניות מתחילות לגדול מעבר לקופסאות בהן הן מאוחסנות, או במילים אחרות התת מודע מתחיל להפעיל גלים על גלים של מידע שאגור בפנים כדי שנוכל לבדוק אם המחסנים שלנו עדיין משרתים אותנו בצורה נכונה או שהגענו לנקודת הפג תוקף..

למעשה בחיים היומיומיים אנו עושים את מרבית הפעולות באופן אוטומטי, לא רק פעולות אלא גם מחשבות עובדות באוטומט ורק כשמגיע משהו שונה אנו מוצפים בכל מה שיודעים ומגלים את עקרון האוטומט.. זה מה שקורה כעת, ההצפה מכריחה לבדוק מחדש את התבניות הראשוניות שלנו.. במקום שאנו לא מספיק כנים עם עקרון האוטומט נחווה עצבנות יתר, מתח, לחץ, או חלומות/סיוטים או וכחנות יתר, שיפוטיות יתר ומאבקים על כלום.. המטרה, לאפשר לנו לגלות את מה שמתחבא שם בפנים ומנהל את עקרון האוטומט גם בנוגע לתקשורת וגם בנוגע לאמונות, זמן נפלא לרענון ולשינוים את הסיפורים שאנו מספרים לעצמינו לאמונות שאנו אוחזים ונאחזים.

חשוב לציין שהיום 6.9.19 בהיבט/שיח זה גם מרקורי נמצא בבית (בתולה) וגם יופיטר נמצא בבית (קשת) לכן זמן זה מאפשר מצד אחד ערוץ מדהים להבנות וגישה חדשה ובו זמנית ערוץ טעון יותר, עמוק יותר ועוצמתי יותר כל הכפתורים לחוצים עד הקצה… זמן נפלא להתעורר ולהבין מאיפה מגיע המתח ולמה ועל ידי כך יצירת שיח חדש בין האמונה ובין הפרקטיקה של החיים היומיומיים.

אז אם פגשנו את החוויה של אופטימיות נפלאה או מקסם שווא ואכזבה נוכח אותו מקסם, זה הזמן לראות שאנו מכונים לפתיחת מרחב הראיה וההבנה שלנו לסביבה בה אנו חיים ולעולם האמונות שלנו

ברכות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן