מועדון 27 – חלק שני

התחלנו עם רוברט ג’ונסון וג’ניס ג’ופלין וממשיכים לצמד הבא, הצמד הבא שונה מקצה לקצה, ג’ימי הנדריקס ובריאן ג’ונס כל זווית הסתכלות מראה לנו תופעה שונה ועם זאת יש להם מכנה משותף עמוק מאוד שהעניק להם כרטיס כניסה למועדון 27

ג’ימי הנדריקס

כמו כל חברי מועדון 27 ג’ימי הנדריקס נולד אחר, שונה, מיוחד ויותר מכל מחפש את הדרך להיות, מסעו של ג’ימי הנדריקס מתחיל במשפחה דלת אמצעים עם משהו מאוד לא מאוזן בתוך הקן המשפחתי, אביו איש דתי, קפדן שמלמד אותו לנהוג בכבוד, לעומת אימו שאהבה לשתות את החיים, תרתי משמע ואת כל הבילויים שהחיים מציעים, אביו מגויס לחזית (מלחמת העולם השנייה) לכן ג’ימי הנדריקס מוצא עצמו נודד בין קרובי משפחה למשפחות אומנה , עד שאביו חוזר מהחזית (בגיל 9) מתגרש מאימו. זמן קצר לאחר מכן אימו הולכת לעולמה עקב דמום מסיבי בכבד. המסרים שמוטבעים בו בילדתו הם מסרים כפולים, מעורבבים ויוצרים צורך לחפש את עצמו מחוץ לבית בו נולד. נקודה מעניינת שיכולה לחזק מקום זה מדברת על שמו, אפילו שמו לא הלך עמו מיום לידתו (ג’וני אלן הנדריקס) ובגיל ארבע אביו מחליף את השם שעמו נולד לג’יימס מרשל הנדריקס. ילדותו עברה בנדודים ללא עוגן וללא בית אמתי ואותה רוח של נדודים חודרת לתוכו וממשיכה להנחות אותו בבגרותו. בגיל 14-15 אביו קונה לו יוקללי ולאחר מכן גיטרה אקוסטית בחמישה דולר, אותה גיטרה מהווה אבן דרך במסעו של ג’ימי הנדריקס, אמנם משומשת וזולה אך מהווה מקור לתשוקה ונחמה.

הוא מתחיל לנגן בחצר האחורית של ביתו ומקבל משוב חיובי מאוד, הוא מתחבר למוזיקה באופן אינטואיטיבי ומידי, ללא לימוד תווים או שיעורים מסודרים (עד מותו לא ידע לקרוא תווים) בילדותו גי’מי הנדריקס נע ונד בין בתי ספר, בתי ספר מרובה תרבויות והשפעות, ולמרות חכמתו ויכולותיו הוא מחונך היטב: שותק ומתבונן. מכבד סמכות, מורים הורים ומבוגרים בכלל…אך לא מצליח למצוא עניין בבית הספר ועוזב את הלימודים, הוא רוצה שיקרה לו משהו בחיים…אותה תשוקה מתחילה לבעבע בתוכו, כשעוזב את הלימודים מתחיל לעבוד עם אביו כגנן, במקביל נחשף לצלילים חדשים, המוזיקאי הראשון שמותיר בו חותם הוא מאדי וולטרס ומשם נפרץ סכר ואוזניו הולכות אחרי הצלילים… הוא גומע מוזיקה מכל סגנון הכול מהווה מקור להשראה בשבילו, תשוקה דוחפת אותו להקים להקה , The Velvetones שנה לאחר מכן רוכש גיטרה חשמלית ומקים להקה חדשה Rocking King אך החיפוש אחרי משהו שיקרה לו מביא אותו למסע אחר, הוא מתגייס לצבא בגיל 18 ומתנדב לדיביזיה המוצנחת ..גם כאן הולך עד הקצה לחיל עם המיתוג הכי קשוח, זאת משום שלא הייתה לו הכשרה פורמלית במוזיקה הוא לא יכול לשרת כנגן, לכן הוא בוחר נתיב שונה ומתכוון ללכת אתו עד הסוף כדי להסב גאווה למשפחתו. הוא כותב לאביו שהוא יעשה הכול כדי להצליח ולא יפרוש, אך הגורל מזמן לו פציעה והוא משתחרר בדיוק שמלחמת וייטנאם בפתח ומתחיל לנגן אופן רציני עם מגמה להתפרנס ממוזיקה…

ג’ימי הנדריקס חוזר לארצות הברית, נודד ומנגן ומנסה לשרוד, תוך כדי מאבק עיקש הוא מתפתח למשהו חדש, אופן הנגינה ודרך הביטוי שונים מכל מה שהעולם ידע עד אז ולא אחת אנשים חשו מאוימים מהתופעה…במהלך המסע שלו הוא מנסה ומתנסה בקשת רחבה מאוד של ביטוי ששיאה ניגנה עם השיניים, הוא ממשיך במסע הנדודים ולומד מענקי המוזיקה ומגיע לאבן דרך מרתק כשזוכה פרס ראשון בתחרות חובבים בניו יורק: 25 דולר, אחרי תקופה קשה של כאב והישרדות (תולדה של הפציעה) בניו יורק הוא מכיר את האחים איליי ומתחיל לנגן אתם ובמהירות הוא מגלה שהמיקום בשולי הבמה מאחור לא מתאים לו והוא עוזב. הצעד הבא מגיע במהירות והוא חובר לריצ’י הקטן ומנגן עמו כחצי שנה, עד שמגיע להבנה שהוא משועמם עד מוות ועוזב, הוא רעב למשהו משלו, רוצה ומשתוקק למוזיקה משלו מתוך הבנה שדרך הגיטרה הוא יכול לצור עולם שלם.
וכמו תמיד יצר הנדודים מוביל אותו הוא מגיע שוב לניו יורק , פוגש מוזיקאים חדשים בניהם בוב דילן שמשפיע עליו בעוצמות לא רגילות בעיקר בגלל האותנטיות שלו, במקום זה הוא מקבל לגיטימציה לאותנטיות שלו ולמעשה חש שהגיע לשבט שמכיר ומזהה אותו. הוא פוגש את צ’אס צ’נדלר (בסיסט של החיות) שמתרשם עמוקות ממנו ומציע לו לנסוע אתו לאנגליה במטרה להקים להקה. ג’ימי הנדריקס אומר כן מתוך מודעות ליצר הנדודים ולצורך לפגוש חוויות חדשות ומכאן מתחיל עידן חדש בחייו, הם מגיעים לאנגליה ב- 24.9.66 , צ’אס צ’נדלר עוזר לו להכיר נגנים והוא מקים להקה. מנקודת זמן זאת מתחיל להעפיל במהירות לתודעה הציבורית, כפי שתכנן להקים להקה אמתית ראשונה, כך גם קורה בשטח : The Jimi Hendrix Experience זאת לא רק להקה אלא מצב תודעה:) להקה זאת הופכת כמעט בין לילה לאחת מהלהקות המסקרנות והחשובות בעולם. הלהקה זאת שוברת גבולות ומוסכמות ומבטאת לא רק את המקום האישי אלא את התנודה הדורית, שבירה וניפוץ הישן, בוטות, רוחניות, אותנטיות, צבעוניות, אהבה וחופש..

וכמו תמיד יצר הנדודים מפעפע בו וג’ימי הנדריקס רוצה לחזור לארצות הברית, הוא יודע שאנגליה אימצה אותו את חבריו כמו ילדים אבודים, אך המולדת קוראת והוא זז בעקבות הקול הפנמי. הופעת הבכורה של הלהקה בארצות הברית, 18.6.67 בפסטיבל של מונטריי, גיימי הנדריקס ולהקתו מופעים אחרי להקת המי , וכמו תמיד להקת המי שוברת את הכלים אחרי הופעה, גם כאן הלך רחוק יותר והחליט להקריב את הגיטרה שכל כך אהב, הוא שורף אותה על הבמה בסיום ההופעה עם השיר wild thing באותו רגע מיתג עצמו מעבר לשולים כמיתוס ואגדה…וכמו כל מיתוס מתחיל את המסע בכיוון אחד כל כך צפוי וברור.. מידית לאחר מכן ב- 8.7.67 מופיע עם להקתו כחימום לקופים , ההצלחה הולכת וגודלת ועימה גם העומס, בתוכו ג’ימי הנדריקס צנוע ועדין נפש, הסחרור של ההצלחה מהווה קטליזטור להמציא עצמו כל פעם מחדש ולפרוץ גבולות חדשים, הופעתו מכה גלים, מסקרנת ומהווה תופעה שגורמת לעליה לרגל:)

ארצות הברית חושפת אותו לעולם הנשים, הרעב שלו מוצא מענה והוא מעניק את אהבתו דרך שירים , לדוגמה: “little wing” מקום זה סוחף אותו לכתיבת בלדות ותיעוד חייו דרך שירה טעונת רגשות.. מגוון הרגשות עצום כמו פלטה ענקית ואין סופית שמחברת בין שמים לאדמה ואולי בשל כך נוצרת התחושה הכל כך רוחנית מג’ימי הנדריקס.

1968 מהווה שנה של מפנה בחייו ולא אחת הוא מצהיר שהוא רוצה לשכוח את כל מה שהיה לפני שנה זאת ולהמציא עצמו מחדש, הוא רוצה משהו חדש, משתדל לא לגעת בפוליטיקה או כל תבנית חברתית ידועה אלא ללכת אחרי האהבה וצו הלב ומקום זה מוביל אותו לפרק את הלהקה וללדת להקה חדשה בשם הצוענים. להקה זאת מציעה קונספט חדש , רציני, אחראי, ישיר עם כיוון ברור ואג’נדה חזקה נגד אלימות ומלחמה, השאיפה כפי שג’ימי הנדריקס ציין היא להגיע למוזיקה שתיצור מגע קסום , חיובי וטהור, נקי משליליות ומלא אור, באחד מהגיגיו בתקופה זאת מצהיר שלא בטוח שיגיע לגיל 28 ואחרי סיום סבוב הופעות אחרון הוא מחפש את השקט, השלווה ותדלוק חדש לנשמתו וכתביו הוא רושם שנקודת זמן זאת היא תום עידן מוזיקלי שהחל עם החיפושיות ..הוא בטוח שצריך משהו חדש..וכמו תמיד שמסיים את התהליך הפנימי חוזר לקדמת הבמה והפעם מדובר בפסטיבל וודסטוק, 18.8.69 במהלך ההופעה ביצע הנדריקס גרסה מלאת עוצמה, ואחרת של ההמנון האמריקאי הוא לא רואה בכך מחאה אלא אמירה של יופי אחר…הוא ממשיך ללכת לקצוות ומהווה מודל של דור הפרחים לאמירה אחרת

לאחר פסטיבל וודסטוק מצטרפים אל ג’ימי הנדריקס חברו בילי קוקס ובאדי מיילס ומקימי להקה בשם הצוענים, המטרה לשנות את הגוון, הטון, הדרך והאמירה של Experience הלחצים שהועלו על ג’ימי הנדריקס ברמה פוליטית וגזענית חצו את נפשו ויסרו אותו, מצד אחד הפך לגיבור של החברה השחורה במאבקה לחופש ומצד שני כל האמירה זאת הייתה אנטיתזה למי שהוא…הלהקה לא האריכה ימים , הותירה אחריה אלבום כפול וב- 1.1.70 תמה האגדה.

סבוב ההופעות האחרון באירופה התחיל בפסטיבל באיי וויט , 30.8.70 הוא תשוש ועייף ובכל זאת ממשיך לדנמרק ומתחיל הופעה ב- 2.9.70 שם מפסיקים אותו אחרי שני שירים, ג’ימי הנדריקס האגדה הגדולה מהחיים זוכה ללא מעט קריאות בוז, ההופעה האחרונה שלו הייתה בגרמניה ב- 6.9.70 בפסטיבל שלום, אוויר פתוח ואהבה… כיוון במקביל למסע ההופעות הוא עובד במרץ על הקלטות, למחרת ההופעה שלא מגיע להקלטות מחפשים אותו מוצאים את גופתו ..

וכמו כל חבר במועדון 27, לא ברור באמת מה קרה, אם כדורי הרגעה, סמים, אלכוהול או שנחנק אחריו שהקיא עצמו למוות..הוא מובל לארצות הברית לקבורה ומקבל מעמד של כבוד בתוך המועדון והאגדה ממשיכה להלך בנינו בכל פעם שאנו מאזינים לתופעה המדהימה הנקראת ג’ימי הנדריקס.

ג’ימי הנדרקיס היה תופעה, לא רק מוזיקאי בחסד, לא רק פורץ גבולות ובעל יכולת המצאה ואלתור יוצאי דופן, אלא אדם אחר, במהותו וכמו כל חברי מועדון 27 חי חיים קצרים ואינטנסיביים , מלאי תשוקה ועד הסוף…

וכדי להבין מאיפה כל זה מגיע, תאריך לידה : 27.11.1942 בשעה 10.15 בבקר בסיאטל, וושינגטון, ארצות הבית.

ואסטרולוגית, נתחיל בניתוח ראשוני, איזון אלמנטים, ניתן להעתיק מילה במילה את הניתוח שעשינו לג’ינס ג’ופלין: ניתן לזהות במיידי עודף אוויר ואש, עודף מסוג זה מדבר על אדם ששורף עצמו, תרתי משמע, חי דרך החצנה גדולה מאוד, הקצנה של פעולות, חוסר מנוחה, אימפולסיביות, תשוקה עצומה לטרוף את החיים שמגיע בעיקר מכיוון האש וחוסר שקט שמגיע בעיקר מעודף באוויר, הראש רץ קדימה במהירות מסחררת ונוצר פער בין המציאות לבין הדרך שאדם חי את חייו וממקום זה מתחיל הצורך להשקיט את הרעש הכול כך גדול ואת התשוקה הכול כך עצומה ושכיש עוצמות כל כך גבוהות: סקס סמים ורוקנ’רול הם תמהיל שמייצר דרך שסופה ידוע מראש…. מחסור באדמה מדבר על קושי בקרקוע שמוסיף תבלינים לא פשוט לקדירת החיים… נמשיך למבנה מפה: חצי מפה, משהו תמיד חסר עם מבנה מסוג זה , לעתים חוסר זה מקבע בתוך המוכר והפחד לאבד את מה שיש ולעתים החוסר הזה דוחף את האדם כל כך רחוק כדי לחוש את השובע והסיפוק ולו רק לרגע.. מה שמוסיף תבלין חזק מרקם האישיותי הוא אוראנוס שפותח את המפה ומוביל אותו למקומות לא צפויים מעבר לגבולות ולדמיון, מעבר לקלסיקה ולעבר ויוצר לו נתיב אינטנסיבי ועוצמתי המקדים את זמנו.

שמש וונוס בבית 12 יוצרים ערוץ מידי לעולם של השראה רוחנית, החתימה הכפולה מגיעה כאן עם ירח צמוד ליופיטר (שליט השמש) בבית 8 חתימה כפולה זאת יוצרת תחושה של תפיסת עולם הניזונה מאין גבולות, צורך עז בהנחיה של היקום, של חוקיות גבוהה יותר מעיפה כמה שיותר גבוה/עמוק… כמו במפה של ג’ניס ג’ופלין, אנרגיה חזקה מאוד של געגוע למשהו אחר, להנחיה אלוהית, לתחושה של אבדן חיבור עם המציאות המחוספסת מצד אחד ומצד שני מגנוט עצום לחוויה חושית שמביאה לפריקת גבולות.. אגב, אותה חתימה מעניקה לנו גם זווית התבוננות על הוריו של ג’ימי הנדריקס, שניהם מונעים מתפיסתם, האב הדתי (בית 12 ) והאם ההולכת אחרי העוצמות של הרעב שלה (ירח בית 8) שניהם לכודים בתוך עולמות שסוחבים אותם לנתיב ברור ובהיר וזה מה שהם מנחילים לבנם שיושב ומקשיב.. ולמה מקשיב? מרקורי כל כך קרוב לשמש בקשת מול אוראנוס מדבר על יכולת שמיעה לא רגילה, למעשה מדובר בשמיעה אבסולוטית ובחוויה הראשונית השמיעה וההקשבה היא לדמות האב, אחר כך לדמות הילד הפנימי בסוף הצורך להקשיב לכוח האלוהי הקיים בתוכו, לנשמתו… לצו ליבו ואמונתו…מרקורי נמצא במקום הכי רחוק ולכן לוקח זמן להיות בטוח ביכולת ההקשבה במיוחד שבתאומים יושבים סטורן ואוראנוס.. קולות כפולים שלוחצים חזק על אופן התפקוד.. חשוב לציין שבתחילת המסע שיש צורך כל כך חזק בהכרה והנחיה , הולכים בקלות אחרי סטורן ולכן שותקים ורק אחרי שחוצים את המולות הראשונה של סטורן לסטורן נוצר הבסיס עליו ניתן להתחיל לשחק עם החומרים האחרים …וזה הגיל בו קבל את הגיטרה הראשונה שלו!

נקודה מעניינת נוספת שמרתקת במבנה אישיותו של ג’ימי הנדריקס, הוא הירח, בסרטן ובבית 8 מעניק עוצמות רגישות לא רגילות שעובדות על קצוות שנוגעים בחוויות אל-חושיות, מה שמוסיף כאן עוד נופח הוא הירח שנמצא בטוח שבין מזל למזל או כפי שאנו מכנים ירח שחור, ירח מסוג זה לוקחת למסע מדהים שכן מצד אחד לוחץ על צרכים רגשיים וחיבור לשבט, אך בו זמנית מספר לנו על אין שבט .. וכדי לפתור את הנושא של השייכות עליו לחוות את הסוגיות של בית 8 משמע, להיוולד מחדש ולמות על בסיס קבוע ועד שירח מקודם משלים את המעגל, חווית המוות המתעצמת למקומות שלוקחים אותו צעד אחד מעבר לגבולות ובתוכם שומרים על סוד ..סוד מותו שעד היום לא ברור ולא ידוע.. אגב הצמידות לפלוטו מעצימה מקום זה ולמעשה ירח מקודם מתיישב על פלוטו ונושא המוות נחווה במלוא עוצמה במות האם. כיוון שחוויות ילדות מוטבעות לעומק, מקום זה יוצר הטבעה שממשיכה ולוחצת על הרעב של ג’ימי הנדריקס לעוד..וככל שחוצה את הגבולות כך גם רוצה עוד ..

למרות שמדובר בניתוח כללי לחלוטין כדאי להתעכב על נושא האם, בדיוק כמו שאימו פסעה על נתיב ברור של התמכרות, דרמה ואהבת החיים הטובים, כך גם בנה, ממנה הוא ירש את כרומוזום X ומשם קבל את החוזה של משאלת העונג/כאב, חיים/מוות…
נקודה מעניינת נוספת היא צמידות ראש דרקון לכירון, מיקוד חזק מאוד באנרגיה כירונית כירון במעלה קריטית ולכן נוכל לזהות טיפוס כירוני, מיקומו בבית שמונה מדבר על תהלכי טרנספורמציה אין סופית, גלגל החיים הגדול שלוקח למעגלים אין סופים של כאב ועונג.. למעשה כל מה שצוין עד כמה מקבל העצמה בגלל כירון: כירון באריה ומי שסופג את החוויה הכירונית הוא השמש במפה ומכאן תהליך האינדיבידואציה , מסעו של גיבור להגשים את החוזה שלו כמנהיג רוחני וכמה שנדמה לנו שג’ימי הנדריקס היה רחוק ממנהיג רוחני, כך למעשה היה קרוב להוויה הרוחנית, לא אחת הוא ציין את המוזיקה כחוויית הוויה… הוא חי במלוא העוצמה, כנות ואמת ללא כחל וסרק. זה גם המקום בו הוא שואף לחבר את הפנטזיה למציאות או כפי שנהג לומר שהפנטזיה היא פרספקטיבה אחרת למציאות.. הוא חווה את החיים כמו החלילן מהמלין, מחובר כולו לכישרונו, דרכו ומנהיג אותנו לדרכים אחרות שנסתרו מענינו עד שג’ימי הנדרקיס פתח אותן בפנינו…כירון נוגע במקום זה כחומר ריפוי לכאב של החיים..

קומפלקס מורכב של חושים מפותחים וחדים להחריד (צמידות מרקורי/ונוס/שמש על הקספ של בית 12) מלווה באינטליגנציה גבוהה מאוד (מנטלית ועד אינטואיטיבית) מרקורי הצמוד לשמש והזויות שיוצר לירח/יופיטר מחד ומאידך לאוראנוס/סטורן מדבר על תפיסת מציאות אחרת, עמוקה מאוד מונעת ממודעות גבוהה במיוחד . גם אצל חברים אחרים במועדון נזהה לאורך הדרך את המרכיב הייחודי מרקורי ואת האנרגיה המיוחדת של ירח וונוס. במפה זה רק סימן בחיים אלה דמויות פנימיות שיוצרות מחול מרתק עד אבדן…

ואיך זה בא לידי ביטוי בהיסטוריה של ג’ימי הנדריקס, כפי שצוין קודם לכן, החיבור לדמות האם בעל משמעות עצומה בדרמה שחולל בנפשו , מותה של האם נמצא עמוק בתוך נבכי נשמתו ומציין אבדן המשענת הרעועה והדרמה הפנימית שנוצרת בעקבות מותה, חסר ורעב לאהבה שמניעים אותו לצור ולהגיב באופן בוטה וחזק מאוד לאהבה.. החוויה הבאה מגיעה עם מולות של סטורן מול סטורן, גיל 14-15 גיל זה הוא מקבל את הגיטרה הראשונה, מוצא את קולו וביטויו בעולם וברגע שסטורן עובר את השמש וונוס לתוך בית 12 מאפשר לו לעבור תהליך התבגרות דרך חוויות המוזיקה שמעבירות אותו סוג של חוויה רוחנית והנחיה אלוהית לתוך עולם הבגרות ועם הגעתו של סטורן לאופק העולה , נוצרת אבן דרך חדשה בחייו, ג’ימי הנדריקס בוחר להתבגר ולקחת אחריות על המוזיקה ומקדיש את מירב זמנו לפתח תחום זה במקביל לעבודת אדמה שעושה עם אביו.. כשסטורן מגיע מול הירח הוא חש שמסיים את ילדותו ובוחר ללכת לצבא ליחידה מובחרת ולהצליח במקום שרבים נכשלים (גיבוי דרך אוראנוס על ראש דרקון/כירון) מסע זה מעצב את הקרקע הפנימית שכל כך חסרה לו (סטורן מהווה מפתח שכן אין לג’ימי הנדריקס אדמה במפה ולכן המחוג של חיבור לאדמה הוא סטורן וכל מעבר שלו מעצב חלק נוסף באישיות)

נקפוץ בזמן ל- 1966 לרגע בו הגיע לאנגליה.. מארס מקודם על השמש, שמש מקודם במעלה אחרונה של קשת בבית ראשון (שוב חתימה כפולה) במקביל ציר הדרקונים על מארס הלידתי מניע למקום של לך לך מארצך וממולדתך.. בנוסף מקבץ חזק בבית 9 , יופיטר סיים מעגל ורגע לפני שעובר למזל אריה ..בבית 8 מעצים את הצורך ללדת את עצמו מחדש, שימו לב לשנה שמהווה ראש חץ בשינוי גלובלי (מולות כירון סטורן לאוראנוס פלוטו) וכשיש אוראנוס סטורן נוצרת התלקחות בגלל הצרים המשתנים, וכשיש כירון חזק במפה יש לחץ חזק לשינוי וכשיש אנרגיה כל תנועה החוצה ופריצת גבולות כל כך חזקה הוא יכול למנף את נקודת זן זאת בתוך מסע ההתפתחות שלו .. אגב, מרקורי על רומשמים מביא בשורות מרתקות תמיד.. וכשנוצרת תנועה גולה אנו מחפשים את הפלנטה הכי מהירה שכן היא זאת שאוספת את כל האנרגיה פעולה ושינוי.. לכן מעבר קטן, אך בעל משמעות !

נמשיך לנקודת המפנה הבאה בפסטיבל מונטריי..זוכרים? ירח בעקרב, כן תואם את הירח הלידתי בבית 8, מרקורי השליח מבלה בבית 8 ולוחץ על כל האנרגיה של ההתגרות מחד והקרבה מאידך, מדובר בתפיסה וגישה של נכונות להרוג ולהקריב את הדבר האהוב ביותר..שחרור שליטה? במקביל יופיטר על פלוטו, ושוב גירוי של אנרגיה פלוטונית/עקרבית.. הוא מתאבד על עצמו, נפטון בעקרב עושה זווית מדויקת לירח בבית 8, ומארס השליט העתיק של עקרב על רומשמים..לא פלא שחייב ללדת עצמו מחדש והאינטנסיביות ממשיכה לחודש שאחרי בפסטיבל …אין שינוים עצומים בגלל טווח הזמנים, אך מרקורי ברטרו עובר על הירח ומגהץ את היכולת לחוות ולהרגיש את העולם ! במקביל ונוס על כירון, לגעת במקום הכי כואב עם חמלה מדהימה ויכולת לפרוץ את הגבולות של החומר…. הירח אגב בבית 8 מה שממשיך לגרות את אותה אנרגיה של שינוי ולידה מחדש, ונקודה מעניינת נוספת שמלווה זמן זה הוא כירון מול נפטון.. נפטון מחזיק את כל המפה מלמעלה ומקבל זווית נפטונית (ציר: כירון שליט תולה ונפטון : שליט דגים) מקום זה מדבר על גירוי נקודת הפנטזיה כפי ג’ימי הנדריקס ציין, והבאתה למציאות ולחוויה אחרת, זה מקום שנוגע בקומפלקס הנטישה, גולה וגאולה ומנקודה זאת אגב הוא מתחיל להתעסק בסוגיות של גאולה, אמנם לא דרך המילה הקלסית..אך בהחלט דרך החיים ומקום זה אגב חושף לחיים ולכן נקודת זמן זאת מעיפה אותו לקדמת הבמה.

נמשיך ל- 1969 ..פסטיבל וודסטוק, השיא הוא ההמנון שג’ימי הנדריקס מנגן אחרת! היבטים מינוריים: שמש על ראש דרקון, כירון מול נפטון, יופיטר אוראנוס על נפטון וכולם עושים תשעים לשמש מקודם שנמצא במרחב של השנה השנייה בגדי.. וזה הזמן לנפץ כה פרות קדושות, לנער את התפיסה ואמונה , ולבחון מחדש מה אמתי ומה לכוד בתוך בועה של אמונה, דת, גזע, לאום, גבולות וכו’… נקודה חשובה מגיעה עם הירח המקודם שנכנס לבית 8 חודש לפני ומסמן את המפגש הבלתי נמנע עם סיום הילדות, ואיך הילדות תסתיים… ימים יגידו, והם אמרו…ובמקביל סטורן שעובר על בית 4 ומדבר על הצורך בשורשים והזנה לעייפות של ההישרדות (בית 4- טלה, שליט בעקרב ומקודם על שמש בבית 12)

הגענו ל- 1970 שנה שמהווה שנת שינוי שמתחיל בסיום מחזור ירחי , העייפות של החיפוש, התשישות של המסע נותנים אותותיהם, העוצמות של ללכת עד הקצה ומעבר מגיעים לשיאים חדשים ועימם סימנים ראשונים שכבר נראים עם כניסת הירח המקודם נכנס לסרטן ב- 1968 נקודת זמן זאת מתחיל השלב האחרון וכשג’ימי הנדריקס מסיים את המעגל הירחי ומגיע לנקודה בה נוצרת זווית חיבור למארג (ירח בטל ולכן לא מגיב כשנוצרת הזווית הראשונה במזל הבא) הוא מגיע לגשר צר מאוד שמגיב …כל המאפיינים הכול כך מעודנים ומיוחדים שיצרו תופעה הם אלה אשר פוצצו את התופעה והפכו אותה למיתוס .. במותו סטורן מול מארס בגיהוץ מסיבי ורוח החיים יכולה להתכווץ נוכח מעבר זה , במקביל כל הפלנטות שציינו כחזקות במפה יוצרות זוויות דינמיות שלוחצות על שינוי, לדוגמה: נפטון מסיים הרטרו ומתחיל הילוך ישיר על ציר מרקורי אוראנוס, עם זווית לנפטון הלידתי, ציר חזק 6/12 שמגורה על ידי שליט בית 12 או נפטון יוצר הפעלה חזקה מאוד , אגב, במקביל שליט בית 12 עובר בבית 10 בעקרב, במקביל סטורן עושה זווית לירח ומולות לרומשים מקודם… וכל זה קורה כשנה אחרי שחבר אחר התמקם היטיב בתוך מועדון ה- 27…בריאן ג’ונס.

בריאן ג’ונס

כשאנו מחפשים את חברי מועדון 27, אנו מזהים דמויות ססגוניות העוטות “מדים” שמשקפים את תפיסת עולמם, זהותם וגישתם לחיים, דמויות “גדולות” מהחיים, אמירה חזקה ובוטה דרך פלייטה צבעים ענקית ובכל תחום, למרות שמאחורי הקלעים יש דמות קטנה ומופחדת, במפגש עם העולם הם השתמשו בדמות מגנטית, עוצמתית, צבעונית וגדולה מהחיים… בריאן ג’ונס עונה לכל הקריטריונים אלא שהמינון בחיים היומיומיים היה גדול יותר מקדמת הבמה…בעולם הבמה הוא שאף להיות כוכב אך בפועל הוא היה הדלק לכוכבים אחרים ובמאי מדהים שיצר שינוי בלא מודע הקולקטיבי..

בריאן ג’ונס נולד למשפחה מוזיקאים אביו ניגן בפסנתר, אורגן וניצח על מקהלה בכנסיה המקומית, אימו הייתה מורה לפסנתר ומגיל צעיר למדה את בנה, מהר מאוד התלמיד עלה על מורתו והוא עבר ללמוד לנגן על קלרינט. בגיל 15 בריאן ג’ונס נחשף לראשונה לג’ז ומידית נשבה בקסם, משכנע את הוריו לקנות לו סקסופון ומיידת מתמקצע, תוך זמן קצר הוא לומד לנגן בכל כלי שמצליח לשים עליו יד, ובגיל 17 הוא מקבל את הגיטרה האקוסטית הראשונה שלו ומשם נפתחת לו דרך חדשה לעולם.
בילדותו למד בבתי ספר פרטים, מצליח מאוד בלימודי, בספורט וכמובן ממשיך עם המוזיקה, אלא כאן נחשפת דמות המורד שלו ולמרות ועל אף הצלחתו בכל תחום, הוא נלחם ונאבק בכל סמכות ותבנית חברתית שמנסה “לאלף” אותו…מקום זה חושף את הקומפלקס הבסיס בין דמות הילד הטוב לבין דמות המורד, בין דמות החברתית , נעימה ומתוקה לבין הדמות שמתנערת מכל עול ומורדת בכל הכוח.

בגיל 17 הוא הופך להיות אבא בפעם הראשונה, בת זוגו מוסרת את התינוק לאימוץ, הוא נפרד מבית הספר, מטייל באירופה וכדי להתפרנס מנגן ברחובות בגיטרה.. תוך כדי הוא יוצא יותר ויותר מהעולם של המוזיקה הקלסית על ברכיה התחנך ונחשף לבלוז, קנטרי, ג’אז ורוק’נרול. תוך זמן קצר הוא הופך לאבא בפעם השנייה, לבת זוג אחרת.
בשלב זה בריאן ג’ונס עוזב את הבית שלא לחזור ופוגש את ג’ק ברוס ביחד מתחילים ערוץ חדש של הרית’ם אנד בלוז, זמן קצר לאחר מכן הוא מצרף את איאן סטוארט ומיק ג’אגר ללהקתו, לאחר מכן מצטרף חבר ילדות של מיק ג’אגר : קית’ ריצ’ארדס . ההרכב היה חסר שם עד שבעל מועדון שאל את בריאן ג’ונס מה שם הלהקה, הוא הקריא את השיר הראשון באלבום שהיה מונח מולו: האבנים המתגלגלות. (שיר ראשון באוסף של מאדי ווטרס)
הופעה ראשונה של האבנים המתגלגלות הייתה ב- 12.6.62 בתקופה זאת חברי הלהקה חיו ביחד בדירה בלונדון ותוך כדי בריאן גו’נס מלמד את מיק ג’אגר איך לנגן המפוחית , תוך כדי היו שינוים בהרכב האבנים המתגלגלות, כשבריאן ג’ונס לוחץ בכל הכוח להרים מבנה הכי מדויק למוזיקה שהתנגנה בראשו.
האבנים המתגלגלות ניגנו במועדוני בלוז וג’אז בסביבות לונדון, תוך כדי שבונים לעצמם מעגל מעריצים חזק ומוצק. כאשר הפופולאריות גדלה, אנדרו לוג אולדהם נעשה המנהל שלהם. אולדהם, הוא טיפח את התדמית “האחרת” של חברי הלהקה, בד בבד הגעתו של אולדהם גם סימנה את התחלת תהליך של ניכור בין בריאן ג’ונס לשאר הלהקה..

בינתיים בריאן גו’נס ממשיך בתפקידו כאבא ובשנת 64 נולד לו בן נוסף, אך כמו תמיד מה שחשוב היה בחייו הוא המיקוד במוזיקה, היכולות והכישרונות שלו היו יוצאי דופן. הוא ניגן בכל כלי נגינה מוכר וביחד עם קית’ ריצ’ארדס שכללו עבודת צוות מדהימה …תוך כדי העוצמה והפופולריות של האבנים המתגלגלות עולה ועולה וכך גם עושרם, ככל שהצלחה גוברת כך גם הקומפלקס הראשוני של הילד הטוב מול המורד, ככל שעבר הזמן כל העמיק הפער בין בריאן ג’ונס ללהקה, וככל שנעשה קשה יותר הסמים והאלכוהול הפכו למקור לנחמה , ככל שהנחמה נדרשה כך גם מצבו הפיזי התדרדר (ביראן ג’ונס סבל מאסטמה מגיל צעיר מאוד) וככל שהמצב הפיזי התדרדר נוצר צורך גדול יותר ל נחמה ובריאן ג’ונס נכנס למעגל קסמים שהעמיק את הפער בינו לבין הלהקה… במאי 1967 הוא נעצר בפעם הראשונה על שימוש בסמים, וכמו שהיה מאסטר על כל כך הרבה כלים, כך גם היה מאסטר בשימוש בכל כך הרבה סוגים של סמים , לאחר מעצרו נשפט, נקנס ונכנס לתקופת מבחן, כמו תמיד המוזיקה מבעבעת בו וביוני 1967 הוא נוסע לפסטיבל במונטריי ופוגש את פרנק זאפה, ג’ימי הנדרקיס מוכתר כמלך הבלתי רשמי של הפסטיבל ושוב חוזר הסיפור של הבלתי רשמי.. יש לו הכול ואין לו דבר.

במרחב של הלהקה הפער בינו לבין הלהקה הלך והעמיק, ובריאן ג’ונס שהיה אישיות חמה, נעימה וחברותית פוגש את הקומפלקס של הסמכות, הלהקה שהקים הפכה להיות הסמכות ומכאן צפה ועולה האישיות המורדת והאנטי.. המתח עולה וגובר ובמאי 1968 הוא מקליט את ההקלטה..
החיים ממשיכים להקשות על בריאן ג’ונס וחברתו לאותה תקופה בורחת אל קית’ ריצ’רדס ומקום זה מהווה חומר נפץ נוסף בתוך היחסים המעורערים ממילא, קיץ זה רווי האירועים, בריאן ג’ונס מקליט את ההקלטה האחרונה עם הלהקה, קונה את חוות קוצ’פורד (ביתו הקודם של אלן אלכסנדר מילן) ממשיך את המאבק האין סופי עם הלהקה שהייתה אמורה להיות הבמה של חייו עד שנזרק ממנה על ידי מיק ג’אגר וקית’ ריצ’רדס , חוויה זאת רק תרמה עוד למצבו של בריאן ג’ונס ובדיווחים התקשורתיים ציינו שבריאן ג’ונס נמצא ללא רוח חיים בבריכת השחייה שבחצר ביתו ב- 3 ביולי 1969, היו שטענו כי בריאן ג’ונס לא טבע, אלא נרצח על ידי בנאי שעבד בביתו, היו שטענו שאדם מסוים ביקר אותו ביום מותו, בגופו לא נמצאו ממצאים שמאפשרים באופן חד משמעי מה קרה שם בחצר ביתו בבריכה.. וכפי שחייו היו הצגה ענקית של כשרון מדהים מלווה בהרס עצמי עם ערפל כבד, כך גם מותו, אלים ומלווה בערפל גדול מאוד, אגב, בספטמבר 2010 המשטרה פתחה מחדש את התיק של בריאן ג’ונס.. לחקירה מחודשת בתקווה למצוא קצה חוט למותו המוזר והלא מוסבר

בתחום המוזיקה אומנים זיהו את הכישרון האדיר שלו והקדישו לו יצירות, גו’ני מיטשל, בוב דילן או חברים שעמדו מאחוריו בתור למועדון: ג’ימי הנדריקס וג’ים מוריסון.. ולמרות ועל אף, החיים של האבנים התגלגלות היו חזקים יותר מבוראם, בריאן ג’ימס שגווע לתוך ערפל המסתורי מועדון 27..
חיפשתי שיר שרק בריאן ג’ונס מבצע..וכפי שידוע לנו אין שכזה, הוא הבמאי והיוצר מאחורי מכונה מדהימה המהווה תופעה בשטח המוזיקה..זה הכי קרוב שמצאתי:)

וכדי להבין מאיפה כל זה מגיע, תאריך לידה 28.2.1942 בשעה 07.00 צ’לטנהם, אנגליה.

אסטרולוגית, נתחיל בניתוח ראשוני של המפה, אלמנטים: עודף אוויר ואדמה, צירוף זה יכול לגורם לאדם לחוש שנקרע בין תפיסה אבסטרקטית לבין תפיסה פרקטית, בין רעיונות לבין ביצוע, אך הקומפלקס החיצוני לא באמת קיים כיוון ששליטי אדמה ואוויר חד הם לכן הרעיונות יכולים להיתרגם באופן פרקטי הרבה מעבר לממוצע והמקובל וחייו של בריאן ג’ימס בהחלט יכולים להעיד על כך, במקביל אם אין פילטר רגשי יכול להיות פיצול בין האוויר לאדמה וכך נוצר פער ענק בין לוגיקה לפרקטיקה, ניתוק מהרגשות ללא יכולת לנווט וממקום זה קצרה הדרך להרס עצמי ואבדן אימון שחוזרים כמו נדנדה אין סופית בחיים.

כיוון שנגענו בעולם הרגשי, אנו מחפשים מה יש לנו במים, ואנו מקבלים את השמש, שמש בדגים יחיד באלמנט יוצר אמירה חזקה מאוד של אינדיבידואציה, אותו מסע של הגיבור להגשמה מביא אין סוף דרמות ומגנוט של טיזרים וטריגרים שיאפשרו לו לפרוץ גבולות בכל רגע נתון, אך אליה וקוץ בה, הדגים הכול כך חזק והמיקום על הציר בבית 6 נוגע מידית לאופן התפקוד, ליחסים בין גוף לנפש ומעגלי הרס על בסיס קבוע…ושליט השמש, נפטון, חזק מאוד במעלה קריטית בבית ראשון, הרגישות שנוצרת מתהליך זה מדברת על חתימה כפולה זאת יוצרת תחושה של חוסר גבולות, חוסר עור על הגוף ורמת כאב מסוג אחר לגמרי, יש שלוקחים מקום זה למדיטציות רחוק מעין ההמון, אך יש שלוקחים את האנרגיה הזאת לבמה כי רק שם לרגע חשים את הזוהר השמימי ומענה לגעגוע העמוק להנחיה ושלווה, ממש כמו במפה של ג’ניס ג’ופלין… החוויה של כאב מחפשת את ההרדמה וההרדמה מגיעה עם אלכוהול, סמים ומוזיקה..שמש חזק לוקח זאת עד הסוף, זה מקום שלוחץ חזק על קומפלקס המושלמות וממקום זה יכול להיות מאסטר, או עבד לאותו דבר שדרכו חווה את החיים..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן