מזג האוויר האנרגטי לשבוע הראשון של אוגוסט 2020

1.8.20 מרקורי עושה מולות לפלוטו
כששני גרמי שמים נצבים זה מול זה נוצר קונפליקט או מאבק חזק מאד בין שתי אנרגיות המיוצגות על ידי אותם גרמי שמים. היום 1.8.20 מרקורי הפלנטה הקרובה ביותר לשמש משוחח עם פלוטו הפלנטה הרחוקה ביותר מהשמש.. כיוון שאסטרולוגיה היא שפה סימבולית מיידית ניתן להבין יש לנו מאבק בין מה שהכי קרוב לאור ומתווך את האור ובין מה שהכי רחוק מהאור ומתווך את החושך

האור מדבר על חשיבה מודעת והחושך מדבר על חשיבה מתת מודע וכשנוצר שיח בין לבין אנו יכולים לזהות בקלות את הקונפליקטים בין מה שמוכר ונראה לבין מה שלא מוכר ולא נראה..

דרך אחרת להבין מה קורה: מרקורי מייצג את מספר הסיפורים שלנו שמסייע לנו לתרגם את המציאות, פלוטו מייצג את עוצמות הפנימיות העמוקות ביותר שמעבר להגיון ומהחשבה ולכן המולות בניהם יוצרת מתח חזק מאוד שלוחץ על ציר השייכות והעמידות שלנו (גדי/סרטן)

נקודה מעניינת ניתן לגלות דרך המיתולוגיה: אחת המיתולוגיות מספרת שמרקורי ירד לעולמות של מטה וגנב את האש מפלוטו והביאה לאדם …האש מאפשרת אלכימיה, מודעות והתפתחותו… לכן כשמתרחש דיאלוג בין מרקורי לפלוטו נמצא עצמנו נכנסים למקום עמוק מאוד (פלוטו) ומביאים לפני האדמה (מפגש עם העולם) אנרגיות חדשות שמאפשרות מיקוד חזק יותר, עוצמות גדולות יותר, עומק שונה ויותר מכל יכולת השפעה בתוך המפגש עם המציאות.. לכן כדאי לזכור שעוצמה גדולה הולכת עם אחריות ואחריות מבקשת למדוד נכון את העוצמות שבאות לידי ביטוי במפגש עם המציאות..

עם כל הכוונות הטובות בבקלות ניתן לשרוף גשרים (האש לא רק מחממת..אלא גם שורפת) לכן אחריות, זהירות, והקשבה וממקום זה נוצר מפגש אמיתי, כן, עוצמתי, לרבדים שעד כה לא היו זמינים, ונקודה חשובה נוספת, כפי שלנו יש ערוץ לעומק אחר כך גם לאחרים והמפגש עם אחרים יכול לעורר משוב חזק מאוד עם עוצמות רגשיות גדולות מאוד.. לנשום.. להסכים להתבונן לעומק ולשחרר את הצורך לשלוט בסיטואציה..

חשוב לציין שמולות זאת שמתחרשת על ציר סרטן /גדי לוחצת על כל כפתורי בראשית שנוגעים בשייכות, כל יצור חי זקוק לשייכות שבטית וחברתית וציר זה לוחץ על הפער בין השייכות הראשונית בה האדם תינוק מוגן בשבטו ומשפתחתו (או לא..) לבין השייכות החברתית בה האדם זוכה להכרה כאינדיבידואל דרך הצלחה ומימוש עצמי. כשיש לנו קונפליקט שנוגע לשייכות , נפער החיץ הראשוני של הלבד וההכרח להוכיח את עצמנו כראויים לשבט או לחברה בה אנו חיים במיוחד כשמרקורי ופלוטו נוגעים בציר זה.. הדרישה לכנות ואמת מצד אחד ומצד שני דרישה לרגישות עצומה וגבוהה במיוחד וממקום זה המתח טוען את מערכת העצבית .. לכן, אם נחווה מתח, המתח הוא כמו נורה שמודיעה הגיע הזמן להתבונן ברגשיות בכנות בציר השייכות שלנו.

2.8.20 שמש עושה תשעים לאוראנוס
זווית כמו תמיד מדברת על יחסים, וזווית של תשעים מדברת על יחסים מתוחים, קונפליקטים, מאבקים וקשיים שמטרתם להוביל לתהליך מסוים…התהליך תלוי במי משתתף באותו שיח. במקרה של שמש ואוראנוס, מדובר במתח בין שני חלקים מנוגים, החלק הזקוק להכרה של החברה למול החלק שבעט באותה הכרה.. ניגודיות זאת מדברת על הצורך להתאים לצד הצורך למרוד : אמנם מדובר שני צרכים שונים, מנוגדים ומשלמים אך בסקלה קוסמית מדובר בצורך אחד- להיות!!

זווית זאת מספרת לנו על שיח שיש בו מתח שגורם להתנגשות בין שני כוחות, אך בו זמנית שני כוחות אלה יוצרים תמיכה לגורם שלישי, ממש כמו שני קירות שמאונכים זה לזה. שני הכוחות המשתתפים בשיח זה הם שמש ואוראנוס ומרחבי הפעולה שלהם אנרגית האריה ואנרגית השור. שמש בין היתר מדבר על המקום של ההכרה, הצורך שלנו בהכרה, ההכרה בונה זהות ומרכז פנימי חזק שיכול להאיר בעולם, אוראנוס לעומת זאת מיצג את החלק שלא רוצה את ההכרה, מורד ומתנגד ולכן השיח בין שמש ואוראנוס מדבר על קונפליקט בין שני חלקים בסיסים מאד באישיותי, בין שני צרכים ראשונים מאד שנוגעים למהות הפנימית שלנו, האם אנו מכירים בעצמנו בגלל ההכרה שאנו מקבלים בעולם או שמא אנו מכירים בעצמינו בגלל היכולת להיות אוטנטיים ואחרים ..

הניגודיות מדברת על הצורך ללכת בתלם כדי להיות מול הצורך למרוד כדי להיות, כיוון ששני גמרי השמים הם שליטים של מזלות קבועים ונמצאים כעת במזלות קבועים (שמש בבית ואוראנוס במקום מרוחק ולא נוח ) נוצר מקדם חיכוך חזק שנוגע לביטחון, בדרך כלל אנו הולכים במסלול שמספק בטחון, מסלול שמבוסס על שלבים מוקדמים של חיינו ועל התנסויות שקבעו סטאטוס קוו.. כעת המורד הפנימי מטלטל את המסלול ואת כל מה שהיינו בטוחים בו ..לכן זמן זה הוא כמו קריאת התעוררות, מרעיד את המסלול הרגיל .. המטרה לשחרר אותנו מהדרך הרגילה והבטוחה לכאורה, המסלול הפך להיות כל כך צפוי עד שתקע אותנו במרחב סגור מאד.

המורד הפנימי מביא עצמו לקדמת הבמה כדי להעיר תובנות חדשות, כדי לשבור הרגלים, כדי לשחרר הגבלות ומגבלות כשהמטרה האמיתית מאחרי הכול לאפשר צמיחה מחדש

3.8.20 ירח מלא
ירח מלא מדבר על שמש מול ירח ששניהם ממוקדמים במזלות מנוגדים זה לזה, לכן תמיד הירח המלא מיצג סוג של קונפליקט ומאבק כשהפוטנציאל ללמוד אחד את האנרגיות השונות כדי להביא את הסכום שגדול מסך החלקים

ירח מלא זה שמש באריה וירח בדלי ולכן אנרגית האריה חזקה מאד, אריה מיצג את היצירתיות, שמחה, התלהבות , שחקן מרכזי על בימת החיים ואם נתבונן יותר לעומק נגלה דרמה, אומץ , חיוניות, מנהיגות, נדיבות ועוצמה להאיר ..

כשאיכויות ותכונות אלה לא באות החוצה לידי ביטוי נגלה אגואיזם, סמכותיות יתר, התכווצות והסתגרות או חיפוש אחרי תשומת לב בכל דרך, קנאות, דומיננטיות, עקשנות ורעש כשלמעשה לא מצליחים לראות את הצד השני..העוצמה של האריה בביטוי החיובי יכול להביא את האהבה למקום חדש כשהביטוי חיובי יש הלימה ולא רק שמתפתחים דרך איכויות האריה אלא מושכים את איכויות הדלי וממקום זה ניתן לומר שסכום החלקים המשוואה גדול מסך החלקים

והצד השני מדבר על האנרגיה של הדלי כשהאנרגיה הזאת באה לידי ביטוי באופן חיובי היא מחברת לקבוצות של אנשים, רעיונות חדשים, אנושיות ואכפתיות אחרת, אמנם הדרך לא שדרתית, שונה, אחרת, מקורית אך משהו מביא אור חדש עם ראיה עתדיתית וכוונה למחר טוב יותר תחת סדר עולמי חדש..

כשאנרגיה זאת לא באה לידי ביטוי באון חיובי היא מנתקת, מרחיקה, סוגרת את הביטוי הגרגשי ומתמקדת רק בשכלתנות, כשלמעשה לא מצליחים לראות את הצד השני .. העוצמה של הדלי במקום החיובי יכול להביא את המקוריות והיחודיות למקום חדש . כשהביטוח חיובי יש הלימה ולא רק שמתפתחים אלא אוכיות הדלי משוכות את האיכויות של האריה וממקום זה נוצרת התעלות והתמרה

מהות הירח המלא הזה הוא להביא את החיוביות של שני הצדדים המנוגדים למקום משלים ומרומם כדי להביא אהבה אמתית ואותנטית ולמה זה כל כך חשוב דווקא כעת, משום שירח מלא זה הוא השיא של המולד שהיה לנו בסרטן (הנה קישור למאמר על מולד בסרטן) זמן מיוחד שיכול להביא אהבה, ריפוי ואולי גם קצת הצלה לבית שלי (כותרת המאמר על מולד הירח בסרטן)

4.8.20 מרקורי ועשה מולות לסטורן
השיח בין מרקורי וסטורן מרתק משום שמיצג אנרגיות שונות, צרכים/רצונות, מניעים והפעלות פנימיות שונות להפליא.. ולמה? משום שמרקורי מדבר על מהירות וסטורן על איטיות. השיח בין השנים מדבר על מחשבות (מרקורי) ותבניות חברתיות (סטורן) ברמה הראשונית הסבר פשוט שזמן זה מאפשר למחשבות ורעיונות לצור תבניות ברורות, רציונאליות ומכווננות למטרות. אמנם לא בקלות, אך גישה ברורה, אובייקטיבית, פרקטית ויכולה להניב תוצאות בכל תחום

כיוון שמרקורי נמצא בסרטן וההשפעה יוצרת חיבור חזק למציאות המשתנה דרך העולם הרגשי .. זמן זה מאפשר השלמה עם עובדות והחלטות שנעשו בעבר נוכח הצלחה או כשלון, לכן אם יש לך משהו במבנה הטבעי שנוטה למלנכוליה, היבט זה יכול ללחוץ על “חצי הכוס הריקה” וכשיש את המודעות , ניתן בדרך רציונאלית לראות את האפשרות לראות את חצי הכוס המלאה ולקחת אחריות, לבנות תכנית ומחויבות לרעיון שיוביל לצמיחה וגדילה.

חשוב לציין מרקורי עושה תשעים לסטורן לפחות פעמיים בשנה לכן כדאי לבדוק מה קרה בפעם האחרונה שנוצר היבט זה ..מכאן ניתן לבסס על סמך ניסיון וכיוון שסטורן מעורב בתהליך, יש מצב להגיע בקלות רבה למקום של היסוס, חשש ופחד בנוגע לקבלת החלטות. מעבר זה שם פוקוס על אזורי השחיקה של החיים וקשה לראות מעבר ולמרחוק, רצוי להוציא מארגז הכלים את הסבלנות ואת היכולת לבדוק בשקט את העובדות ולא להקשיב לקולו של הצנזור שלוחש באוזן “לא תצליח” או “אין סיכוי” אז …זה לא, זה בדיוק הלחץ הנדרש כדי לפקס ולמרכז את עצמינו ולעלות על הנתיב הנכון עם תכנית ברורה לכיוון מטרות ויעדים שקבענו לעצמינו בכל תחום, החל מפיננסים, יחסים בין הצרכים האמתיים של נפש לבין הצרכים להכרה והצלחה ועד יחסים בין אישים, חוזים ויותר מכל החוזים הנשמתים/קארמטיים שדורשים מענה כעת..

דרך אחרת בה ניתן לתאר את הזווית הזאת היא היכולת לחבר בין מספר הסיפורים לבין הצנזור והמפגש עם מבחן המציאות, וכאן העובדות מדברות.. אין אפשרות להמשיך עם סיפורים או עם עיקופים או כיפוף והגשמת העובדות..זה המקום בו ניתן לזהות באופן מדויק מה נכון ואיך לעבור את משוכת הצנזור למקום של לימוד והבנה.

אם נמצא עצמינו במקום של ביקורת ושתיקה.. זאת המציאות שמראה את הפער בין עולם האמונות ותפיסת המציאות היומיומית, הקושי לחבר בין לבין ולכן חווית המתח , ביקורת, לחץ ועצבנות יתפסו את קדמת הבמה. זה הזמן לעמוד מול הצנזור ולעבור את משוכה של הכנות והיושרה כדי להגיע לחכמה שצברנו במהלך הדרך..אם הגענו מראש לזמן זה עם הבנות וחכמה בנובעות מהיכולת לחבר בין גישות פנימיות שונות, זה הזמן להעביר מכוח אל הפועל תוך לקיחת אחריות על הדיאלוג בינינו לבין אחרים, על יחסים ועל מפגש עם העולם ולזהות את התוצאות ..

4.8.20 מארס עושה תשעים ליופיטר
שיח זה מדבר על אינטראקציה בין שתי דמויות פנימיות, דמות הלוחם ודמות הפילוסוף: דמות הלוחם מיוצגת על ידי מארס ודמות הפילוסוף מיוצגת על ידי יופיטר. נתחיל עם הלוחם שכן דמות זאת היא הדמות הראשונה שמנחה כל מפגש עם החיים, החל מהלידה עצמה וכלה במפגש עם מטרה, יעוד וחזון החיים בכלל. בכל אחד ואחד מאיתנו נמצאת דמות הלוחם, דמות זאת פורצת לנו גבולות, מאיצה, יוזמת, דוחפת, יוצרת אמביציה, מרגשת ומאפשרת לצור פעולות במטרה להגיע לביטחון ושלווה.

דמות הפילוסוף היא דמות שנולדת מאוחר יותר ומושפעת ממסע החיים שלנו. למעשה עולם האמונות שבתחילת החיים מועתק מסביבה קרובה, בית והשפעות של ההתנסויות הראשוניות.. עולם זה משתנה ביחס ישיר למה חווינו בחיינו ואיך הניסיון האישי בנה לנו סט של אמונות. סט האמונות מנוהל על ידי הפילוסוף הפנימי. סט האמונות מהווה מחסן של דלק לפריצת גבולות, הגשמת חלומות ופוטנציאלים.

הלוחם ממוקם כעת בזירת הבתולה שואף להגיע לביטחון ועוצמה דרך ביטוי עשייה מדויקת ומכוילת למטרה. הפילוסוף ממקום כעת בזירת הקשת שואף לפתוח את גבולות התודעה, להרחיב את האמונה ולזרוע אופטימיות

מיקומים אלה יכולים לגרום לקונפליקט אם הלוחם נכנס למגננה הנובעת מהישרדות או חוסר חיבור בין החזון והמימוש בחיים היומיומיים, או אם הפילוסוף מונע ממקום של כיווץ/חוסר אמונה והישתבללות נוכח אמונות חוסמות .. הקונפליקט מאפשר לזהות את החלקים שחוסמים ומתסכלים…לכן המסע תחת השיח בין הלוחם לפילוסוף מדבר על חיבור לאומץ להאמין ולעבור דרך קירות הפחד והספק.

אם מונעים מפחד וחוסר אמונה בקלות ניתן לדרוך את נקשנו ולצאת לקרבות אין סופים תוך הטפה בצדקת הדרך, אם מוכנים לצאת למסע של שיח בין שתי הדמויות הללו : הפילוסוף יכול להטעין את הלוחם בדלק למסע מופלא מעבר למוכר והידוע…

נקודה מעיינת נוספת להתבונן בשיח זה, מארס מייצג את דמות הלוחם הפנימי ויופיטר מייצג את דמות הפילוסוף הפנימי, היבט זה או שיח זה מדבר על האנרגיה המחברת בין הלוחם לפילוסוף. הדיאלוג בין השניים חושף את מה הקרבות שאנו בוחרים ולמה.. כשהמטרה למקד רצונות ולגבות בסט של אמונות שתהוונה דלק למסע, הצלחה וביטוי עצמי בריא ונכון. לשם כך רצוי ומומלץ להבין את דמות הלוחם ואת דמות הפילוסוף ומה הדיאלוג בניהם במטרה לקחת את המושכות לידים ולהניע את כרכרת החיים למטרה הנכונה במינימום מאמץ ומקסימום אפקט.

5.8.20 מרקורי נכנס לאריה
כניסת מרקורי לאריה מעוררת את היצירתיות והביטוי העצמי למקומות חדשים. מספר הסיפורים עוזב את העובדות היבשות או העובדות הרגשיות וחוגג את הדרמה של החיים, הכל מקבל נופך גדול יותר, מימדים גדולים יותר והצורך להביע את עצמינו מגיע למקום חדש. זמן בו המערכת החשיבתית יכולה להמציא לנו שלל של מילים והבעות , תנועת וגישות לביטוי המקום האישי ביותר. המטרה: להגיע ליצירתיות מוארת והבעה עצמית מופלאה, ביטוי אצילי ומלכותי המלווה בגישה הרואית מלאת כוונות טובות.. וכמו תמיד ליד האור נמצא גם הצל, הביטוי של הצל נובע ממקום של אני מרכז העולם, המחשבה מתרכזת אך ורק בצרכים האנוכים של הילד הקטן והגחמות הנובעות מהמחשבה שהכל חייב להיות בדרך שלי או בדרך שלי…

מומלץ להיות ערים למניעים של הביטוי, האם חשיבות עצמית, אנוכיות ובטחון עצמי מופרז או אצילות, הרואיות וכוונות טובות מנחים אותנו במסע לביטוי עצמי. חשוב לציין שכעת מרקורי נמצא בצל טרום רטרו ולכן עתיד לעבור על מסלול זה שלוש פעמים.. לכן הלופ האנרגטי מאפשר לנו מיקוד חדש ומיוחד בחיבור בין מספר הסיפורים והגיבור הפנימי.. זמן להתבוננות עמוקה ובניה מחדש של תפיסת האני ואיך האני יכול לצאת למרחבים חדשים מלא מודע ללא ידוע..

7.8.20 ונוס נכנסת לסרטן
היום ונוס נכנסת לסרטן, והמיקוד ביחסים שלנו עובר לאזור של משפחה ומערכות תמיכה, זה הזמן בו הצלילים של העבר מנגנים ברקע, ציפה של רגשות ותחושות של עבר מחזירה לנמל האם:) זמן בה מעורר את הצורך שלנו בשבט, משפחה, מערכת תומכת, אהבה ואכפתיות ולכן מומלץ להשקיע את האנרגיה, הזמן והנוכחות באותם שורשים שמזינים אותנו.

מעבר ונוס בסרטן מדבר על אפשרות להתחבר לזמנים קדומים בעבר שלנו, בין אם עבר לוקלי או עבר גלגולי, לכן נוצר צורך ורעב להתחבר , לצור אינטראקציות, לתת מקום לרגשות להניע אותנו אך בו זמנית כדאי לזהות שאם מקומות אלה פצועים או מגורים יתר על המידה ייווצר מקום של פגיעות, או התגוננות או מפגש עם מניפולציה רגשית שלוחצת על כאב עמוק יותר… זמן נפלא לרפא וטפח את המקומות שמזינים אותנו.

ברכות לשבוע נפלא

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן