מזג האוויר האנרגטי לשבוע הראשון של אוגוסט 2021

1.8.21 צמידות מרקורי שמש
צמידות זאת מהווה נקודת שיא במחזור מרקוריאית. השנה המרקוריאנית הזאת החלה ב- 9.6.21 ומנקודת זמן זאת אנו יכולים לזהות את מסעו של מרקורי שכעת מגיע לשיאו. למעשה במחזור התנועה של מרקורי כעת מקבלים מענה נוסף לכל מה שעלה על השולחן בתקופת הרטרו או במשפט פשוט: מבחן התוצאה.

השנה החלה באוויר וכעת שיאה באש מה שמדבר על יחסים בין אוויר לאש, וכל צירי האש והאוויר מתעוררים לחיים ולהזמנות ליצרית מחודשת. למעשה, היחסים בין אוויר ואש מבקשים לפתוח ערוץ שמגיע ממקום מנטאלי למקום של השראה ויצירה. לכן נקודת זמן זאת מאפשרת לנו לפתוח ערוץ חדש להשראה שנובע מתהליך הלימוד שחווינו מאז שהחל מחזור מרקורי זה.. כיוון שנקודת משוב זאת נוגעת לפתיחות ולמבדק המציאות בכל הנוגע לתקשורת של הלב, אם אנו עומדים במקום של חוסר חיבור למהירות הטבעית שלנו, נחווה קצרים, מתח וקושי עם עניינים של הלב, אם הפקנו ממחזור הרטרו את מה שניתן היה להפיק, זמן זה ניתן בקלות להתחבר לאינטליגנציית הלב ולהביאה לידי ביטוי בצורה שלווה ובהירה וממקום זה מתחיל מרחב חדש בחיינו, זמן של זרימה קלה ורעננה בין השכל שלנו לבין העולם😊 מתון הכרה ומדעות עצמית . אגב, אי אפשר שלא להזכיר את הצל.. אם לא נעשתה עבודה אישית מתחילת השנה המרקוריאנית, נמצא עצמינו בעצבנות, דריכות, תחושה שהראש במקום אחד ואנחנו במקום אחר והעולם בכלל.. חוויה של קצרים בממסרים בכל הרבדים ו.. כל אלה רק מספרים לנו שיש לשים את האור /מודעות על המצב להיכנס לארכיון הפנימי ולהתחיל לארגן את הסיפורים שלנו..

צמידות זאת היא צמידות נעלה ומביאה את המעגל של מרקורי לשיא בו ניתן לזהות את התהליך שחווינו מאז מרקורי החל שנה חדשה …כעת זה השיא של התהליך והיכולת לזהות מה מחזור זה פתח לנו.. חשוב, בדרך כלל מדברים על רטרו של מרקורי ועל כמה ימים לכאן או לכאן.. ללא קשר למחזור מלא, ואם נוגעים לעומק אפשר לזהות מחזור מלא ואת נקודות המפתח שיוצרות תהליך..

תזכורת לנקודות משמעותיות במסלול הרטרו הנוכחי של מרקורי

4.5.21 מרקורי נכנס לתאומים
14.5.21 מרקורי נכנס לצל טרום רטרו
29.5.21 מרקורי נכנס לרטרו
11.6.21 מרקורי מתחיל שנה חדשה
22.6.21 מרקורי מסיים את הרטרו
7.7.21 מרקורי מסיים את הצל פוסט רטרו
12.7.21 מרקורי מסיים את מסעו בתאומים ועובר לסרטן
מרקורי מגיע לשיאה של השנה המרקוריאנית ב- 1.8.21

השיא של צמידות זאת נקרא קזימי ומתרחש במהלך המרחק ל 17 דקות בין שמש ומרקורי.. מצב של עצימות גובהה מאד, ושוב, אם נעשתה עבודה מאז תחילת השנה, נמצא עצמינו בעצימות גובהה מאד של התפיסה, המודעות, המחשבות , היכולות, הבהירות והקשרים שאנו יוצרים.. זמן נפלא לביטוי עצמי מלא ושלם..

2.8.21 מרקורי עושה מולות לסטורן
רק אתמול היינו בשיאו של מחזור מרקוריאני וכבר היום מגיעים למבדק חדש כשמרקורי נמצא מול סטורן, מבדק זה מדבר על קולות שונים המנועים מצרכים שונים ומיצרים קונפליקט חזק מאד שלוחץ על כפתורים מאד בסיסים וראשונים של הביטוי שלנו בעולם. נתחיל מההתחלה😊 השיח בין מרקורי וסטורן מרתק משום שמיצג אנרגיות שונות, צרכים/רצונות, קולות פנימיים שונים או תת דמויות שונות המרכיבות את האני השלם

ולמה הקונפליקט ? משום שמרקורי מדבר על מהירות וסטורן על איטיות. השיח בין השנים מדבר על מחשבות (מרקורי) ותבניות חברתיות (סטורן) ברמה הראשונית הסבר פשוט שזמן זה מאפשר למחשבות ורעיונות לצור תבניות ברורות, רציונאליות ומכווננות למטרות. אמנם לא בקלות, אך גישה ברורה, אובייקטיבית, פרקטית ויכולה להניב תוצאות בכל תחום

אך מדובר בקולות שונים שמונעים על ידי צרכים מאד שונים, מרקורי באריה מדבר על הצורך להשמיע ולהיות דרך חיבור מלא לקול שלנו בעולם בעוד סטורן בדלי מדבר על הקול שלנו מול החברה והמסלול הנדרש כדי להגיע להצלחה ולעיתים במחיר האמת והאותנטיות. לכן נוצר מצב בו ניתן בקלות להגיע למקום של הסוס, חשש ופחד בנוגע להבנות מחד ומאידך לקבלת החלטות.

למעשה שיח זה מדבר על אזורי השחיקה של החיים וקשה לראות מעבר ולמרחוק, רצוי להוציא מארגז הכלים את הסבלנות ואת היכולת לבדוק בשקט את העובדות ולא להקשיב לקולו של הצנזור שלוחש באוזן “לא תצליח” או “אין סיכוי” אז …זה לא, זה בדיוק הלחץ הנדרש כדי לפקס ולמרכז את עצמינו ולעלות על הנתיב הנכון עם תכנית ברורה לכיוון מטרות ויעדים שקבענו לעצמינו בכל תחום, החל מפיננסים, יחסים בין הצרכים האמתיים של נפש לבין הצרכים להכרה והצלחה ועד יחסים בין אישים, חוזים ויותר מכל החוזים הנשמתים/קארמטיים שדורשים מענה כעת..

דרך אחרת בה ניתן לתאר את הזווית הזאת היא היכולת לחבר בין דמות מספר הסיפורים לבין דמות הצנזור והמפגש עם מבחן המציאות, וכאן העובדות מדברות.. אין אפשרות להמשיך עם סיפורים או עם עיקופים או כיפוף והגשמת העובדות..זה המקום בו ניתן לזהות באופן מדויק מה נכון ואיך לעבור את משוכת הצנזור למקום של לימוד והבנה.

אם נמצא עצמינו במקום של ביקורת ושתיקה.. זאת המציאות שמראה את הפער בין תפיסת המציאות היומיומית לבין ההכרח לתת לעצמנו מענה מול משהו גדול יותר בכלל והחברה בפרט.. לכן נוצרת חווית המתח מממנה מגיעים הביקורת, הלחץ והעצבנות שתופסים את קדמת הבמה. זה הזמן לעמוד מול הצנזור ולעבור את משוכה של הכנות והיושרה כדי להגיע לחכמה שצברנו במהלך הדרך. אם הגענו מראש לזמן זה עם הבנות וחכמה בנובעות מהיכולת לחבר בין גישות פנימיות שונות, בין שני קולות פנימיים למרות ששונים מאד במאפיינים שלהם, זה הזמן לקחת אחריות על הקונפליקט ולהפוך אותו לדיאלוג  בינינו לבין אחרים, על יחסים ועל מפגש עם העולם ולזהות את התוצאות.. להכיר תודה על המסע ועל המקום שבו אנו נמצאים כעת.. ..

2.8.21 שמש עושה מולות לסטורן
לפני מספר שעות מרקורי התחיל את השיח עם סטורן וכעת השמש עושה זאת וחלק מהמאפיינים שחווינו בשיח בין מרקורי לסטורן מגיעים גם כן לכאן.. לשיחה האינטנסיבי בין שמש וסטורן, למעשה שיח זה אומר בראש ובראשונה: הגיע הזמן להתמודד עם עובדות שהדחקנו, התעלמנו ולא נתנו את דעתנו אליהן.. נגיע הזמן להתבונן ולהתמודד

כדי להבין מה זה אומר, נתחיל להגדיר מי השחקנים בשיח זה: שמש וסטורן. שמש מייצג את מרכז המערכת שלנו בעוד סטורן מיצג את הגבולות (הפלנטה האחרונה שניראת בעין ערומה) שמש מייצג את הקיץ וסטורן מייצג את החורף, שמש מייצג חום וסטורן מייצג קור, שמש מייצג את ההתרחבות וסטורן את ההתכווצות .. כשי שלנו שיח בין שני גרמי שמים המייצגים סוגיות מנוגדות במהותן נוצר לנו קונפליקט עמוק מאד בין מה שאותם גרמי שמים מייצגים, ובאותה נשימה.. חשוב לציין שאנרגיות אלה הן מנוגדות משלימות ומאפשרות לצור שיח בריא המוביל להתפתחות וצמיחה אישית

.דרך אחרת להבנת שיח זה הוא על ידי הבנת הקולות אותם מייצגים שמש וסטורן, שמש מייצג את דמותו של הגיבור הפנימי בעוד סטורן מייצג את דמותו של הצנזור הפנימי וכן שיח זה תמיד לוחץ ויוצר קונפליקט שנוגע לקולו של הצנזור הפנימי המגביל את דמות הגיבור במסע הצמיחה הטבעי שלו, או דרך אחרת לראות זאת שהגיבור הוא הילד הפנימי שמחובר לעצמו וכשמיגע הצנזור ונוזף בו על חוסר יכולת, חוסר הצלחה וחוסר בתוצאות מול העולם.. זה המקום של הקריסה וההאשמה, הכאב וההלקאה..

מסיבה זאת שיח זה מפעיל תחושה חזקה של מגבלה, התמודדות והתקלות עם מהמורות שלא ציפינו להן, למעשה זה המקום בו הפחד יכול לנהל אותנו, פחד ממה שאנו מזהים בחיינו ופחד ממה יהיה.. הצנזור מביא עמו אשמה ודאגה ואלה מושלכות חזק למערכות יחסים ולסוגיות שנוגעות לקריירה והצלחה בעולם.. מקום זה מחזיר אחורה בזמן לסוגיות שנוגעות באוטוריטות בחיינו, כיון שמדובר באנרגיה זכרית האוטוריטות מתחילות בדמות האב: החל מאבא ביולוגי וכלה באבא רוחני ועד אבינו שבשמיים: חשבון נפש עמוק, אינטנסיביות גדולה ותחושה של קיבעון, זה המקום לבדוק מה נותן לנו בטחון בחיינו ועד כמה אותו בטחון מעצים או תוקע. זה הזמן להקשיב ולקחת אחריות על המקומות של ההצלחה בעולם

במילים אחרות: זווית זאת/ שיח זה בין שמש וסטורן מדברת על הצלחה/כישלון, כיוון שזמן זה לוחץ כל כך חזק על סוגיות של הצלחה וכישלון, ייתכן ונתקל במצבים בהם נצטרך להתחייב לאחריות ומאמץ שיגבילו את החופש שלנו ויגייסו את המשאבים שלנו כדי להגיע למה שסימנו המטרה והצלחה… אגב זמן זה מסמן תוצאות של עבר ולכן יש סיכוים שנתקל בסוגיות שלא סגרנו מעבר וכרגע דולפות ולוחצות על ההווה עם השלכות לעתיד… למשל, כלכלית: חוב שלא סגרנו יכול לצוץ משום מקום עם ריבית ולחץ שישפיע גם על העתיד.. חשוב לזהות שמדובר באזור שמוגרה ולוחץ על כפתורים שיש לטפל ולעבוד עימם כדי לאפשר התפתחות, הצלחה והגשמה של מטרות ויעדים זמן זה בסך הכול מראה שיש לסגור עניינים של עבר ולמצוא פתרונות עדכניים לזמן זה…

ואם בדרך כלל נדבר על חובות ברובד כלכלי ..כן אלה בהחלט נמצאים על השולחן אך לא רק ..אלה חובות שלוחצים על חובות נפש וקארמות עתיקות שהמחיר שיגבה לאחר מכן יהיה פי כמה ומה אם לא נדע איך לעבוד עם המתנה של עוד כמה גרגרי חול בשעון החלול העתיק..

דרך אחרת שהיבט זה יכול להראות את עצמו ניפוח האחריות ועומס, זה הזמן לזהות למה ומדוע ואיך לצור גבולות בריאים שיאפשרו בעתיד לפרוץ אותם ולגדול למטרות והיעדים שלנו. טיפ, הקשבה לאינטליגנציה החושית.. חשוב לראות את הנקודות הקודמות בתוך מעגל השיחות בין שתי דמויות המיוצגות על שמש וסטורן. והכי חשוב לזכור זה המקום שנותנים לנו עוד כמה דקות עם שעון חול חדש כדי שנוכל לפעול נכון וכדי שניגע לשיח ולא לקונפליקט קשה וכולא..

3.8.21 מרקורי עושה תשעים לאוראנוס
ומיד אחרי שנתקלנו בסטורן נגענו לאוראנוס, מה מסביר לנו שאותה שיאה של שנה מרקוריאנית למעשה מתיישבת בקשר ישיר עם השיח בין סטורן ואוראנוס, אותו שיח שמככב בשנה זאת כתמרור להבנות חדשות, התמודדות, אפשריות ובעיקר פוטנציאל בו ניתן להבין ולקחת החלטות על חיינו ..גם כפרטים וגם כחברה בעיתות של לחץ ומתח ובעיקר אי וודאות

אז היום אוראנוס משמיע את קולו והשיח כאן שונה לחלוטין! אם סטורן הביא את העבר עם הלחץ של המחויבות והאחריות לנתיב מסומן מראש, כעת מרקורי מגיע לשיחה עם אוראנוס מה בנוגע ליציאה מחוץ לקווים?:) מה בנוע להמציא את עצמנו בדרכים חדשות ואמיתות ממקום אותנטי?

שיח זה בין מרקורי לאוראנוס מהווה קריאת התעוררות, כמו שעון מעורר שמתריע הגיע הזמן לקום ולצאת מדפוסים מוכרים והתניות קבועות. זה הזמן לפתוח את התודעה כדי לראות משהו חדש בנוגע למציאות החיים שלנו. אז מה מציע המפגש כעת? נתחיל מההתחלה, כשמרקורי נפגש עם אוראנוס בשור… שם התחילה מערכת יחסים שהציעה את ההזדמנות להביא לידי ביטוי הבנות מיוחדות שמחוץ לקופסה, זמן לפרוץ את כל המוכר והידוע ולהמציא משהו אחר , מיוחד, חדשני ואותנטי.. כעת, שכנוצר מרחק המצביע על שינוי במערכת היחסים (זווית של תשעים) רק כעת ניתן לזהות אם באמת הצלחנו ליצר משהו מיוחד ושונה שיכול להביא את מי שאנו לידי ביטוי..

מה בעצם הסיפור של מרקורי ואוראנוס? המערכות בהם אנו חיים מכתיבות ממשטרות את החשיבה והיצירה ולכן נוצרת הנטייה לפעול מתוך זרימה בעדר ההמונים.. וכשנפגשים לרגע עם משהו אחר, נלחצים כל הכפתורים ואנו מגיבים ממקום של מגננה/מתקפה שמתבססים על דפוסי מפתח של העדר .. לכשאוראנוס נכנס לשור נוצרת הזדמנות לשנות את החוזים של ההתניות והמניפולציות שסיגלנו לעצמנו לאורך חיינו…מרקורי נושא את אנרגיה למקום היום יומי כדי לאפשר שיח כן ואמתי

כשמרקורי נפגש עם אוראנוס מתעורר מוח הלטאה שלנו, מאיץ למוח הקוף ומוביל למפגש כן עם מוח האדם שלנו.. המוח החושב באמת ולא מותנה דרך ההרגלים וההתניות , לכן זמן זה מאופיין בחוסר שקט, התעוררות, מתח, עצבנות, חוסר שקט ואולי אף תחושה של דרך ללא מוצא, השכל שאמור לשמור אותנו ולמצוא תמיד את סיפור הגיבוי לא יכול עוד להסכים להמשיך עם אותן מנטרות .. לכן דווקא אותן תופעות שאנו יכולים לזהות כלא פשוטות הן מתנות נפלאות שמגלות היכן נדרש שינוי..

בנקודות מפתח ביחסים בין מרקורי ואוראנוס נוצר זמן בו דפוסי החיקוי והאימוץ שלנו נתקלים במראה חזקה מאד שמנערת וחושפת את האמת באופן שאנו חייבים להודות על האמת ולהבין מה באמת חף מחיקויJ ואם בכלל.. זמן להמציא את עצמינו מחדש וכל האמור בנוגע למקורות הביטחון שלנו, הערכה עצמית, משאבים ועוצמות

במפגש זה מתרחשת קפיצת מדרגה של התודעה, ההבנה, הגישה ויותר מכל היצירתיות והתבלין של יוצא דופן .. וכעת שנוצר לנו מפגש זה משהו בנו מתעורר ואנו יכולים להגיע לרעיונות יוצאי דופן עם ניצוץ חזק של תנועה.. כמו כפתור לחשיפת האוצרות הפנימיים ויצירת עוגן בריא הממגנט שפע ושלווה:)

6.8.21 שמש עושה תשעים לאוראנוס
וכעת הגיע הזמן של השמש להיכנס לשיח עם אוראנוס, רק אתמול היה שיח צפוף עם סטורן והיום שינוי מגמה .ולמה ? משום שנוצרת זווית בין השניים… וזווית כמו תמיד מדברת על יחסים, וזווית של  תשעים מדברת על יחסים מתוחים, קונפליקטים, מאבקים וקשיים שמטרתם להוביל לתהליך מסוים…התהליך תלוי במי משתתף באותו שיח. במקרה של שמש ואוראנוס, מדובר במתח בין שני חלקים מנוגים, החלק הזקוק להכרה של החברה למול החלק שבעט באותה הכרה.. ניגודיות זאת מדברת על הצורך להתאים לצד הצורך למרוד : אמנם מדובר שני צרכים שונים, מנוגדים ומשלמים אך בסקלה קוסמית מדובר בצורך אחד- להיות!!

זווית זאת מספרת לנו על שיח שיש בו מתח שגורם להתנגשות בין שני כוחות, אך בו זמנית שני כוחות אלה יוצרים תמיכה לגורם שלישי, ממש כמו שני קירות שמאונכים זה לזה. שני הכוחות המשתתפים בשיח זה הם שמש ואוראנוס ומרחבי הפעולה שלהם אנרגית האריה ואנרגית השור. שמש בין היתר מדבר על המקום של ההכרה, הצורך שלנו בהכרה, ההכרה בונה זהות ומרכז פנימי חזק שיכול להאיר בעולם, אוראנוס לעומת זאת מיצג את החלק שלא רוצה את ההכרה, מורד ומתנגד ולכן השיח בין שמש ואוראנוס מדבר על קונפליקט בין שני חלקים בסיסים מאד באישיותי, בין שני צרכים ראשונים מאד שנוגעים למהות הפנימית שלנו, האם אנו מכירים בעצמנו בגלל ההכרה שאנו מקבלים בעולם או שמא אנו מכירים בעצמינו בגלל היכולת להיות אוטנטיים ואחרים ..

הניגודיות מדברת על הצורך ללכת בתלם כדי להיות מול הצורך למרוד כדי להיות, כיוון ששני גמרי השמים הם שליטים של מזלות קבועים ונמצאים כעת במזלות קבועים (שמש בבית ואוראנוס במקום מרוחק ולא נוח ) נוצר מקדם חיכוך חזק שנוגע לביטחון, בדרך כלל אנו הולכים במסלול שמספק בטחון, מסלול שמבוסס על שלבים מוקדמים של חיינו ועל התנסויות שקבעו סטאטוס קוו.. כעת המורד הפנימי מטלטל את המסלול ואת כל מה שהיינו בטוחים בו ..לכן זמן זה הוא כמו קריאת התעוררות, מרעיד את המסלול הרגיל .. המטרה לשחרר אותנו מהדרך הרגילה והבטוחה לכאורה, המסלול הפך להיות כל כך צפוי עד שתקע אותנו במרחב סגור מאד.

המורד הפנימי מביא עצמו לקדמת הבמה כדי להעיר תובנות חדשות, כדי לשבור הרגלים, כדי לשחרר הגבלות ומגבלות כשהמטרה האמתית ומאחורי הכול לאפשר צמיחה מחדש…

ברכות לשבוע נפלא

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן