מזג האוויר האנרגטי לשבוע הרביעי של אפריל 2021

23.4.21 ונוס נצמדת לאוראנוס
ונוס מייצגת את המערכת החושים המהווה את הפילטר שלנו לעולם, אוראנוס מייצג את החלקים השונים שבנו ששואפים לפתוח ערוץ מחוץ לקופסה, ולכן המפגש בין השנים פותח ערוץ המשלב את החוויה החושית דרך פילטר אחר ושונה מהרגיל. אנרגיה זאת יכולה להוביל לצורך עז בריגושים מהירים.. לכן זמן זה יוצר אפשרות /לחץ לנתק מה שלא עומד עוד במבחן המציאות, משמע, כל מה שלא גורם לחוש ולהרגיש את הניצוץ המיוחד שגורם לנו לחוש את החיים או למצוא דרך חדשה במקומות ישנים כדי להעיר את אותו ניצוץ. זאת הסיבה שמיקום זה יכול לאפשר לנו להתנסות ביחסים חדשים (גם במערכות “ישנות”) להיפתח למקום חדש ומעורר, להיזכר בספונטניות ולחגוג את החיים.

מפגש זה בין החלק האמתי שבתוכנו (אוראנוס) השואף לחוש וליהנות מהחיים (ונוס) מאפשר לנו להתחבר לקול האמתי ולהמציא את עצמנו מחדש תוך דגש על המקום האינדיבידואלי, מיוחד, מרגש וחופשי מהתניות וקיבעונות.
דרך אחרת להתבונן בהיבט זה : ונוס מייצגת את הצורך במרחב בטוח, המקום הסגור והמוכר של הרגלים שנעולים בתוך זיכרונות ישנים של חוויות חושיות ראשוניות ביותר הנשענות על זיכרון קדום יותר הנעול בתוך הגנום.. למקום זה אנו קוראים אמת וחיים בידיעה של הכול בסדר..
וכשנוצרת הצמידות בין אוראנוס לוונוס, אותו זיכרון עמוק מתעורר, הענק הפנימי זועק בקול:) ונוצר לחץ לצור משהו חדש, להרחיב את גבולות המוכר, להתנסות בדברים חדשים ובמקביל נוצרות סיטואציות שמכריחות לפגוש את המציאות אחרת, להגיב למצבים לא מוכרים והיות אמיצים מספיק כדי לפרוץ את הסטאטוס קוו כדי לצור חיבור לחוויה חדשה…
וזווית נוספת להבנת השיח בין ונוס ואוראנוס, היכולת להעריך את עצמינו בחדש בכללים שונים שמחוץ לסטטוס קוו…

24.4.21 מארס נכנס לסרטן
היום מארס נכנס לסרטן, מיקום זה הוא מיקום לא פשוט שכן אנרגיה שקשורה לרצון, עשייה ופריצת גבולות פועלת דרך מים מה שיוצר גודש רגשי חזק מאוד ותחושה שכל מקום בו אנו נקראים להגיב מול המציאות.
ממקום זה נוצר לחץ של העבר, פחד, תסכול, כאב ותחושה של חוסר אונים יכולה לפקוד אותנו ולגרום לספיגה חזקה מחד והתפרצויות גדולות מאידך, כדאי לראות שדברים שהצטברו מערכת לאורך שנים רבות מנסים לצאת החוצה וכעת האנרגיה מהווה טריגר וטיזר למקום זה, לכן מומלץ לנשום.. לספור עד שלוש ולזהות מאיפה זה מגיע ולמה…

ואיך ניתן להשתמש באנרגיה זאת לטיפוח וריפוי אישי…ברמה מדינית, פוליטית וכלכלית מארס בסרטן מדבר על הצורך להיאבק על הבית שלי, על המשקעים שעולים וצפים ומתפוצצים על רקע חוסר התקשורת (מארס מגיע מתאומים- אנרגיה שהציעה אפשרות להדברות) כעת הכול רגשי מאוד וטעון מעבר היסטורי לכן, ניתן לצפות להסלמה, כיוון שהאנרגיה עובדת במישורים נוספים.. כעסים ומתחים רגשיים יכולים להתפרק במקומות בהם אנו אמורים לחוש בטוח וטוב, כדאי לתת את הדעת למקום בו מתחיל קרב קטן שבקלות יכולים להגיע למלחמה גדולה שסופה לא בהכרח מועיל ומטפח.

דרך אחרת להבנת מארס בסרטן, מארס מייצג את דמות הלוחם וסרטן מייצג את השייכות והזהות הרגשית והשבטית שלנו ולכן זמן זה בו מארס נמצא בסרטן אנו נלחמים על הזהות הרגשית תוך חיבור עמוק להיסטוריה השבטית שלנו, דרך אחרת לביטוי היא הלוחם פורק את הרגשות במקום הבטוח ביותר ולכן נוצרים מאבקים ולחצים בשבט, משפחה או כל מקום בו אנו חווים ומרגשים שייכים. כדאי לשים לב לנשום בטרם צוללים למים רותחים.. ולקינוח, תיעול הסערה הרגשית לפעולה יכול לצור מרחבים נפלאים של זריעה כדי לצור שורשים איתנים ועמוקים ..

24.4.21 מרקורי נצמד לאוראנוס
מרקורי נפגש עם אוראנוס וזמן זה מהווה הזדמנות לגלות את החלקים המיוחדים שמחוץ לקופסה.. זמן לפרוץ את הרבועים ולהכניס קצה תבלין של “יוצא דופן” תוך מפגש עם מה שאנו חוששים מאותו גורם יוצא דופן..
המערכות בהם אנו חיים מכתיבות, מתנות ואולי אפילו ממשטרות את החשיבה והיצירה ולכן נוצרת הנטייה לפעול מתוך זרימה בעדר ההמונים.. וכשנפגשים לרגע עם משהו אחר , אנו נלחצים ולמעשה כל הכפתורים ואנו מגיבים ממקום של מגננה/מתקפה שמתבססים על דפוסי מפתח של העדר .. מאז שאוראנוס נכנס לשור נוצר מרחב עצום לתודעה לפתוח את גבולות ההתניות, ההכתבות, המשטור והלחץ להיות מתאימים.. זמן בו ניתן להתחבר לעצמאות מחשבתית, אוטנטית , יצירתיות וקורטוב של אפשר אחרת..

המפגש של מרקורי ואוראנוס זה המקום בו מתעורר תודעה/מוח הלטאה שלנו ומחפש להתפתח לתודעה/מוח הקוף.. ואולי אם נהיה מספיק חזקים נוכל להתחבר לתודעה/מוח אדם..
זה הזמן בו המוח לטאה או המוח קוף שלנו מגבלים אותות חזקים של שינוי וממקום זה המתח עולה, עצבנות, חוסר שקט ותחושה של מפגש עם דרך ללא מוצא.. התופעה של ללא מוצא יכולה להכניס המון מתח, אך המטרה לא להפעיל מתח אלא לזהות את מה שתקוע בתוך דפוסים של חיקוי ואימוץ ללא קשר למהות האמתית והאוטנטית שלנו..

דרך אחרת שניתן לזהות את השיח הוא דרך מה מייצגים מרקורי ואוראנוס, מרקורי מייצג את דמות מספר הסיפורים שמתרגם לנו את המציאות ואוראנוס מייצג את דמות מורד הפנימי שמספר על המקום האישי המיוחד בנו למול הכלל/תרבות/מוסר ו… לכן ששתי דמויות אלה נפגשות המורד מטעין את מספר הסיפורים בידע עמוק על המיוחד ואחר שהכרח לשנות חשיבה, גישה ותפיסה
מסיבה זאת נוצרת ההתעוררות והאפשרות להעלות תדר.. ולתת לחלק המיוחד והשונה לבוא לידי ביטוי

25.4.21 ונוס עושה תשעים לסטורן
כמו כל זווית בין שני גרמי שמים או יותר, מדובר בשיח, וכעת יש לנו שיח עמוק בין ונוס וסטורן שיכול להוביל למפגש קיצוני עם כל מה שאנו נותנים לו משקל וערך בחיינו (ונוס) מערכות יחסים (אהבה ) לצד קוד תרבותי ולחץ מוסרי (סטורן) שנועל מערכות יחסים, מאבק בין צורך רגשי עמוק ביותר לבין צורך חברתי חזק ביותר, שיח של צורך פנימי מול צורך חברתי, רעב אישי מול קרדיט לאוטוריטה חברתית..

לכן החוויה יכולה להיות מאד מאתגרת בכל הנוגע לסוגיות בעלות ערך בחיינו ואיך צריך לנהוג עימU, או יותר נכון להעלות את השאלות הנכונות האם צריך? או האם נכון ומדויק? ולכן אגב בזמן זה יש נפיצות גבוהה מאד לצד פחד ולחץ של הנה זה הולך להיגמר.. ולכן בקלות ניתן להיכנס לחרדות ולחצים בגל הנוגע לביטחון שלנו בעולם

החרדה והפחד מפוגגים את השליטה ואת הידיעה שאנו מנהלים ולא מנוהלים.. ולכן זמן זה הוא הזמן כדי להחזיר את השליטה או שליטה לכאורה חשוב לנהל תכנית אחראית לטיפול עמוק.. כן דווקא אותן סוגיות שאנחנו כל כך חוששים מהן יכולות להיות מפתח על לפתרון פצעים עמוקים ויצירת תכנית אחראית , מובנית ובהירה לטיפול עומק.. חשוב לזהות שכעת נכנס גורם של להציל כל מה שיכול ללכת לאיבוד, אך הצלה לא מעניקה שיקום או טיפול והמגמה כעת היא טיפול עומק..

25.4.21 מרקורי עושה תשעים לסטורן
מרקורי מייצג את הדרך בה אנו חושבים, מבינים ותופסים את המציאות, סטורן מייצג את הצנזור הפנימי שלוקח אותנו למבדק עמוק של מה המחיר שאנו משלמים בשביל לחוש בטוחים ובעלי ערך בעולם, האם המחיר מכניס אותנו לכלוב של זהב? האם אנו משתמשים בתירוצים וסיפורים לגבות את כלוב הזהב? ובסופו של יום האם אנו חווים סיפוק והרגשה של שמחה?

כדי להבין במה מדובר נבדוק מה משמעות מרקורי ומה משמעות סטורן משום שכל גרם שמימי מייצג לנו קול פנימי : מרקורי מייצג את החשיבה והתקשורת של האדם ולכן מרקורי מייצג את היחסים הראשונים שיש לנו לסביבת החיים שלנו הנובעים מאותה חשיבה ותקשורת ובשור האינטליגנציה החושית שיודעת לזהות מה נכון וטוב לנו

סטורן מייצג את הצנזור שמעמיד את חיינו תחת עדשה של “צריך” הנובעת מהצורך בהכרה חברתית והצלחה ובדלי, הכרה והצלחה שמאפשרת להגיע בו ניתן להראות את הייחודיות שלנו. ולכן שנוצרת בניהם זווית דינמית כל צד מושך לכיוון שלו ואנו חשים וחווים לחץ ומתח גבוה מאד.. מקום זה מכריח לבנות (סטורן) חשיבה (מרקורי) רציונאלית, דיסקרטית, מובנת ונוקשה כדי לצור נתיב בהיר למטרות ולהצלחה ולא בהכרח בדרך קלה ונוחה או בדרך שמעניקה לנו ביטחון

ולמה? סטורן לוחץ לנו על כפתורים העוסקים בסוגית “המושלם” בחיינו וסוגיה זאת דוחפת לחץ לעבוד קשה יותר, להתאמץ יותר ולהתמודד עם מה שנמצא בדרך להגשמה והצלחה ולכן זמן זה חושף את השיח הפנימי שלנו עם פרפקציוניזם לצד תחושת חוסר האונים שמהמערכת יוצרת בחיינו.. בפועל מה שקורה, קל יותר להתחבר לחצי כוס הריקה ולהיסחף עם תחושות והרגשות של חוסר אונים ועייפות של הדרך ומכאן קצרה הדרך למלנכוליה וייאוש .. וכשאלה חוגגים יש סיכוי שנחווה חוסר ביטחון והרגשה שהערך שלנו ממש, אבל ממש לא שווה

ומה קורה בפועל? זמן זה מציף את התחושות הללו, ובקלות ניתן להגיע למקום שמספר הסיפורים יגבה בתירוצים וסיפורים את התחושה של החוסר ערך עצמי.. חשוב לזהות שמדובר בנורות אזהרה שמספרות לנו שאנו כבדים מידי, לוקחים את עצמינו ברצינות גדולה מידי, מכבידים על עצמינו במשקל יתר של השפעות שמחוץ לנו ויותר מכל, מפחדים להיות מי שאנו יכולים להיות וכולאים את עצמינו בתוך מסגרות שלוכדות אותנו וגורמות לנו להרגיש חוסר בטחון

לכן אם נורות אהרה נדלקו לנוכח חווית החוסר ערך .. זה הזמן לפירוק הפחדים והלחצים ובנייה של תכנית בהירה וקלה ליישם מטרות והצלחה בחיים.. איך, בקלות מתוך הבנה של המתנות שלנו, הערך עצמי שלנו ומה מיוחד בנו שיכול לתרום לעולם… אגב, יש כאלה שיחוו זמן שמניע ויוצר דחף לעשייה לתיקון ושינוי המציאות הקיימת כדי להגיע לתחושה של בטחון
כעת הזמן להתבונן באומץ בהחלטות שהתבססו על קונספט של הצלחה או כישלון. ולקחת אחריות על סוגיות אלה. אם יש לנו משהו במבנה הטבעי שנוטה למלנכוליה, היבט זה יכול ללחוץ על “חצי הכוס הריקה” ולהציף את הראש במחשבות מסוג זה וכעת גם הבנת הסיבות ומכאן ערוץ פשוט יותר לכוון למטרה.. כעת זה הזמן להבין מאיפה מגיע חצי הכוס הריקה ואיך להפוך אותה למלאה:)

חשוב, זווית זאת מדברת על סוגיות שלוחצות על תבניות הכישלון וההצלחה בחיים ולכן נפגוש כעת את ההזדמנות לבדוק את ההיסוס, החשש והפחד בנוגע לקבלת החלטות. זמן זה מאפשר לנו לגעת באזורי השחיקה של החיים וקשה לראות מעבר ולמרחוק, רצוי להוציא מארגז הכלים את הסבלנות ואת היכולת לבדוק בשקט את העובדות ולא להקשיב לקולו של הצנזור שלוחש באוזן “לא תצליח” או “אין סיכוי” אז …כעת , מומלץ להתבונן, לתת לעצמינו ללא המשקפים של שפיטה ואשמה

25.4.21 מרקורי נצמד לונוס
מרקורי מייצג את מערכת החשיבה ואופן יצירת קשרים וונוס מייצגת את המערכת החושית ומהות הקשרים שאנו יוצרים ולכן המפגש בין השניים יוצר מרחב ליצירת קשרים בעלי משמעות מיוחדת, זמן נפלא לפתוח את ההקשבה ואת הלב ליחסים בכלל, בין אם יחסי עבר שיכולים לעלות מדרגה ובין אם יחסים חדשים שמראש יכולים להתבסס על חוזה חדש ושונה ממה שהכרנו עד כה.

כיון שצמידות זאת חלה תחת האנרגיה של שור, יש חיבור עמוק למה חווים וכעת הזמן לתרגם במה מחשבתית כדי להביע לרף הגבוה ביותר של האינטליגנציה החושית שלנו.. מסיבה זאת כעת ניתן להיכנס לקצוות הפרומים והפגומים של יחסים ולהציץ, מצד אחד נפגוש צללים ופחדים, שדים ומפלצות ..אך הסוד הוא בהזדמנות להתבונן באותם רגשות ותחושות שעולות כדי לנקות ולטהר את התודעה ובכך לאפשר מגנוט ליחסים אחרים..

הצמידות עם מרקורי בנקודת זמן זאת פותחת את התודעה מחד ותודעת הלב מאידך ומאפשרת לגשת כמו ילדים למפגשים עם העולם ולכן יש מקום לטוב, שמחה והזדמנות ביחסים בכלל ובפרט ביחסים אישים רומנטיים, זמן נהדר לחגיגת הלב למקומות שהרבה מאוד זמן לא היו זמינים לנו וכעת בקלות השבילים נפתחים ויכולת המגנוט מתעצמת..

27.4.21 ירח מלא על ציר שור עקרב
ירח עוצמתי וחזק במיוחד.. ירח מלא תמיד נוגע בקצוות, ובעקרב לא רק שנוגע בקצוות אלא חוצה את הגבולות מעבר לקצוות על ציר עונג וכאב.. ,לכן התחושה וההרגשה הכל כך חזקה … הצפה ענקית שיכולה להוביל לכמה וכמה תסריטים : מהות התסריטים יושבת על ציר האור או ציר החושך, הנחש או הנשר (פחד ופיתוי מול מודעות ועוצמה) ירח זה מוביל לצלילת עומק עד גבול היכולת כדי להגיע ללב לבו של מה שמתעמקים, לסודות ולחידות החיים ולהביא אותם לידי ביטוי באופן מלא, ממש כמו לידה.. אחרי תהליך של אינקובציה עמוק וחזק ללדת ולצור חיים נפרדים לאותו נושא או סוגיה בה התעמקנו..

כיוון שכל כך קל להגיע לקצוות וכל כך קל להגיע לגבולות, זמן זה יכול לעזור להוציא לאור את מה שמתחבא בפנים ויוצר מניפולציות , התניות, מאבקים, לחצים, קשיים והתקיעויות.. וכיוון שהעקרב מספר לנו על העוצמות המרוכזות שמתחת לפני השטח, ניתן לזהות זאת דרך התפרצות הר געש, רעידת אדמה או שריפות ענק או שיטפונות.. כוח מרוכז שבא לידי ביטוי ויוצר הרס, מטרת ההרס ליצור תהליך חדש, לידה מחדש כמו עוף החול.. לחיים אמתיים, נכונים בריאים יותר. ובחיים, כל סוגיה שיושבת בתוך קפסולה וצוברת עוצמה יכולה להתפוצץ דרך לחץ חיצוני, ופיצוץ זה יוצר התחלה של תהליך ריפי כדי לאפשר מרחב נכון ובריא לגדילה וצמיחה של החלקים הרכים והרגישים יותר.. לכן הלחץ יכול לגדול בזמן זה הקפסולה הופכת להיות שבירה יותר והמתח גדל ..חשוב לזכור את המטרה של יצירת מרחב חדש ולכן רצוי ומומלץ לשחרר ולהסכים להיכנע לתהליכים אותם אנו חווים בזמן זה..

נקודה מעניינת נוספת בנוגע לירח מלא על ציר שור/עקרב במיוחד שציר זה מבטא את האנרגיה העוצמתית שנזרעה במולד: הירח מסמל את עולם הרגשות וירח בעקרב מסמל את העוצמות שבדרך כלל יושבות תחת “טאבו” לכן כשירח זה מקבל את כל האור של מולד על מעלות קריטיות, מתגלים לנו של דברים שלא ראינו, שמענו, הרחנו, נגענו וטעמנו.. לאו דווקא בסדר זה, אך בכל הרבדים של מערכת החושית, מקום זה מאפשר לפתוח את הדלתות לסודות בכל המישורים והרבדים, החל מסודות שאנו מסתירים מעצמינו וכלה בסודות אזוטריים עמוקים…בכל מקרה כל מה שמתגלה יכול להוות צידה למסע האבולוציוני שלנו בכל תחום , מישור ומימד.. טיפ: לנשום עמוק ולבדוק אם אותו גילוי חדש של זמן זה מעצים או גוזל אנרגיה. לסוגיות מעצימות ומפרות מומלץ לתת פוקוס ולסוגיות גוזלות ומחלישות מוטב לנפות החוצה ולמקום מחוץ לגבולות של המרחב האנרגטי שלנו…לכל מי שיש איוש כוכבי בשור, עקרב, אריה ודלי יחווה את הירח המלא הזה באופן חזק ביותר..

27.4.21 פלוטו נכנס לרטרו
היום פלוטו נכנס לרטרו במעלה 2648 . פלוטו נכנס לרטרו אחת לשנה לתקופה של חמישה חודשים, וכיוון שפלוטו נוגע ברבדים העמוקים ביותר, כשנכנס לרטרו הוא נכנס לרבדים העמוקים עוד יותר וממקום זה ניתן להגיע לאמיתות: מפגש מול מפלצות ושדים, פחדים וזיכרונות שמעבר למודע במטרה לשנות כדי לאפשר התפתחות.. תהליך הכניסה לרטרו מדבר על נקודת השהייה, נקודה זאת נקראת: תחנת עצירה וממנה מתחילה התנועה אחורה. בנקודת זמן זאת נוצר גודש אנרגטי חזק במיוחד על נקודה זאת, וככל שהפלנטה כבדה יותר כך האנרגיה המעורבת כבדה יותר ולוחצת על מקומות עמוקים יותר. כשמדברים על פלוטו, הפלנטה הכבדה ביותר.. אין ספק שאנו מגיעים למקום עמוק ביותר הדומה במהותו ללוחות הטקטוניים היושבים ממש מתחת לפני השטח וזזים נוכח הלחץ האנרגטי ויוצרים רעידות אדמה וחוסר שקט. המטרה לצור מספיק לחץ כדי לגרום לשינוי, כיוון שפלוטו בגדי, מדובר בשינוי שנוגע לעמוד השדרה שלנו בכל הרבדים, החל מרבדים ארציים וחומרים וכלה ברבדים רגשיים עד לנפש ולנשמה.. זמן לקלף את כל שכבות האשליה, בטחון מזויף ולאפשר לידה מחדש.

הרטרו מאפשר לחזור ולפגוש מחדש את המקומות הללו כדי לאפשר להבין לעומק את מהות האמת כשחוויה זאת מובילה לגילוי עמוד שדרה אמיתי ובעל עוצמה שישרת בעתיד הקרוב והנראה לעין ובמקביל בעתיד הרחוק שמעבר להתניות של מקום וזמן. חשוב בעיקר למי שיש איוש כוכבי במזלות הקרדינלים (טלה, סרטן, מאזנים וגדי ) בעיקר אם מדובר בשמש, ירח, שליט המפה או אופק!! למי שרוצה לבדוק איך זה עובד במפה אישית כדי להפיק מזמן זה את המקסימום..

30.4.21 שמש נצמד לאוראנוס
שמש מייצג את המרכז המגנטי הבסיס שלנו, את המודעות והאפשרות לנוע על מסלול הגשמה אישית וכיון שאנו חיים בחברה בעלת השפעה חזקה מאד, לא אחת נמצא שהמסלול האישי מתכווץ לזרימה הקולקטיבית, לנתיב בו כולם הולכים, לכן משהו ממהות האני קצת אובד בדרך במיוחד שאנו נמצאים בזירת השור.

אוראנוס מייצג את המיוחד והייחודי, את כל מה שמחוץ לזרימה הקולקטיבית, כל מה שאחר ושונה ..לכן כשמש נצמד לאוראנוס, נוצרת התעוררות חדשה ולא ניתן עוד לזרום… אנרגיה אוראנית היא אנרגיה שמוציאה אותנו מהתלם, זורקת אותנו לשולים ומעבר לשולים כדי לגלות את החופש והייחודיות שמעבר לזרימה הקונבנציונלית.

מסיבה זאת הזמן בו שמש נצמד לאוראנוס נוצרים ניצוצות שפותחים ערוץ מעבר להרגלים ולדפוסים הקבועים בחיינו, וכמו תמיד באופן לא צפוי, בצורה לא מבוקרת ובדרך מאוד אחרת… זמן מאפשר לפתוח גבולות מעבר להגיון הרגיל, מעבר לקונבנציונליות וקונפורמיזם היומיומי. ..לגלות משהו אותנטי, ספונטניות אחרת, אומץ ופתיחות להתחלות חדשות.

אמנם לא ניתן להפריד את הפזיזות, האימפולסיביות וחוסר זהירות… אך גם אלה מהווים חלק מהתבלינים שיוצרים לנו תפריט מרגש, אחר, שונה ומקפיץ למימדים שלא ידענו על קיומם עד כה… טיפ: אפשר אחרת! כל דבר שאנו עושים בנקודת זמן זאת יכול להיעשות אחרת, נצלו את הזמן לשינוים קטנים שפותחים דלתות גדולות לממדים חדשים של זמן ייחודי זה ..

בשעון הקוסמי הצלצול מיידע אותנו שהגיע הזמן להמציא את עצמינו מחדש ביחס ישיר לערך האמתי שלנו ולזכות המולדת שלנו להיות מאושרים

ברכות

 

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן