מזג האוויר האנרגטי לשבוע השני של אוקטובר 2020

9.10.20 מארס עושה תשעים לפלוטו
כשמארס ופלוטו משוחחים כדאי לזוז הצידה לתת להם לנהל את המאבק/מלחמה/מתקפה/לחץ … ולמה משום שמפגש זה מביא להקצנה עצומה, נפיצות יוצאת דופן ולמעשה כפתורים ראשונים ביותר נלחצים עד הקצה עם מינימום מאמץ ומקסימום אפקט

זווית זאת מדברת על עוצמה מרוכזת שלוחצת על כפתורים נסתרים בעיקר בכל הנוגע לפחדים ולשדים שלנו, אך בו זמנית יש כאן הזמנה לפרוץ את הגבולות המוכרים ולהסכים להרחיב את התנועה מעבר למסגרת הידועה.

דרך אחרת להבין את היחסים בין מארס לפלוטו, מארס ופלוטו הם שליטי מזל עקרב וכשותפים לשליטה הם חולקים בניהם תפקידים ברורים ומדויקים, מארס מנהל את העניינים היומיומיים ופלוטו את העניינים הנשמתים. בהסתכלות על מזג האוויר האנרגטי אנו יכולים לתרגם את שתי ההשפעות הללו לעבודה ותחומי אחריות של שתי דמויות פנימיות : הלוחם ואלכימאי

מארס, הלוחם הפנימי אחראי על החיים היומיומיים, החל מהישרדות וכלה בסימון מטרות, יוזמות, אסרטיביות ועד יכולת להביא מהכוח אל הפועל הצלחה ובנית עצמאות. פלוטו, האלכימאי אחראי על המרחבים של הנשמה ועוסק בהישרדות הנשמה, מאבקים עם פחדים, מפלצות ושדים פנימיים ועד צלילת לעומק נבכי הרגשות העמוקים ביותר, אלכימיה וחיבור למקור עוצמה שמעבר ליומיום. שתי דמויות אלה אמורות לחיות בהרמוניה וביחסים של תמיכה.

ששתי דמויות אלה נאבקות על זירת החיים, תחומי האחריות והתפקוד של שניהם מתנגשים ולכן החוויה היא שהחיים יוצרים מאבקים ומתחים ויותר מתמיד היד קלה על ההדק או על הכפתור, במצבים אלה אנו טעונים מאד ומנוהלים על ידי כוחות חזקים מאיתנו בעיקר רגשות עמוקים שלא קבלו לגיטימציה וכעת זה כמו חיות פרא שנכלאו והשער נפתח.. כדאי לשים לב שאנו משחררים את השדים מה קורה

כשאנו משחררים את השדים הם מנהלים אותנו ומושכים אותנו למקומות שאין ספק שנצטער לאחר מכן .. המון כעס וזעם עולים על פני השטח , כאב ותחושה של אבדן , אצל כל אחד החוויה נחוות באופן שונה (ביחס למבנה פנימי של הדמויות הללו וביחס למבנה המפה בכלל) ממקום זה אובססיות ושליטה, מלחמה וכפיה, כאב וזיהום מתחילים לנהל אותנו.. כדאי לעצור ולנשום.. באופן מובנה עם שעון:)

וכל האמור מקבל משנה תוקף ועוצמה גדולה יותר משום שפלוטו רק יצא מרטרו ועדין נמצא בנקודה העצירה בה האינטנסיביות חזקה מאד ומארס ברטרו בטלה נוגע בשכבות עמוקות ביותר של הרצון שלנו, מה אנו רוצים בחיינו ולמה?

השיח שנוגע במה אני רוצה כפרט (מארס בטלה) לעומת מה אנו רוצים כקבוצה שחולקת אינטרס משותף (פלוטו בגדי) נוצר בידול עמוק מאד בין לבין ומכאן שדה קרב לא שופט גם ברמה אישית וגם ברמה לאומית, כלכלית, חברתית ו… זמן יוצא דופן להעז לבדוק לעומק מה באמת האינטרס שמעבר!

11.10.20 שמש עושה תשעים ליופיטר
שיחה אינטנסיבית בין שני כוחות האור:) שמש מרכז המערכת ויופיטר הפלנטה הגדולה ביותר במערכת השמש משוחחים וכשיש לנו לחץ בין מקורות אור, האור מתפוצץ … איפה ואיך? בכל מה שנוגע לערכים וצדק!

לכן היבט זה יכול להיות לא פשוט משום שמציב את הקושי לשפוט מה חשוב ובעל ערך גבוה יותר בחיינו ואיך מסתדר עם סוגיות של צדק. למעשה כל שיח עם יופיטר מכניס את עקרון הגדלה והעצמה ותחת עדשה מגדילה אנו רואים את המציאות באופן מעוות ולא מסוגלים להיות בכנות ואמת עם עצמינו בין אם מדובר במאווים או בפחדים ולכן זמן זה מוביל למחקר פנימי מעמיק בנוגע לחיבור שלנו למציאות בעיקר בכל הנוגע ליחסים בין ערכים לצדק וכמה אנו מגמישים או מקשים את ליבנו .. כמה אנו שופטים או כמה מקבלים ולמה..

המתח בין שמש ויופיטר מאפשר להעמיק את השיח הפנימי , אמנם בדרך ניתקל בספקות , הטלת אשמה והשלכה חזקה לצד קרבות ומתחים בשם הצדק והערכים (האם או לכאורה) ודרך מאבק זה להגיע להבנה דרכה מסע חניכה עמוק ובעל משמעות גם ברמה אישית וגם ברמה חברתית..

נקודה נוספת להתבוננות פנימית קשורה מקום זה שם דגשים על בטחון עצמי, שאיפות ואמונות שיכולים לגדול למימדים של בעירה .. במצב זה קשה מאד לשפוט מה נכון ומה לא נכון, ולכן שיח זה שם דגש על קשב ועל איזון מתוך הבנות של נדנדת החיים הראשונית ביותר.. נקודות התורפה הן בטחון עצמי מוגבר עד מקום של הסתבכות עם סוגיות של שליטה, דומיננטיות, צדקנות, יכולת שיפוט לקויה נוכח נוכחות גדולה מידי של אני או של מישהו אחר במקומי, פרספקטיבה רחבה מידי או צרה מדי, התלהבות יתר ו… חשוב לנשום ולבדוק את מערכת התגובות נוכח מפגש עם המציאות, סיטואציות ואנשים.. ודווקא אותם מצבי קיצון יכולים לעזור לראות בכנות מה באמת קורה בחיינו במטרה לאזן שכן רק מתוך איזון נוצר הערוץ הבריא לחכמה..

13.10.20 שמש עושה מולות למארס ברטרו – שנה חדשה
מארס נמצא היום מול השמש ובמקום הקרוב ביותר לכדור ולכן הסוגיות בהן מארס עוסק מגיעות לשיאים חדשים.. אם עבדנו על המקומות הללו במהלך לולאת הרטרו (צל טרום רטרו , תחילת הרטרו ..) אם פגשנו את הכעס, תסכול, עצב, פחד, מתח, עצבנות ו… והסכמנו לזהות מאיפה הם מגיעים ואיך משפעים על החופש שלנו להיות מי שאנו רואים להיות, כעת בתחילת השנה המארסיאלית ניתן להתחיל מעגל זריעה חדש: מה אנו רוצים

מה אנו רוצים, אחת השאלות הקשות ביותר שכן אנו תוצר של זמן תרבות, דת, לאום, משפחה ו.. תבניות שמעצבות את הרצונות שלנו ללא קשר למה הרצונות .. בגיל שנתיים מתקבעים הדפוסים ובדרך כלל הדפוסים רווים שתבלינים של חוסר אונים, כעס, תסכול והבנה שאנו מסורסים ויש לשאת חן ולעשות הכול כדי להיות בשביל שנדרש , שצריך לעשות .. ללא קשר לרצון

אחת לשנתיים מארס נכנס לרטרו ונפתח צהר עדין מאד בתוך התכנה שניתן לשנות את התבניות הבסיסיות, זמן נדיר ומיוחד בו ניתן לראות, להבין, להסכים ולעשות פעולה ראשונה בפריצת הגבולות של הקירות הסוגרים וכולאים אותנו

שלב ראשון של לולאת הרטרו היא הצל טרום רטרו שם מגיעים קולות עדינים של תסכול או מנורות אזהרה למצבי סכנה או.. לפי המיקום המפה האישית של כל אחד ואחד מאיתנו.. ברטרו עצמו יצופו ויעלו הנושאים הללו בעוצמה רבה ובחלק הראשון של הרטרו שסוגר את השנה המארסיאלית ניתן לעבוד עם קצוות פרומים כדי להתחיל היום עבודת עומק עם דמות הלוחם!!! זמן להבין את הסוגיות של כעס, זעם, תסכול, כאב, תוקפנות, עוינות, ואיך לתעל את האנרגיה למיקוד, רצון, יוזמה , אסרטיביות, בניה חדשה ושינוי עמוק של המפגש עם המציאות.. בפנים.

כל האמור מתרחש תחת שיח עוצמתי עם פלוטו מה שמעצים עוד יותר את הנפיצות והלחץ עימו אנו מגיעים לשנה מארסיאלית חדשה. נקודת המפנה היא היום!!! זה הזמן להתחיל לפעול, זמן לגלות את מקורות הדלק הנכונים, מטרה נכונה וכלים ליצירה של תנועה נכונה לבריאה של מציאות חדשה לא רק עד הרטרו הבא אלא עד המחזור הבא בעוד 15 שנה..

14.10.20 מרקורי נכנס לרטרו
מרקורי נכנס לרטרו ומתחיל לנוע לאחור, נפלא:) שוב מגיעים לאיזור מסוים במפה שדורש ניקיון יסודי של גישה ותפיסה! ולמה? מרקורי אחראי על החשיבה, הגישה, התפיסה והדרך בה אנו פוגשים ומתקשרים עם העולם וכיוון שיש משהו בתהליך לימודי שנכנס לאוטומציה.. כן, זה אפילו עוזר שלא כל בקר צריך ללמוד מחדש איך מצחצחים שינים או נועלים נעליםJ אך יש סוגיות שההרגל נפלא ומשרת את המערכת ויש סוגיות שההרגל לא עושה עימנו חסד.. לכן שמרקורי נכנס לרטרו הוא לוחץ על המקומות שאין בהם חסד ונדרש איוורור וחשיבה מחודשת על הרגלים והפעם יחסים! כמה קל להיכנס להרגלים שמרדימים וכולאים ולא מאפשרים שמחה, יצירה והפריה הדדית..

בכללי הרטרו של מרקורי מאפשר ניקיון יסודי של זירה מסוימת ואוורור כל המחשבות, צלילה לעומק, בדיקת יסודות ותבניות נוכח תחושות , רגשות והרגשות וכשמרקורי נע על אותו איזור שלוש פעמים אנו חווים תהליך של לימוד משולש מהלא מודע, לאינטראקציה ולחשיפת הפוטנציאל הגבוה ביותר של אותו איזור במפה בכלל ובמפה האישית בפרט.. והפעם אלמה ואיך אנו חווים חרדות ופחדים ואיך אלה משפיעים על מערכות יחסים!

מומלץ לבדוק איפה מרקורי עושה את העבודה במפה האישית כדי להפיק את המקסימום שניתן בזמן זה של אי וודאות שמצית את האיזורים הללו באופן ויוצא דופן .. דווקא כעת ניתן להגיע למקור המאבקים עם המפלצות הבולעניות, דווקא כעת ניתן להגיע לשורש הפחדים העמוקים ביותר מהחיים עצמם ואיך לנקות, לאוורר, לרפא ולצור עוצמה פנימית עמידה וחזקה להתמודדות עם המשך התקופה של אי הוודאות שאנו חווים כעת…

ברכות

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן