מזל טוב לכל העקרבים – שמש נכנס לעקרב – אוקטובר 2022

מזל טוב לכל העקרבים: היום 23.10.22 בשעה 13.36 שמש עובר לעקרב וזירת העקרבים מקבלת את האור ואת המיקוד במסע חיינו

השנה האסטרולוגית מתחילה במזל טלה ונקודת ההתחלה השמש נע לאורך הגלגל וכל יום עובר מעלה, לאחר 30 יום מגיע לזירת שור ולאחר 30 יום מגיע לזירת תאומים ולאחר מכן לסרטן ו… והיום הגענו לזירת העקרב וכל הסוגיות שמזל עקרב מייצג נפתחות לבחינה והבנה מחדש.

מזל עקרב הוא המזל האחרון למזלות העוסקים במערכות יחסים ומספר על העומק העוצמתי ביותר אליו אנו אמורים להגיע כדי להבין מה מניע אותנו מתחת לפני השטח..

כדי להבין לעומק מהי אנרגית העקרב , נתחיל במיתולוגיה היוונית זהו העקרב שנשלח על ידי הרה (בגרסה אחרת על ידי אפולו) לעקוץ ולהרוג את אוריון: הצייד. קבוצת עקרב זורחת בדיוק כאשר קבוצת אוריון שוקעת ובכך מסמלת את נפילתו של אוריון מעוקצו של העקרב.
מה שמעניין בסיפור המיתוס של אוריון גדול הציידים שמנסה לכבוש את אטמריס (אלת הצייד) נעקץ על ידי עקרב ומת בתוך תשוקתו וכיבושו, אותו כוח ממנו צומח אוריון הופך להיות המכשלה, אותה עוצמה זכרית המנסה לכבוש את העוצמה הנקבית גורמת לגוויעה בשל עודף (סם במינון מסוים הוא תרופה ובמינון יתר הוא גורם למוות וכליה)

אחד הסמלים העתיקים ביותר שהולכים עם מזל עקרב הוא עוף החול, עוף החול נולד מתוך קריסה מלאה שיוצרת את הפיצוץ ממנו כל החומרים משתחררים ומידית מתמגנטים למרכז כוח שיוצר צורה חדשה. מדובר בעוצמה המחזיקה את כל הכוחות המרכיבים את משוואת החיים, הכוח הבלתי נראה, משתנה תדיר אך מאפשר יציבות חיים.

במקורות מזל עקרב מקושר לחודש חשוון, חשוון הוא החודש השני בשנה למניין החודשים אשר מונים מתשרי והשמיני למניין אשר מונים מניסן (שנה ראשונית ומקורית לבריאה) בחודש זה הוא היחיד בלוח השנה שאין בו חגים/תעניות , למעשה חודש זה הוא כמו מנוחה אחרי “הבוסט” האנרגטי של חודש תשרי והכנה לאור של כסלו, במקביל יש הרואים חודש זה כירידה למטה אחרי העלייה של תשרי כדי לאפשר את החוויה של שני הצדדים המנוגדים.
במקרא נקרא החודש בשם “החודש השמיני ” או “ירח בול” (מלכים א’ 6)

השם חשוון כמו שאר שמות החודשים איננו שם עברי,אלא שם אכדי אשר עלה יחד עם עולי בבל בתקופת שיבת ציון (תחילת ימי בית שני) מהגולה. לאורך שנות הגלות שמות החודשים נטמעו בשפה היומית. פרוש השם חשוון – על פי המחקר שמו המקורי של החודש היה “ירח שמן” אשר פירושו החודש השמיני. במשך השנים הפך השם למר- חשון.
המסורת היהודית מוסיפה טעם נוסף לקידומת לה “זכה” חודש זה בלבד בלוח השנה הקידומת “מר”. בחודש זה אין ימי שמחה ומועד ולכן זכה לתוספת מר או הקדמה לחשיבותו העתידית בזמן הגאולה.
מזלו של החודש הוא עקרב – “שהעולם צמא בו לגשם כעקרב שהוא צמא למים” ולא בכדי חודש חשוון מתחיל עם פרשץ המבול.

שליטי המזל מזל עקרב נשלט על ידי מארס ופלוטו: פצצת אנרגיה של אש קוסמית המגלמת עוצמה כמו לבה רותחת (פאזת ההפוך של חומר דחוס לנוזל בלתי נשלט בשל החום והאינטנסיביות ממנה נולד)

מארס מייצג את הצייד הקדמון. בתרבויות עתיקות מטריארכאליות בהן לכל אנרגיה יש תפקיד, הצייד הוא מקור הכוח לחניכה, מסע הצייד הראשוני היה לצוד את כל רסיסים מזמנים עברו כדי לצור ישות שלמה ומכאן רק ניתן להיכנס לשבט, למקור הביטחון והעוצמה, לעיתים צייד נאלץ לנוע עם הרוח ימים רבים ואף שנים עד שחזר שלם, לעומת זאת, בתרבות הפטריארכאלית הצייד הוא זכר שצריך להוכיח את זכרותו, את הזיכרון החייתי הטמון בו כדי לצור את ערכו ואם לא צד, הרי שעולם השכר והעונש עובד שעות נוספות ומכאן קצרה הדרך לנידוי ולאשמה.

פלוטו הוא האוקטאבה הגבוהה של מארס, מארס כלוחם הורס ומשמיד, באוקטאבה הגבוהה של פלוטו, אין טיפול שורש, אלא עקירה טוטלית, אין מצב לממצאים שיש בהם משהו לא שלם שמאפשר התנהלות בריאה.. פלוטו עוקר מהשורש, מוציא לאור את כל מה שנמצא מתחת לפני השטח, פלוטו משמיד את הצורות הישנות ומכך מאפשר לידה של צורות חדשות. פלוטו מייצג את החיים והמוות, אחראי על השינויים העמוקים ביותר בנפש האדם.
פלוטו מצויד בכוחות אינטנסיביים עוצמתיים, מכאן כל חתימה עקרבית או שלב עקרבי בצמיחה האנושית מקבל את המתנה של הכרה עמוקה, מודעות לשינוי וצורך עז לשנות למרות ועל אף, למרות ועל אף: מחיר והמחיר נע על ציר של חיים ומוות בכל הרבדים.

מיתולוגית פלוטו הוא אל השאול ועולם המתים, שליט העולמות התחתונים, מבין שלושת האלים הגדולים שקבלו את השליטה על העולם: פלוטו נחשב להכי פחות חשוב בסולם הכבוד מבין יופיטר, נפטון ופלוטו, שליט העולמות התחתונים, השאול והמוות.
פלוטו שלט על ממלכת המתים בקפדנות ובעוצמה. הוא אסר על נתיניו לעזוב את השאול, ואם מישהו ניסה להמרות את פיו, היה מעלה את חמתו וקצפו ומגרשו בחזרה למקומו עם מטהו, למרות זאת הוא התיר למספר גיבורים לבוא אל תחומי ממלכתו למען מטרה. פלוטו השליט את מרותו על ממלכתו בעזרת מספר דמויות מעוררות אימה: כארון מפעיל המעבורת שהיה אחראי על העברתן של הנשמות המתות את הנהר אכרון; תנטוס, התגלמות המוות; היפנוס, התגלמות השינה, וכלב הציד המפלצתי קרברוס, שומר השאול.

אסטרולוגית פלוטו הוא הרחוק והקר שבכוכבי הלכת ולכן ניתן לו שמו של מלך החשיכה והמוות, פלוטו מסמל את כל הדברים המצויים מתחת לפני השטח, ובכל הרבדים, פלוטו מתייחס לסוף (כל סוף הוא התחלה של הפאזה הבאה, סוגיית החיים ומוות ולידה). כיוון שמקום חשוך ואפל הוא לא מזוהה, מכאן יש נטייה להשליך לאדם אחר מהאני, בין אם מפלצות, דרקונים, שדים או רוחות..

וכל האמור מרמז לנו על העוצמות של האנרגיה שכעת אנו נכנסים לטבול בתוכה, מעבר השמש בזירת העקרב מאיר ומעיר את האנרגיות העוצמתיות ביותר וכאן המבחן האישי, אם אנו נאבקים או משחררים את השדים והמפלצות הפנימיות המקרינים על מערכות יחסים במיוחד שיומיים אחרי מעבר השמש לעקרב מתרחש מולד הירח המלווה בליקוי.. הכל מתעצם עוד יותר ומכריח בין אם נרצה או לא להתמודד ..זמן נפלא לשחרר ולרפא והבונוס התעלות והתמרה של הנפש..

ברכות לימים מוארים

 

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן