איך מגיעים לביטחון ואיזון בימים כאוטים – ונוס עושה תשעים לאוראנוס

היום 2.8.19 נלחץ הכפתור שמדבר על ביטחון ואיזון. למעשה כדי לחיות חיים מלאים ובריאים, אנו זקוקים לביטחון ולאיזון: ביטחון חומרי, רגשי, מנטלי ורוחני שיוצרים את האיזון החומרי, רגשי, מנטלי ורוחני . כשמצב זה מתקיים נוצר בנו מרחב של ביטחון, הגנה וידיעה שהכול בסדר.

ונוס מייצגת את הצורך בביטחון ואיזון (בטחון – שור , איזון – מאזנים) הצורך מניע אותנו ומוביל אותנו לפעול כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון. האם ניתן להגיע לשביעות רצון מלאה ותחושת שלווה? לא באמת:) ולמה? משום שערוץ מילוי הצרכים משתנה בכל תקופה בחיים, אם בינקות מה שיצר ביטחון איזון היה מזון וחום, חיבוק ואהבה מבחוץ, בגיל הילדות הצורך נשאר אותו צורך, אבל המקומות מהם ניזון הצורך משתנים, כמובן בגיל ההתבגרות, הצורך אותו צורך רק המקומות מהם ניזון משתנים וכך לגבי תקופות הבאות בחיים, שנות העשרים, שלושים, ארבעים, חמישים וכן הלאה..

כשהצורך מוזן נחווה תחושה של שביעות רצון, סיפוק, שלווה, ידיעה פנימית עמוקה שהכול בסדר, ולאט לאט נוכל לגלות את המשאבים שייצרו עוד מאותו ביטחון ושלווה.. אך מה קורה שהצורך לא מוזן? צורך לא מוזן יוצר רעב והסכמה להסתפק בביטחון מלאכותי במקום מזון מלכותי:) לא נצליח לצור רשת בטחון עליה ניתן לסמוך : בכל תחום של החיים בכלל ובעיקר בתחומים שוונוס “שולטת” החל מכספים וכלה בערך עצמי, בזוגיות או שותפות בעולם ממקום של אני שווה. מצב זה של חוסר יוצר סוג של חורים ברשת הביטחון ומשם מתחילות הנזילות והדליפות במהלך החיים וככל שדולפים ונוזלים כך החורים גדלים ואנו מגיעים מהר מאד למקום של די..

המקום של די מחבר אותנו לכפתור הראשוני של של ונוס, של הנסיכה הפנימית, זה הכפתור ששולח את הנסיכה לשינה עמוקה. באגדות זה תפוח מורעל או קללה או חוסר אונים.. בחיים זה אותו דבר בדיוק, מקום זה מפעיל את התחושה של חוסר אונים, חוסר ערך ועייפות שגורמת לשינה.. למעשה ניתן לנהל חיים שלמים של שינה בתוך ביטחון לכאורה. נסתפק בכלובים של זהב ונסגוד לעגל הזהב.. מה זה אומר בפועל? זה אומר שנמגנט אנשים וסיטואציות ליצירת טלאים על החורים ונספר לעצמנו שהכול בסדר.. עד ש..

עד ש.. עד שנוצר שיח בין דמות הנסיכה לדמות המורד. דמות המורד מיוצגת על ידי אוראנוס. אוראנוס אל השמים והברקים במיתולוגיה מרעיד את השמים ואת בועות  ההגנה שיצרנו כדי שנוכל להמשיך לישון או כדי שנוכל להמשיך לחיות בביטחון לכאורה. דמות המורד מעירה אותנו דרך זעזוע ומצב כאוטי בו נרגיש ..ואוו.. מה קרה? מאיפה הגעתי לחיים של כיסוי ושל הסוואת האני, של ביטחון לכאורה ובחירות שיוצרות רעב גדול יותר וכאב גדול יותר..

אז היום הנסיכה שנעה בשלווה במרחבי החיים מקבלת אותות מהמורד קומי.. ואיך נקום?:) שאלה טובה, זה מגיע עם ברקים ורעמים ולפתע מגלים משהו שהיה שם כל הזמן, זה ההבנה שמגיעה או הארה של איך? איך אני כאן? זה נוגע בכל תחומי השליטה של ונוס, לדוגמה כספים, לפתע כאוס ותוהו ובוהו בכל הנוגע לכספים, מה שהתעלמנו, הדחקנו, לא התייחסנו וסיפרנו לעצמינו הכל בסדר.. אז זהו שלא.. כאוס אך בו זמנית הזדמנות ליצר שיקום והחלמה ..

זה המקום שמשהו מבפנים מתעורר ורוצה ללכת מעבר לגבולות המוכרים, לצאת החוצה מעבר לכלוב הזהב ולהסכים לראות אחרת.. להיות מחוברים לאותו מקום של רעב ולהבין שהוא רק סימפטום וככל מה שממגנטים מבחוץ כטלאים לביטחון לא שורדים סופה או סערה גדולה..
אז כרגע אנו בסערה והטלאים עפים ואנו מגלים את מערומינו.. כל המקומות בהם נאחזנו.. מתגלים כמשענת קנה רצוץ.. מיד נוצר אפקט של הדהוד עד למקום הראשוני ביותר של ביטחון ואיזון.. וכן זה לא פשוט ומרעיד את כל מה שאנו בטוחים בו כשהמטרה למצוא אותו בפנים..

דרך אחרת לראות את השיח בין ונוס ואוראנוס, שיח זה בין ונוס ואוראנוס מייצג את הצורך בביטחון (ונוס) מול הצורך בשינוי והתחדשות (אוראנוס) . ונוס מייצגת את המרחב הבטוח שמשרת אותנו באופן קבוע, אותו מרחב בטוח נבנה על בסיס דפוסים חוזרים ונשנים שנובעים מזמנים מוקדמים מאוד של החיים . אוראנוס מייצג את הצורך לחופש מכל המוכר והידוע כדי לייצר חיבור לאני האמתי האותנטי . לכן המפגש יכול להיות טעון בהמון מתח, חוסר יציבות, אימפולסיביות ולחץ על נקודות “תורפה” ..אך בו זמנית חשוב לזהות שהאתגר והמטרה של אנרגיה זאת להוציא אותנו מהמרחב הקבוע והידוע למשהו חדש, רענן יותר, מרחב בו נוכל לחוות חוויות שטרם התנסינו בהן, שנוכל לגעת במשאבים שטרם הכרנו ויותר מכל לאפשר שינוי כדי למנף את הקשיים מהמחסן הסגור לאוויר..

זמן לאוורור ולפתיחה חדשה של חפיסת הקלפים הישנה, לכן לדוגמה אם הבעייתיות שלנו נוגעת לכספים (ונוס מייצגת בין היתר את היחסים שלנו עם כספים ) זמן זה נוכל לצאת מבעיה הקבועה ומתמשכת ..דרך מפגש עם הכאב שהיא מייצגת….למעשה הקונפליקט בין ונוס לאוראנוס מאפשר להוציא החוצה את כל מה שדחקנו, סגרנו ולא אפשרנו לפגוש בגלל הכאב ששייך למקום זה.. זה לא רק כאב אישי, אלא כאב אנושי (התנהלות כלכלית לוקה של בזבוז למול רעב, הון למול חולי ו..) לכן זמן זה מאפשר לנו לגעת במה שהזנחנו ולתת פתרון חדש דרך פתיחות וחשיפה של אותו כאב למקום של חוזה חדש הניזון מאינטואיציה אחרת..

זמן זה מהווה נקודת מפנה למי שמי שמוכן לגעת בחוסר יציבות, בשליטה, איפוק, פחד וכאב .. או הזדמנות נפלאה להתעורר ולהתחיל לבנות את היסודות בצורה בריאה ומדויקת שאת תוצאותיה נגלה בשיח הבא בין ונוס לאוראנוס

ברכות ליומאושר

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן