אסטרולוגיה – שייכות וזהות

השפה האסטרולוגית מעניקה לנו כלים יוצאי דופן לניתוח והבנת הזהות האישית של האדם. אנו נעזרים במפת לידה שלמעשה ממפה את שלל הקולות הפנימים והיחסים בניהם כאבני בנין היוצרות את הזהות האישית. מיפוי אבחון, הבנה וכלים ליצירת רב שיח בין אותם קולות יכול לסייע לנו לפתוח ערוץ להבנה עצמית, לדימוי, תדמית, בטחון, יכולות וכישרונות לצד מעצורי ונקודות טעונות שמאתגרות במהלך החיים, המטרה להגיע למודעות ולקיחת אחריות ולאפשר לאותה זהות אישית לחוש ולהרגיש בטחון, עוצמה, הגשמה, אהבה ואושר.

זהות אישית היא זהות מתפתחת הבנויה על אותם קולות פנימים שיוצרים את הפאזל האנושי ממנו נובעת התפיסה הסובייקטיבית של האני ואופן ביטוי של האני בשלל זירות ואזורים בחיים. כדי להתחיל להבין את אותו פאזל אנושי ואת הזהות האישית ואופן התפתחותה על ציר הזמן, אנו זקוקים לנקודות התייחסות ויחסות אותן ניתן לבודד ולקטלג על בסיס אירועים בעלי משמעות בחיים לצד חוויות מעצבות.

נקודת ההתחלה של החיים, היא ללא ספק נקודת יחסות והתייחסות ממנה ניתן לקבל מידע בעל ערך עצום בבניית הזהות האישית . נקודה זאת מתורגמת לזמן ראשוני של החיים, שלב הינקות בו התינוק זקוק למעגל שייכות. מעגל השייכות מעניק את הטיפול, בטחון וידיעה עמוקה שהכול בסדר.. חוויה זאת הנמצאת מאחורי הפרגוד הפנימי ומשדרת נזקקות, צורך, תלות וידיעה שאי אפשר לבד, הקיימות נובעת מהמשפחה והשבט לצד הבנת עומק שנספגת עמוק עמוק בתודעה של החשיבות של אותו תינוק לשבט ולמשפחה, כולם סביבו , מטפלים ואוהבים ללא תנאי: מקום זה מוליד את תחושת הערך העצמי, חשיבות עצמית ובטחון ראשוני במהות של הזהות האישית..אמנם המסר אמביוולנטי, מצד אחד נזקקות וחוסר אונים ומצד שני מרכזיות וחשיבות עצומה, אלה יוצרים את המארג המעודן של רשץ הביטחון של התינוק המהווה אבן בסיס לזהות האישית שלו.

המפה האסטרולוגית עוזרת לנו לזהות את מבנה רשת הביטחון של האדם, מהות אותו קומפלקס שנולד עם היוולדו של האדם: קומפלקס של חוסר אונים מחד ומרכזיות וחשיבות מאידך. זהו אחד הקולות הראשונים ביותר של האדם, קול זה יושב על נקודת מפתח במפה שמאפשרת לנו להבין מה החוויה הסובייקטיבית של האדם, איך חוויה כתינוק את אותו קומפלקס, איך אותן חוויות מעצבות נספגו כחומרי בסיס למרק החיים ..מרק החיים ממשיך ללוות אותנו גם בילדות, בגיל ההתבגרות, בתקופות של גיבוש עצמי, בשנות השלושים, במשבר שנות הארבעים או בתהליכי ההבנות של שנות החמישים והשישים, תמיד אותה רשת נמצאת שם ומהותה מתחילה בשייכות.

השייכות לשבט ומשפחה מעניקה לנו את הבסיס של הזהות האישית הראשונית ממנה נובע הצורך להיות שייך, להיות חלק ממשהו שגדול ממני ומעניק בטחון ידיעה שהכול בסדר, לכן אותו קול פנימי בתוכנו ממשיך לחפש את אותה חוויה ולמגנט את אותן סיטואציות של ינקות מוקדמת שלמעשה הטביעו את הדפוסים הראשונים. הדפוסים הראשונים הם כמו מערכת הפעלה שממשיכה לעבוד על אותה אנרגיה ואותו פולס ומכאן הפעולות הקבועות שיוצרות תוצאות קבועות שממשיכות להעצים את החוויה הסובייקטיבית של הינקות המוקדמת. החומרה ותכנה הן התבניות שניתן לאבחן באופן מדויק במפת הלידה , ניתן לתרגם זאת כארכיטיפ , כאנרגיה או כנוסחה פשוטה מאוד במפה..ההבנה של המערכות הללו מעניקה לנו מפתח לא רגיל להגיע למה שמסתתר מאחורי הפרגוד הפנימי ולשנות את חומרי הליבה ומכאן לצור אפשרות לדפוסים חדשים ולתוצאות אחרות בחיים.

התבניות מעניקות לנו כלים לעבודה אישית בכל הנוגע לחוויות ראשוניות מעצבות מינקות מוקדמת , מה מהות הקבוצה שמגדירה אותנו, מה מיקומינו ומקומנו בתוך הקבוצה, מה הוא סוג ההזנה, חיבור, חיבוק ושייכות שקבלנו בינקותנו. במפה אנו בודקים איזה מזל יושב בנקודה הנמוכה ביותר של המפה: נקודת הנדיר. נקודה זאת מסמנת שער חניכה ממנו אנו יוצאים אל העולם ולכן האבחון של נקודה זאת נותן לנו מידע לחוויה הסובייקטיבית ביותר של הזהות האישית, האם העולם מזמין ומחבק, או שמא עולם עוין וקשה, האם העולם מזין במזון שנכון לנו או האם העולם רעלני ופוצע. ושוב חוזרים לסוג השייכות, האם שייכים או חשים בודדים ונבדלים בעולם, האם חווים חלק משבט ומשפחה חזקה ואיתנה שעומדת על קארמה ביולוגית ורוחנית או האם אנו חווים את הנבדלות, שונות, עוינות, כאב וצער…אלה האיכויות שמלוות אותנו לאורך מסע החיים שכן הן נטמעות בתוך התבניות המחתימות משלב הינקות המוקדמת והם אבני בסיס בתוך הזהות האישית שלנו

המזל מספר לנו איזה חומרים מאיינים את האדמה הראשונית, מעבר למשפחה, שבט, מולדת ואמונה… אלה שורשי עץ החיים ולכן חשוב להיכנס יותר לעומק ברמת האבחון כדי לפרק ולהרכיב מחדש את אותן אבנים ולשנות דרך ידע ומודעות את החוויה הסובייקטיבית ומכאן את האישיות שלנו בכל הנוגע למפגש עם העולם, ולמה? כיוון שאותה נקודה יוצרת לנו נקודת התייחסות ויחסות למערכות יחסים שלנו , זוגיות, אהבה, הצלחה ואושר.
.
מעבר למזל המצוי בנקודת מפתח זאת נגלה איפה נמצא השליט ואיך הוא מנהל את אותו אזור ומאיפה ובכך אנו מגלים עוד מידע בנוסחת הזהות האישית המושתת על סוגיות של שייכות. המשך במאמר הבא…

5 מחשבות על “אסטרולוגיה – שייכות וזהות”

  1. לגבי “מעבר למזל המצוי בנקודת מפתח זאת נגלה איפה נמצא השליט”
    האם אנו מתייחסים לשלט המזל או הבית או שניהם?
    אם שניהם, האם יש לאחד מהשליטים יש השפעה גבוהה יותר?

    הגב
    • אנו מתיחסים לשליט המזל ואז לשליט האחרון ובמקביל גם לשליט קלסי של בית 4
      השליט עם ההשפעה החזקה ביותר בסופו של דבר הוא השליט האחרון. אם יש לנו שני שליטים אחרונים
      נבדוק את השיח בינהם כדי להבין איפה נמצאים האתגרים של בית 4 וכל סוגיות השייכות שלנו

      הגב
      • הכוונה בשליט אחרון זה שליט שני של המזל לדוגמא קשת – יופיטר נפטון נפטון כשליט אחרון?
        מה מראה לנו שליט מזל בית 4 ושליט בית 4 בקשר לבית 4 ?

        הגב
        • שליט אחרון הוא השליט אליו אנו מגיעים ואין עוד ערוצים החוצה, אם אמשיך עם הדוגמה שהעלת, אם בית 4 נפתח בקשת, יופיטר הוא השליט, אז אני הולכת למיקום שיופיטר נמצא ובודקת באיזה מזל ומי שליט המזל ומכאן ממשיכה באותה צורה עד שמגיעה לאחרון.. הכי קל לצרף כאן מפה ואשמח להסביר על אותה מפה את העקרון של השליט האחרון

          הגב
  2. היי מלי, בוקר אור אשמח אם תעשי סדנה על זהות ושייכות.. נשמע לי כמו משהו מרתק שיכול מאוד להתאים לי.
    תודההה

    הגב

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן