המטיב הגדול מגיע לבקר את האדמה ולהפריחה – יופיטר נכנס לשור – מאי 2023

יופיטר המכונה המטיב הגדול נכנס לזירה חדשה.. כדי להתחיל להבין מה קורה כדאי להתחיל ללמוד את מהות מזל שור…

שור היא קונסטלציית הכוכבים הגדולה והמאוכלסת ביותר בזודיאק ובמקביל קונסטלציית שור היא המוזכרת ביותר לאורך ההיסטוריה והמיתולוגיה של המין האנושי.

מזל שור הוא השני בגלגל המזלות והראשון למזלות האדמה. כשנכנס מזל שור, האדמה כבר מכוסה במרבד ירוק של עלווה ראשונית ועוצמת הטבע נכרת בכל מקום. אסטרולוגית, הפריצה של הטלה נראית עלפני השטח באופן מוחלט ומעבר לשלב של הישרדות וה”בקיעה”. אך אליה וקוץ בה, אנו רואים רק את העלים שבקעו מהאדמה אך עדין אין לנו מספיק נתונים להבין איזה צמחים בקעו ולכן יש לחוש ולחוות דרך הגוף , אנרגית השור מביאה אותנו ל”אבוס” תרתי משמע, כדי לחוות ולהתנסות דרך הגוף. למעשה אנו רואים תהליך, בין האנרגיה של הטלה לאנרגיה של השור: אנרגית הטלה היא הפורצת ומבקעת את האדמה בעוד אנרגית השור מייצגת ומקבעת את התוצאה של הפריצה ברמה הראשונית. אנרגית השור מייצגת את “הרווח” אחרי הפעולה הפורצת של הטלה ומכאן עבודת האדמה ההכרחית כדי לאפשר לרווח להתפתח, לגדול ולהתעצם, מילות המפתח כעת הן תחושה וחישה עמם ניתן למדוד ולהעריך את הרווח/התוצאה

סמל המזל: ראש שור וקרניו , הגלופה המייצגת מעגל שלם ומעליו סמל הירח במולדו, ישנם מספר תרגומים לגלופה, הראשון שמש ומעליו נולד הירח, מסמלת תהליך שלם מזמין הכלה מעל ורק אז נעה לאנרגיה הבאה המפצלת ובודקת דואליות (תאומים) תרגום אחר: המעגל מייצג את הכוח רצון של האני השלם ורק עליו נשען הגביע המכיל את השפע, תרגום נוסף מספר על האנרגיה הרוחנית שמעליה הקונטור של מולד הירח: מספר על הפריחה שלך הרוח דרך תהליך בחומר, תרגום אחר גורס שמדובר בסימבוליות של הפטיש והסדן, ותרגום נוסף מספר על סמליות עקרון הרצף של הירח שנולד מתוך העוצמה של לידת השמש (שמש נעלה בטלה וממנו נולד הירח שנעלה בשור) לכן סמל השור מספר על עקרון הרצף דרך היחסים בין אש ואדמה, רוח וחומר כדי לאפשר תהליך רציף של בטחון וצמיחה: שפע התרגומים מציין שפע של התייחסויות למורכבות האנרגיה השוורית.

סימבולית, מזל שור מייצג את השלבים ראשונים של החיים, הטלה הוא התינוק שרק נולד ושור הוא הרגע שאחרי, הרגע בו התינוק מונע מכוח החיים הראשוני ונאחז באדמה בכל הכוח מתוך תחושה ראשונית, אינסטינקטיבית ואימפולסיבית שאם לא האחוז באדמה …אני אמות. ללא בטחון ראשוני של אדמה אין חיים ומשהו בתכנה הראשונית שלנו מתוכנת על חיים או מוות, בשלב זה אין בחירה אלא רק להיאחז ולחיות בכל הכוח כשהפילטר הראשוני הוא החושים והתחושה שמעוררים.

היסטוריה ומיתולוגיה: השור מככב בכל מיתולוגיה והיסטוריה עתיקה, למעשה בזמנים עתיקים שור היווה את החיבור לרוחה של אמא אדמה: מזון, הזנה, חום, ביטחון ועוצמה. אנרגית האדמה וכל מה שסמלה הייתה מתנה לחלוק, להתחלק לנצור, לשמר וליהנות מפירותיה, כוחה ועצמתה.

חשוב לציין , אנו מכנים את השור בלשון זכר, אך מקור השור בתרבויות מטריארכאליות עתיקות, היה כוחה ועוצמתה של הנקבה… להמשך נא ללחוץ כאן

והנה כעת יופיטר המטיב הגדול, המורה הענק, האופטימיסט יוצא הדופן, המאמין ושואף לצדק נכנס למרחב זה ומביא עימו רוח חדשה, למעשה, יופיטר הוא הפלנטה הגדולה ביותר במערכת השמש שלנו, זוהי פלנטה ענקית שדומה לשמש בהתנהגותה: בגלל גודלה ובגלל יכולה ההקרנה שלה. גודלה הוא פי כמה וכמה ממקום מושבנו על הכדור ובמקביל זוהי הפלנטה היחידה במערכת השמש שלנו בעלת יכולת הקרנה. לכן יופיטר מסמל שפע, התרחבות, חכמה, אמונה (כל נושא האימון ואמונה)בשל כך, יופיטר מספק את הצינור לחיבור לאמת, לחוקיות הגבוהה של היקום, לאמת אישית ואוניברסלית, אמונה. אמונה ללא פורמט לא מתגשמת ולא מתעלת עצמה לשני כיוונים של שיפור.

כשמדברים על יופיטר מדברים על אנרגיה מטיבה, משפרת ומרחיבה: ברובד הפסיכולוגי אותה אנרגיה המאפשרת התעלות במצבים לא נוחים דרך התמרת המודעות וקבלת פרספקטיבה גבוהה יותר. יופיטר מאפשר שיפוט והבנה הנובעים מהתנסויות החיים: מהמסע על הגלגל מטלה ועד עקרב, יופיטר מאפשר להתמיר את ההתנסויות האישיות ליכולת שיפוט הנובעת מחכמה של אותן התנסויות לצד הבנה, אמת והזנה ממקורות גבוהים יותר.
החכמה הגבוהה יותר מעניקה לנו הבנות מסוימות על מהות המושג צדק, ולא בכדי בעברית שמו של יופיטר הוא צדק וכאן נוצר לנו צהר מרתק למחקר ובדיקה מחודשת של המושג צדק. מהו צדק? אישי? חברתי? אוניברסלי? ממה עשויים החומרים של הצדק? מה מזין אותם ומה מצל עליהם?

יופיטר במיתולוגיה הוא אבי האלים, האב השמיימי הוא בעל הכוח והעוצמה הגדולה ביותר בעולם האלים, לכן מסמל גם בחיינו את מוטיב האל הגדול. כאבי האלים יופיטר הוא יוצר החוק ומעניק המתנות, לכן הלא מודע שלנו שואף להתחבר לאנרגיה של יופיטר כדי לזכות בהדרכתו ומתנותיו. למעשה יופיטר מייצג את כמיהה לאב שמימי ואת הצורך להתנסות תחת החוקים בהדרכה של העיקרון הרוחני.

באסטרולוגיה קלאסית יופיטר נקרא גם המיטיב הגדול, לכן מייצג את הקונספט הרעיוני של ההטבה, השיפור וההרחבה, ושוב חוזרים למקום בו יופיטר מדבר על האפשרות לשפר, להגדיל ולהטיב את המצוי. יופיטר או צדק הוא פלנטה חברתית, לכן משפיע על קבוצות של אנשים ברבדים של אמונה, פילוסופיה ודרך חיים המושרשת מהעבר, מהתנסויות קולקטיביות ומכאן גם הצורך העז להתחבר עם קבוצות שחולקות את אותה אמונה ואותו רעיון פילוסופי, קבוצות אלה מאפשרות להגדיל ולהרחיב את העיקרון האמונה והדרך החיים האישית...להמשך נא ללחוץ כאן

וכעת אם נצרף את המידע על יופיטר המורה הגדול שמגיע למרחב האדמה הפורה כדי להביא את עקרון האמונה, רוחניות, גישה שמעבר, תמונה גדולה, אופטימיות ו… בעבודה שלי עם מפה אסטרולוגיה אני משתמשת בשיטה בה ניתן להבין לעומק את מהות הארכיטיפית של הפלנטה במקרה זה יופיטר ואת המחוזות אליהם מגיע להתארח, לפתוח, להפעיל, לזרז ולקדם את אותה זירה מתוך מהותו, במקרה זה מדובר בזירת שור

מהי המהות? אפשר להתחיל מההבנה הראשונית שכל ארכיטיפ עובד בכמה וכמה פאזות.. החל  מהפאזה הפרימיטיבית, מהלא מודע, זה ששייך לעבר ולמחסנים בהם מעלה אבק😊 אלה המקומות המהווים את התכנה שלנו, היא אשר מפעילה את הדפוסים ואת ההתנהלות בחיינו וכן חשוב להבין שהפאזה הראשונית של יופיטר הוא הדעתן ולכן כעת תעלה השאלות מה הדעות שלך ומדוע? החל מנושאים הפשטים ביותר וכלה בפילוסופית חיים ..האתגר כאן איך להסכים לראות שיש עוד דעה בעולם חוץ מהדעה שלי… האם הדעה שלנו נובעת מתוך הבנות עומק ומסע חיים או העתק הדבק ממשהו שהתרשמנו מאד, או האם הדעה שלנו היא שלנו או הגיעה בירושה עם שלל חפצים נוספים מהשבט בו גדלנו, או… כולנו מתבססים על הדעות של עצמינו, כולנו תקועים בדעות שלנו וכולנו בטוחים שאנחנו יודעים ומכאן למעשה מתחיל סוג של מעטה שלוכד בחדוות ההרשמה העצמית ומזון על לאגו…  הזמן הנוכחי יכול לסייע לצאת ממקום זה ולהגיע למרחבים חדשים בהם ניתן להתחבר לפאזות הגבוהות, למגנט בדיוק את מה שאנו זקוקים כדי לחוות, להרגיש ולחיות שמחה ואושר

רוצה ללמוד עוד על הפאזות של יופיטר, על המרחב של שור ואיך יופיטר יבוא לידי ביטוי בשור.. יש לנו סדנה מיוחדת שמטרתה ללמוד להבין את הנושאים הללו ובמקביל לזהות מה אנו ממגנטים ולמה ואיך ניתן בזמן מיוחד זה ללמוד למגנט את מה שיכול לגרום לנו לחיות חיים בעלי ערך, לבנות מערכות יחסים מעצימות ומפרות ולחוות אושר ושמחה

יום רביעי 14.6.23 בשעה 19.00 סדנה מיוחדת בזום..  שלוש שעות מרתקות עם התייחסות למפות האישיות! לפרטים והרשמה נא לפנות אלי.

תודות וברכות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן