הפער בין חלום לעמל היומיום – ונוס עושה מולות לנפטון אוקטובר 2020

היום 18.10.20 ונוס עושה מולות לנפטון: כל זווית בין שני גרמי שמים או יותר מייצגת שיח פנימי והשפעות חיצוניות על אותו שיח. והיום, כשיש לנו שיח בין ונוס ונפטון מתעוררים בתוכנו שני קולות רבי עוצמה שנוגעים בקשר בין כישרונות וחלומות, בין שלווה וציפיות, בין פנטזיה למציאות

ונוס מייצגת את עולם הערכים שלנו ונפטון מייצג את החלומות ואידיאלים שלנו. ונוס מספרת לנו החיבור בין המערכת הערכית למערכת החושית ונפטון מספרת לנו מאיפה הכול מגיע.. בגדול, נפטון הוא הפאזה הגבוהה של ונוס ולכן כעת השיח שנוצר בין ונוס לנפטון לוקח לקשת הכי רחבה וגבוהה של ישום אידיאלים דרך החוויה של החיים היומיומיים…

ונוס בבתולה מייצגת את אותה דמות פנימית בתוכנו שערה לערכה ומהותה אך מקבלת את המשוב מתוצאות של עמל ומאמץ דרך העיסוקים של היומיום, השאיפה של אותה דמות פנימית להגיע לשלמות ולכן גם המקום בו נוצרת החוויה של הפגימות והקושי .. במיוחד כעת כשהיא נמצאת מול נפטון המיצג את הרף של האידילים אליהם אנו שואפים ולכן דמות זאת יכולה בקלות להיכנס למקום של התכווצות וביקורת עצמית גבוהה מאד..

לכן למרות הפוטנציאל של קשת רחבה מאד שאפשרית למימוש בזמן זה, ככל שהפוטנציאל גבוה במיוחד, יש לנו צל אפל במיוחד.. הצל במקרה זה הוא הפער בין אידיאלים אוטופיים (נפטון) לבין החוויה הארצית הפשוטה (ונוס) לכן זמן זה יכול ללחוץ על הכפתור של הפער בין הגדול של האידיאלים לבין היכולת להביאם לידי ביטוי בחיים היומיומיים.

מקום זה נוגע בפער בין הזיכרון של הגן עדן הפנימי לבין המציאות שלעיתים נחוות כגלות מאותו גן עדן, עייפות וליאות ..

הפוטנציאל הגלום בזמן זה הוא היכולת להסיט את הוילונות ולהציץ מעבר לעולמות הגלויים…כדי לעורר את הזיכרון לשיעור המדהים המאפשר לחבר בין הקצוות: דרך הפרטים הקטנים:) הגעגוע והכמיהה הם חלק מחלום והחלומות הם הדלק למציאות ומקור לחיות מלאה ומעשירה.. זה הזמן לצור גשר דרך הבנות קטנות שנוגעות לציפיות לשנו מעצמינו ומאחרים, וכאן נכנסים הפרטים הקטנים מכיוון אחר, באיזה מהירות אנו מוכנים לזרוק הכול ולהפיל הרים של אשמה על עצמינו ואחרים כיוון שלא עמדנו בציפיות .. זה השיעור של הבנת הציפיות הריאליות ביחס למציאות ולא רק ביחס לחזון האלוהי, זה הזמן לסבלנות וריאליזציה ..

זמן לסליחה עצמית שאנו לא מושלמים אך תמיד יכולים לעשות טוב יותר ולשפר את עצמינו תוך היזכרות עמוקה בחלום וחזון שמעבר למימד הזמן והמקום.. ואז, יכולה להיפתח לנו דלת מרתקת לרומנטיקה, אידיאליזם, דמיון ואכפתיות המהווים גשר למערכות יחסים בחיינו, החל בין החלקים הפנמיים בתוכנו, לאחרים ולעולם בכלל.. זמן לפתוח את הלב ולהסכים לחזור לתום וטוהר:)
ברכות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן