סטורן במאזנים – חלק ראשון

סטורן נכנס למאזנים ב- 29.10 09 וישהה שם עד 6.10.12 לכשעובר לעקרב באופן מלא.

תאריכי מפתח:
29.10.09 סטורן נכנס למאזנים
13.1.10 סטורן נכנס לרטרו במעלה 4.33
7.4.10 סטורן חוזר לבתולה
30.5.10 סטורן מסיים את הרטרו במעלה 27.44 בבתולה
23.7.10 סטורן מסיים מסעו בבתולה וחוזר למאזנים
26.1.11 סטורן נכנס לרטרו במעלה 17.08 במאזנים
תוך כדי כדאי לתת את הדעת למעלה אליה סטורן מגיע בסיום הרטרו בבתולה (מדובר בזווית דינמית למרכז הגלקטי, נקודת המפנה ותחילת בתנועה הגדולה של השינוי החלה עם מעבר פלוטו בנקודה זאת, תוך הצטרפות יופיטר ומכאן מולות סטורן אורנוס..מגמה זאת לקוחת אותנו ב- 2010 למשבר הקרדינלים)

מי הוא סטורן? מה זה מאזנים?
אפשר להתחיל לפי הקלסיקה בתיאורים של כוכב במזל, כהקדמה אפשר לעיין במאמר על סטורן ובמאמר על מזל מאזנים, הפעם בחרתי להתחיל אחרת, להתחיל ממשהו שקשור לחיים ולהתנהלות שלנו תחת השפעת סטורן במאזנים. נתחיל בכלכלה, ממקום אחר, סטורן בין היתר מדבר על פחד, פחד מהלא ידוע, פחד מעולמות שלא ניתן לשלוט או לזהות את המבנה שלהם ולכן לוחץ חזק ברמה אנרגטית בדיוק על אותם מקומות ומעורר את פחדים. למעשה ניתן לראות את התנועה של סטורן מבתולה למאזנים, סטורן בבתולה בדק את העולם שיצרנו דרך עשייה יומיומית, דרך תוצאות בעבודה שלנו בין האידאה הגבוהה של אמונה לבין הפרקטיקה הפשוטה של החיים (ציר דגים/בתולה) מלווה בכניסת פלוטו לגדי, משמע משבר כלכלי לא פשוט, ניתן לקרוא בהרחבה על פלוטו כאן… כעת המשבר ממשיך דרך מאזנים, מאזנים מסמל את הערך שאנו נותנים לדברים, משמע, הערכה מחדש של אותו משבר שהחל עם מעבר סטורן בתולה ופלוטו בגדי, הערכה מחדש של מצב כלכלי, בגדול נבחין במקום של ה”צנזור הגדול” ללא משוא פנים, איפה שנעשתה עבודה נקבל תוצאה ועליית מדרגה בעוד מקומות בהם לא נעשתה עבודה, נחווה את המשבר ..

לדוגמה, במקום של עבודה שנעשתה בתכנון הפרטים הקטנים ביחס למה נדרש לחיים עצמם (בתולה) ניתן יהיה לשדרג למוצר במאזנים, מוצר בעל ערך לחיים מחד ומאידך בנוגע למידע (מאזנים-אוויר) ולאפשר תנועה, למשל, שדרגו מחשבים, טלוויזיה ומידע חופשי, האינטרנט החל בשנות השמונים המוקדמות כשסטורן נכנס למאזנים, טום ברנרס לי התחיל לעבוד על התכנה ב- 1980 ופרץ החוצה ב- 1991 (אוגוסט ) כשסטורן נכנס לדלי (נא לשים לב למזלות האוויר ותפקידם ברמה חברתית) תקשורת היא מילת המפתח! דיאלוג.. כן ומידע ודיאלוג מתחיל לצור קשרים וקשרים משפיעם ברמה חברתית, כלכלית מדינית (מאזנים)

מאזנים, מאזני הצדק, מדברים על הצורך לאזן, סטורן במעברו במאזנים חושף את המגננות, בעיות, קשיים שלא מאפשרים שוויוניות, שלא מאפשרים דיאלוג והחלה של תנועה, האוויר מאפשר לפתור מהר את הבעיות, קשיים ומעצורים, ואיפה זה בא לידי ביטוי, במיקרו, שותפויות החל מנישואים, כלה שותפויות עסקיות ובמאקרו מיזוג של חברות ענק ואו שיתופי פעולה של חברות ענק או מדינות משמע תהליכי שלום. אמנם יש אלמנט חזק של וכחנות עד קבלת פתרון משביע רצון לכל הצדדים, כולל חשיפה של כל הנשקים, בעיות וקשיים, אך כל זה מאפשר להניח את כל הקלפים על השולחן ולצור דיאלוג, אינטראקציה ושיתופי בעופה במיקרו ובמאקרו. ולמה? כי במאזנים יש קושי לראות מי צודק, כל אחד צודק מנקודת הראייה שלו, כולנו מכירים מקום זה במערכות יחסים אישיות או מדיניות, ברור שהצד שלנו צודק.. ומתי מתחדד השינוי שסטורן במאזנים במביא, כשמקבל גיבוי מפלוטו, ניתן לראות זאת במיוחד מהזמן בו פלוטו עבר למזל סרטן שם כל הכללים הישנים השתנו וכל כך לא פשוט לראות מי צודק, אגב, מעבר פלוטו למזל סרטן הוא הזמן בו התגלה מה שמרמז ברמה סימבולית שהאנושות מוכנה להבין את השינוי ולגעת בו לעומק ולצור עולם אחר, עולם זה מקבל צורה לכשפלוטו מסיים את מעברו בסרטן. דוגמאות: כל סוגיה של משפחה, עם, מדינה קבל משמעות אחרת אחרי מעבר פלוטו בסרטן וכניסתו לאריה, השלכות ניתן לראות במערכות משפטיות : מדינית וגלובלית, מדינית כל מדינה על פי המפה שלה וגלובלית, או”ם, נט”ו ו…

מאזנים מסמל בין היתר תרבות ואומנות, המכנה המשותף הערכי שקיים בתוך חברה, מעבר סטורן במאזנים בודק את המקום הזה דרך מבחן התוצאה, לאן הגענו, האם הגענו למקום בו כולנו חיים חיים של שמחה, הנאה (ונוס שליטת מאזנים) והצלחה (סטורן שליט גדי) הצנזור הגדול הולך לבדוק מה נכון בכל הנוגע לאיכות החיים, אמנות, תרבות, אפנה ו.. במיוחד אם הוא פוגע ומסרס את הפרט (צילה של ונוס מתבטא בסירוס) ותחת אנרגיה סטורנית חזקה (פלוטו בגדי) האדמה הופכת להיות חלק מהדיאלוג שלנו (סטורן –אדמה, פלוטו-גדי)
קצרה היריעה … קיימים תסריטים רבים בנוגע למעבר זה ולשילובו בתוך משבר הקרדינלים, וכאן למעשה חלק מהחכמה של סטורן ללמוד מהעבר, מההיסטוריה.. כדי ללמוד ולהעריך מחדש, רצוי לבדוק היסטורית מה קרה כשסטורן ביקר במאזנים במהלך המעגלים אחרונים שלו.

כדי לקבל תמונה רחבה ועמוקה, נתחיל ממעבר סטורן במאזנים ב- 1774- 1778 המהפכה האמריקאית, מיותר לציין את סוגיות המפתח של סטורן במאזנים: ערכיות , צדק, שיוון וכל מה שהאומה האמריקאית מצהירה כערכים.

נמשיך במעבר סטורן במאזנים במאה התשע עשרה…

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן