פלוטו בגדי – מבוא

פלוטו הוא אחרון הפלנטות במערכת בשמש שלנו, אמנם כתרו נלקח ממנו כיוון לא עמד תחת מדדים חדשים המגדירים מהי פלנטה (24.8.06) אך מהותו , עוצמתו והווייתו לא יכולים להילקח לעולם. אל השאול על פי המיתולוגיה, אנו יכולים להתכחש לו ולא להאמין בו ולא לתת לו את הקרדיט של לשבת בין ברואי העולם, אך משהו יקרה תמיד יקרה שיעמיד מחדש את המבחנים והמדדים ויראה שלא ניתן להתעלם או להתכחש לפלוטו, אולי “הדחתו” משקפת לנו את חוסר היכולת שלנו לקבל את העולמות התחתונים, או את ההתכחשות וההדחקה שלנו? או את הקושי לשנות ולהסכים לצאת ממרחב בטוח, אולי ? 🙂

מי הוא פלוטו? מה מסמל? מה עושה לכשעובר ממזל למזל במסעו סביב השמש?

פלוטו אחרון הפלנטות במערכת השמש, לכן לוקח לו את הזמן הרב ביותר להשלים מעגל סביב השמש, ליתר דיוק 246 שנים וכעת אנו חווים את כניסתו למזל גדי, פלוטו נכנס לגדי ב- 27 לינואר 2008 ועתיד לשהות שם 16 שנים למעט הפסקה קצרה של גיהוץ אחרון בקשת, או במילים אחרות : חזרה למעלות האחרונות של קשת בין יולי לנובמבר
בפעם האחרונה שנכנס לגדי הייתה בשנת 1761 בפברואר, ניתן לחקור מה עשה בגדי במהלך שהותו שם ברמה של היסטוריה וכמה השינוי היה מבורך והכרחי לנו בני האנוש תהליך התפתחותנו כחברה וכגוף אנושי בכלל..

לפני שנכנס פנימה, כמה מחשבות בנוגע לפלוטו: פלוטו הוא הפלנטה ב-ה הידיעה של כוח ושליטה, מניפולציה והרס, לידה והתחלה. בשל מסלולו הארוך שולט בדור שלם גם ברמה חברתית, אקונומית, תפיסתית וגם מייצג את האנרגיה הרוחנית המאפיינת את אותו דור כחלק ממאסה אנושית בתהליך ההתפתחות של המין האנושי. השפעת פלוטו נוגעת בכל רובד ורובד בחיים, החל מתפיסת רעיון החיים המוות ועד התנהלות ברבדים הפסיכולוגים היומיומיים, כל הפריזמה דרכה החיים מנותבים, מושפעים ומותנים במיקומו של פלוטו.

כיוון שמסלול של פלוטו כמו של כל הפלנטות, אורביטלי, לכן מבלה זמנים שונים במזלות שונים, בעקרב (מזל הבית:)) מבלה את הזמן הקצר ביותר בין 12-13 שנים ואת הזמן הארוך ביותר מבלה במזל המנוגד (שור ) בין 30 -31 שנים. כיוון שמסלולו של פלוטו משיק בזמן נתון למסלול של יופיטר (12 שנים) ויופיטר מוגדר כפלנטה פנימית (ראשונה לחברתיות), למעשה נוצר שינוי אוקטבה בין הפלנטה הרחוקה ביותר מבין החיצוניות לבין פלנטה הקרובה ביותר בין החברתיות..שינוי אוקטבה זה חווינו לכשפלוטו עבר בעקרב: למעשה יופיטר משלים מעגל שלם בזמן שפלוטו מגהץ מזל שלם (מזל הבית) מכאן מרגע המפגש הראשוני עד המפגש הבא נוצר גשר של שינויים עצומים בכל הרבדים, למעשה כשפלוטו עבר בעקרב בפעם האחרונה, הייתה זאת הפעם הראשונה שהייתה לנו מודעות לקיומו של פלוטו ומכאן העירות והערנות, המודעות והאפשרות היו ברובד שונה לחלוטין והם שיצרו את שלב המהפך הגדול ביותר למעגל פלוטו זה (מעגל מתחיל מתחילת המסע של פלנטה במזל הבית) ומכאן למעשה מתאפשר שינוי אוקטבה (פלוטו הוא שליט מזל עקרב ולכן כשמגיע הביתה מתחיל מעגל חדש, ומעגל חדש הוא התחלה ל- 246 שנים הבאות..)

וכדי לקבל כמה זוויות הסתכלות אחרות, ומושג על שינוים, נציץ בהיסטוריה של פלוטו: מוזמנים לסקירה קצרה של מעללי פלוטו בתקופה האחרונה (ממעברו במזל המקוטב למזל הבית: שור)

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן