אלול או עלול? ירח מלא על ציר בתולה דגים 2019

היום 14.9.19 הירח מלא בשעה 07.33 שעון ישראל.
ירח מלא זה הוא התוצאה של המולד שהתרחש ב 30.8.19 , ירח מלא זה מייצג את הקוטביות של בתולה ודגים המדברת על ציר הגבוה של תפיסת מציאות.

תפיסה המציאות נוגעת ליכולת המנטלית לתרגם ולקטלג את החוויות של החיים היומיומיים לצד יכולת אינטואיטיבית רוחנית שלא קשורה למימד מקום וזמן ולכן ציר להכניס לנדנדה של קצות כשמצד אחד השכל מדבר בעוצמה גדולה מאוד ומצד שני הרגש מציף דרך זיכרונות אישים וקולקטיבים למקום בו נוצרת תחושה של הצפה ענקית שהשכל מתקשה לעבוד אתה.. מקום זה מעצים את הלחץ על מערכת העצבית (מרקורי שליט מזל בתולה ואחראי על מערכת העצבים ) ועל המערכת הרגשית וכיון שהירח צמוד לנפטון הרגישות של נפש למימדים של שמעלים את העייפות, תשישות, כאב וזיכרון עמום של מה בכלל אני עושה כאן..

הנדנדה של בתולה/דגים נוגעת לפני הכל בפצע הקולקטיבי שנפער במלוא עוצמתו וגודלו, הפצע של עולם חומרני שכולא אותנו בתוך עיסוקים אין סופיים על בסיס קבוע .. הדמות הפנימית של השפחה (תודעת הבתולה בפאזה הנמוכה ביותר) פותחת דלת לעולמה ולחיים חסרי משמעות הנובעים מאבדן חלומות ואימון במשהו גדול יותר,  זאת לצד דמות החולם (תודעת הדגים בפאזה הנמוכה ביותר ) שחלומותיו מתפוצצים כמו גלים על חוף סלעי … אך כמו הגלים שמביאים עימם מתנות, כך גם הירח המלא שמעלה את הגאות ומביא עימו מתנות.. המתנה העיקרית היא פתיחת דלתות לתכנית הגדולה, לברכה המופלאה בחיים אלה, לאפשרות ליצירת ניסים!!!

ירח מלא זה הוא תולדה של המולד .. השיא מגיע כעת כשאופק של מפת המולד במאזנים, ונוס השליטה בבתולה במעלה קריטית צמודה למרקורי.. ונוס מסיימת את מסעה בזירה זאת כדי לנוע בחזרה הביתה..

אסטרולוגית: שמש צמוד למארס בבית 12 כשמרקורי השליט במעלה קריטית.. זמן להבנות ממוקדות לכל מה שמעבר למחסומים ומעבר למה שלא נראה במציאות היומית שלנו, זאת לצד הירח שצמוד לנפטון בדגים בבית 12.. לפני הכל מפה של נדנדה שדורשת איזון בגלל רגישות עצומה

הירח בדגים מייצג את מזל דגים שהוא האחרון בגלגל המזלות, לכן שלב זה אחרון אך בו זמנית הוא טרום ראשון שכן מנקודת הסיום נוצרת התחלה חדשה. שלב זה הוא סוף ושחרור ובמקביל איחוד והכנה לשלב הראשון הבא… לכן ירח מלא זה מדבר על שינוי עמוק של התודעה, סיום וסגירת מעגל והכנה למעגל החדש.. ממקום זה נמצא עצמינו נחשפים מול מה יש לסגור ולכן ממה יש להיפרד.
מה שמעניין שכעת חודש אלול האחרון לשנה העברית מעמיד את אותו רעיון רק מכיוון הפוך, מנוגד משלים.. השמש נמצא במיקום של סיום וטרום התחלה, זה השלב של השחרור, הפרידה והסליחה.. לכן הסוגיות של הירח המלא מתעצמות למקום מיוחד שמעניק אפשרויות לעבודה התפתחותית יוצאת דופן

בתרבות המערבית הסוגיה של פרידה מעלה תחושה קשה של אבדן ונטישה, אך הפרידה הכרחית כדי לצור הזדמנות להתפתח וגדול, למה הדבר דומה? לתהליך של הריון שמגיע לתומו, זהו תהליך עומק של יצירת חיים ובסוף ההיריון ניצבים מול ההבנה שההיריון תם , אך סיומו הוא מביא עימו חיים חדשים ושפע של הזדמנויות. למעשה הסיום מכריח להיפרד ממשהו שלא בהכרח מובן לנו.. אין ספק שאותו מקום בו כוחות גדולים יותר מנהלים אותנו ואנו חלק הופכים להיות כלי לאותם כוחות, אין ספק שהחוויה עילאית אך בו זמנית לא מובנת באמת , חוויה שמציפה שפע של תחושות ורגשות הנובעים מאותו חיבור ולכן הפרידה יכולה להחוות כנטישה של אותם כוחות, ככאב של חוסר משמעות, כגעגוע לאותן עוצמות ויותר מכל כפרידה..פרידה ממשהו גדול ולא מובן ברמת הרציונל אך בו זמנית אותה ידיעה עמוקה שיש אינטליגנציה שמעבר לרציונל ולכן הבנה עמוקה המאפשרת להביא חיים חדשים והתחלות חדשות…

דגים מביאים אותנו למקום של החלום והפרידה מהחלום, של אלוהות ונפרדות מאלוהות ולא בכדי סמל הדגים מראה שני דגים הנעים בכיוונים הפוכים… מה שמעניין שהדגים קשורים זה לזה ולכן לעולם יהיה קשר ישיר בין הפרידות לבין ההתחלות, בין תחושה של להיות או לא להיות..
זמן מופלא בו ניתן לגעת בדלת המסתובבת בין מימדים, בין חלומות לבין מציאות..

הירח המלא כתמיד חושף את אנרגיית המולד לשיאה. מהמולד עד הירח המלא נוצר תהליך של התגלות אור ואנרגיית המולד עד השתקפות מלאה המאפשרת לזהות ולמדוד, לשחרר ולנוע למולד הבא.. שיא ההשתקפות של המולד בבתולה מגיע דרך הירח בדגים: ויחד עם החשיפה המלאה של האור והתגלות המלאה אנו נכנסים לקונפליקט בין החלקים המרכיבים את השלם: שמש וירח, בתולה ודגים.
אנרגיית הבתולה מייצגת את העשייה מול עולם של החזון אותו מייצגת אנרגיית הדגים , לכן הקונפליקט שנפגוש תחת הירח המלא: אידאל אוטופי מול מציאות מחייבת ומכווצת.. מקום זה מוליד את האכזבה, התסכול, הכאב ומעודד את אותה תחושת יאוש של פרידה ממשהו גבוה והסתפקות במשהו שחיים אתו ביום יום..

בו זמנית מיוצג כאן הפרדוקס של מה שנעשה לעולם לא ישקף את האידאל האוטופי באופן מושלם, פרדוקס זה מייצג את הפער בין רוח לחומר שגורם ללחץ לעשות ולעשות ולעשות ומצד שני כמה שנעשה תמיד אפשר לעשות את הדברים בצורה יותר טובה ויותר נכונה.. כך או כך אנו יכולים להילכד בתוך לופ של מתח ולחץ, מצד אחד עשייה אין סופית שלא מניחה אפילו להתבונן למה הגענו ומצד שני ביקורת אין סופית שלעולם לא תאפשר לנו לזהות את התוצאות של מה שעשינו..הסוגיה של מלכודת שנוגעת לתפיסה של מה צריך להיעשות ולעולם לא יהיה מושלם יכולה להכניס למעגלי חיים שלמים של חוסר סיפוק, ביקורת עצמית , אשמה, מתח וממקום זה נוצר החוסר איזון בין רוח לחומר וממקום זה נולד מקור החולי והכאב שלנו…זה הזמן לאפשר לפוטנציאל לבוא לידי ביטוי באופן שיגרום לסיפוק, שלווה ויכולת ליהנות ולברוא מיקרו קוסמוס שתואם את המאקרו.

הירח המלא שמשקף את האידאל האוטופי והחזון של החיים יכול לגרום להיזכר למה כדאי לעשות ואיך.. הבעייתיות טמונה בלחץ של זמן ומקום (בתולה) ולכן נוכל לחוות לוחות זמנים צפופים מאוד וציפיות גבוהות מאוד, אך שוב.. אלה יכולים להיות מקור למתח ולחץ או למוטיבציה ראלית לעשייה נכונה שניתן ליהנות מתוצאותיה…במילים אחרות זה הזמן בו ניתן לזהות מה ולמה ואיך לייצר תכנית אימון להגשמת חלומות…במיוחד שהירח חזק מאוד ולכן מחבר לערוץ קל ונגיש לעבר , למסע אחורה ובחזרה כדי להבין ולזהות את חוזה הנשמה.. ממקום זה מזמין כל אחד ואחד להתבוננות עמוקה במפה ובחוזה הנשמה האישי ביותר. ..

נקודה מרתקת נוספת שנוגעת במהות הבתולה היא היכולת לרתום עצמינו לחלום, רעיון ואידאל כדי לממש ולהגשים אותו לכן המוטיבציה הכול כך גדולה של לעשייה, אך עשייה וקוץ בה:) אנו חיים בעולם של חומר ושל עשייה ונעים בתוך מחזורים ומעגלים של זמן, עושים ועושים ומשרתים את החלום/רעיון/אידאל עד מקום של עבדות ועייפות, ליאות ותחושת חוסר סיפוק…

זה הזמן לעצור ולהתבונן פנימה ולזהות מה באמת החלום/רעיון/אידאל, או שמא אלה מנטרות ישנות שלא נכונות עוד.. או אם נכונות, האם העשייה נכונה? האם יעילה? האם מובילה להגשמה או יוצרת נקודות דליפה וזליגה? זמן טוב לחקור את הנושא לעומק… איפה הירח המלא יושב כעת במפה האישית יכול להיות מפתח מרתק לעבודה אישית לפריצת המגבלות של המום והזמן וחיבור ישיר לחלום ולחזון של החיים.. למי שרוצה להשתמש במפתח זה, אני זמינה לקריאה עמוקה של שעה

ברכות 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן