בכוח המחשבה ניתן לעלות מתחתית השאול לאור גדול – מרקורי עושה תשעים לפלוטו אפריל 2021

היום 17.4.21 מרקורי עושה תשעים לפלוטו, מה זה מספר על המציאות שלנו? נתחיל בזווית של תשעים , זווית זאת תמיד מציגה סוג של מאבק בין שתי אנרגיות, התמודדות חזקה מאוד בין מקצבים שונים, תדרים שונים ואמיתיות שונות.

ולמה? מרקורי הוא הפלנטה הכי קרובה לשמש בעוד פלוטו הפלנטה הכי רחוקה, אור למול חושך, קדימה מול אחורה, חשיבה ומהירות למול עומק אינטנסיבי שמעבר למחשבה. סוגיות של מה רוצים לעומת מה צריכים, צרכים של העולם אישי למול התאמה לעולם החברתי.

היום נפגוש סוגיות של תקשורת בין שני ערוצים פנימיים שלוחצים על שלל כפתורי מתח ולחץ, מאבק ושליטה ממקום זה לא מעט פחד וחרדה מבעבעים. קומפלקס זה נועד לגעת בקצוות החשופים של הכנות, האמת והאוטנטיות כדי לאפשר לזהות את הקולות הפנימיים ולתת מענה למה שעל פניו נראה שונה. פני השטח יוצרים שונות והפרדה, לעומת המהות שעובדת למען מטרה נעלה שמעבר: התפתחות והבנה כדי לאפשר הגשמה אישית, חברתית ונשמתית..
למעשה, מרקורי מייצג את המחשבה, שפה, תקשורת וכל מה שנקלט ונפלט דרך המערכת השכלית או בתרגום אחר, דרך דמות מספר הסיפורים שלנו.. דמות זאת מתחילה לקלוט את המציאות מרגע הלידה (ועוד לפני ואולי הרבה לפני) כשכל חשיפה של הרך הנולד למציאות נקלטת ומתורגמת ומכאן מתחיל תהליך של חיקוי ואימוץ ולא עובר זמן רבה והתינוק שרק נולד מתחיל לדבר.. התינוק גדל לאדם בוגר שבטוח שחושב ומתפתח כל הזמן, אך למרבית הפלא מדובר בתבניות ובהרגלים שחוזרים ונשנים שהם תולדה של חיקוי ואימוץ שמספקים תשובה למציאות שלנו

ולמה? למה אנו שומרים את ההרגלים לאורך שנים רבות ולא פורצים את גבולות המחשבה ? משום שחלק מתפקיד השכל הוא לשמור אותנו, לכן יש לנו את כל הסיפורים למה כן ולמה לא ולמה רוצים או לא רוצים וכן הלאה.. רק שאנו פוגשים משהו שלא מתחבר לתבניות ולהרגלים לפתע משהו קורה ואנו נעצרים ובודקים..

נחזור לשיח בין מרקורי לפלוטו, נגענו על קצה המזלג במרקורי ומה קורה עם פלוטו? פלוטו מייצג את החלקים העמוקים ביותר בתכנו, את מסתרי הנפש, את האמת המחולטת שנמצאת מאחורי הפרגוד.. לכן פלוטו מדבר על מוות ולידה, טאבו, מין , כספים וירושות וכל מה שבעצם גדול מאתנו לא תלוי בנו אלא במישהו אחר או בכוחות גדולים מאתנו ולכן המפגש עם אנרגיה זאת יוצר פחד וחרדה ובעיקר הדחקה וחיזוק הפרגוד שדבר לא יחוד מהעולם הבלתי מוכר שנמצא מתחת לפני הקרקע..

למעשה פלוטו מייצג את דמות האלכימאי, ולמה? חיבור של חומרים שונים שיוצר הפעלה ושינוי שכל אחד מהחומרים לא יכול לחזור להיות כשהיה ..אלה חוויות פלוטוניות או חוויות שדמות האלכימאי מעבירה אותנו..
היום מרקורי מדבר עם פלוטו, דמות מספר הסיפורים מייצרת שיח דינמי עם האלכימאי, אגב, הפאזה הנמוכה של האלכימאי היא המפלצת הפנימית.. ולכן השכל שלנו נפגש עם משהו שמעבר.. משהו שמאיים כמו מפלצת שיכולה למשוך לעולמות לא מוכרים.

ואז מה קורה? לפני הכל מערכת התקשורת הפנימית עוברת להפעלה חזקה מאד.. התקשורת הפנימית מייצגת דרך מערכת העצבים שלנו ולכן יום זה יכול להתגלות שמורט וכלוחץ וכדוחף את המערכת למקום חדש כדי לצור שינוי
השינוי מטרתו לצאת מהרגלים חשיבתיים, לצאת מגבולות המוכר והידוע במיוחד שעוד רגע מרקורי נצמד לשמש במעלה האחרונה בטלה ומגיע לשיאה של השנה המרקוריאנית.. לכן היום חשוב לבדוק לעומק את האמת ולא רק את ההרגלים שננעלנו עליהם כי עוזרים לנו שלמור על מפגש בטוח עם העולם.. זמן לאמת של מה אנו רוצים באמת ממקום הכי אישי כחלק מהתפתחות ועצמאות למול אותו מקום של התאמה למסגרות ומגבלות חברתיות…

המלצה: לנשום…גם אם נבהלים, גם אם חוששים , גם אם חווים תחושה של זה גדול ממני.. זאת רק חוויה שמטרתה לפתוח את הדלת מה שמעבר ולהחזיר לעצמינו את הזכות לחייו, אז.. מוזמנים להסיט את הווילונות ואת הפרגודים ולהסכים לראות את מה שנדמה כחושך..

ונקודה אחרונה לסיום, מרקורי במיתולוגיה האל היחיד שיכל לרדת לעולמות שמתחת לפני הקרקע ולחזור.. מה זה מספר? שבכוח המחשבה אנו יכולים לרדת הכי נמוך או לעלות מעל מועבר לפחד ולחושך..היום בוחרים😊

ברכות

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן