גלגל המזלות התפתחות התודעה – 2012

גלגל המזלות מהווה את המודל והתבנית הראשונית להבנת התפתחות התודעה, החל מהתפתחות אישית, רגשית, פסיכולוגית, וכלה ברמה הקרמטית, המנטלית והרוחנית גם ברמה האינדיבידואלית וגם ברמה הקולקטיבית.

כיצד בא לידי ביטוי מודל זה במיקרו ובמאקרו?
• במיקרו – התפתחות המודעות והתודעה על ציר זמן סולרי – שנה. המיקרו הוא המודל הנשען על מערכת השמש שלנו, כדור הארץ נע סביב השמש דרך גלגל המזלות וכל חודש בא במגע עם אנרגיה/ארכיטיפ מסוים, לכן, במהלך שנה שלמה אנו חווים את שנים עשר הארכיטיפים בכל הרבדים והממדים ככלים להתפתחות המודעות והתודעה.
• במאקרו – התפתחות המודעות והתודעה על ציר זמן גלקטי – עידנים. במקביל למחזור מערכת השמש, אנו חווים מחזור גדול יותר בו כל מערכת השמש שלנו נעה סביב המרכז הגלקטי וכל “שנה גדולה” (צבר של 12 עידנים ועידן הוא חודש בשנה גדולה) אנו חווים את הגלגל במחזורים גדולים יותר. כל עידן מאפשר למערכת השמש להשתלב בתודעה גלקטית גבוהה יותר כשהמעבר מעידן לעידן הוא כמו שער לאנרגיה ולתדר חדשים ממש כמו המעבר ממזל למזל בחוויה של המחזור הקטן.

דרך לימוד הקוד המאפיין את המיקרו אנו יכולים להבין את המאקרו, במיוחד כעת שאנו מגיעים לסיום מערכת עידנים (שנה גדולה) לכשנגיע ליישור למרכז הגלקטי ביום הקצר ביותר של שנת 2012. למעשה מדובר בדלת האנרגטית המיוחדת הנוצרת בנקודת התחלה של שנה גלקטית חדשה והתדרים בהתאם.
מודל המיקרו נע בכיוון המוכר לנו דרך הגלגל בעוד המודל של המאקרו נע בכיוון הפוך. דרך הבנת שני מחזורים אלה, ניתן לזהות את הספירלות האנרגטיות שמאפשרות קפיצה קוונטית בתקופה זאת לא רק כפרטים אלא כחלק מגוף גדול יותר – הכדור. במודל המיקרו נזהה את המעבר ממזל למזל בטווח של שלושה ימים בעוד מודל המאקרו מדבר על 200 שנה (סולריות) של שינוי המובילים מאנרגיה לאנרגיה.
גלגל המזלות מאפשר לנו לזהות את ההתפתחות מארכיטיפ לארכיטיפ עד ליצירת גלגל החיים הגדול המשקף תודעה שלמה ובהירה. מכיוון שכעת אנו בטווח שלושת הימים האחרונים של שנה גדולה (200 שנה), יש חשיבות עצומה לשינוי תדר התודעה של הארכיטיפים.

דוגמה לשני הארכיטיפים הראשונים בגלגל המזלות:
1. הארכיטיפ הראשון מיוצג על ידי מזל טלה
מצב התודעה הראשוני של ארכיטיפ זה הוא הלא מודע והוא מתבטא דרך הצייד. מצב התודעה השני הוא המעורבות הסובייקטיבית המתבטאת דרך הלוחם ומצב התודעה הגבוה הוא הפוטנציאל של המנהיג. נוכל לזהות את הצייד כנע בין טורף לנטרף, את הלוחם כנלחם על מה שחשוב לו בחוויה נקודתית ורגעית של חייו ולעומתם המנהיג שיכול להנהיג עצמו, סביבתו ותדריו למקום הנכון.

2. הארכיטיפ השני מיוצג על ידי מזל שור
מצב התודעה הראשוני הוא הלא מודע המתבטא דרך הנסיכה הנמה, מצב התודעה השני הוא המערבות הסובייקטיבית שמתבטאת דרך הנסיכה השולטת ומצב התודעה הגבוה הוא הפוטנציאל של המלכה הפנימית. נוכל לזהות את הנסיכה הנמה כמכורה למה שמרדים אותה ושומר על המרחב הבטוח שלה, את הנסיכה השולטת נזהה דרך ההתניות שהיא ששמה, הנובעות מהביטחון והערך העצמי שלה בזמן נתון. לעומתן המלכה ערה לערך עצמה, כישרונותיה, משאביה והמרחב בו היא חיה. מרחב אותו היא מגדילה לפי צרכיה, סביבתה ומה נכון במקום ובזמן.

שני ארכיטיפים אלה במודל המיקרו הם התנועה מארכיטיפ טלה לארכיטיפ שור. בפוטנציאל, ארכיטיפ המנהיג מוביל מהכוח אל הפועל את החזון למרחב המלכה (שור).
שני ארכיטיפים אלה במודל המאקרו, הם התנועה מעידן שור לעידן טלה, בפוטנציאל, עוצמת המלכה מניעה את המנהיג למימוש החזון. כשהמלכה לא מצליחה לגלות את השער האנרגטי ולא מודעת לערך הפוטנציאל היא נופלת למקום של מניפולציות והתניות, כוחניות ושדידה עצמית (נסיכה שולטת) וקורסת לתוך הנסיכה הנמה המקדשת את “סיר הבשר”. ולכן, במקום להיענות לפוטנציאל המנהיג המעביר בין הפרדה לאחדות יורדים לרובד תודעה נמוך ביותר של הישרדות ונמצאים בתודעת אחד המתבטאת דרך אל אחד (הרבה אלים – ריבוי מונותאיזם) וכל אדם הופך להיות צייד הנע בין טורף ונטרף במקום להגיע לפוטנציאל: תודעת אחד ולעבור למימד הוויה אחר.

כעת נפתחת לנו דלת לעבור מארכיטיפ הדגים לארכיטיפ הדלי (מאינדיבידואליזם לחזון והגשמה) ולכן החשיבות להבין את האנרגיות הפעילות במשחק זה כדי לאפשר שינוי תדר, שינוי מודעות ותודעה לקראת המעבר הגדול של 2012 המסמל תחילת שנה גלקטית חדשה.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן