היבטים בין ונוס וסטורן

כל היבט במפה מהווה תבנית של אנרגיה המתבטאת דרך שלל חוויות, תחושות, מפגשים והתנסויות בחיים. כשאנו חוקרים היבט מסוים חשוב להבין את משמעות התבנית האנרגטית, שכן תבנית זאת יוצרת את הדפוסים שלנו או במילים אחרות, כל תבנית אנרגטית היא אבן בסיס ראשונית הדומה ל-“חומרה” “תכנה” ול-“מערכת ההפעלה” שלנו.. שלל התבניות יוצרות את הדפוסים המרכיבים את אישיותנו, דפוסים אלה ניזונים מגנטיקה ארוכה בשנים, יש שייכנו אותה קארמה ויש שהתייחסו אליה כשורש ממנו האדם מוזן ויש שילכו לאסטרולוגיה הקלסית ויאזינו להסברים שלה בדבר היבט/תבנית כזאת או אחרת, יש שיקשיבו לאסטרולוגיה פסיכולוגית ויש שיחקרו את התבנית מכיוון של התפתחות נשמה.. כל אלה מעניקים לנו זוויות הסתכלות שונות על מהות מסוימת. אך מה זה באמת? בחרתי את ונוס וסטורן כנציגים להבנת הרעיון: איך מתחילים? נתחיל באסטרולוגיה קלסית, אסטרולוגיה קלסית מתייחסת לכל היבט בין ונוס לבין סטורן כלא פשוט, כתבנית המייצגת קשיים בחיים, תחושה של חוסר סיפוק בחיים בכלל וביחסים בפרט, מלווה בפשרות, תסכול ובדידות, אין יותר מדי תרגומים למה ומדוע. בימים עברו ההתייחסות למושגים אלה הייתה כמו התייחסות לאקסיומות, לומדים, משננים ומדקלמים. ככל שהשפה האסטרולוגית התפתחה כך גם היכולת לפתוח את האקסיומות ולחקור אותן וממקום זה קבלנו מידע חשוב מאוד בכל הנוגע לתבניות האנרגיות , מעבר לאבחון, הבנות עומק, יכולת לעבוד עם האנרגיות ולשנות ביחס למשימות למסע החיים שלנו.

ניתן לגשת לתבניות הללו מכיוון מאוד פשוט , מחשיבה ראשונית כמעט ילדית:) לשאול מאיפה נובע ההבדל האנרגטי? מהו השוני הראשוני והבסיס ביותר בין ונוס לסטורן? ונוס שליטת שור ומאזנים וסטורן שליט גדי ודלי: ונוס מדברת על פושר (שור: תחילת האביב ומאזנים: תחילת הסתיו) וסטורן מדבר על קור (גדי ודלי: חורף) ממקום זה קל מאוד להבין את המרקמים השונים של האנרגיה ואת הקומפלקס שנולד מעירוב שתי אנרגיות כל כך קיצוניות, או שמא אינן כל כך קיצונית שכן ונוס שליטת אדמה ואוויר (שור ומאזנים) וסטורן שליט אדמה ואוויר (גדי ודלי) אמנם הפאזות שונות שכן ונוס מדברת על המקום הכי אישי והמבדק של המקום האישי מול האחר וסטורן מדבר על המקום החברתי והמבדק של ההשפעות והדרישות החברתיות מול האותנטיות האישית.. האם ניתן ללמוד מסיפור זה משהו? רוצים להעלות השערות?

ותוך כדי אפשר להמשיך לבדוק מה אומר הדיאלוג בין ונוס לסטורן. נחזור לרגע לסוף המאה ה- 19 ותחילת המאה ה-20 אלה היו ימים של פריצת גבולות לאנושות בכל תחום, החל מטכנולוגיה וכלה באזוטריקה ובין לבין השפה האסטרולוגית ידעה עדנה כשדלתות נסתרות התגלו, ואנשי מדע ופילוסופיה קבלו השראה מהשפה האסטרולוגית, שנים אלה יצרו מדעים חדשים שמהווים אבני בסיס לחברה שלנו היום, למשל פסיכולוגיה. לאורך ההיסטוריה של המין האנושי נעשו אין סוף מחקרים וחיפושי להבין את נפש האדם. אחד מדמויות המפתח שעסק במחקר זה הוא קארל יונג שלמד והשתמש באסטרולוגיה כמקור לתרגום, אבחון והבנה, החל מחלוקה ראשונית של האדם לארבעה טיפוסים וכלה בארכיטיפים, ולמה ומדוע ואיך….ואיך זה קשור למחקר הקצר שלנו בנוגע להיבטים בין ונוס לסטורן? התרגום דרך העדשה הפסיכולוגית, תרגום זה מעניק לנו סיפור עומק בכל הנוגע לאקסיומות הראשוניות. ממקום זה הענף של אסטרולוגיה פסיכולוגית החל להתפתח בצורה מדהימה וכיום ניתן לעבור טיפול פסיכולוגי עמוק בעזרת המפה (דרך אבחון, הבנה וכלים להתנהלות עם הצופן והקוד של החומרה ומערכת ההפעלה).

ובענייננו, כל היבט של ונוס סטורן מתורגם דרך השפעות ההורים, ונוס מייצגת את הצד נקבי והשפעת האם וסטורן מייצג את הצד הזכרי והשפעת האב, ומה זה אומר? ונוס, מדברת על קוד אישי מאוד, מה נעים וטעים לנו, ונוס מאפשרת לנו לזהות את הצרכים הראשונים שיוצרים לנו מרחב בטוח, מגע ראשוני מתוך הבנה שהתחושות מוחתמות בשלב הראשוני ביותר של חיינו, ומכאן איך זה עובד ביחסים ואיך יחסים מהווים מקור לביטחון, מגע ותחושות שמאזנות בין הקוטביות הבסיסית של נפש האדם, בין נפש לגוף, בין שכל לרגש, בין האדם עצמו לאחר ו… סטורן מייצג את הקוד החברתי, מה מאפשר לנו לחוש שייכות חברתית, ובני האדם הם יצורים חברתיים הזקוקים להכרה דרך החברה, לתיוג ומיתוג של החברה, להצלחה בעיניים של החברה: השפעות החברה עצומות שכן הן מוזנות מהיסטוריה ארוכה בשנים, הן מוחתמות משושלות משפחתיות ושיוכים שמתבססים על מקור מדיני, לאומי או כל תבנית שאנו רשומים תחת עינו של האח הגדול.. וסטורן מדבר על היסטוריה של שושלות ושיוכים שמתבססים על מקורות. סטורן מייצג את התבנית הפטריארכלית , לכן מפעיל אותנו בסוגיות של טוב ורע, שכר ועונש, גן עדן וגיהינום, ושוב, תחושות אלה מוחתמות בשלבים ראשונים ביותר של החיים, דרך חיקוי ואימוץ הקודים המשפחתיים והחברתיים . סטורן מייצג את הקריטריונים החברתיים שאנו אמורים לעמוד בהם כדי לחוש את תחושת השייכות החברתית, גאווה וכבוד להיות חלק מחברה מסוימת וכל מקום בו אנו חשים את הקוטביות של שייכות וחוסר שייכות, הכרה וחוסר הכרה.. מקום זה גורם לנו להפסיק להקשיב לחושים הראשונים ולגוף ולהתחיל להאזין לשכל שדורש ולוחץ בנוגע למה צריך לעשות כדי להיות ראויים לשיוך ולהכרה של החברה בה אנו חיים.

ממקום זה ניתן לזהות את העוצמה של סטורן למול ונוס, בחיים של האדם, זה מגיע משלב של ינקות מוקדמת, באינסטינקט הראשוני הוא לומד לזהות את כוחו של האב למול האם, הוא ער לרעב שקיים בו להכרה של האב למענה הילד מוכן להקטין את הצרכים האישים והראשונים שלו. הלא מודע מוחתם בהשפעות אלה וכדי להיות ראוי להערכת האב וכדי להיות ראוי להיות שייך לחברה בה האדם נמצא הוא מוכן להקריב את הצרכים האישים שלו, אותם צרכים ממשיכים לפמפם מהלא מודע ומגיע רגע בו הכול פורץ החוצה והאדם חש פחד, תסכול, חוסר סיפוק, אשמה, כאב ובדידות.. עם כל התחושות והרגשות הללו הוא פוגש את העולם וממקום זה העולם נחווה כמקום לא קל, לא פשוט, מקום שמעורר את עוצמות של פחד, תסכול, חוסר סיפוק, אשמה, כאב ובדידות למימדים גדולים יותר וכמו תמיד כשאנו חשים את הריק, אנו מחפשים בחוץ משהו למלא אותו.. מקום זה גורם לנו למגנט אנשים וסיטואציות שמגרים את התחושות והרגשות הללו ורק דרך החוויה הרגשית מתעוררת המודעות וממנה ניתן להתחיל לעבוד על הפוטנציאל המדהים של ונוס סטורן.. או במילים אחרות, התבניות האנרגיות הן דפוסים שעובדים כמו מערכת כפתורים שמוכנה לפעולה, כשנוצר גירוי מספיק חזק אנו חושפים את הכפתורים במטרה לצור תנועה בתוך התבניות הללו ולשנות אותן, להפיק את הפוטנציאל הגולמי האמתי ממקום זה, לגלות את החכמה הפנימית העמוקה, הדרכה, אמת, כנות, יושרה, עוצמה, אהבה עצמית, טוב לב, נתינה, איזון והרמוניה… אך הדרך לא פשוטה שכן ההחתמה וההדפסה עובדות שעות נוספות ולמרות של מפגש עם העולם אמור לפתוח ערוץ לשינוי, החוויה הראשונית עדין נעולה בתוך פחד ותחושת לא ראוי וצריך ונדרש לעבוד למען הדברים הכי פשוטים והכי מובנים מאליהם.

אותו רעיון ניתן לזהות דרך אסטרולוגיה קארמטית, התבניות האנרגטיות הן תורשה גנטית של עבר גלגולי של האדם , הן תוצאות ותוצרים של מחשבה ועשייה בזמנים אחרים, גם אם לא נאמין לרעיון של גלגול נשמות, עדין נזהה את המחשבות, עדין נראה את הפעולות הנובעות מהמחשבות , ויותר מכול נזהה את המציאות שנוצרת בגלל הפועלות ומה שמניע את הכול הם דפוסים שמוזנים עבר… (רעיון הקארמה הולך קצת מעבר לפינה של מקום וזמן ..) בכל מקרה אנו מזהים מציאות מסוימת שנבנית על בסיס נתונים מסוימים ורעיון הקארמה ייקח אותנו להבין את המקור, את הגנטיקה הקארמטית של כרומוזום X וכרומוזום Y לא ארחיב..רק אציין שההבנה שחומר גנטי מרכיב את מי שאנו וחומר זה הוא תורשה מדויקת של אבותינו ואבותיהם ואבות אבותיהם…וממקום זה נוכל לזהות את הרצף המוביל לתבניות העכשווית ולשנות אותן כדי לשנות את הקארמה… (יש שמכנים מקום זה תיקון ושיעור)

דרך אחרת לזהות את ההיבטים בין ונוס לסטורן היא דרך מרתקת, לפי השיטה שפיתחתי, שיטה זאת מאפשרת נגישות , פשטות והבנה מידית שנובעת מהסיפורים, אגדות ומיתוסים עליהם גדלנו..תרגום האנרגיות לארכיטיפים ולדמויות ברורות מאוד שניתן ליצור עימן דיאלוג , מקום זה מאפשר להבין שזה לא רק כוכב בשמים אלא חלק מסוים במרקם האישי שלנו. ואיך זה עובד? כל דמות מתחלקת לשלושה חלקים, חלק ראשוני של התבנית הוא החלק שמדבר על העבר המונחה ומופעל מהלא מודע, חלק שני מדבר על ההווה המונחה ומופעל מחוויות רגשיות עכשוויות וחלק שלישי המופעל ממודעות ומייצג את העתיד ומהווה פוטנציאל גבוה של אותה תבנית.. המסע הוא שינוי תודעה מהלא מודע, קארמה, תבנית יצוקה ומוחתמת לפתיחות, מודעות והתפתחות מעבר לפורמט התבניות..

ואיך זה עובד? בפאזה הראשונה שמופעלת על בסיס העבר שלנו, ונוס היא הנסיכה וסטורן הוא הצנזור: הנסיכה כמו באגדות יודעת בתוכה שנועדה למשהו אך הצנזור לא מניח לה ולכן היא בוחרת להכחיש רגשות ותחושות ולהיכנס למצב של תרדמה, היא מאביסה את עצמה בתחליפים ומספרת לעצמה שהכול בסדר, כך היא יכולה לחיות חיים שלמים עד שייווצר מפגש עם מצב או אדם שיעיר אותה משנתה, ההתעוררות יכולה להיות מאיימת כיון שנסיכה מוצאת עצמה ללא הגנה וללא תמיכה ולכן הנסיכה תחפש את השליטה ותנסה לנהל את עולמה דרך שליטה, לשליטה יש ביטויים רבים (נוסחה פשוטה יכולה לסייע לנול לגלות את הצרכים של הנסיכה, החומרה ומערכת ההפעלה שלה והכללים לשינוי מצב תודעה) סטורן במקום זה הוא המורה, הוא מורה לה מה לעשות כדי שתזכה בהכרה, כדי שתתקדם לתפקיד לו יועדה, כדי שתגלה את המטרות שלה ותעמוד במבחנים בדרך למטרות וליעדים שלה, אך כמו הנסיכה הנמה כך גם הנסיכה השולטת, היא גם נשלטת ומקום חושף את סט הכפתורים של מורים מלקים ומאשימים שעובדים על שיטת המקל והגזר ומיותר לספר שמקום זה לא מטיב עם הנסיכה ומהר מאוד היא יכולה למצוא עצמה מחפשת את החומרים שירדימו אותה שוב..זה הדפוס שחוזר ומשחזר עצמו שוב ושוב אלא אם תהיה פריצה של המעגל האין סופי ותיווצר תנועה אחרת : ספירלה וזאת תיקח את הנסיכה למימד תודעה חדש, מקום זה יאפשר לה שליטה עצמית ואמץ לזיהוי הפוטנציאל שלה ומכאן קצרה הדרך למימוש המטרות והיעדים האמתיים שלה, זה המקום בו הנסיכה השולטת הופכת למלכה המודעת לערך העצמי שלה, כישרונותיה ועוצמתה ונעזרת בחכמה ראשונית וקדומה שמובילה אותה צעד אחר צעד למימוש חלומותיה והעשרה של עצמה וסביבתה..

אלה היו כמה נקודות בנוגע ליחסי ונוס סטורן, לכולנו יש במפה את ונוס וסטורן, לחלקנו יש היבטים מדויקים: צמידות, שלושים, ששים, תשעים, מאה שמונים ו… חלקינו לא יזהו את ההיבטים כיוון שלכאורה אין זוויות, אך לא באמת:) תמיד יש היבטים… היבטים מדברים על יחסים בין ונוס לסטורן, כל זווית מציעה על יחסים שונים ומהם ניתן ללמוד מה התבנית האנרגטית שמפעילה אותנו, יוצרת דפוסים ומציאות חיים מסוימת. למעשה הזוויות הן רכיבים בתכנה, הן תבניות המפעילות ומנתבות את מסע חיינו ..לכולנו יש דיאלוג עם הגוף וצרכים החושיים שלנו (שור) בכל מיני מישורים ורבדים.. גם אם נכחיש או נתעלם, דיאלוג זה קיים ומפעיל את החלקים הנסתרים ואלה יוצרים לנו דרמות למכביר.. לכולנו יש הצורך להיות שייכים ומוכרים, להצליח ולממש את עצמינו (גדי) וכן גם כאן, גם אם נתעלם הצורך להכרה מפעיל אותנו: לעתים ככישלון או אשמה, פחד או עקשנות ופרדיגמות מוזרות.. לעתים הצרכים מנוגדים או שונים או אחרים לגמרי, אך אבחון של מהות התבניות והדיאלוג בניהם יכול להעניק לנו ראיה בהירה, עיירות, מודעות וכלים לפרוץ את המעגלים הלוכדים אותנו במציאות מסוימת ..יש שיקראו לזה פריצת חומות, שבירת תקרת הזכוכית, או התמודדות עם מהמורות, במפה זה ונוס סטורן:)

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן