האבן של סיזיפוס מתגלגלת במורד ההר – סטורן נכנס לרטרו בדלי

היום 11.5.20 סטורן נכנס לרטרו והדרך הפשוטה ביותר לספר על רטרו זה היא סיפורו של סיזיפוס, אם עד כה דחפנו בכל הכוח את המציאות במעלה ההר, כעת האבן חוזרת ומתגלגלת במורד ההר במטרה לבדוק האם המסלול נכון, מדויק ויותר מכל האם נותן תוצאות שתואמות את המטרות שלנו.

המיתולוגיה מספרת לנו על סזיפוס כמנהיג/רודן שנגזר עליו עונש, ועונשו הוא גורלו: גורלו של סיזיפוס – הנאלץ לגלגל את הסלע אל ראש ההר במחזור אינסופי של עמל מפרך . הסוגיה של מחיר ועונש פותח את המחשבה לכיוון של פסימיזם וייאוש, האם? או שמא הבנה של מחזורי החיים? רעיון הקארמה/דראמה? הארכיטיפ הסטורני כל כך מתחבר למקום זה. לא בכדי בארכיונים העתיקים נמצא את שמו של סטורן מקושר לגורל קשה, קארמה, שיעורי חיים שמלווים בעונש ובדידות..

כשסטורן נע קדימה הוא נע במעלה ההר, נע לכיוון המטרה ואנו נעים על אוטומט, אוטומט שהוכתב על ידי החברה והתרבות שלנו, ידי ציפייה של העולם להגשמת הפוטנציאל שלנו, אך כמו בכל מסע, יש לנו תחנות עצירה בהן ניתן לחשב את המסלול מחדש. איפה התחנות? בנקודות עצירה רגע לפני הרטרו של סטורן ורגע אחרי הרטרו ולכן בנקודות אלה נחווה לחץ חזק מאד, לפני הרטרו לחץ לעצור ולהתבונן פנימה ואחרי הרטרו לחץ להתחיל נוע מחדש אחרי שחישבנו והבנו מה המסלול שלנו

אם נתבונן מכיוון שונה במה קורה היום, נבדוק דרך הדמות המיוצגת על ידי סטורן, דמות הצנזור דמות זאת מורכבת מאד ומוטבעת עמוק בתוך התודעה שלנו. למעשה, המפגש הראשון שאנו חווים עם דמות הצנזור מגיעה ממקום מאד קרוב, מדמות ההורה הדומיננטי שמציב לנו רף להצלחה.

הרף לא חייב להיות נוקשה בנראות החיצונית שלו, אבל הלחץ “דוחס” את המערכת העדינה של הילד יוצרת תחושה של חייבים לטפס כמה שיותר גבוה ולעבור כמה שיותר מהר ולהשיג את הציונים הטובים ביותר ולאחר מכן את ההצלחה הברורה ביותר שמוסכמת על כולם כדי להיות ראוי להכרה של אותו הורה או כל סוג של אוטוריטה בעתיד

אז מה כל כך נורא בהצלחה?:) הלחץ שמופעל להצלחה ולעמידה במשימות ורכישת מעמד דרך עבודה סיזיפית קשה מאד ללא יכולת ליהנות ממנה שכן מיד משהו ניצב על האופק שמים , מישהו מוצלח יותר, משהו מוצלח יותר או כל דבר שיכול להשאיר אותנו מאחור עם תחושה של אני כבר לא נמצא במשחק

בחברה תחרותית בה אנו חיים הלחץ מופעל משלב מוקדם, המילים צריך וחייב הופכות להיות מילות מפתח במילון על בסיס יומיומי, ומכאן ההכרח לעמוד בקריטריונים שמישהו חזק מאיתנו קבע לנו, שמשיהו מצפה מאיתנו לעמוד ברף של סטנדרטים מסוימים, לצד החברה שמתייחסת באופן מאד ברור למי שהצליח או מי שעשה את זה..

דמות הצנזור יושבת על תודעה מסוימת שמספרת לנו שלכל פעולה יש תוצאה וכל סיבה יש מסובב או במילה אחת: קארמה. סטורן מדבר על קארמה ..כשסטורן מתחיל את הרטרו נלחצים כפתורי הקארמה, זיכרונות עתיקים, גנטיקה משפחתית, סיפורים של שושלת וכמובן לקינוח עניינים עם ההורה הדומיננטי בחיינו .. (או הזיכרון של אותה דמות ומערכת היחסים שהייתה לנו איתה) כמה מאמץ להגיע למטרה של הכרה וכמה הדרך לא חשובה.. אלא רק אמצעי ולכן כשסטורן נכנס לרטרו אנו מתחילים לעסוק בדרך וממנה מבינים את המטרה

אם נכנס מעט יותר לעומק נגלה שבעצם מדובר כאן במסע חניכה .. מסע בו אנו מטפסים לבד על צוק ענק , חלקלק עם מעט מאוד מקומות אחיזה, אנו רואים את המטרה אך מועדים מידי פעם כשקולו של הצנזור צועק וזועק, מלחיץ ומוריד ואט אט אנו בונים אשמה, הלקאה, בושה והענשה עד שלא זוכרים את הסיבות למסע אלא את רק את המטרה

כעת כשסטורן נכנס לרטרו אנו יכולים להיכנס לעומק הזיכרונות, לעומק הקארמה ולהבין מה התחולל בעבר שגרם לנו לצאת לדרך ולהסכים לגלגל את האבן באופן סיזיפי למטרה מבלי שנבין למה אלא רק מתוך תחושה של עונש

זה הזמן לעצור ולהכנס בכנות פנימה, למקום של פחד והאשמה ולזהות מה הפעיל את המקום הזה מלכתחילה, כן זה מצריך לפשוט את השריון ולעצור, שאם לא נמצא עצמנו רודים אחרי האבן שהתגלגלה במורד ההר במטרה לדחוף אותה שוב ושוב..

זמן זה נוצר כדי שנעצור ונבדוק את הדרך והמטרה ואת האבן והעונש.. או במילים אחרות, איך ניתן לעבוד עם דמות הצנזור ולהגיע ליחסים חדשים איתה כשהיא מתמירה עצמה לדמות המורה הפנמי שינחה אותנו כעת להמשך המסע בכלל והחזרה למזל גדי בפרט

נסיגת סטורן כמו כל נסיגה מאפשרת לנו להיכנס לשכבות עמוקות יותר ולהגיע לתובנות חדשות, השכבות אליהן ניתן להיכנס הן שכבות המזל בו מתחולל הרטרו והמסע הוא עם הפלנטה שעושה את הרטרו והארכיטיפ שמייצגת . ועם סטורן בדלי, האפשרות לנוע עם דמות המורה לנבכי הכאוס שאנו חווים כעת במטרה להיפגש עם מה שדחקנו ולא ראינו בהתנהלות היומיומית מאז שסטורן נכנס לדלי ואולי אף מאז שסטורן נכנס לגדי …

מה המטרות שלנו אולי הכאוס/סדר מזינים את המטרות שלנו? איפה אנו זקוקים למשהו אחר כדי לצור את הסדר החדש? תכנית? שיטה? מבנה? אחריות? ריאליזם? ו.. למעשה השילוב של דלי המיצג את המרחבים שמעבר למציאות עם סטורן שמדבר על המציאות יוצר אפשרות לעבודה מדהימה להגשמה ומימוש בכל הרבדים במשך ארבעת החודשים בהם סטורן ברטרו.. או מיקום סטורן בדלי כשליט העתיק של דלי מדבר על הפאזה הזכרית של סטורן ולכן המקום של פעולה והכרח לצור משהו כדי לצאת מתוך האוס.. כעת נבדק ונבחן נוכח המפגש שלנו עם מה שמוציא אותנו מתחושת הבטחון והידיעה שהכל בסדר..

זמנים של התכנסות ומבדק הדרך והמטרה

מחשבה 1 על “האבן של סיזיפוס מתגלגלת במורד ההר – סטורן נכנס לרטרו בדלי”

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן