השיח בין דמות הלוחם לדמות המרפא – מארס עושה תשעים לכירון

מארס מייצג את דמות הלוחם, כירון מייצג את דמות המרפא וכעת מארס בסרטן עושה תשעים לכירון בטלה

דמות הלוחם היא הדמות הראשונה שפוגשת את העולם ברגע הלידה. דמות הלוחם נאבקת לפרוץ ולבקע את חומות הרחם/גן עדן בו נוצר כדי ללדת את עצמו ולפרוץ את הגבולות של העולם הבטוח והמוכר ולצר מציאות חדשה תואמת פוטנציאל וחוזה נשמה.

הלוחם מצויד בטונות של פוטנציאל, שפע של חיוניות וכוח להתחלות, ליזום ולפרוץ.. בו זמנית דמות הלוחם מייצגת את הקונפליקט של הנשמה שעדין זוכרת את הגן עדן המופלא ובמקביל מחפשת את הביטוי בחומר. ממקום זה הנשמה חשה את הכלא של החומר ומכאן הצורך לפרוץ לגבולות חדשים כל הזמן, הגבולות מתחילים ברובד הראשוני והפיזי, אך המגמה להתחבר לרוח הלוחם, לוחם למען ניצחון הנפש. מסיבה זאת דמות הלוחם מחפשת את הדלת הזאת כל הזמן, מחפשת אתגרים, נקודת מגע וחיכוך עם הגבולות הקיימים כדי לפרוץ וכדי לכבוש טריטוריה חדשה שתואמת את “המסה” של הנשמה.

דמות הלוחם נולדת מהישרדות, ההישרדות מקודדת בתוכנו בכל הרבדים, החל מהרובד החייתי, הישרדות מדברת על היכולת לצאת ממצב של טורף/נטרף למצב של עוצמה ויצירה . מסעו של הלוחם הוא מסע של גילוי האני, הסכמה לפתוח את הפצע של ההישרדות ולצאת ממצב של “אי קיימות” לחיים עשירים מלאי עוצמה ויכולת לפורץ גבולות כדי לגדול ולהיות מנהיג
כשמארס נמצא בסרטן דמות זאת חוזרת לעומק שורשי השושלת , קארמה ביולוגית, עולם של בטחון ושייכות ויוצרת קרב רגשי עמוק למהות הקיום , מקור הקיום : מאין אני בא ולאן אני הולך
דמות המרפא היא הדמות המיוחדת שנוגעת בפצעי הקיום שלנו , דמות זאת נולדת מסיפור אהבה אסורה , מנטישה, בדידות, ריחוק, מסע שנוגע בכל מה שלא צודק ובכל מה ממשאיר את השריטות והקרעים בהוותנו. דמות המרפא מיוצגת על ידי כירון, כירון חושף את הפצע או הכאב מספר על מורכבות תוצאות הטראומות שנחוו בעבר, (החל מיום הלידה ובמקביל כל החיים הקודמים…) טראומות חוזרות ונשנות שנחקקו והוטבעו, כל מה שייצג כאב, לא פייר, לא נכון, כל מה שצריך תיקון, ניקוי, ריפוי ושיכתוב ועל ידי השכתוב והריפוי ניתן לחבור למהות העיצוב האלוהי של קוד הנשמה,
הפצע מדבר על תהליך של התעלמות, התכחשות, חוסר התייחסות, וכיון שכירון נמצא בטלה, ביתו של הלוחם, יש לנו סוגיות שנוגעות לקרקע עליה גדלים הלוחמים ומקום זה נוגע במחסנים עתיקים ביותר של דמות הלוחם

כיון שהאזורים בהם נמצאות דמויות אלה מנוגדים ברמה אנרגטיתת, נוצר קונפליקט ומתח. למעשה מדובר בזווית שמייצגת מתח, המון מתח שנבנה מהקונפליקט בין רצון אישי לרשץ בטחון הרגילה והקבועה.. רצון אישי לצד רשץ בטחון היוצרת מרחב של שייכות הם אבני בסיס לחיים שלמים ובריאים, אם יש חסר /חסך של אחד מהם נרגיש חורים גדולים ברשץ הביטחון לצד פצעים גדולים ברצון הכן והאמתי שלנו לחיות.. שכשנוצר שיח בין הלוחם הפנימי לבין המרפא הפנימי , כשהמרפא נמצא בביתו של הלוחם (כירון בטלה) והלוחם נמצא בזירה השבטית (ממארס בסרטן) שמבטלת במידה רבה את הרצון שלו.. זמן זה לוחץ על כפתרי הישרדות ופצעי בראשית מגיחים החוצה.. נוצרת הרגשה של תסכול , חוסר אונים, ריצוי, כעס וכאב (טלה) לצד חוסר שייכות, חוסר בטחון , הרגשה של לבד מול עולם קר ומנוכר (סרטן) שיח זה מאלץ אותנו להיכנס פנימה ולהיות כנים עם מה מרגיש הלוחם ומה רוצה המרפא

סוגיות אלה מכריחות להתעמת ותאמת עם מקור הפגיעה מבית, מה בשורשי עץ החיים שלנו פגום ופצוע ומדוע אנו נלחמים על כל פיסת של שלווה זאת לצד הקושי למצוא מה רוצים9, מה המטרה, מה מגמה ומדוע הכל קורס וכל כך כואב..

ההבנה שקונפליקט יכול להתפתח לשיח לכשמדברים עם הלוחם ומגדירים את המטרות ליצירת רשץ בטחון בריאה ושלמה לצד ריפוי סוגיות בראשית של תחילת החיים, יש לנו קרש קפיצה יוצר דופן להחזרת האומץ .. האפשרות לאמץ הבנה חדשה לצד ידיעה שאין סתירה כיון שמדבור בצרכים שונים.. אנו ממלאים את החלקים הריקים ואת ומרפאים את החלקים החשופים והפצועים ..

חשוב לציין שמרבית החורים ברשץות הללו הם תוצאה של התנסויות והבנות הנובעות מדפוסים, קארמה, היסטוריה ו… תפיסה זאת מאפשרת לנו להתקיים אך אליה וקץ בה כשאנו נדרשים למתוח את הגישה לפער בין דמויות אלה, נוצר לחץ לפריצת ושבירת הקירות החוסמים (טלה וסרטן הם מזלות פעילים ומכריכים לפעול כדי להגיע לעצמאות) מילת המפתח כאן היא עצמאות רגשית לצד עצמאות אישית :

כל פעולה נובעת מלחץ ויוצרת לחץ ממקום זה נוצרת מתיחה החושפת את המקום של הפצע הסכסוך הראשוני בין התינוק פנימי התלוי במקור הזנה וחום לבין הלוחם המכויל לפרוץ גבולות ליצר עצמאות .. סכסוך פנימי זה מהווה קרש קפיצה למציאת פתרון, ההבנה שאין בעיה אלא מצב שניתן לשינוי דרך הבנת החלקים שיוצרים את הקונפליקט ..

חשוב לציין שקונפליקט מתבטא בעיקר דרך כאב והכאב כאן מגלה את המקום שזקוק להסתכלות, טיפוח, ריפוי וגילוי המתנות שמאחורי הקירות .. זהו זמן נפלא לשחרר את התינוק הפנימי מהתניות של הזנה וחום ולצאת למסע של אינדיבידואציה לגילוי הגיבור הפנימי לצד מסע של הלוחם שכלוא בתוך קירות של פחד ליציאה החוצה לגילוי האומץ והמנהיגות הפנימית.. זהו מסע של ריפוי והנתיב נוצר מתוך פתרון הסכסוך שצוין לעיל.. הנתיב נפרש לפנינו למסע חדש בו הרצון והרגש חוברים יחד לעצמאות ויצירת מציאות חדשה.

זה הזמן להתייחס ולטפל בקצוות פרומים, חורים ברשץ הביטחון, פגמים ופצעים שליוו עד כה בשיח בין דמות הלוחם לדמות המרפא.. ברוכים הבאים למציאות חדשה.

2 מחשבות על “השיח בין דמות הלוחם לדמות המרפא – מארס עושה תשעים לכירון”

  1. אהבתי מאד את הכתבה, את סיגנון הכתיבה ואת צורת הכתיבה. תודה רבה על ההסבר המפורט……

    הגב

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן