טו באב… ירח מלא על ציר אריה- דלי

היום אנו חווים את הירח המלא, במחוזותינו מייחסים את האירוע הזה לטו באב ולחג האוהבים..  במקורות שלנו יום זה שויך לפיוס ויצירת תנאים חדשים למקומות בהם ההרגל והאיסורים לא נתנו אפשרות אחרת.. ירח מלא זה פותח ערוץ מעבר לגבולות ומעבר לחוקים שאנשים הכירו עד כה..

מה מספר לנו הירח המלא? ירח מלא תמיד מספר לנו על מצב בו השמש מול הירח: שמש אריה וירח בדלי זהו שיאו של מעגל שהחל במולד הירח באריה. ירח מלא זה מספר לנו על השיח בין אנרגיית האריה לאנרגיית הדלי.. תחת אור הירח אנו מובלים למרחב חדש ולא מוכר, המרחב בו ניתן לשחרר את הקול האותנטי.

בכל אחד ואחד מאיתנו קיים הילד הקטן שכל כך זקוק לתשואות ומחיאות כפיים, מקום זה גורם לנו לאמץ דפוסי התנהגות והתנהלות מסוימים שעימם אנו ממשיכים לחיות את חיינו, למעשה נרגיש בסדר עם עצמינו ולא נעלה סימני שאלה עד הנקודה בה נאלץ להתבונן באופן שלא משתמע לשתי פנים.. ההתבוננות חלה תחת אור הירח המלא . בזמן זה אנו נכנסים לזירה הראשונית ביותר של ההתנסות מחוץ למקומות המוכרים

מה קורה לנו שאנו נחשפים למקומות לא מוכרים וצריכים לצאת החוצה? ההתנסות והתגובה יושבות על כפתור עתיק מאד שנלחץ כעת עד הקצה! כפתור זה מביא את אותו ילד קטן לקדמת הבמה ואנו יכולים לבדוק מה המוטיב שמוביל את הילד הפנימי לקדמת הבמה, איך הוא חווה מקום זה, מה מניע אותו, מאיפה נובע הצורך ואיך חווים את החוויה של החשיפה.. כולנו נחווה את המקום הזה בכלל , אך כל אחד יחווה ביחס למפה האישית שלו..כדאי להיות מודעים למקום זה שכן יבקש מענה ממקום עמוק מאוד של הנפש..מומלץ לבדוק היכן ציר זה נמצא במפת הלידה ואיך הוא מתעורר תחת הירח המלא..

מולד הירח באריה פתח לנו דלת החוצה, לצאת מהקונכייה הביתית לעולם שבחוץ. זה הזמן נפתחנו למה שמעבר למוכר והידוע למרחבים חדשים שמעולם לא היינו בהם.. ממש כמו ילד קטן שיוצא מביתו בפעם הראשונה: התרגשות ושמחה גדולה אך בו זמנית הילד הקטן לא מודע למה מתרחש במרחב החדש ולכן מסע זה מדבר על התפתחות המודעות דרך מפגש עם אנשים לא מוכרים ועם סיטואציות לא מוכרות.. ממקום זה אגב בספרים העתקים מקשרים למזל אריה הימורים ובעיקר הימורי הלב:)

מזל אריה מדבר על אהבה ועל פתיחת הלב..ממש כמו ילד קטן, לא ברור מה יקרה..אך כדי להגיע לשמחה נוצר מסע לפתיחת הלב.. כעת אנו מגיעים לשיא, מגיעים למקום אחר לחלוטין בו ניתן לפרק את ההיאחזות בהתניה של הסביבה.. כעת הירח המלא בדלי מדבר על ההסכמה להיות שונים ואחרים, להתחבר למשהו אמתי האותנטי ..

חשוב לציין בתרגום שלנו לדמויות: אנרגיית האריה מייצגת את הילד הפנימי שמחפש גיבור שיהווה מודל ללכת בעקבותיו, זה שביל סלול ומצופה ופותח אפשרויות ביחס לעולמות מוכרים…כמו ילד שהולך בעקבות אביו כי זהו מנהג העולם. בעוד אנרגיית הדלי מייצגת את דמות המורד , מי שמוכן לוותר על כל השבילים ולצאת לשביל אחר לחלוטין, שביל דרכו יוכל לזהות את החלקים הייחודים שבו ללא התנית הצרכים של הילד….

ירח מלא זה מאפשר לנו יחסים חדשים בין הגיבור הפנימי לבין המורד הפנימי כדי להגיע לפאזה הגבוהה של דמויות אלה: השותף לבריאה מיצר מערכת יחסים חדשה עם האני האמיתי האותנטי.. שיח זה מאפשר לנו להגיע למקומות חדשים של פיוס וקבלה ויצירת תנאים חדשים בהם מותר ואפשר לפתוח את הלב לחכמה אחרת…אלה בדיוק ההסברים של מקורותינו בנוגע למהות טו באב

אז עכשיו שאנו רואים ומבינים שלא בכדי ירח זה מתחבר לחג האהבה.. נוכל לצאת למסע בו מככבים שני צדדים שלנו, הלב ורגש העמוק של הערצה לצד הבנות אחרות, כנות, אותנטיות וייחודיות.. כשכל המרכיבים הללו קיימים בהחלט ניתן להתחבר למקום של אוהבים.. מבלי לאבד את עצמינו בדרמה של התניות וצרכים ילדים:)

ברכות לימים מלאי אהבה

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן