ירח חזק – אוקיאנוסים ענקים של רגש

ירח חזק במפה מספר לנו על רגישות יוצאת דופן, קשרים משפחתים עוצמתיים ביותר ובמקביל מורכבים מאד גם למקומות המוארים וגם למקומות האפלים ונעים בתוך מחזורים של החיים כמו גאות ושפל באוקיאנוסים ענקים של רגש

הירח מדבר על הקשר הראשוני שלנו לעולם, הקשר הראשוני שנוצר מרגע היציאה מהרחם עם אותה דמות שנשאה אותנו ברחם, אותה דמות שנתנה לנו מענה על צורך בביטחון וחום.

הצורך הראשוני ביותר להזנה וביטחון מקבל צורה בעולם באמצעות דמות האם דרך טיפול והזנה, חום ושייכות, אהבה, הגנה ואינטימיות. למעשה האהבה הראשונית והזנה ראשונית אנו חווים דרך דמות האם, דרך האינטראקציה עם אמא נבנים הדפוסים הרגשיים הראשוני.

כולנו חווינו את הקשרים הראשונים שלא באמת זכורים לנו, הזיכרונות של אותם קשרים נמצאים עמוק עמוק במחסנים והארכיונים הפנימים ומכילים מידע ראשוני על הקשרים הרגשים הראשונים שלנו… שם נמצא המידע איך אנו כילדים הושפענו מדמות האם, ומכאן איך התחילו הדפוסים הרגשים שמובלים אותנו במסע החיים..

הקשר הראשוני עם אמא יושב על חוויה ראשונית מימוש האינסטינקט הבסיסי של הזנה (בכל הרבדים) כשהילדות במקום זה תקופה של תהליך ארוך להכלת חוויות, תהליכים, רגשות ומפגשים עם המציאות, אלה מעצבים את אופן התגובה, את הבסיס הרגשי ממנו אנו לומדים לצפות ולמה לצפות בעולם

זה המקום שמייצר את המשקפים הסובייקטיביים האישים ביותר להתבוננות בעולם, ממקום זה נבנה אופי ואופן ההתנהלות עם מצבים רגשיים ואינטימיים במשך החיים בכלל, בכל גיל עדיין נמצא בפנים אותו ילד הזקוק וצריך.. בכל גיל המערכת האוטומטית עובדת ופעילה בין אם ניתן את הדעת לכך ובין אם לאו.

מערכת היחסים עם אמא (ילדות ומשפחה) מעצבת את החוויה הרגשית שלנו, איך אנו תופסים את העולם ברמת החוויה, שם אנו לומדים לזהות אם העולם חם או קר, נעים או לא נעים ..הכל ביחס למיקום ומקום הירח, אם יש תחושה של קור, לא נעים, קשה, חוסר ביטחון, קושי בחיבור, קושי בעיכול החיים, אנו פוגשים את אותו כאב שנוצר במפגש חוזר ונשנה באותה מוזיקה והפצע של חוסר שייכות, חוסר הזנה, הגנה, ביטחון עולם וגוברים. כיוון שזה מה שמכירים ממשיכם וממגנטים עוד מאותו דבר, החוויות מתעצמות, למשל תחושת ניכור או נטישה מתעצמות עד מקום שאדם חש בודד ולא שייך, מנוכר ואבוד, ללא שורש וללא בית

כיוון שממשיכים ממגנטים אנשים וסיטואציות העונים לדפוס זה, קיימת אפשרות להעצים עוד יותר ולהיקלע למצבים של “תקיעות” או לחלופין לזהות מדוע ולמה ולצור שינוי ..דרך הבנת הדפוסים והקודים ניתן לצור מציאות אחרת, שכן המציאות היא בעיני המתבונן, ירח בכלל ובפרט ירח חזק..

ירח חזק מעצים את כל החוויה רגשית, מעצים את השפעות מחסני הזיכרונות של הילדות וממקום זה משהו קצת “נתקע” בגלל צרכים שעדין לא מומשו באופן מלא או לחילופין הצורך מועתק לדמות המטפל והדואג וממקום זה ממגנטים אנשים שזקוקים לטיפול וטיפוח ובונים מערכות יחסים של ילד ואם

ירח חזק יכול לייצג את הפצע של הריק, של החסר של אותו מקום שהחתיכה החסרה מינקות ממשיכה לנהל ולגרום לנו לפעול באופן אינסטינקטיבי שלא קשור לסיטואציה בה אנו נמצאים…. כאילו הפכנו להיות תינוקות ואנו מנוהלים מאותם מחסני זיכרונות שלא נהירים לנו..

דרך אחרת שנחווה את הירח החזק הוא חובר בטחון ראשוני מיצר תודעה של כאב, נטישה, הפרדה, הגלייה, בדוד, צער וסבל ומקום זה מייצר סיטואציות בהם אותן תחושות הופכת לזרעים לגנים עצומים של ריק, חסר וחסך …

ירח חזק חושף אותנו להרגשה שאנו נטל, צריכים להוכיח את עצמינו (איך: תלוי מזל, בית וזוויות) לכן נדרשת עבודה מודעת של אבחון, זיהוי, עבודה אישית והבנת המטרה הגבוהה של הבחירות (שכן אנו בוחרים בחיים ואנו המעצבים של החיים..)

ממקום זה ניתן לשנות דפוסים שנוצרו ומשפיעים על חווית הקיימות כולה דרך עולם רגשות , מערכות יחסים, אינטראקציות יומיומיות (ירח) עבודה (ירח) משפחת גרעין ומשפחה שאדם בונה בבגרותו (ירח) התנהלות עם ילדים (ירח) תחושת  שייכות לעולם, ביטחון וידיעה עמוקה של חיבור ובית.. שינוי דפוס למה נכון לאדם כחלק משלבי סולם הגדילה והצמיחה, מה נכון ובריא כדי לצור חיים שלמים.. 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן