ירח מלא ראשון לשנת 2024

עוד רגע מגיע טו בשבט, ולרגע מנצנץ חיוך של השקדייה פורחת ושמש פז זורחת.. הטבע מתנהל דרך החוקים של הטבע של התחדשות יפהפייה כעת.. כל פריחה מספרת על העוצמה של החיים ויופי של החיים ..  בעוד אנו נמצאים תחת כללים מוזרים של בני אדם שלא תואמים את חוקי הטבע , כללים שיצרו מציאות שאין לה קשר ואין לה חיבור לאותם חוקי טבע.. אנו כקבוצה נמצאים בתהליך עמוק מאד של אבדן , של כאב בלתי נסבל, של הבנה שגוף שלם כואב ודואב אם חלק קטן ממנו מוכה.. אנו נאבקים לזרוע זרעים של תקווה, זרעים של אפשרויות חדשות , זרעים של חכמה תוך תהליך של התפכחות ..

ירח מלא הראשון לשנת 2024 ( 25.1.24 בשעה 19.53 שעון ישראל) ירח זה מביא עימו את טו בשבט, למעשה ראש השנה האילנות הוא אחד מארבע ראשי שנה (תשרי, שבט, ניסן, סיוון) לפי המקורות חודש זה מתחילה הפריחה והעוצמה העתידה לתת אותותיה בשנה הבאה (ניסן) חודש זה הוא חודש המאפשר את החיבור לגאולה, משמע, חיבור לידע חדש, פתיחת המודעות והתודעה גם ברמה אישית וגם ברמה קולקטיבית ודרך שתיית מי הדלי, נולדת האפשרות לראות את הסדר שבכאוס (מיקרו ומאקרו) מכאן נוצר המיקוד באחריות האישית במקביל לתרומה לחברה בה אנו חיים

כל הסוגיות הללו מככבות במפת הירח המלא! ירח מלא הוא התוצאה של המולד, הנה קישור למולד ולאנרגית הזריעה של שאנו מגלים כעת.

ירח מלא תמיד מעלה תמיד את הסוגיה של הדואליזם בחיינו, החל מכן ולא , לבן ושחור ועד דואליזם ראשוני של השפעת הורים : אמא מול אבא,  בצורך בשייכות לעומת הצורך לבדות, שכל מול רגש, מודע מול תת מודע.. מיקום הירח מספר לנו איפה מתרחש הקומפלקס המרכזי בחיינו בזמן נתון : אבחון, הבנה ומודעות מעניקים כלים לעבודה התפתחותית . ציר זה של ירח מול השמש, מתרחש בזירה של האריה מול הדלי …

מה זה אומר? הירח המלא באריה מדבר על היחיד המונע מחוויה אישית הנשענת על אהבה והכרה לצד הקבוצה אליה הוא  משתייך ודרכה יוצר ומגדיר את עצמו, מה קורה שאנו מוצאים עצמינו כיחיד בקבוצה? האם אנו מתאימים? האם יש לי מקום בשבט הזה? בכל אחד ואחד מאיתנו יש את הצורך להיות מחד ומאידך להשתייך, אינדיבידואציה לצד שבטיות סימביוטית . שני צרכים אלה הם ציר בסיסי בחיינו והירח המלא מביא את הציר הזה להקצנה ולכן עולות, צפות ומגיחות שאלות מפתח בנוגע לאיזון שלנו בחיים, האם מחיר האינדיבידואליות היא בדידות וניכור או שמא נבלענו בחיבוק השבט באופן שיוצר חוסר אמונה לגבי מה נמצא מחוץ לגבולות המוכרים והבטוחים? שני חלקים אלה הם מספרים את אותו סיפור מזוויות שונות: מצד אחד הצורך בהכרה מיוחדת שבונה את הזהות האינדיבידואליות בגיל צעיר מאוד וממקום זה נוצר הביטחון בעולם ובחיים , מצד שני הצורך בקבוצה שתתן את המשוב והאמות מידה מול התחושות הראשוניות שלנו.

מקום זה מעלה שאלות מפתח שנוגעות לילד הפנימי, האם אנו מונעים ממחיאות כפים כמו ילד שחש את הקיום רק דרך התגובה וממקום זה ההתניות לוכדות אותו בתוך תסריט ודפוסים שמסרסים את היצירתיות שלו, האם תשומת הלב היא הגורם לקיום? האם חוסר בתשומת לב מעוררת את המקום החבול, המנוכר והשבור? ומכאן נוצרת תחושה של זחילה למחילה השבטית להיבלע בתוכה? או למרוד, להתריס ולעלות על בריקאדות? ההבנה של מקור הצורך ומהותו והתמרתו למקום בו ניתן לצאת מהתניות כדי להתחבר לגיבור הפנימי ולהיות שותפים בבריאה

לכן זמן זה לוחץ על כפתורים אלה ובכך נוצרות הזדמנויות ללימוד מחוץ למרחב הבטוח, מחוץ להתניות כדי לצור איזון פנימי ועלות מדרגה למקום בו נוכל להתחבר לגיבור הפנימי בחיינו..דרך אחרת להבין את הסוגיות של ציר דלי/אריה מדברת על הצורך באיזון עדין בין הצרכים הראשונים של השאגה האישית הנובעת מרצון להיות מלך, מלך האריות:) מלך זה קיים אך ורק בזכות הממלכה שלו, אם לא קיים אם נזרק לגלות..

לעיתים האדם עצמו זורק את עצמו לגלות בדרכים מרתקות ומופלאות.. המטרה להיפרד מהשבט בו קיבל את המשוב הראשוני כדי לגלות מה נמצא שם מעבר לשולים האסורים. למעשה הממלכה והקהל הנמצא בממלכה המוכרת יוצרים לנו מרחב בטוח מחד אך כולאים אותנו בתוך אותו מרחב, ממקום זה נולדת דילמה : האם להיות כוכב יחיד וזוהר במלא העוצמה או להיות חלק מקבוצה בעלת מטרה גדולה מהעניין האישי של היחיד. ממש כמו שחקן מפתח  בקבוצת כדורסל, הברק האישי מול הצורך בקבוצה בה ניתן להופיע ולעיתים גם לעמעם את הזהר האישי לצד זהר של שחקני מפתח אחרים. דילמה זאת פשוטה כלל ועיקר זה להיות או לא להיות! זה אגו אישי של ילד למול אגו בריא של אדם המודע לייחודיות שלו בעולם

לכן ירח מלא זה יזרוק אותנו למקור הדילמה ולתחושה של איפה נמצאת הבמה המרכזית בחיי ומה התלות שיש בבמה זאת, מה הביטחון או חוסר בטחון שמעניק או לא מעניקה, האם יש לי מקום לשאוג את השאגה של הקול האמיתי ללא פחד וללא מורא או שמא הקול מתכווץ לקולו של הילד הקטן שרוצה רק את מה שהוא רוצה.. 

אופק המפה בבתולה, מה שמספר לנו על הצורך שלנו לרפא את ההרגלים שהובילו אותנו לשינה עמוקה, ממש כמו הסיפור של בגדי המלך החדשים, ספרו לנו שהבגדים ממש ממש יפים ומי שלא רואה את היופי סימן שהוא טיפש ולא מבין דבר.. כן, האמנו לסיפורים וכעת האופק בבתולה עם מרקורי בגדי בבית 5  יוצר לנו הזדמנות לבדוק את הסיפור מחדש על בסיס החכמה שנרכשה בעקבות התובנות שקבלנו במחזור הרטרו האחרון של מרקורי ..

הירח המלא מספר לנו שהגענו לחכמה ממוקדת ובהירה עם יצירתיות מחשבתית שיכולה להוביל לפתרונות יוצאי דופן במיוחד שעוד רגע מרקורי נפגש עם מארס ואפשר להוציאם לפועל באמצעות אסטרטגיה מהירה מאד למטרה מדויקת מאד..

פלוטו שחזר לדלי אחרי מעבר של שש פעמים על נקודת האפס (עתיד לחזור לעוד שלוש פעימות כדי להדק ולדייק אותנו ) פלוטו חזק מאד במעלה קריטית ועתיד לשבת על מעלה זאת עוד שבעות ולנתב אותנו למקומות לא פשוטים מחד ומאידך לשינוים שנוצר הכרח ליצר.. חשוב לציין את נקודת המפגש של פלוטו עם השמש כנקודת שינוי רבת עוצמה שנמצאת בתוך המארג האנרגטי של הירח המלא

שמש מול הירח כמו בכל ירח מלא, שמש בדלי, ירח באריה.. הירח חזק מאד בגלל מיקומו ומה שמעניין שהירח במפת המדינה נמצא בדיוק אותו מקום במפת המדינה, לכן יש הפעלה חזקה מאחורי הקלעים של העם שמגיע באמצעות מכנה משותף רגשי עמוק מאד, באמצעות הביחד והידיעה שכולנו אחד, כולנו מגיעים מאותו מקום וחייבים למצוא את המכנה משותף שמעבר.. וכאן גם נוסף אותו תבלין משמש בדלי.. סטורן חזק בגלל מיקומו ומהותו מוסיפה לנו את האפשרות למצוא את המרחב השלם ביותר במסגרת המגבלות של המציאות העכשוית.

מפת הירח המלא מפה לוחצת חזק מאד לכיוון של איזון, המון מתח ולחץ , עוצמה חזקה של זעזועים שלוחצים בכל הכוח וגורמים לנו להגיב לפי מי שאנו באמת וכאן עולה השאלה מאיפה אנו מגיבים ולמה? כמה הקונפליקטים הפנימים שבנו לא מאפשרים לנו לבוא לידי ביטוי באמת..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן