ליקוי לבנה – האם אנו מתבוססים בבוץ או בונים מציאות חדשה – ציר עקרב- שור אוקטובר 2023

אנו נמצאים בנקודת שיא בעונת הליקויים, כמו בכל עונת ליקוים אנו חווים תנודות אינטנסיביות מאד כשכל הכפתורים הרגישים ביותר מגורים עד הקצה במיוחד כעת בליקוי לבנה על ציר עקרב שור ומסיבה זאת נוצרת לחץ עצום שנוגע לביטחון, לגבי האיזון העדין בין הביטחון האישי לביטחון שאחרים מעניקים לנו או שלא.. ולכן ציר ההתניות, מניפולציות, מאבקים ולחצים מגיע לשיאים חדשים..

ירח מלא זה הוא עוצמתי במיוחד ומהווה אבן דרך במסלול החיים שלנו.. ירח דם

כל שנה מתרחשים שני מקבצים של ליקוים (לפעמים הם מגיעים בזוגות ולפעמים בשלשות) כעת אנו מגיעים לסדרה הסוגרת של ליקויי 2023, וסיכום של ציר עקרב/שור!! אם נשכיל להתבונן בליקוים נגלה מחוגי זמן אחרים שמאפשרים לנו להבין סוגיות של ערכים ובתוך הכאוס ההולך ומתגבר העוגנים הכי בטוחים הם הערכים שלנו, החל מערכים בכלל וכלה בערך עצמי וערך החיים ..

כל שנה שונה במבנה, מרקם אנרגטי, פוטנציאלים ואתגרים ועם זאת בכל השינויים אנו יכולים לסמוך על סדר קבוע המהווה עמוד שרה יציב וחזק עליו ניתן להישען …דוגמה: סדר של מחזורי הירח, וכמובן סדר הליקויים ממשיכים להגיע באופן קבוע, כשמטרתם ברמה הסימבולית להראות לנו מה מפיל צל על חיינו, אם ליקוי שמש, הרי ששמש במקום החזק ביותר (מולד הירח) מוסתר על ידי צל הירח (במקום החלש ביותר) או ליקוי ירח במקום בו הירח חזק ביותר (מלא ובשל) וצל הכדור נופל עליו ומסתיר את יכולה ההחזרה/שיקוף שלו..

הליקויים מצביעים תמיד על הקשרים בין השמש לירח ותמיד נחווה שני צמדים של ליקויים בשנה (לפחות..) בעקרון כל ששה חודשים יתרחשו הליקויים על אותו ציר, וישחזרו את עצמם מספר פעמים (בדרך כלל שלוש פעמים) עד המעבר לציר אחר.. כעת אנו על ציר שור/עקרב.. ציר כוח ועוצמה, עונג וכאב ויותר מכל מה הערך שיש לנו כלפי עצמינו למול הערך שאחרים נותנים בנו/שולטים בנו המיוחד כעת שמדובר בליקוי אחרון על ציר זה!

תמיד יהיו שבועיים בין ליקוי לבנה לליקוי חמה (וההפך בין ליקוי חמה לליקוי לבנה) , ליקוי מדבר תמיד על הקשר הישיר בין הכדור לשמש וירח, ליקוי ירח מדבר על ירח מלא ואילו ליקוי שמש מדבר על מולד ירח. כל סוג של ליקוי מדבר גם על הקשרים בין שמש, ירח וציר הדרקונים. גם ליקוי חמה וגם ליקוי לבנה תמיד יהיו בצמידות לציר הדרקונים (ציר הדרקונים משקף את היחסיות בין שמש, ירח וכדור ובעת ליקוי ככל שהליקוי מדויק יותר יש קרבה גדולה יותר לציר הדרקונים ועוצמות הליקוי תהיינה גדולות יותר…חשוב לראות שיש כמה סוגים של ליקוי)

מהי מהות הליקוי ? הליקוי מדבר על הטלת צל! וצל תמיד מוזן מהיסטוריה ואולי היסטריה גם אישית וגם קולקטיבית גלובלית, למעשה צל הירח מדבר על עבר ומכאן כל מה שהוזן בתכנה של הכדור דרך המין האנושי עולה וצף ומכאן פחדים, ראית האפל והשדים המכלים ומעכלים, הסמליות המתחברת לתת מודע הקולקטיבי ומשפיע על התודעה לא מאפשרת למעשה שחרור מלא שכן הירח עובד על תכנת התניה, ובהתניה ללא מודעות, מופעלים ומופעלים מכל מה ששוכן בנבכי התת מודע, מהיסטוריה ארוכה בשנים לא רק אישית אלא שבטית, לדוגמה: הצד האפל יכול להתייחס למהות הפורליות הזכרית נקבית, חוזר האיזון של העולם המטריארכלי, צמצומו והתנייתו לעולם פטריארכלי ולחיים של שוד וביזה של אימא אדמה.. כל זה עולה, לא בהכרח כתמונה אך כחוויה וחוויה זאת גורמת לפחד, אפילו פחד של כליית החיים על הכדור

מאז ומעולם הליקויים גרמו להתרגשות גדולה בקרב בני האדם, ההיסטוריה האנושית שזורה בסיפורים על ליקוים. ניתן לאתר ספורים בכתובים עתיקים של כל תרבות בין אם שרדה והגיעה למאה זאת או התכלתה ונעלמה אך הותירה סמני דרך לאופן התפיסה של האלים וכוחות האור והחושך הנלחמים זה בזה

הליקוי זה מתרחש על ציר עקרב שור ב 28.10.23 בשעה 23.23 שעון ישראל על מעלה 05.08 (לכל מי שיש איוש כוכבי במעלה זאת במזלות הקבועים.. כדאי לשים לב ולקרוא בדקדוק עמוק את המשמעויות הנובעות ממקום זה ) חשוב לציין שליקוי זה מקרין על הירח של המדינה ולכן תאריך זה מהווה נקודת מפתח בתוך כלל האירועים שאנו חווים כעת..

במקביל ליקוי זה מפעיל את השמש המקודם של המדינה ואת ההשפעה שלה על הירח

הנה סרטון קצר שמסביר מה זה אומר

ליקוי ירח, מה זה אומר? לפני הכל ליקוי ירח מתרחש רק בזמן ירח מלא! ירח מלא תמיד מספר על מתח בין קצוות קיצונים מאד, ירח מלא זה על ציר עקרב שור לא רק שנוגע בקצוות אלא חוצה את הגבולות מעבר לקצוות… הצפה ענקית שיכולה להוביל לכמה וכמה תסריטים : מהות התסריטים יושבת על ציר האור או ציר החושך, הנחש או הנשר (פחד ופיתוי מול מודעות ועוצמה) ירח זה מוביל לצלילת עומק עד גבול היכולת כדי להגיע ללב לבו של מה שמתעמקים, לסודות ולחידות החיים ולהביא אותם לידי ביטוי באופן מלא, ממש כמו לידה.. אחרי תהליך של אינקובציה עמוק וחזק ללדת ולצור חיים נפרדים לאותו נושא או סוגיה בה התעמקנו..

כיוון שכל כך קל להגיע לקצוות וכל כך קל להגיע לגבולות, זמן זה יכול לעזור להוציא לאור את מה שמתחבא בפנים ויוצר מניפולציות , התניות, מאבקים, לחצים, קשיים ותקיעויות.. וכיוון שהעקרב מספר לנו על העוצמות המרוכזות שמתחת לפני השטח, ניתן לזהות זאת דרך התפרצות הר געש, רעידת אדמה או שריפות ענק או שיטפונות.. כוח מרוכז שבא לידי ביטוי ויוצר הרס, מטרת ההרס ליצור תהליך חדש, לידה מחדש כמו עוף החול. לחיים אמתיים, נכונים בריאים יותר. ובחיים, כל סוגיה שיושבת בתוך קפסולה וצוברת עוצמה יכולה להתפוצץ דרך לחץ חיצוני, ופיצוץ זה יוצר התחלה של תהליך ריפוי כדי לאפשר מרחב נכון ובריא לגדילה וצמיחה של החלקים הרכים והרגישים יותר.. לכן הלחץ יכול לגדול בזמן זה הקפסולה הופכת להיות שבירה יותר והמתח גדל ..חשוב לזכור את המטרה של יצירת מרחב חדש ולכן רצוי ומומלץ לשחרר ולהסכים להיכנע לתהליכים אותם אנו חווים בזמן זה..

נקודה מעניינת נוספת בנוגע לירח מלא על ציר שור עקרב במיוחד שציר זה מבטא את האנרגיה העוצמתית שנזרעה במולד: הירח מסמל את עולם הרגשות וירח בשור נחשב נעלה על פי הקלסיקה פותח באופן מעודן את העוצמות שבדרך כלל יושבות תחת “טאבו” בזמן זה מתגלים לנו של דברים שלא ראינו, שמענו, הרחנו, נגענו וטעמנו.. לאו דווקא בסדר זה, אך בכל הרבדים של מערכת החושית, מקום זה מאפשר לפתוח את הדלתות לסודות בכל המישורים והרבדים, החל מסודות שאנו מסתירים מעצמינו וכלה בסודות אזוטריים עמוקים…בכל מקרה כל מה שמתגלה יכול להוות צידה למסע האבולוציוני שלנו בכל תחום , מישור ומימד..  טיפ: לנשום עמוק ולבדוק אם אותו גילוי חדש של זמן זה מעצים או גוזל אנרגיה. לסוגיות מעצימות ומפרות מומלץ להתמקד בסוגיות גוזלות ומחלישות מוטב לנפות החוצה ולמקום מחוץ לגבולות של המרחב האנרגטי שלנו…לכל מי שיש איוש כוכבי בשור, עקרב, אריה ודלי יחווה את הירח המלא הזה באופן חזק ביותר..

חשוב:  לשים לב למה שעולה לפני הירח המלא ומה שעולה אחרי הירח המלא שכן אלה המראות המשקפות את הנושאים הבוערים בחיינו ..מה הרגשות שאנו פוגשים בעצמנו ובאחרים, כמה אגרסיביות או בטחון , כמה שליטה או חוסר שליטה, כמה בוץ שמגיע מעבר לעומת כמה תקווה שיש בעתיד, מה הפער בי המציאות שאנו חווים לבין מה שדמיינו לעצמנו שכך יראו חיינו כעת.. זמן מעולה להתבוננות עמוקה ברגשות שלנו

השאלות שיכולות לעלות מול ההתבוננות, מה המקומות שזקוקים לשינוי? מה זקוק לתיאום עם המציאות? מה פוגש ביקרות או פחד? מה מהדהד על טראומות עתיקות? כל מה שעולה כעת יכול לעזור לתהליך שינוי ולריפוי עמוק מאד..

כפי שעולות סוגיות רגשיות עמוקות מאד כך גם עולות סוגיות של הישרדות, בעיקר בנושאים כלכלים, כלכלים שמאפשרים חיים של שפע גם ברמה פרקטית ארצית וגם ברמה של כלכלת הנפש , מענה לשאיפות רוחניות, אידאלים, יצירתיות, עוצמה שמחפשת לגדול ולפרוח. הכנות וההסכמה להיות אותנטיים ויצירתיים יכולים להוביל למסע מופלא של אלכימיה אמתית כדי שנוכל להגשים את המקומות הגבוהים ביותר שלנו.. להבין את האור והחושך ואת נפלאות העבודה עם הצל..

לעניות דעתי מריאן ווילימסון אמרה זאת באופן הכי מדויק, לא פלא שנלסון מנדלה השתמש במשפטים אלה: ” הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי. הפחד העמוק ביותר שלנו הוא שאנחנו בעלי עוצמה שמעל לכל שיעור. זה האור שבנו – לא האפלה שבתוכנו – שמפחיד אותנו יותר מכל. אנחנו שואלים את עצמנו – איזו זכות יש לי להיות מבריק, יפהפה, מוכשר ואהוב? למען האמת – איזו זכות יש לך לא להיות? אין שום-דבר נאור בלהצטמק כדי שאחרים לא ירגישו חסרי-ביטחון. ככל שניתן לברק שלנו להאיר אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו. ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו, נוכחותנו תשחרר אחרים מפחד” מתוך הספר בחזרה לאהבה.

נחזור למהות האנרגיות המשתתפות באירוע.. אנרגית השור מדברת על משאבים ועוגני בטחון שיוצרים מרחב בטוח המעניק לנו עוצמה ואפשרות להקרין החוצה, אלא שבעולם בו אנו חיים העוצמה לא אחת מועתקת ומתחזה בגלל הרעב והצורך להיות מסופקים ולא באמת שבעים ומרוצים.. כך שהערך העצמי תמיד מושתת על מה ממגנטים וממקום זה מוקרן לחיים וליצירת עסקאות שתמיד מושתתות על התניות ומניפולציות וכאן נכנסת אנרגית העקרב

הירח המלא הנוכחי שמש בעקרב וירח בשור, מה מספרים לנו מזלות אלה? מיקום שמש בעקרב שם את האור על מהות עקרב ומסייע במסע לעומק המהות האמיתית של חיינו כדי שנוכל לצור שינוי בכל תחום , בכל מישור ובכל מימד. זאת לא צלילה רגילה בה ניתן לראות דרך עיניים מוגנות את המציאות אלא צלילה לתוך בוץ עמוק מאד, מחשכים עמוקים מאד ויותר מכל חוויה של התנגדות גדולה במיוחד ככל שנעמיק וככל שנעז לגעת במהות הדברים שכולאים ולוכדים אותנו

המטרה להגיע למקור החיים עצמם, להגיע לאש החיים דרך מפגש עם האגו, עם אשליות, עם רעיונות שווא, עם תפיסות וגישות שחוסמות לנו את המפגש העמוק והאינטימי ביותר עם מי שאנו באמת וממקום זה של התנגדויות או חוסר יכולת לראות באופן רגיל, אנו נבהלים או מפתחים פחדים אולי לעיתי גם חרדות וטראומות והמפגש כעת לוחץ על כל הכפתורים הללו… הלחץ מדבר על התנגדות וכלל שהתנגדות גדולה יותר כך גם הכפתור לחץ ונוצרת תגובה של עוד מאותו דבר

שמש בעקרב מאיר על כל אותם מקומות שנסתרים מהעין לצד השקרים שאנו מספרים לעצמינו באמצעות מניפולציות ובכל נותנים לאחרים כוח גדול יותר על חיינו ומאבדים את הקשר עם הנשמה שלנו וכעת במיוחד נוכח סגירת מעגל עם מארס, או כפי שפעם כינו מצב זה שמש אדומה! ולכן העוצמה פי כמה וכמה בכל הנוגע לאנרגית הישרדות ולוחמה העוצמה המתבשלת במסע השמש בעקרב כעת מגיעה לשיאה, זאת עוצמה של גילוי מי אנו באמת ללא התניות, ללא מניפולציות ושקרים ..אלא רק פוטנציאל נקי כמו תינוק שרק נולד, אמנם עברנו בישול ארוך, צירים קשים ולידה מפרכת , אך נפגשנו עם המהות הפנימית העמוקה ביותר.. למעשה אנרגית העקרב שמתחלקת לשלוש פאזות: עקרב, נחש ונשר ומדברת על שתי הפאזות הראשוניות שזקוקות להשיל ולקלף את העור והכסות כדי להגיע למשהו חדש ואמתי ..כך גם זמן זה בכלל ותחת ירח מלא בפרט ותחת הליקוי מתעצם למימדים גדולים עוד יותר דרך המשבר והקונפליקט , דרך הקילוף וההשלה אנו משתפים פעולה עם האנרגיה ויכולים לגלוש על הגל ולא לטבוע תחת עוצמתו, מסע זה הוא מסע אינטנסיבי מאד שדורש הרפייה, כניעה וניתוק כדי להיוולד מחדש באופן שלם

הירח בשור, נחשב לנעלה משום שכל המערכות הראשוניות מתחברות לאנרגיה שלמה ובטוחה..  מציע לנו שיקוף מדהים למקום הבטוח והשלם שמאפשר מרחב בטוח שלם ללא התניה וללא פחד במיוחד שצמוד ליופיטר הכל מתעצם, מצד אחד השפע המבורך ומצד שני המולות לשמש מארס, סוגיות הלוחמה הכל כך עוצמתית כשבנוסף מרקורי צמוד למארס מחדד את המהירות … כך שהטיפ ההכרחי בזמן זה סוף מעשה מחשבה תחילה, לספור עד שלוש ואולי עד עשר לפני שעטים על מה שמרגיש שתוקף … חשוב, אסטרטגיה ולא טקטיקה!!

נקודה מעניינת במחוזותינו האופק בסרטן במעלה 28 מה מספר שפלוטו אקטיבי מאד על האופק היורד (בית 6)  ולכן סוגיות פלוטוניות מקבלות משנה עוצמה.. ואין ספק ששמש בעקרב צמוד לשליט העתיק (מארס) עם הפעלה חזקה של השליט השני, פלוטו.. אנו מקבלים מפה פלוטונית מיוחד מלאה בחומרי נפץ כבדים כשהבסיס רגשי סופר עוצמתי .. כדאי לשים לב להצפות שיכולות להוביל למקום של כרטיס בכיוון אחד..

כירון בטלה צמוד לרום שמים, החשיבות כעת מעבר לעוצמה של כירון היא החזרה שלו על כירון במלחמת יום כיפור והעצמת הטראומה הקולקטיבית ובו זמנית שליט טלה, מארס צמוד לשמש עם עוצמה יוצאת דופן, ולכן אנו מקבלים נקודת לחץ כואבת במיוחד שדורשת טיפול עומק .. מארס בבית 4 ואופק בסרטן מעצימים את האנרגיות של הפצע היושב בשורשים העמוקים ביותר.. כל מה שהוסתר מתחת לפני השטח מתגלה בצורה לא צפויה!

ואם מציינים גורמים חזקים במפת הירח הלוקה, ונוס חזקה מאד בבתולה מה שם מיקוד בכל הנוגע לעולם הערכים שלנו ואיך מתבטא ביומיום בסביבה הקרובה לנו והזווית הנבנית מול נפטון לוחצת חזק על הפער בין הזיכרון של הגן עדן הפנימי לבין המציאות שלעיתים נחוות כגלות מאותו גן עדן, עייפות וליאות .. הפוטנציאל הגלום בזמן זה הוא היכולת להסיט את הווילונות ולהציץ מעבר לעולמות הגלויים…כדי לעורר את הזיכרון לשיעור המדהים המאפשר לחבר בין הקצוות..

זה הזמן לצור גשר דרך הבנות קטנות שנוגעות לציפיות שלנו מעצמינו ומאחרים, וכאן נכנסים הפרטים הקטנים מכיוון אחר, באיזה מהירות אנו מוכנים לזרוק הכול ולהפיל הרים של אשמה על עצמינו ואחרים כיוון שלא עמדנו בציפיות .. זה השיעור של הבנת הציפיות הריאליות ביחס למציאות ולא רק ביחס לחזון האלוהי, זה הזמן לסבלנות וריאליזציה..

לכל הסיפור מצטרף סטורן שמתחיל להאט לקראת סיום הרטרו במעלה קריטית ומסיבה זאת נוצר לחץ נוסף סטורן מסמן לנו מסע חניכה בהם חיינו יכולים להשתנות וחלומות של היום יכולים להיות המציאות של מחר, במיוחד כעת אחרי הרטרו הראשון בדגים!! אלא כל בכל המפה יש כאן תנאי, אם נדע מה החלומות האמיתיים  ואיך לקחת אחריות עליהם ולא להאחז באשליות, למעשה מדובר במסע מרתק במבוך המופלא של הנפש האישית והקולקטיבית דרך גילוי הפער בין אשליות לחלומות…..

סטורן מייצג צורה, מבנה ויציבות ואלה מגבשים דפוסים לאורך זמן ומכאן ההרגלים והאופי שלנו. ההרגלים והאופי שלנו בונים את השלד הפנימי שמייצב אותנו ומאפשר לנו לנוע בעולם עם נוכחות מודעת למטרה , יעדים ולהגשמת המהות שלנו בעולם לכן, מעברי סטורן הם זמנים בהם אנו רוצים להפוך דברים ליותר אמתיים, ליותר מוצקים וברי קיימא, ומסיבה זאת אנו נאלצים להתמודד עם המציאות ולראות איך הדברים קיימים ברמה מעשית וממקום זה למעשה נוצרת התחושה שאנו נבחנים כדי שנוכל ללמוד מטעויות או יותר נכון מלימוד המגבלות והגבולות ובכך למעשה מגלים את החוזקות שלנו..

תחת אנרגית דגים נבחן באמצעות שאלות מפתח :כמה פעמים הלכנו אחרי אשליות ? או חלומות שווא? סטורן מגיע כדי לאפשר לנו להתעורר ולמקד את עצמינו למטרה אמתית.. ובכך למוסס את האשליות וחלומות השווא שגרמו לבריחה מהאמת סטורן מרכז ומגבש את החוויה ולכן מכתיב קצב איטי לאורך זמן כדי לבנות משהו שניתן להישען עליו בעתיד, מסיבה זאת סטורן מייצג את השלד! בדגים: איזה שלד רוחני יש לנו והאם מגובש ומרוכז וניתן לבנות עליו? להישען עליו? וכן כולנו כעת מטולטלים מהפער בין אשליות לחלומות ובין אידאלים לאכזבה ונטישה.. זמן להתחלה של בניה במיוחד שסטורן נמצא בבית 8 (תדר פלוטוני) במפת הירח הלוקה

משהו חשוב נוסף עם סטורן וככל שאנו מתרחקים מעצמנו ולא חיים את חיינו האמתיים המפגש עם סטורן מכריח אותנו לחוות אירועים גורליים ולחץ בלתי נסבל כדי שנוכל לממש את הפוטנציאל שלנו בין אם מדובר בהישג פנימי או הישג חיצוני.. מהדהד עם כל הסוגיות הפלוטוניות שצוינו לעיל  לכן לעיתים אנו נכשלים אם המטרות שלנו לא מחוברות למהות שלנו! סטורן עוזר לנו להפוך להיות מי שאנו באמת ברמת הנשמה.. ברמת מה שנצחי! מספרים שהוא מאתגר , מספרים שהוא מבקר, מספרים הרבה דברים של חוסר קבלה של סטורן משום שלא מניח לנו לשקר את עצמינו

לסכום מפת הירח הלוקה מורכבת רק מאדמה ומים…המון בוץ, וכאן עולה השאלה נוכח כל האמור, האם אנו מתבוססים בבוץ או יוצרים מהבוץ חיים חדשים…

רוצה לבדוק איך זה בא לידי ביטוי המפה שלך? מה זה מעורר? מה נדרש כעת ואיך ניתן לצור מסע מרתק מהתבוססות בבוץ לבניה מחודשת של החלומות… אפשר לקבוע איתי 0523764220

ברכות

2 מחשבות על “ליקוי לבנה – האם אנו מתבוססים בבוץ או בונים מציאות חדשה – ציר עקרב- שור אוקטובר 2023”

  1. וואו…תודה רבה רבה..מעניין במיוחד ומרחיב את הדעת..
    כמה ידע ויכולת ניסוח והסבר..
    לא מוצאת את המילים לבטא
    את הערכתי..שוב תודה אורה

    הגב

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן