מארס ברטרו בסרטן – 2007

פעם בשנתיים מארס נכנס לרטרו ועמו מגיעים סט של שלטים ותמרורים: עצור, אין כניסה, סיבובים מסוכנים וציון כבישים אדומים.. כשמארס בשמים נכנס לרטרו אנו מקבלים הזדמנות לעצור לרגע ולעבד את המעגל המארסילי האחרון ומכאן להתחיל להעלות מה קרה במעגל האחרון של מארס ואיך הצייד שלנו פעל, או איך הלוחם שלנו פעל ומה יצר במסגרת השנתיים האחרונות (מעגל מארסיאלי מתמשך לאורך שנתיים) כל רטרו מאפשר להעלות את האנרגיה ביחס למזל ולבית שבו עובר מארס, כעת מארס התחיל את הרטרו בסרטן ומזל סרטן מסמל את השורשים הראשונים מהם האדם מוזן, הביטחון הרגשי הראשוני ממנו נבנים דפוסים אוטומטים המפעילים ומתפעלים אותנו. מזל סרטן מייצג את הבית בו גדלנו, תחושת השייכות שלנו, קארמה ביולוגית, חיבור לשבט ומקור הזנה. כשמארס ברטרו בסרטן נוצרת הצפה סרטנית וכל מה לא מאפשר חיבור למהות הסרטן או כל מה שדחקנו ברמה רגשית עולה, צף, יוצר פחדים וחוסר שקט שדורש מאיתנו לחזור לתכנה הבסיסית לדרג אותה ביחס למה קורה היום.

ולמה? אם נבדוק אסטרונומית איך נראה הרטרו של מארס, נזהה מסלול של לולאה, למעשה מארס נכנס ללופ וכל מה שלא מתאים.. נכנס לעניבת חנק שמאלצת לפלוט את מה לא נכון, הדרך איך זה יוצא ומתבטא, תלויה במזל, בבית ובהיבטים שמארס יותר למפת הלידה בכלל ולמארס הלידתי בפרט או במילים אחרות חזרה לתכנה הבסיסית של מארס הלידתי.
התכנה הבסיסית של מארס מוטבעת בלידה אמנם, אך יוצרת את תבנית הסופית בגיל שנתיים , הגיל בו מארס מסיים מעגל, בפסיכולוגיה גיל זה נקרא “גיל שנתיים הנורא” הילד לומד את אנרגית הציד, טריטוריה, אומץ, מלחמה לעצמאות וממקום זה המילה השגורה בפיו “לא” אם קבל לגיטימציה למהות הלא (ההכרחית כחלק מהתפתחות העצמאות) או לכעס נולד אם לא קבל מה שרצה (הדרך לפלוט את האנרגיה החוצה כדי לאפשר זרימה), הילד לומד להתמודד עם כעס ורצון, אם סורס, נענש, הותנה או כליו נלקחו ממנו, זמן זה יעלה את הכאב שנולד אז ומכאן את התחושה של אני לא יודע מה אני רוצה..
הנוסחה פשוטה מאוד: רצון שלא קבל מענה מתבטא בכעס, כעס הופך לזעם, תסכול, פחד, הדחקה או דיכאון וכאב עמוק של חוסר מיצוי ומימוש עוצמת הצייד (צ’אקרה ראשונה)
הצייד הוא תפקיד שמהותו להביא מהכוח אל הפועל רצון. לכן אותה אישיות פנימית שנוגעת בתפקוד הרצון בחיינו מבקשת כעת טיפול..

הרטרו של מארס מתחיל במעלה 12.28 בסרטן ב-15.11.07, תאריך זה מהווה סמן לתחילת פריצת הסכר, הצפה של פחדים, הדחקות ועניינים של עבר לא פתורים, הצייד/לוחם נאלץ להתמודד עם מדיה לא מוכרת והגלים עולים וגואים, זמן שההצפה מאפשרת לזהות את מה לא טופל בעבר ב – 24.12.07, האנרגיה משתנה שכן מארס מתחיל את המעגל החדש שלו ועם תחילת המעגל, המהירות משתנה, משהו במקצב הפנימי לא מסתנכרן עם המהירות החיצונית, זמן זה מיועד להתחלה של מיקוד רצונות ומטרות ביחס לרגשות שהציפו אותנו בחוסר המימוש (בחלק הקודם של הרטרו), מכאן חריש עמוק שיכול לתסכל בשל הצורך המידי בתוצאה, קושי להבין מדוע לוקח כל כך הרבה זמן, מקום זה מתעצם לכשמארס ממשיך לתוך תאומים בתחילת ינואר, כעת יש צורך להסביר את החוויות ברמה המנטלית ומקום זה מעורר את מערכת העצבים שלא בהכרח יכולה להכיל את המתח של הצייד, לכן הצעת הזמן להאט, לתת לגיטימציה לפחד, הדחקה, כעס, תסכול, כאב או תחושת סירוס וממקום זה להתחיל טיפול לעומק התכנה הפנימית (ביחס למארס לידתי) בניה מחודשת של מודל הצייד הפנימי, ממקם של הסכמה, הבנה וחיבור לעוצמה דרך הגדרות חדשות, מכאן ממשיכים עד 30 לינואר בזמן בו מסתיים הרטרו והמהירות של מארס מתנה ומאפשרת תנועה קצת יותר חופשית אך עדין הצייד חש שכליו לא כתמול שלשום, ממקום זה התחושה מתחילה לחזור לכשמארס חוזר לסרטן ב- 5.3.08 אם נתייחס לזריעה כמטפורה, זמן זה יש תחושה של חיבור למטרה של הזריעה כשמגיעים ל 5.4.08 תאריך בו מארס מגיע למעלה המדויקת בה החל את הרטרו: ברמה המטפורית, יש תוצאה, הצמח בוקע ומכאן כל הסוגיות שעלו ברטרו מגיעות להשלמת מעגל ותחושה של התחלה חדשה נקייה ומלאה אומץ..

מוזמנים למסע לעולמו הפנימי של הצייד/הלוחם כדי לאמץ את האומץ לצאת מהמקום הידוע ולהגשים חלום, למי שמחובר לאגדות ילדים, הסיפור שאינו נגמר: מי הוא הלוחם הצעיר שיוצא למסע ללא חת כדי להציל את ממלכת החלומות מהם נוצרת התקווה האמונה.. הסמלים לאורך כל המסע יכולים לזרוע עוד אור על הארכיטיפ המארסיאלי ולהוות כלי עבודה לחיבור ללוחם הפנימי במסעו להגשים חלום וחזון..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן