מזל בתולה – הגיגים

ארכיטיפ הבתולה מתפתח מארכיטיפ האריה. האריה הוא הילד של הגלגל, הילד שמגלה את עצמו ואת המרכזיות שלו, הילד שבונה את האגו ואת היכולת לשלוט בעולמו דרך שלל ההצגות עימן מופיע בעולם, והבתולה, הבתולה עוקבת אחריו ומגלה את התוצאות של אופן ההתנהלות שלו. התוצאות שהבתולה מגלה הן סוג של התפקחות והתפכחות של מה שנשאר אחרי כל ההצגה הגדולה:)
הבתולה “יושבת” עם ספר החשבונות לחשב מה נשאר אחרי המאמץ והיצירה של הילד, לעתים נשאר הרבה לכלוך, לעיתים נשאר כאוס, לעתים נשאר משהו פגוע ופצוע, ותמיד, תמיד מה שנשאר לא מושלם ותמיד רחוק מהחזון הראשוני של האדם.

כיוון שהעולם לא מושלם והספרים וחשבונות של הבתולה גורסים שיש צורך באיזון (אגב, זה נמדד במזל הבא) הבתולה עובדת ועמלה להגיע לעוד ועוד, לשפר את מה שלא מושלם ולאט לאט יכולה למצוא עצמה שפחה לאותו מקור שהיווה את מקור השראה ומנוע של תשוקה. כיוון שמדובר במזל אדמה, האנרגיה דחוסה מאוד ולא פשוט לצאת מתוך ההתניות של העבדות. במקביל מרקורי השליט מאפשר לתת סיבה רציונלית לכל מעשה וכל פעולה ומכאן קצרה הדרך למסע של עבודה אין סופית ותחושה שהגן עדן הולך ונמוג אט אט עד שמגיעים לנקודה בה נשכח לחלוטין. מקום זה הבתולה יכולה להתדרדר אט אט לכאוס גדול יותר, לתחושה של פגימות ופגיעות, אגב, מקום זה הוא “הרשץ” הממגנטת חולי וכאב..

היכולת לעצור את המהירות הכספיתית (מרקוראינית) של החשיבה ולעמוד מול הפגימות ולגלות בה את היופי, לעמוד מול הכאוס ולגלות בו סדר, זהו התפקיד הגדול ביותר של הבתולה… ממקום זה האנרגיה מובילה את האדם לזהות את השלם ולקבל את הלא מושלם כחלק מהבנת תהליכי התפתחות. (המושלם החסר רבב אין לו אפשרות להתפתח, אלא רק להיפגם, להתלכלך ולהתדרדר..) הבתולה היא חלק בכל אחד ואחד מאיתנו, היא המקום בו אנו מזהים שמשהו בנו לא מושלם ויש בנו צורך לשפר את עצמינו, זה המקום בו אנו מזהים את הצורך שלנו לקבל את החוזה שלנו ולשמוח עם היש ולא עם האין וממקום זה אנו יוצאים לעולם למפגש עם האחר דרך עולמות ואולמות של מראות..במאזנים

הבתולה היא כמו הנמלה העמלה שפועלת לסדר את עולמה באופן מושלם ולהבטיח את בטחונה לימי גשם וסערה…ימים אלה מגיעים תמיד ומהווים מבחן למשמעות עולמה של הנמלה. האם יש אוכל יש גם שמחה? תורה? משמעות? או רק קיום ארצי הנע במעגלים אין סופים של הישרדות בעולם פגום וכאוטי? איפה הנמלה שלך?:) ואיפה הצרצר?:) או במילים אחרות, לאיזה “מוסיקה” הנמלה שלך רוקדת?

ברכות לימים שלמים ומוארים ביופי של פגימות ובכאוס של הסדר האלוהי

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן