ציר הדרקונים – מסעו של הדרקון השמיימי

הדרקון הוא חיה מיסטית, מרתקת המעטרת את המיתולוגיות של התרבות האנושית לאורך דורות, במערב זכה תואר כשומר מקומות קדושים, אוצרות וסודות, יורק אש ובעל עוצמה על הגבול בין חושך לאור, במזרח תואר באופן חיובי מאוד כשליח החכמה, העוצמה והידע.

באגדות רבות שובץ כמפתח/צומת לשינוי בעלילה, מפתח המאפשר לגלות את הנסתר מהעין, בין אם אוצרות, קדושה או יחסים שבינו לבינה, מה לכל זה ולשמיים? אותו סמל שנשזר במיתולוגיות נמצא גם בשמים, למעשה מהווה שני צמתים ענקים המחברים בין מסלול השמש והירח כפי שנראים מכדור. מהכדור נראה כאלו שני נחשי ענק נכרכים זה בזה ונקודות החיכוך הן נקודות בהן נוצרת הפעלה אנרגטית, נקודות אלה מכונות ראש וזנב דרקון.

ומעבר לסימבוליות, הגדרה פשוטה של ציר הדרקונים: ראש דרקון הוא נקודת החיתוך בה עובר הירח מקו רוחב דרומי לקו רוחב צפוני וזנב דרקון הוא נקודת החיתוך בה עובר הירח מקו רוחב צפוני לקו רוחב דרומי.
ראש וזנב דרקון הן נקודות מטפיזיות ולא גופים פיזיקליים, מתמטית מדובר בצמתים, נקודת מפגש של שני מסלולים. נקודות אלה אין ביכולתן לצור השפעה אלא להוות ערוץ להשפעה, למעשה נקודות אלה הן כמו צומת דרכי המנקז את כל הערוצים אליו, כך גם צומת זה מנקז את המסלולים ומי שמגיע במגע ישיר לאותה צומת. צומת זה מהווה “פיצוץ” של שתי אנרגיות דואליות: שמש וירח ומכאן העצמה ויצירה של ערוץ אחר, נסו לדמיין שני קווי אור שעוברים זה ליד זה במרחק ללא מגע, זאת לעומת שני קווי אור שחוצים זה את זה. ללא מפגש אין השפעה, המפגש הוא שיוצר השפעה וגורם לשינוי, אלכימיה, פיצוץ או הסתר (במקרים של ליקוי, ציר זה מנקז ליקוי חמה)

באסטרולוגיה אנו מחפשים את היחסים, נקודת מגע, צמתים ופיצוצים שכן שם מתרחשים אירועים בחיים ומה יותר נכון קל מלראות זאת בציר הדרקונים, לכן ציר הדרקונים אוצר בתוכו מפתח על, מפתח מאסטר ליחסים הבלתי נראים בין שמש וירח. כיוון שאחד המקורות הראשונים בהם מככב ציר הדרקונים הוא האסטרולוגיה הוודית, משם גם נלקחת התייחסות להתפתחות הנשמה, שיעור הקארמה של האדם בגלגול זה : אסטרולוגיה קארמטית מתייחסת לזנב כקארמה והראש כדארמה, משמע התוצאה אליה אנו שואפים. הזנב מסמל את הכלים והמתנות שאדם רכש וצויד בדרכו כשראש זנב מדבר על הרגלים, דפוסים ותבניות המולדים, מורשץ מגלגולים קודמים ברמה הארצית כשהדגש על ראיית המתנות גם כפחים בחיים, כשהראש מדבר על מה האם טרם חווה, השיג, הבין ורכש כחלק ממי שהוא, הרעיון להגיע כי לצור איזון בין ראש וזנב מסמל את השאיפות והמטרות אליהן שואף, ובכך ליישם את נתיב ההתפתחות האישי (מפתח מאסטר וצופן לקוד נתיב הצמיחה והגדילה) מאין אנו באים ולאן אנו הולכים בכל הרבדים והממדים של החיים.

כיוון שחלק מאבות הפסיכולוגיה עסקו במחקר של התרבות ההודית, לא בכדי סוגיות של ציר הדרקונים העסיקו אותם ומכאן גם פרח הענף העצום של האסטרופסיכולוגיה: אסטרולוגיה פסיכולוגית מתייחסת לזנב כסופר אגו, הראש מסמל את האיד : הדחפים הראשוניים אליהם שואפים שהאגו הוא המניע בין לבין, במקביל השלכות למערכות יחסים שהזנב מהווה את האתגר מעצם היותו סטטי והראש את ההרמוני מעצם היותו דינמי.

המשך יבוא..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן