מספר הסיפורים מגיע לשיא חדש – מרקורי במרחק הגדול ביותר מהשמש

אחת לשלושה חודשים מרקורי נכנס לרטרו ועם כניסתו לרטרו עולים וצפים קולות של חשש, טרוניה, קיטור, פחד וחוסר שקט, על רקע של אנחות המלוות בפחד מאותו פלנטה שהחליטה ללכת אחורה.

התנועה של מרקורי כמו כל פלנטה היא תנועה אליפטית ולכן המהירות משתנה לאורך הסיבוב סביב השמש, כשמרקורי מגיע למקום בו הכי קרוב לשמש כוח המשיכה של השמש משנה את מהירות התנועה של מרקורי ולכן נראה מהכדור כאילו הולך לאחור. נקודת זמן זאת מכונה רטרו, בזמן זה נראה כאילו מרקורי נע אחורה בשמים, למרות שמבחינה אסטרונומית עדיין נע קדימה, אשליה אופטית נוצרת בשל שינוי מהירות, בדיוק כמו בכביש שאנו מאיצים נראה כאילו המכונית ליד מאיטה, שינוי יחסים יוצר אשליה מחד ומאידך ברמה סימבולית כמה וכמה מפתחות מעניינים.

במהלך הרטרו, הקלסיקה טוענת להפרעות בתקשורת, אך הבנת הסימבוליקה של הרטרו מאפשרת לנו לראות שנוצרים תנאים שונים ומכאן הזדמנות חדשה: התייחסות אחרת למפגש עם עצמינו, אחרים והמציאות בכלל.  הרטרו מאפשר לנו בראש וראשונה לעצור ולסגור מעגל, בהמשך לזרוע כוונה ומשם לעצור ולצאת למגמה של עשייה.

ולמה? כל  שלושה חודשים מרקורי מסיים מסלול סביב השמש וכשמגיע לנקודה בה המרחק בקצר ביותר בינו לבין השמש, מהירותו משתנה בתחילה המהירות מואצת ואחר כך מואטת , נקודת שינוי המהירות וגרמת לנו לראות כאילו הולך אחורה , מבחינתנו יושבי הכדור מסמן נקודת שינוי בנוגע לאנרגיה של מרקורי,  זמן זה יוצר תדר שונה, מהירות שונה, קצב ומקצב שונה, למי שתפיסת המציאות מקובעת או למי שנעול ומתקשה להתרגל לשינוים, יגלה זמן זה כמאתגר ומקשה..

נקודה מעניינת שהולכת עם הרטרו של מרקורי היא הגישה שהשפעת הרטרו חלה לאורך שלושה שבועות בלבד ומקסימום יש השפעה נוספת חמישה ימים וחמישה ימים אחרי.. אז, זהו שלא !!! רטרו מלא אורך למעלה מחודשיים ובנוי מחלקים שמרכיבים “תכנת על” שלא רק שאורכת למעלה מחודשים אלא בעלת השפעה לארוך שנה במעגל קטן ובמעגל גדול בעלת השפעה על 22 שנה.

תכנת הרטרו בנויה על תאריכי מפתח, הנה התאריכים של הרטרו הנוכחי של מרקורי

מרקורי נכנס לסרטן 4.6.19
מרקורי נכנס לצל טרום רטרו ב- 20.6.19
מרקורי נכנס לאריה ב- 27.6.19
מרקורי עוקב במרחק הגדול ביותר מהשמש 23.6.19
מרקורי נכנס לרטרו ב- 8.7.19
מרקורי חוזר לסרטן ב- 19.7.19
מרקורי מתחיל מעגל חדש ב- 21.7.19
מרקורי מסיים את הרטרו ב- 1.8.19
מרקורי מקדים במרחק הגדול ביותר מהשמש ב- 9.8.19
מרקורי חוזר לאריה ב- 11.8.19
מרקורי מסיים את הצל פוסט רטרו ב- 15.8.19
מרקורי מסיים את מסעו באריה ב- 29.8.19

רואים? התהליך החל ב- 4 ליוני ויסתיים ב- 29 לאוגוסט ..למעלה מחודשיים בהם חלים התהליכים שונים שנוגעים לתפיסת המציאות שלנו, המטרה להיכנס לעומק הארכיון הפנימי, לאוורר , לנקות, לסדר ולפתח את ההרגלים מחשבתיים ותפיסת המציאות שלנו

היום מרקורי מתמקם במרחק הגדול ביותר מהשמש  (בתוך לולאת הרטרו) מרקורי הוא הפלנטה הקרובה ביותר לשמש ולכן בראיה מהכדור תמיד יהיה בקרבה גדולה מאד לשמש, והמרחק הגדול ביותר בין השמש למרקורי בראיה מהכדור יהיה עד 28 מעלות. ((מרקורי יכול להתרחק עד 28 מעלות מהשמש ואין ספק שלא תמיד יגיע למרחק זה)

מתי מרקורי מגיע למרחק הגדול ביותר מהשמש, בצל הרטרו, כשמרקורי נמצא בצל טרום רטרו או בצל פוסט רטרו הוא מצוי במרחק הגדול ביותר מהשמש , היום אנו נמצאים במקום בו מרקורי נמצא במזרח במרחק הגדול ביותר מהשמש בתוך לולאת הרטרו.

מצב זה בו מרקורי מגיע לשיאו כמרקורי מקדים שמש ..זה הזמן בו נוצרת בהירות גובהה יותר אחרי הרטרו, הבנות, מחשבות וקבלת החלטות קלה יותר, כאילו הערפל מתפזר וניתן להתמקד למחשבה מדויקת יותר שתביא פעולות מדויקות יותר שתתנה תוצאות טובות יותר

כיוון שמרקורי מגיע למיקום זה בסרטן, החוויה הרגשית שקודם הציפה והביאה לסחרור, כעת מביאה להבנה רגשית גבוהה יותר, ידיעה מאיפה באים ולאן אנו הולכים. בניגוד למיקום של מרקורי בצל טרום רטרו בו הצד הפחות נוח נגע בפחד ובהיאחזות והקושי לחשוב כשפחד והיאחזות מחזיקים בנו.. כעת הצל פוסט רטרו אנו חווים את ההפך , הראש רץ מהר מדי מבלי שעבדנו את המחשבות עד הסוף.. במילים אחרות, קופצים למים מבלי שמוודאים אם יש מים.. טיפ, לספור..לספר שוב, לנשום ולספור שוב.. אמנם הראש רץ מהר אבל חשוב לזכור שיש לנו עוד מערכות מעורבות במציאות..

ברכות ליומלא הבנות ותובנות

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן