מערכות יחסים – זוגיות ואהבה

כולנו מחפשים אהבה,
כולנו מחפשים יחסים שיאפשרו לנו לאהוב ולהיות נאהבים,
כולנו מחפשים משהו שיתאים למודל מסוים להחיות ולהפרות אותנו,
כולנו ניזונים מאגדות ילדות על נסיך ונסיכה, כולנו מוזנים מרעב, צרכים, רצון וחלום מסוים.
כולנו..כן כולנו מוזנים מתת מודע קולקטיבי ותרבות ארוכה בשנים, גנטיקה, מיתוסים, משפחה, הורים..
מהו אותו חומר שאנו מחפשים וכל כך זקוקים? איך זה מתפקד ופועל בחיים?

מרבית האנשים מוצאים אהבה במערכות יחסים, אותו רעב וצורך מקבל מענה וכיוון שכולנו גדלנו על רעיון ואידיאה של סיר ומכסה, התאמה כמו כפפה ליד.. לא פלא שמרבית האנשים מוצאים עצמם מתוסכלים, כועסים וכאובים וממשיכים בחיפוש אין סופי אחרי אהבה למרות שלכאורה היו אמורים להיות מסופקים ושמחים… משהו ממשיך בחיפוש האין סופי אחרי אותו חומר שיגרום לאושר.
זוגיות נשמעת כמו מילה אחת פשוטה, אך במהות זאת יש מורכבות עצומה של כל החלקים המחפשים העצמה, שמחה וסיפוק, אושר ואהבה..

ומה הם אותם חלקים? כל סימן שאנו רואים במפה מייצג תת-אישיות (תת מערכת) למשל וונוס מייצגת את הצורך במגע, הערכה, אהבה וחיבה, איך בנויים החושים ומה הם ממגנטים כדי לחוש בצורה שתאפשר סיפוק, עונג ושמחה, לכן וונוס היא ה”חמרה” וה”תכנה” האישית. כשאנו בודקים מערכת יחסים, אנו בודקים את וונוס ומקבלים מיפוי מדויק לצרכים האישיים ובמקביל גם איך זה בא לידי ביטוי אצל כל אחד מבני הזוג. ומה וונוס מספרת לנו לעצם, מה מהות התדר, כיוון שלעתים אותו מקום אהבה עובד על תדר שונה מהתדר של בן הזוג ומכאן נוצר קונפליקט ראשוני, במפגש ההתחלתי זה יוצר מגנוט של רעב, רוצים עוד ועוד.. אבל, בשלב שעוברים לפאזה אחרת של יחסים, משהו פנימי זקוק להרבה מעבר לרעב הראשוני והמגע הראשוני.. וכאן זה המקום שיוצר “בעיה” מחד ומאידך אפשרות לעבודה אישית והתפתחות אישית..

מה קורה למשל שוונוס אמורה להיות הכלי לחושים, מגע ואהבה מוזנת מחלום עצום, נוצרת תחושה שאף פעם לא מקבלים מספיק ביחס למה שאמור להיות בעולם ..מכאן מתחילים לרצות להיות בסדר רק כדי לטעום את טעם האהבה מפעם לפעם, מנסים בכל הכוח לתת מענה לצורך באהבה ללא תנאי, לחיפוש אחר תאום נשמה, והחיים, יש להם הדינמיקה שלהם ולא רק שלא מגיע תאום אלא אנטיתזה לתאום נשמה, ולמה? כי אותה וונוס מחפשת להתפתח, זה לא רק כוכב בשמיים ובמפה, אלא תת אישיות פנימית השואפת לגדול ולצאת מתחום אוטופיה לחיים האמתי ולמלא את הפער בין החלום למציאות, רק שמגיעים למקום בו מתחילים למלא את הפער מספיקים להשליך ולצבוע את הדמות מולנו ביחס לחלום שלנו.. אגב, ככל שהפער גדול יותר כך גם העבודה הנדרשץ ליחסים בריאים גדולה יותר.. וכאן למעשה מתחילים לעסוק במפה ברמה של עבודה אישית.. לפני הכול נדרשץ כנות, אומץ לעמוד מול הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו ולהסכים לראות לפי דפוסי עבר איך זה פועל, עובד ונושם, מתדלק ומעצים פער פנימי שמייצר רעב ומכאן פחד מכאב ונטישה (אלה רק דוגמאות..) במקום זה המפה יכולה להיות כלי נפלא להבנה, התבונות, ערות ומודעות, אך לא לתת תשובה פשטנית של הוא מתאים להיא והיא להוא.. זה כמו לומר שכל החיים נמצאים ברמה של מכנסים מתאימים לחולצה.. אנו הרבה יותר מדיי מורכבים מכדי לחטוא לנשמה שלנו ולהסכים לקמט את כל היחסים למתאים או לא מתאים:).

אם ניקח את הדוגמה שפגשנו עם וונוס לעולם האסטרולוגיה והמפות, נגלה שכל גרם שמימי מייצג חלק מסוים בתוכנו או “תת דמות” : אנו מחפשים משהו שיצור אינטראקציה בין כל התת דמויות שלנו לבין הצד השני, לעתים יש חבור חזק בין “התת דמויות” הרציונליות אך קושי בין “התת דמויות” הרגשיות ולעתים ההפך, לעתים יש אינטראקציה מדהימה בין “התת דמויות” החושיות וחושניות , אך ל”תת דמויות” התרבויות אין מה לעשות שם והן מעבירות בקורת מהצד ומכניסות ללופים של בקורת ואשמה
במקום זה אנו מזהים שלא רק שאין מושלם, אלא דרך יחסים אנו מגלים את החלקים הפנמים הזקוקים למיקוד, עבודה אישית ושיפור כדי למגנט אנרגיה תאומת ותדר שמפרה ומספק ותוך כדי מגלים את היחסים בין התת דמויות הפנימיות שלנו, ומזהים שכל מה שבא מבחוץ מעורר, לוחץ, מציף ומוציא קונפליקט פנימי שלנו ללא קשר לאחר…ומכאן אנו מתחילים להבין איך מפות זוגיות שלכאורה לא מתאימות למעשה מתאימות מאוד שכן מגיעות בדיוק בזמן ובמועד בו אותה דמות פנימית אישית מוכנה להתחיל לזוז המרחב הבטוח שלה.

ומה אנו עושים בבדיקת מפות זוגיות? אנו בודקים את המפה שלה, שלו, הצלבות, חיבורים וציר הזמן שחשוף תהליכים זאת משום שלעתים הכול פועל באופן נפלא אלא שאחד נמצא בתהליך של התכנסות והתבודדות ואחד נמצא בתהליך של שיתוף פעולה ויציאה החוצה.. החוסר סנכרון יכול לגרום לתחושה חזקה של פספוס שכן הכול מתאים לכאורה. וכאן נכנסים לסוגיות הרבה יותר מורכבות, מורכבות בדיוק כמו נפש האדם וחיבור בין שתי מפות מורכבות מקבילם משהו עוד יותר מורכב:)

המשך יבוא….

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן