מפת עץ החיים שלנו – מפת הירח המלא על ציר גדי סרטן דצמבר 2023

הירח הקרוב יגיע למילואו ב 27.12.23 בשעה 02.33 שעון ישראל, ירח מלא אחרון לשנת 2023 ומביא עימו אנרגיה חזקה של מאיפה אנו באים ולאן אנו הולכים ויותר מכל למה.. 

שאלת מפתח מסוג זה תמיד מעמידה אותנו מול עץ החיים שלנו, איפה נמצאים השורשים שלנו ? האם האדמה עליה אנו צומחים פורייה ומעצימה או שמא אדמה רעילה ומוזנחת? האם האדמה בה אנו מכים שורש מביאה עימה יתרונות ומתנות או אדמה טרשים שלא נותנת להכות שורש לעומק?

נושאים אלה מתחברים בחיינו לאם גדלנו במשפחה מטיבה? בשבט שתומך ועוטף או שמא גדלנו במשפחה קרה ואולי אף מרעילה? האם גדלנו במשפחה עם מורשת מפוארת שגורמת לנו לגאווה או שמא גדלנו במשפחה שהסבה לנו כאב וקושי ואולי אף בושה?

לכן ירח מלא זה יכול להביא חום של שייכות וחיבור עם יקירנו,  או להגביר את הבדידות, הדיכאון והפחד של לא להיות ראויים. זמן זה מעניק את המתנה של ההתבוננות עמוקה ביותר נוכח המצב הרגשי שלנו אם לקשור את הקשרים המיטיבים ולהדקם או לנתק ולהתנתק ממה שלא מזין ולא בריא לנו

כל ירח מלא מספר לנו על מתח בין שמש וירח המסמלים שני צדדים שונים במהותו ואישיותנו, בכלל ובפרט ירח זה שכן מצב זה מציב לנו שתי אפשרויות מנוגדות, מצד אחד ההכרח לטפל בעצמנו ומצד שני הכרח לקחת אחריות על טיפול באחרים, מדובר בקונפליקט בין נוחות ובטחון אישי לעומת הצבת הצרכים שלנו בצד כדי לדאוג לאחרים.

קונפליקט זה חזק מאד ויכול להכריע במיוחד בזמנים של אי וודאות אך במפת הירח המלא אנו מזהים את סטורן שליט מזל גדי בדגים בשיח תומך עם יופיטר בשור , מצב בו אנו יכולים לתרגל את הגבולות שלנו ולהגמישם ביחס לצרכים שלנו ושל אחרים, מקום בו החמלה יכולה להיות מצפן יוצא דופן במסגרת החיים שלנו

יופיטר בשור נמצא בעצירה לקראת סיום הרטרו ולכן האנרגיה מועצמת ומציפה בתקווה ואמונה של האור הקצה המנהרה וכיוון שסטורן בזווית תומכת לשמש ויופיטר בזווית תומכת לירח נוצר לנו מבנה שמרכך ומציף בעדינות וחמלה את אותם מקומות בהם אנו נמצאים עם קושי ותחושה של אין חובה וצורך לוותר.. אין צורך אפשר לבחור את שביל הזהב שיעניק לכולם את הבטחון עם ידיעה שיש עתיד טוב והשורשים שלנו מתפתחים כדי לאפשר לעץ החיים לגדול, לצמוח ולשגשג

מילות מפתח לזמן זה : חיבור לחזון שיעניק את הפרספקטיבה הנכונה מתוך אמונה, הבנת ההזדמנויות המצויות בזמן זה, לצד החכמה ויכולת לקחת אחריות מלאה על המסע שלנו ועם הגדרות מסוג זה נכנסים לשנה החדשה..

כירון שיוצא היום מרטרו שם דגש בדיוק על אותן סוגיות, מצד אחד הכאב שאין לו סוף ומצד שני היכולת לרפא ולהתמיר את האנרגיות למקום של חיבור עמוק לנשמה והזכרות במהות הלילה האפל של הנשמה, גם שאנו צועדים במקום הכי אפל הוא מוביל למעשה לחיבור עמוק לנשמה ולמתנות המולאות שמביאה עימה לחיים אלה.

אוראנוס יוצר זווית דינמית עם השמש ולכן נוצר לחץ חזק עם מקדם חיכוך גבוה מאד בכל הנוגע לביטחון ולידיעה לאיפה אנו הולכים, לכן מצד אחד נמצא עצמנו ברצון עז להתנתק מהכל או מצד שני נמצא את עצמינו מוצאים פתרונות יוצאי דופן למצבים שכבר חווינו בעבר עם תחושה של אין סיכוי

חשוב, מדובר בסוג של התנסות שירח מלא זה מביא, איך מתמודדים עם רגשות מבלי להיכנס למקומות שלא ניתן לצאת מהם או במילים אחרות, נכנסים לסוג של כלא רגשי שלא מעניק דבר מלבד בדידות וכאב לב. כן, גם אוראנוס בזווית זאת לשמש לוחץ על סוגיות של בדידות וחוסר בטחון, דכדוך עמוק, הרגשה של זה לא בדיוק מה שציפית מהחיים שלי כרגע.. אבל, זה הזמן להבין שרגשות שלנו אמיתים ולא פשוטים אבל לא בהכרח מגדירים את המהות הקיומית שלנו.

מה שאנו מרגישים תלוי ההזנה שאנו מזינים את עצמינו ולכן יש כאן מפתח ענק לבדיקה מחודשת במה אנו מזינים את עצמינו, פיזית, רגשית, מנטלית ורוחנית..וממקום זה כדאי לבדוק מה הגישה, תפיסה והסיפורים שאנו מספרים לעצמינו

מרקורי הוא מספר הסיפורים וכעת ברטרו צמוד למארס, זמן בו יש צורך לחפור עמוק , עמוק מאד כדי להגיע לאמת, כדי לפגוש את הסיפור האמיתי שמייצג את הקול שלנו, כיון שמרקורי נע לכיוון מארס (רטרו) יכולים להיווצר מצבים של לחץת חזק מאד מלווה בכעס, תסכול או פחד עם פתיל קצר מאד ולכן כדי לספור עד עשר! למילים יש כוח עצום במציאות החיים שלנו, ומילים יכולות לגרום למלחמות או ליצירת שלום, במיוחד בשיח הפנימי שלנו.. מצב זה מדבר על אומץ, אומץ לייצר מצבי של השלמה ושלום ..

מרקורי ומארס יוצרים שיח דינמי עם נפטון, מצב זה מדגיש את הפער בין החלומות שלנו למציאות חיינו, לכן אנו יכולים למצוא את עצמינו בחוסר מסוגלות להאמין לעצמינו ולהאמין לאיפה הגענו, אך מצב זה מציע לנו לבחון לעומק ממקום חדש ומפוכח מה באמת החלומות, איפה שגינו ואיפה ניתן למצוא את האור בקצה המנהרה..

מורכב, ירח מלא זה מבקש לצלול לעומקים ולהתבונן בכנות ובאומץ מאיפה אנו באים ולאן אנו הולכים, אופק מפת הירח מלא בעקרב ופלוטו השליט במעלה קריטית מה שמעצים את האנרגיות שלוחצות כעת לשינוי, שינוי התנהלות, שינוי הבנות חדשות , שינוי השיח עם הצללים והפחדים שלנו.. לא פשוט!

במקביל אין אוויר במפת הירח המלא ולכן יש קושי להניע ולהזיז דברים, או לשנות מחשבות או לנהל שיחות במיוחד כשמרקורי נמצא ברטרו! לכן אפשר ומומלץ להיכנס למרחב פנימי בטוח ולתרגל נשימות ותמונת חזון של עץ החיים הפרטי שלך.. ולהתחיל לבנות את רשימת המטרות לשנה החדשה!!

ברכות לימים מלאי אור ושלווה

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן