נד-נד נד-נד רד עלה עלה ורד – ירח מלא על ציר מאזנים טלה 2019

 היום 14.10.19 הירח מתגלה במלוא תפארתו,  הירח המלא תמיד מדבר על קצוות וקיצוניות במיוחד שחל על ציר מאזנים טלה הירח בטלה הוא הירח הראשון לשנה העברית ומכניס אותנו לאזור לא מוכר שמחוץ לזמן .. .. מעניין שדווקא היום אנו אמורים לצאת מהבית הבטוח להיכנס לסוכה הארעית: סוכות מאפשר לנו לזהות את הארעיות, את חוסר הוודאות, את התלישות וחוסר חיבור כחלק ממסע הנדודים של עם ישראל מחד ומאידך מסע של הנפש בעולם זה.

סוכות מאפשר לנו לשחזר את הגעגוע, להתחבר מחדש לכמיהה, לרצון בביטחון אמתי, להשתוקקות למשהו קבוע, לרצון בשייכות ולאפשרות לתקוע שורשים ולהצמיח פירות.
סוכות אינו עומד במקום של זיכרון נוסטלגי, אלא זיכרון ערכי, עצם היציאה ממרחב בטוח למשהו ארעי, מאפשר לנו לצאת מקיבעון ולהתחבר לזווית ראיה אחרת, לשקול על המאזנים האישיים את רמת השאננות וקהות החושים שהקבוע יצר.

אנו חוזרים לאתחול של שיאים חדשים כיוון שציר זה של טלה/מאזנים מדבר על אנרגיה ראשונית וגולמית של הטלה דרכו הירח מראה את בשלותו עוצמתו, הכל מגיע לשיאים רגשיים ומציף את האנרגיה גולמית והראשונית שלוחצת על מהות הרצון הבראשיתי ביותר בעוד אור השמש תחת אנרגיית המאזנים : זה המקום בו אנו מניחים את החיים על כפות המאזנים ושוקלים, מה נכון, מה מתאים, מה מאזן , מה ההכתבות של החברה, תרבות וכללים … ציר זה לוחץ על המקום בו המסע של החיים מעלים את החלקים הבראשיתיים .. את האני מחד ואחר מאידך והקונפליקט בין הרצון והצורך

הירח שמחזיר את אור השמש מתבטא תחת אנרגיית הטלה שמייצגת את כוח החיים, עוצמת הלידה למצבים חדשים ואומץ ומנהיגות לצאת ללא מוכר וללא ידוע.. התרוממות הנפש ופריצת דרך, בעולם בו הכללים מוכתבים והנפש נשכחת והרצון נמוג בתוך ציפיות ונתיבים סלולים מראש.. זמן זה מזכיר לנו איפה הצללים הפנמיים שבנו שהדחיקו ולא הביאו לידי ביטוי את אותה ראשוניות לידי ביטוי במסע החיים.

זמן זה מאפשר להתחבר לאותו רצון ראשוני שנותן דרור לקשת רחבה של רגשות כמו כעס, צחוק, פחד, שמחה, כאב, אהבה ..מה שעולה זה מה שנמצא במחסן ממש ליד הדלת ומחכה להזדמנות להיחשף ולבוא ידי ביטוי .

במקביל זמן זה שם מיקוד חזק מאד על הצורך העז ליחסים ולכן הריצוי והאבדן של האני.. אנרגיית הירח בטלה מאפשרת להתחבר לדרך האישית ביותר החל מהמפגש עם הטלה הקטן והתמים ועד למפגש עם האייל העוצמתי שמנהיג את העדר. ובזמן זה נוצרת לנו הזדמנות לראות איפה אנו נמצאים בציר הגדילה בין המקום התמיד של הילד למקום הבוגר של המנהיג.

הדיאלוג בין שמש וירח על ציר מאזנים /טלה מדבר על הקשר בין המקום של האני שתואר לעיל לבין כל מערכות יחסים, אינטראקציות, קשרים, שיקופים, השלכות ואפשרויות שנמצאות שם בחוץ…. כיוון שעולה קשת גדולה של רגשות, על פי הרגשות נוכל ללמוד מי ומה אנו ממגנטים לחיינו. זמן בו אנו יוצאים החוצה לסוכה, להיות תחת השמים ולזהות את היחסיות בעולם ולכן במקום זה נוצרת הזדמנות לצפות באנשים שנמצאים בחיינו ואיך כל אחד משפיע עלינו ומה כל אחד מוציא מאיתנו ..איזה כפתורים נלחצים , מה קורה בזמן הלחץ ולמה.. זמן נפלא לעבודה על איורים ראשונים מאד ובאסטרולוגית:) על ציר האופקים, על המנחים האופקים של חיינו והשפעתם דרך כוח המשיכה תרתי משמע

חשוב לציין שקשת הרגשות והתחושות של פחד, מתח, לחץ , וקשי, תסכול .. קשת זאת מאפשרת לנו לזהות איפה יש צורך באור ובעבודת מודעות חדשה כחלק מחוזה התפתחות למקום של מנהיגות לצד יחסים פוריים ומעצימים.

כשאנו בודקים מפות אנו בודקים את השליטים שנמצאים מאחורי הקלעים ולכן נזהה את ונוס שליטת מזל מאזנים בעקרב (מארס השליט העתיק של מזל עקרב .. מיד נגיע גם לפלוטו השליט החדש של עקרב) ומארס נמצא במאזנים (ונוס שליטת מאזנים. מצב זה בו כל גרם שמימי נמצא בבית של האחר נקרא : חילופי שליטים או אירוח הדדי, שנוצר מצב כזה או נעים בלופ אנרגטי ..כדי לצאת מהלופ אנו מחפשים את נקודת האמצע כדי לגלות את הדלת שתאפשר ערוץ יציאה החוצה ונקודת האמצע יושבת על השמש! שוב חוזרים למרכזי כובד של הירח המלא.. בין היתר השמש מייצג את האור, מודעות מרכזיות והבנה גדולה יותר – לכן הירח המלא מבקש לחזור למקום של האור ולמקום של המודעות כדי למצוא את האיזון המעודן בתוך הנדנדה שלזמן זה.

והנה חוזרים לשליט השני של מזל עקרב (המשך לנושא האירוח ההדדי בין ונוס ומארס) , פלוטו, גם הוא משחק תפקיד מפתח כיוון שיוצר זווית דינמית לשמש ולירח , ולכן מתווסף לנו גורם מעניין שנפגש עם העולמות האפלים, עם חוסר שליטה, עם שדים ושלדים שתוך הארון ומתחת לארון… זמן עוצמתי מאד שנוגע בקצוות חשופים של חוסר איזון וחוסר שליטה.. אם נפתח את ההשפעות קצת מעבר נגלה גם את סטורן בגדי וגם ציר הדרקונים שמהדהד עם ציר השמש והירח מה שמעמיד אותנו במצב דומה במידה רבה לליקוי ולכן שוב חוזרים לסוגיות של אור וחושך.. ויותר מכל הזדמנות לגלות את החלקים הנסתרים שעוצרים אותנו במסע חיינו

ברכות לאור גדול

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן