סטורן בעקרב – מבוכים ודרקונים

אנו נמצאים בשיאה של תקופה רבת שינוים, זמנים אינטנסיביים, תחושה שרשץ הביטחון מתנדנדת ממקום למקום, הרגשה של אי ודאות ויותר מכל ידיעה עמוקה שצריך קוד מיוחד לפתוח את הכספת האישית כדי לצור מציאות חדשה בה נוכל לזהות באופן שלם עוגן של בטחון, שלווה, השראה, התרגשות, עשייה, הצלחה והגשמה..

למעשה התקופה הזאת החלה כבר ב- 2007 ולאט לאט האנרגיות הולכות ומתעצמות ויוצרות לנו מציאות אחרת, מציאות שמפעילה חזק מאוד את הלא מודע באזורים של הלא ידוע ובמסע ללא נודע.. ואחת לכמה חודשים נוסף מרכיב חדש למשוואה האנרגטית…. השבוע נוספה אבן דרך חדשה, 5.10.12 בשעה 22.34 (סטורן נכנס לעקרב)

סמנו ביומן כדי תאריך זה ייזכר בעתיד כדלת למימד חדש, זה יכול להיות מימד של אפילה וטביעה או הבנה והעצמה להיות מה שאנו יכולים להיות… מדובר במסע שיארך עד 2015 , מסע המסומן באבני דרך בהירות ונוצצות, אבני דרך המזכירות את דרך האבנים הצהובות, אם יהיה לנו את הפנס להאיר עליהן ..

כשחשבתי איך הכי נכון לאתר את אותה אבן דרך חדשה שהולכת להיות חלק בלתי נפרד ממציאות חיינו, ובעיני רוחי יכולתי לזהות את המבוכים והדרקונים..

ההיסטוריה האנושית משובצת בדמויות מיתיות, מפלצות, דרקונים ויצורים אגדתיים רבי כוח ועוצמה, לא רק באגדות עם ישנות אלא גם ביצירות מודרניות וחדשניות, יצורים אלה מופיעים לאורך ציר הזמן של האנושות והמכנה המשותף של כולם הוא צורה :אלמנטים חייתיים לצד אלמנטים אל-אנושיים, ובמקביל איכויות: כוח ועוצמה מעבר ליכולת ההבנה האנושית והמאפיין הנוסף הוא מקום משכנם: מערות חשוכות, מבוכים מורכבים, טירות נשכחות ויערות עלומים..

מה גורם לבני האדם לחפש אחרי אותם דרקונים ואותם מבוכים? אולי סקרנות, מחשבה ואולי ההבנה העמוקה שאותם יצורים ואותם מקומות מייצגים חלקים בתוכנו ומחוזות בנפשנו. כשמסיימים להזין את הסקרנות ולהשביע את המחשבה מגיעים לאזור אחר, האזור האפל בו אותן מפלצות ואותם מבוכים המיצגים את החומרים האפלים בתוכנו.. למעשה קרל יונג אבי הפסיכולוגיה המודרנית הגדיר את אותם דרקונים ואותם מבוכים בשם אחד: הצל . הצל הוא אחד מהארכיטיפים החזקים ביותר הפועלים על נפש האדם והוא מייצג את הצדדים באישיות האדם שאינם תואמים את ציפיות החברה, המוסר והתרבות ולכן הוא מנסה להסוות אותם. הצל מכיל את “החומר האפל” של האדם, החלקים הנחותים, ראשוניים ופרימיטיביים הקיימים בכל אחד ואחד מאיתנו, אך ההיגיון ההישרדותי מנסה להסתיר ולהדחיק את החלקים הללו כדי להיות שייך, בטוח ואהוב. לכן החלקים הללו מודחקים במחסנים אפלים עד שאנו מתבגרים ומתחילים במסע האינדיבידואציה שלו… ככל שאנו מתקדמים בנתיב החיים ומחפשים לגלות את עצמינו ולהתפתח, כך החלקים הללו מקבלים אישור לצוץ ולצוף בדרך, למעשה יש חלק מה מסע הוא שחרור אותן אנרגיות האצורות בתוך החומר האפל כדי לאפשר לאותן אנרגיות לעבור התמרה ולקחת חלק בתאטרון החיים של האדם.

ואיך כל המידע הזה נוגע לאסטרולוגיה?

המפה משקפת לנו את שלל הדמויות הפנימיות שלנו ולכל אחת מהן יש את הצל שלה, וצל זה מדבר על החלקים הפרימיטיביים, ראשוניים ובראשיתיים שלא נוח לנו לחוות אותם, דרך המפה נוכל לזהות את הצל של כל דמות ואיך ניתן להציף את הצל ולהביא אותו למודעות, איך אפשר לצור אתו דיאלוג מפרה ומעשיר כדי לגלות את האנרגיה שתוכו שתאפשר לנו לפרוץ את המסך של הצל שלוכד חלקים גדולי מאיתנו בעולם חשוך ואפל…זה לא הצל , זה חלקם מאיתנו שנמצאים מאחרי מסך ופרגוד.. להמשך מאמר בנושא נא ללחוץ כאן

אם יש גרם שמימי באסטרולוגיה אליו מיוחס עקרון הצל, זה סטורן. באסטרולוגיה מסורתית התייחסו לטבעותיו של סטורן כסמל למגבלות, לקשיים, סורגים וגבולות, לסטורן עצמו יוחסו תכונות של כאב, קור, גלות, ניכור, סיזיפיות ועוד… מכל כיוון סטורן נראה באותה צורה ויוחסה לו אותה חוויה: קושי ומגבלה. לכן באסטרולוגיה עתיקה התייחסו לסטורן כמהות של הצל ! ואם ננסה לחקור לעומק למה? למה הצל של סטורן כל כך מפותח? כיוון שסטורן במפה מייצג את הדחף הקיים בכל אדם ליצירת תבנית משולמת שתשקף את אמונתו וגישתו לעולם ודחף זה מדבר על הצורך להתאים לחברה, לקבל הכרה, משוב והצלחה
לכן, סטורן מייצג את דרישות החברה ודרישות החברה מייצגות פחד שנוגע בהישגיות, הישרדות וחובת ההוכחה המוטלת על האדם. הישגיות, הישרדות וחובת הוכחה כנגד משהו גדול מהאדם (זיהוי והכרה של העולם) ומתוך מאבק לצרכים האינדיבידואלים הסותרים את הצורך בזיהוי דרך משהו מבחוץ, וכיוון שמדובר במקום פנימי עמוק- כך גם הפחד, הפחד הוא לא פחד טבעי ואינסטינקטיבי כמו של מארס (מה שנדרש לשרוד כדי לשרוד..) אלא פחד פתולוגי, פחד מהלא ידוע, ומקום זה מפעיל את הצל ! ממקום זה נולדת האשמה, הכאב והבריחה או לחלופין ההרדמה וההצהרה של טוב לי עם מה שיש, גם אם יש הבנה שמה שיש גרוע, עדיין גרוע של עכשיו עדיף על הלא ידוע של העתיד, לכן הצל של סטורן נוגע לעומק הנפש והנשמה. ..למאמר מלא בנושא, נא ללחוץ כאן

וממקום זה ניתן לזהות שהצל מכיל את הסיבות הנסתרות לחוסר יכולת למימוש הזדמנויות ואפשרויות, וכשאין הבנה למקום זה הצל האישי מתחבר ללא מודע הקולקטיבי וקצרה הדרך להגיע לפי המערה של המפלצת הבולענית, להישאב לעולמה ולהיות נשלטים לחלוטין תחת “כישופיה” במיוחד כעת, כשסטורן נכנס לעקרב.

ולמה? אנרגיית העקרב מייצגת את מקום משכנם של אותם יצורים מיתיים, הדרקונים ומפלצות : מערות חשוכות, מבוכים מורכבים, טירות נשכחות ויערות עלומים.. לכן זמן הוא בעל משמעות עצומה במסע המודעות האישי שלנו באופן מודע, כדי להסיר את הלוט, להסיט את המסכים ולגלות את העוצמות, כישרונות , הזדמנויות ויכולות למימוש היעוד שלנו… זה המסע של האלכימיה הרוחנית, התמרת העופרת (סטורן ) לזהב (שמש-מודעות)

זמן לפתוח ערוץ לעולם מולא שמעבר לחושים, לעולם של הלא מודע תחת השפעות הלא ידוע כדי למקום בו ניתן לנפץ את הכלא הפנימי, לפתוח ערוץ מעבר לתקרת הזכוכית ויותר מכל להתחבר לאני האמתי העוצמתי ביותר ולצאת מתודעת הזחל לתודעת הפרפר..

תומס אלווה אדיסון אמר: “אם נעשה את כל הדברים שאנו מסוגלים לעשות, נדהים את עצמנו” בואו נדהים את עצמינו:)

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן