ראש השנה – שנת תשע”ד

לוחות שנה שונים מציינים ראשי שנה שונים. מרבית התרבות המערבית משתמשת בלוח הלועזי המתחיל בראשון לינואר. לכן תאריך זה נחגג כראש השנה ומהווה נקודת מפתח להבנת מסלול אותה שנה. אצלנו משתמשים בלוח העברי ולכן השנה העברית החדשה מתחילה באלף תשרי והתאריך בו נולד חודש תשרי מהווה נקודת מפתח להבנת אירועי השנה כולה.

הלוח השנה העברי מציין את אלף בתשרי כראש השנה. מקור השם תשרי הוא בבבל, המילה תשרי באה מן המילה הארמית “תשריתו” שפירושה בעברית: התחלה. ואכן בלוח העברי מציין חודש תשרי את התחלת השנה. על-פי המסורת היהודית, ראש השנה, שלא כמו חגי ישראל האחרים, איננו חג של עם ישראל בלבד. ראש השנה הוא חג אוניברסאלי, קוסמי ומתחבר לכל האנושות ולכל העולם, ראש השנה הוא יום הדין “לכל בָּאֵי עולם”, לכל האנשים בעולם.
מדוע נבחר דווקא ראש השנה כיום הדין לכל העולם? אחת התשובות היא, שהעולם נברא בחודש תשרי, ולכן ראש השנה מציין לא רק את תחילת השנה אלא גם את תחילת האנושות, לעומת ניסן המייצג את תחילת העולם. תשובה אחרת מדברת על החלפת קטבים שנוצרה בשינוי מימדים בזמן קבלת התורה, שם נאמר ” בחודש השביעי באחד לחודש , יהיה לכם שבתון זיכרון תרועה מקרא-קודש..” משמע, ראש השנה המקורי לבריאה עצמה היה בניסן ולאחר שינוי מגמה תשרי קבל את הכתרים והפך להיות מלך החודשים וראשון לספירה חדשה שמפצלת לקשת האפשרויות המלאה בתוך הבריאה מאלף ועד תו. תשובה אחרת לאותה שאלה, התבוננות בשם תשרי: תשרי הוא היפוך המילה ראשית ואיך מתחיל את השנה אם הפוך? מקוטב? מראה?

כדי זאת לעומק, נבדוק את ראש השנה הראשוני ניסן ולצידו את ראש השנה העכשווי תשרי: ניסן ותשרי כשני ראשי השנה (מתוך ארבע ראשי שנה של המקורות) החותכים את לוח השנה לשניים: למעשה שני ראשי שנה אלה מיצגים את המודל של השנה התואם את המודל של מחזור הירח: מתמלא ומתחסר. ניסן מסמל זמן התמלאות וגדילה מרגע הבריאה התואם את הירח המתמלא ותשרי מסמל את זמן השלה וגוויעה אחרי הקשת המלאה של ההופעות , התואם את הירח הגורע. ולא בכדי, זאת משום שהלוח העברי מתבסס על לוח הירח המתואם ללוח השמש כדי לשמור את החיבור הראשוני בין המאורות לבין הכדור, בין השמים לבין האדמה ומחזורים טבעיים של השנה.
ראש השנה שחל בניסן הוא המקורי, הראשוני והתואם את הגלגל האסטרולוגי, אביב והתחלה חדשה מוודא שתמיד פסח יתקיים כששמש בטלה וירח במאזנים ויתמוך ברעיון של היציאה מעבדות לחירות ומאפילה לאור גדול. זה נתון בסיסי ובלתי משתנה (לכן אגב העיבור של השנה תמיד רגע לפני אנרגיית הטלה כדי למלא את הזמן החסר בסוף הגלגל ולחבר את המרווחים בזמן בין לוח שמש וללוח ירח. )
בניגוד לראש השנה האביבי (ניסן) שמוודא באופן מדויק נקודת התייחסות קבועה, ראש השנה של חודש תשרי (ראש השנה סתווי) ממנו מתחילה הספירה המאוחרת לא קבוע, יש שנים בו חודש תשרי מתחיל תחת אנרגיית בתולה ויש שנים בהם תשרי מתחיל תחת אנרגיית מאזנים.

כיוון שהמודל של השנה נשען על מודל מחזור הירח, אנו מקבלים רמזים עבים מאוד דרך נקודת ההתחלה של השנה בתשרי. מה קורה ששנה מתחילה בבתולה ומה קורה שנה מתחילה במאזנים

תחילת תשרי מצביעה על מגמה של השנה כולה, וכאן כדאי לחזור שוב לשם תשרי שמהותו היפוך האותיות ראשית, לא היפוך כי אם שיקוף ושיקוף ממנו מתחילה מגמה חדשה שמתאימה באותה שנה לראש השנה האביבי שחל בניסן.
לכן השנים בהן תשרי מתחיל בבתולה מדובר באנרגיה המייצגת את מהות השנה: לימוד המציאות הנוכחית הלכודה וכלואה במרחב של מקום וזמן ולכן הצורך המתעוררת בשנים אלה מדבר על התעוררות של המודעות והתודעה וממקום זה יצירת פעולות של ניקוי, טיהור, סדר וארגון מחדש כדי לאפשר למציאות חדשה לשחרר ולפתוח את חיינו מעבר להתניות של המקום והזמן.
בעוד שנים שמתחילות במאזנים מדובר באנרגיה המייצגת את מהות השנה: לימוד המציאות הנוכחית הלכודה בתוך חוזים של תרבות המדכאים ומסרסים את הטוהר ותום של האחד, ולכן הצורך המתעורר בשנים אלה מדבר על התעוררות של המודעות והתודעה וממקום זה יצירת חוזים חדשים שיושבים על איזון מחדש, הכרח להניח את עצמינו על כפות המאזנים ושקול מה נכון ומה לא נכון ועל פי המשקל ניתן לשנות את מציאות חיינו לטוב או לרע.

שנה זאת מתחילה תחת אנרגיית הבתולה ואם נבדוק יותר לעומק נזהה שהמולד עצמו מתחיל כמו תמיד בזיווג בין שמש וירח ומנקודת הזיווג הירח מתחיל לשאת את האנרגיה על הגלגל כולו עד המפגש הבא במזל הבא וכך נוצרת לה צורת ספירלה של התפתחות שמניעה את גלגלי העולם או מהווה את הגלגל עצמו..
המולד בבתולה בקרבה לשליט בתולה (מרקורי) מספר לנו ששנה זאת עומדת תחת עיבוד חזק מאוד של מספר הספורים האישי והאוניברסלי.. זאת לצד אופק קשת (ברגע המולד) מה שמעלה את עולם האמונות שלנו לשולחן לבדיקה מעמיקה. המשותף לשני המזלות הללו, ששניהם עוסקים בתפיסת מציאות. התרגום שאנו מתרגמים את העולם וסט האמונות שאנו מדביקים שתואם את רובד התודעה של כל אחד באופן אישי וכולנו יחד כמאסה קולקטיבית. לכן שנה זאת מזמינה אותנו לדון לעומק בדרך בה פוגשים את המציאות. מהי מציאות? השורש מצא מדבר שהכול בקיים והמפגש מאפשר לנו למצוא את הקיים. איך אנו מוצאים ומה אנו עושים עם הקיים תלוי בדרך בה אנו מבינים ומתרגמים את הקיים/מציאות.

שנה זאת מזמינה אותנו לחקור ההבדל בין מציאות לתפיסת מציאות: אימות ועימות עם הלהטוטן הפנימי שמקבע את התכנה של התרגום שלנו. בדיקת לעומק את הסיפורים שאנו מספרים לעצמינו על המציאות, מחקר הנעילות שנוצרו כתוצאה מנוחות וקיבעון מנטלי. זאת לצד עולם האמונות שלנו. אנו מאמינים במה שאנו מבינים ולכן יש קשר ישיר בין תרגום המציאות לבין האמונה שיש לנו על המציאות וכיוון שיופיטר שליט מפת המולד, שנה זאת תאפשר לפתוח דלתות לאמונות חדשות, להסיר גדרות והגדרות, להתיר קשרים ונדרים ולהתחיל מנקי, עם כל האפשרויות פתוחות, להסכים לראות מעבר למה שהשכל הישר מספר לנו ולהמריא מעל ההתניות הפנימיות ובכך לאפשר לשנה החדשה לקחת אותנו למסע מופלא ליצירת קשר עם הקוסם הפנימי ועם המציאות שמעבר למקום ולזמן. ודרך מפגש עם אנרגיה טהורה וגרעינית לשפר את המציאות האישית והקולקטיבית ..ולהפוך להיות גורם אמתי בחיינו כדי לחולל קסמים ונסים.

שנה טובה ומתוקה

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן