שלושים ומשהו – חלק ראשון

מסלולי החיים בגיל צעיר מאוד ברורים וידועים, החל מהמשבצות החברתיות: מתי הולכים לגן, לבית הספר, לחטיבה, תיכון ובארצנו לצבא ו…(____מלא את החסר:) ) או לחלופין החל מהמשבצות של ההתפתחות שלנו כבני אדם: ברור לנו וצפוי מתי ילד ממקד מבט, מתהפך, אוחז בחפץ, יושב, יוצר קשר רגשי, עומד, רץ, מדבר, מתבגר ו… ברור לנו שיש תכנית ויש התאמה בין מה שקורה אצלנו לבין ה”ספר”, אין סוף מחקרים ומאמרים יוצאים כל יום, תיאוריות שונות, תפיסה שונה, גישה אחרת: אך הרעיון המרכזי להעניק לנו כלים לצור סנכרון נכון ולמצות את הפוטנציאל שלנו למקסימום.

ומה קורה שסיימנו את “המטלות” ופתאום דלתות העולם הגדול נפתחות בפנינו? פתאום אנו אמורים לצור את המשבצות בהתאם למה שלמדנו, חווינו ובהתאם לכלים שיש לנו, מה קורה? פתאום ניתן לעשות כל מה שרוצים, חושקים וכמהים. פתאום התבוננות קצרה במראה מעניקה משוב לעובדה: אני אדם בוגר! הסביבה משתנה ומשקפת לנו מה קורה, פתאום החברים נראים בוגרים ויודעים מה רוצים, מערכות יחסים עם הורים מקבלות ממד שונה עם “מקדם לחץ” שונה, נכנסים למקום של החלטות אישיות, יוצרים בחירות שיכולות להשפיע על כל החיים, אך עדיין אין תחושה של אחריות כבדה ומחויבות, אולי רק הבזקים של תחושות בנוגע למושג “נצח” ולכל החיים.
אותן דלתות שנפתחות לעולם הגדול יכולות לגרום לחוסר נוחות כיוון שפתאום אנחנו צריכים לתת לעצמנו את ה”מטלות”, כיוון, מסגרת, מטרות ועוד.. ממקום זה יכולה להיוולד התחושה של אני לא מבין או תחושה של לא מבינים אותי, אך יש משהו פנימי שמבין ויודע בדיוק מה האדם חווה, מסר מ”שמים” (תרתי משמע:))
אסטרולוגית, ניתן לראות באופן ברור: מפת השמים ברגע הלידה נותנת לנו כלי אדיר להבנה, מאפשרת זיהוי, החל מהרגעים המאושרים והמופלאים בחיים וכלה במשברים וקשיים, החל מהבנות ותובנות וכלה בדרך בה האדם מתחבר לחלומו.. ובמקביל מה הם השלבים המשותפים לכולנו המאפשרים לנו להביא מהכוח אל הפועל את הפוטנציאל האישי הגלום בתוכנו.

פלנטות, כוכבים או גופים שמימים חושפים את האדם, את התהליכים והחוויות שחווה, הפלנטות האישיות מתארות את מבנה האישיות ואת האירועים והחוויות הספציפיים לכל אדם, הפלנטות החברתיות מאפשרות התבוננות ל”התאמה” לקודים החברתיים ואופייניות לדור, כשהפלנטות החיצוניות משפיעות לא רק ברבדים אישים וחברתיים, אלא על הפוטנציאל שמעבר לעולם הפיזי, הפסיכולוגי והמנטלי..
במהלך השנים הגופים השמימיים ממשיכים במסלולם ויוצרים קשר למצב שמים ברגע הלידה (מפת לידה) דרך התנועה המתבצעת על ציר הזמן נוצרים היבטים בין מצב שמים עכשווי למצב שמים ברגע הלידה, דרך היבטים אלה אנו יכולים לקבל מענה למה מתחולל בחיי האדם בכל היבט שנוצר, בכל רגע נתון.

במהלך שנות העשרים אנו מזהים שתי פלנטות שיוצרות היבטים משמעותיים למפת הלידה, סטורן ואוראנוס: שתי פלנטות אלה שונות ומנוגדות במהותן, שתיהן מהוות נקודות לחץ “הפוכות ומנוגדות” ולמעשה הן “אחראיות” לקונפליקט שנולד בתחילת שנות העשרים. סטורן ואוראנוס הם כינוי לסירה המשותפת שכולנו מנסים לחתור בתחילת שנות העשרים, שתי פלנטות בשם אך במהות מתארות את התהליכים המשותפים לכולנו, חוויות משותפות ונקודות התייחסות דומות המאפשרות לנו לצור דיאלוג מלא בין מה מתאים לקוביה ומה מתאים לשונות והייחודיות האישית מכאן יצירה של יסודות בריאים לחיים ומלאים (אסטרולוגית אנו מסיימים את מעגל הילדות שלנו כשסטורן מסיים מעגל מלא)
למעשה אנו מזהים דרך שתי פלנטות אלה את התכנה הגדולה של שנות העשרים: אפיונים, התנהלות, שיעורים ומטרות.
סטורן מייצג את הזמן, מבנים וחומות ישנים המהווים בטחון במה שמוכר וידוע, מכאן נוצרת ההתאמה והשייכות למשבצת המוכרת והידועה בעוד אורנוס מייצג את הלא קונבנציונלי, ייחודיות, שינוי, עצמאות והתאמה למשבצת האישית המבקשת לזרוק כל מה שמקבע תחת הקובייה המוכרת, ובמקביל מבפנים הירח מסמן את הזמן האישי והסובייקטיבי במהלכו (קידומי ירח) ומהדהד (מתדר) כסמן ובונה מערכות רגשיות וחברתיות.

בסביבות גיל 21 מתחיל מהלך שמימי על מפת הלידה ומכאן אפקט חזק על סטורן ואוראנוס לידתיים: סטורן הפלנטה של ההתאמה לקוביה, מתחילה את הפאזה האחרונה של מעגל הילדות: החלטות, אחריות, יצירת מבנים והתאמה לקודים חברתיים כאדם בוגר, יש עדין קשר וחיבור למשפחת המקור (מגורים, כסף, תמיכה, עצה..) כמו פרפר העושה את הצעדים הראשונים ביציאה מהגולם, יופי וחופש מעורבים במאבק, דאגה וסכנה.
סטורן מסיים את מעגלו בסביבות גיל 29 ומסמן למעשה את הפלטפורמה והבסיס שבנינו בחיים.
במקביל גם לאוראנוס יש מה לומר, כל מה שיש נגד השיטה, המשבצת והמסגרת הקונבנציונלית, כל מה שיש נגד המקום בו גדלנו, החל מהורים, מקום מגורים וכלה בגישה לחיים, מה אנחנו רוצים מהחיים כאינדיבידואלים, כישות ייחודית ושונה: מכאן הצורך העז במקום חדש, חוג חברתי חדש, רעיונות חדשים ועצמאות. אורנוס רק מתחיל לאפשר לנו לראות מה יש בנו כאינדיבידואלים, מה המאפיין הייחודי שנכון רק לי בתוך המסגרת, אוראנוס לוקח 84 שנים לסיים את מעגלו ומכאן הצוהר הראשוני יבוא לידי ביטוי נכון לגיל 21 וצוהר אחר יבוא לידי ביטוי בגיל 42…”יגליש” אותנו לתוך משבר אמצע החיים.

הירח מייצר שינוים פנימיים עמוקים, צורך פנימי עז לזוז עם החיים ולזרום, לסיים מעגל ילדות ולצאת לחשוף את מה שצפוי לנו.
בין גיל 26 לגיל 29 ירח וסטורן יוצרים יחד נקודות עוצמתיות של סיום והתחלה, הירח מסיים את המעגל של הבשלות הפנימית והרגשית ועליה מתיישב סיום מעגל סטורן המהווה פלטפורמה לחיים. מכאן אנו מוצאים עצמנו במקום שונה בחיים, תחושה של אחריות, בחירה, ידיעה עמוקה והבנה על מה החיים האלה בכלל… הכל מניע אותנו לקחת יותר אחריות, לשאוף ולסדר את התבניות הבסיסיות ביחס ישיר למה שחווינו במהלך החיים ומכאן מתחיל מסע שונה..

שנות העשרים מאפשרות לנו להיחשף למגוון חוויות מנוגדות/משלימות שמטרתן לאפשר לנו קשת רחבה ועמוקה של התנסויות ומפגש האני הפנימי דרך התאמה לדרישות שונות של החיים, בין התאמה למשבצות והדרישות החברתיות לבין ההתאמה לקול הפנימי האישי והייחודי לכל אדם באשר הוא אדם. ומגיל שלושים הבסיס מוכן להמשך הדרך..
כשאנו נכנסים לשנות השלושים אנו יודעים, או יותר נכון בטוחים בידיעה, אך משהו פנימי ממשיך ומנחה לחשיפה של ממדים נוספים בחיים. אותן אבנים שעמן בנינו את הבסיס ואת הנתיב של חיינו דורשות תחזוק ובדיקה כדי לדעת היכן מצויים השורשים ולאן אנו ממשיכים לצמוח וכאן נכנסים ממד וחוויה חדשה…

שלושים ומשהו…

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן