שלושים ומשהו – חלק שני

אך מה קורה כשגומרים לבנות את הבסיס? מה מנחה אותנו משם להמשיך ל”רדוף” אחרי החלומות שלנו? מה מניע אותנו להגשים את הפוטנציאל שלנו? זמן זה של שנות השלושים לא ברור ולא מקבל מיקוד. אנו זורמים עם מה שבא, מנסים לעשות את הטוב ביותר.. אך בשלב זה או אחר משהו פנימי מתחיל לחוש חסר וחסך ותחושות כמו עצב, חוסר שקט, אי בהירות, קושי ומשברים מתחילים לחלחל למבנים היצוקים שבנינו..
אצל כל אדם זה מגיע בצורה שונה בשל השונות וייחודיות, אך הזמן מאפשר לנו לחוות אבולוציה דומה, ממש כמו בגילאים צעירים: באיזה גיל ילד הולך או באיזה גיל נער מתבגר, כך גם כעת, כולנו חווים דרך אנרגיות דומות שמאפשרות לנו לעלות בסולם התפתחות: כמו בילדות ההתפתחות ממצב שכיבה, לזחילה, לעמידה ולהליכה, כך גם כעת בשנות השלושים אנו פורצים את מעגל הילדות, עוברים ממצב של שכיבה, לזחילה, לעמידה והליכה ברבדים הרוחניים: אותו סולם התפתחותי שעובד בפיזי, גם ברגשי, פסיכולוגי ומנטלי עובד גם ברבדים הרוחניים..

וכאן כמה מילים איך אנו עובדים עם השפה האסטרולוגית: אסטרולוגיה היא שפה שהעיקרון הראשוני שמנחה אותה הוא החוקיות הקיימת בעולם: חוק העליונים ותחתונים, מערכת עליונה משתקפת ומשקפת את המערכת התחתונה, השפעה, הזנה ואינטראקציה: כמו מערכת סולרית, כך מבנה אטום, כך מבנה אדם, קיים קשר בין המערכות ואין מערכת שעובדת בנפרד הכל עובד כגוף הרמוני בתנועה.
המערכת האנרגטית בגופינו מדברת על מבנים אנרגטיים, תנועה אנרגטית, הזנה אנרגטית..על גופנפש: אנו מכירים מקום זה בשם צ’אקרות: מרכזים אנרגטיים פעילים בגוף האדם בעיקר ברבדים של הגופים האתרי, האסטרלי והרגשי, הרטט תואם בין גופים כאן על הכדור לבין גופים שמימים: (ניתן להגדיר זאת ברמה הראשונית כהשפעות אלקטרו מגנטיות..) ושוב, החוק של עליונים/תחתונים. כל אחד ממרכזי הצ’אקרות קשור למרכזי הבלוטות ומזין לשני הכיוונים, השפעות אנרגטיות מחוץ פנימה ומבפנים כלפי חוץ, הצ’אקרות מהדהדות עם השפעות “כוכביות” ומכאן הזנת הגופים “הלוקליים” על ידי “גופי על’ .
במילים פשוטות כל צ’אקרה תואמת גרם שמימי ומכאן ניתן בראש וראשונה לזהות את אופי ואופן פעילות כל צ’אקרה ואיך עובד המכלול ביחד : ממקום זה איך השפעות הזמן מאפשרות לצור פתיחת צ’אקרות, איזון, הזנה וקפיצת מדרגה באופן התואם מעגלים גדולים של החיים וסולם התפתחות אבולוציוני ברבדים העמוקים ביותר שלנו.

מפת הלידה המשקפת את הקפאת פני שמים ברגע הלידה מאפשרת לראות איך בנויה כל צ’אקרה, איך פועלת ברמה האלקטרו מגנטית, ומכאן הזמן – מעגלי כוכבים גדולים הפועלים למעשה על עקרון הרטט משפיעים ומדגישים בזמנים נתונים את התדר הראשוני, בשפה אסטרולוגית פשוטה אנו קוראים לזה היבטים בעלי משמעות: החל מצמידויות, או חזרתו של גרם שמימי למקומו במפת הלידה וכאן ההסבר למעגל הראשוני של הפלטפורמה: חזרתו של סטורן במפת הלידה.

יש סיבה ויש תכלית מאחורי אירועי מפתח בחיינו, ההבנות העמוקות למעגלי החיים הגדולים ומשמעותם יכולה לאפשר לנו התבוננות עמוקה ובעלת משמעות, להסרת הקליפות של מאבקים והקשיים וממקום זה להתמקד במהות, במעגלי צמיחה.
שנות השלושים פותחות לנו את המעגלים הגדולים, את החוקיות האבולוציונית ומכאן התפתחות ביחס לקוד הראשוני הנקרא מפת לידה.
כולנו חשים ומרגישים את האנרגיות המפמפמות, מפעימות ומפעילות אותנו כולנו חשים את המאבק הפנימי, את הקולות השונים המדברים בתוכנו, את העבר שמושך למול עתיד, את הקודים של להיות בסדר ולעבוד לפי הספר למול איפה החלום שלי.
ההיבטים הגדולים ובעלי המשמעות מתחילים להראות בסביבות גיל 34-38 (משתנה ביחס למפת הלידה האישית של כל אדם ביחס לדורות, אלה שנולדו בשנות הארבעים/ חמישים /שישים יחוו מעבר זמן בגיל בוגר יותר מאלה שנולדו בשנות השבעים/ שמונים).

ההיבט הראשון שנוצר שסטורן מסיים את הפאזה הראשונית של גיל ההתבגרות וכאן בדיוק כמו בגיל ההתבגרות אנו זקוקים להגדרה מחודשת של הזהות האישית, הגדרת החיוניות והמיניות שלנו, מעגל זה מאפשר לנו להתבונן לעומק האם הבניה הראשונית של הפלטפורמה עובדת נכון.. הרעיון ליצור אינטגרציה בין המבנים האישים שלי לבין דרישות חברתיות, חוקיות העולם ומילה פשוטה: התאמה ביני לבין “הספר” זמן זה יכול לצור תחושה של האדמה עליה אני עומד לא יציבה ורועדת מעט, לא נכונה באמת למה שאני חש ברבדים העמוקים של נשמתי.

סטורן שפותח את הפאזה השנייה של גיל ההתבגרות מאפשר אימות עם הבחירות שנעשו במעגל הראשוני, אם הבחירות לא נכונות הרי שיש הזדמנות לשנות מהלך ואם הבחירות נעשו בכיוון נכון, בעלות ערך ואמתיות – תתעצמנה מעצם התהליך.
הבנת סטורן אומרת הבנת מבנים ודפוסים, משמעת עצמית, סבלנות וחכמה ומה אומרים לגבי החיים, יש חשיבות רבה לזמן זה בהבנת המבנים והתהליכים העמוקים כדי לצור מבנה מוצק המהווה שורש להמשך החיים- לצמיחה ופריחה.
הפעלה זאת של סטורן, יכולה לפגוש את ההפעלה של פלוטו שעושה תשעים לפלוטו לידתי, (משנה ביחס למפה אישית/דורית) פלוטו מייצג שינוי וכשיוצר היבט של תשעים לפלוטו במפת הלידה ניתנת אפשרות להתבוננות בדפוסים העמוקים ביותר, במקומות הפרי-פרימיטיביים בצללים של החיים, בפחדים ובאמת העמוקה שלנו, זמן בו האנרגיות מהדהדות בעומק השאול הפנימי שלנו (פלוטו על פי המיתולוגיה הוא אל השאול) כשהרעיון הוא להביט פנימה בכנות, באם הייתה הכחשה או אולי היה פספוס באספקטים החשובים של החיים, יתכן והאדם יחווה זמן לא נוח, רצוי לבדוק את הגישות והדעות בהן משתמשים: האם ישנות שאבד עליהם הכלח או מתחדשות ביחס ישיר לחיים, זמן מופלא “לשדרוג תכנה” למבט אמתי פנימה.

פלוטו שליט מזל עקרב, עולמות של חיים ומוות, לכשפלוטו עושה את התשעים לפלוטו לידתי משהו ברמת החוויה מזהה את החיץ בין חיים למוות, משהו פנימי מזהה שהחיים נגמרים מתי שהוא, למעשה מקום זה פותח אפשרות לדיאלוג עם חלקים פנימיים עמוקים של נפש הנצחית מחד ומאידך זיהוי שהחיים הם בני חלוף, מקום זה יוצר לחץ מסיבי חזק וממנו יש כמה וכמה “הופעות” החל ממרד בכל, בריחה וניסיון למצוא דרך להגשמה עצמית, חיפוש אחרי משהו שייתן משמעות מעבר לחיים היומיומיים, לעתים זה חיפוש אחרי מישהו שישלים את החלק החסר שבלב, לעתים זה ללדת תינוק כדי להנציח את המאגר הגנטי, לעתים זה לחפש דרך ונתיב להתפתחות הנפש, ועוד דרכים רבות ומרתקות המחפשות דרך למימוש אותו מעבר, ערוץ ואפשרות: כל דרך וכל הופעה כדי לאפשר למימוש אותו קול פנימי הדורש נאמנות לנפש.

אופי התגובה למעברים אלה החיים תלוי אך רק באדם – אנשים שונים, משמע, חוויות שונות: בתקופת המעברים של אמצע שנות השלושים מרבית האנשים חווים שינויים, חלק קשה וחלק פחות הכל תלוי במהלכים קודמים, החשוב מכל להבין ששינוי עתידי הוא על ידי הגדרת הווה, כיוון שלכל סיטואציה אנו מגיעים מצוידים במלאי שהצטבר במשך כל השנים, החל מילדות וכלה בעבר רחוק (גלגולים, הזיכרון שצברה הנשמה במסעה..) לכן תלוי מי האדם , אם מיצה את הפוטנציאל, כמה הגשים בחייו, כמה חש שלם, כמה חש שחייו שבעלי ערך. או לחלופין כמה ערך נותן לחייו כי אם לא מגיעים עם המודעות הנכונה והכלים הנכונים, הצל למעשה מפעיל את המערכת ומשם נפגשים עם החיים. תהליך זה מאפשר לנו לחוות את הזעקה הפנימית למשמעות.

פלוטו מהדהד בעומק ומאפשר פתיחת תודעה לשינוי: זמן בו הצללים מגיעים, פחדים, יותר מודעות למקומות של הבידוד, הניכור, של מוות אך במקביל חיים, המפתחות נמצאים המפגש עם הצדדים הפנימיים העמוקים ביותר בתוכנו ומכאן נוצר תהליך מדהים של ריפוי (פלוטו מייצג את המערכת האנדוקרינולוגית)
פלוטו על פי האגדה שומר שערים תחתונים, שומר את עומקי הליבה, יגלה עצמו לעתים באובססיות, ברצון לאחוז אם בחפץ או באדם, לכן שפלוטו יוצר היבט עם פלוטו במפת הלידה, כל אלו נבחנים: הרעיון ניקוי וטיהור מערכות והכנת המערכת להמשך הדרך, למסע של מציאות המשמעות ולא חיפוש אחרי משמעות.

חשוב לראות שפלוטו הוא הפלנטה האחרונה במערכת השמש ולכן לוקח אותנו למסע הכי רחוק מהשמש, תרתי משמע ומפגש דרך מעגל של פלוטו חושף לעומק הליבה ולעומק המשמעות הגבוהה של החיים: ברמה האנרגטית מאפשר התחלה של תהליך ניקוי צ’אקרות, טיהור מחסומים וסתימות במערכת. וטיהור זה מכין אותנו לשנות הארבעים של חיינו, לחוויית הבקיעה מהגולם…

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן