שלושים ומשהו – חלק שלישי

שנות הארבעים בפתח, למי שעוד לא חווה מרגיש שזה כל כך רחוק ממני: מצטייר כזקן? מייגע לחשוב איפה אהיה שאגיע לשם? ולמי שחווה אולי נעצר לרגע ותמה: רגע, זה אני? ארבעים? מה קורה במקום זה? האם הדלת שיש לפתוח לשנות הארבעים כל כך כבדה? במיוחד נוכח המציאות העכשווית של חיינו שכולם רק מדברים על אנטי אייג’ינג ואני כבר ארבעים? האם אנו ניזונים ממנטרות כמו יין משתבח עם השנים? או עם החכמה שרכשתי בשנים אני מאפיל על האלילים הצעירים? האם כאב או שקט מאפיינים את הגלישה לשנות הארבעים?

האם אנו עסוקים בספירת מלאי? קמטים? כסף? הצלחות? או מעזים וכמהים לחוות משהו חדש? האם סימני השאלה מלווים בעייפות או בסקרנות? בליאות או ברצון להתנסות ולנגוס בכל פה מהחיים המדהימים? שוב… הכל תלוי בחוויות והתהליכים שזימנו לחיינו ומה עשינו עם האנרגיות, האם התחפרנו ויצרנו אשליות? האם עיגנו את עונג האשליה? האם בכי של שחרור או בכי של כאב עמוק מתחברים לתפילה של שנות הארבעים? האם אנו אוחזים בקליפות? או שמא העזנו והבטנו פנימה באומץ, זיהינו, מיפינו ויצרנו קשר עם האני הגבוה? האם אנו מוכנים למעוף של פרפר?

התשובה בחיים תמיד מגיעה דרך חוויה ותהליכים, כל מדרגה למעשה מאפשרת לנו חיבור לאני הפנימי שלנו, לאמת שלנו, להגשים עצמינו או לחלופין כמו ילד בגיל שנה בוחר להמשיך לזחול? ברבדים הפיזיים שדחיסות האנרגטית כל כך חזקה לא ניתנת כמעט בחירה ואנו מקודדים להליכה, אולי נדחה זאת בעוד חודשיים שלושה, אך כולנו נלך ונרוץ ..
ברבדים הרוחניים הבחירה בידינו אם נאפשר לעצמינו לעבד את האנרגיות ולצמוח ביחס לפוטנציאל שלנו או לא, החוויה של פלוטו שיוצר היבט לפלוטו הלידתי יכולה לקבל מענה בדרכים שונות שמעגנות את האשליה: טיפול פסיכולוגי, הצטרפות לקבוצה עם רעיון נשגב, לידה של תינוק חדש או לקחת מאהב..(אפשר לסמן:)) כל אחת מהאפשרויות הללו נותנת את ה”פתרון” למישהו אחר, אך לא לקחת אחריות לעומק האמת הפנימית שלנו ומי שלא פגש את האמת שלו בשנות השלושים יגיע לשנות הארבעים עם סימני שאלה, סימני השאלה יתעורר בעיקר כשאוראנוס יצור היבט לאוראנוס הלידתי, שאוראנוס מתחיל את התהליך נוצרת השפעה על החיים החיצוניים והפנימיים כאחד, רגע לפני שיש הבנה מה המטרה האמתית.

אוראנוס מטרתו לשבור את כל הדפוסים והמבנים בכל האלמנטים של החיים, כל מה שחוסם, כל מה שמגביל את ביטוי לכיוון יותר אוניברסלי ( פחות אישי), במישורים הפנימיים אוראנוס עושה מהפך למודעות, במישור החומרי סביר להניח שתהיינה החלטות מהירות ואולי אף פזיזות, מונעים לעשות שינוי בין אם מתאים ובין אם לאו, השינוי הוא הכרח.
אוראנוס מעיר ומעורר, אומר מה הושג עד כה ומה עוד יש להשיג, מספר דרך הקול הפנימי מה הפוטנציאל, צורך עז להיות אני. להיענות לצו: לקוד האינדיבידואלי, למיוחד, לייחודי , ללא פחד, להיות חופשי.
עצמאות בכל הרמות נדרשץ כדי להיות אדון לעצמך ולגורלך, זעקה עצומה פורצת מכור הפנימי כמו שוק חשמלי או רמז מהמיתולוגיה: אוראנוס אל השמים, אל הבקרים והרעמים: לכן מכתו הראשונה היא כמו ברק, משום מקום (לכאורה) מגיע אנרגיה שמתפרקת בעוצמה לא רגילה ומעוררת ואחריה..הרעם: מגיע כמכה שלינה (מעבר שני) ובסוף הדרך גשם (האפשרות של המעבר השלישי), מעבר אוראנוס מגיע אחרי הניקיון והטיהור של פלוטו מתאפשרת חוויה חדשה, מעבר חשמל טהור הפותח את כל המבנים האנרגטיים וחודר לבסיס ומעיר את היפהפייה הנמה משנתה.. ברובד הרוחני ואזוטרי: התעוררות הטבעית של הקונדליני.

ומה המטרה הגדולה של היבטים אלה? בדיוק כמו הקידוד הראשוני: שכיבה, ישיבה, עמידה, הליכה וריצה, כך גם המערכת הגבוהה יותר מוזמנת להתעורר ממצב שכיבה של שכיבה לעמידה, מעמידה להליכה, מהליכה לריצה ומריצה למעוף מעל הארצי ומעל הקיבעונות הפיזיים: אוראנוס מציע התעוררות ואומץ, לבנות עצמינו לביטוי, לדחיפה לפעולה ולא לתגובה לנסיבות, כדי לשמור על רמת ערנות האנרגיה האוראנית מוסיפה גם קורטוב של אינדיבידואליות, נאמנות לאני, אוראנוס מייצג התפתחות: בעיקר לפוטנציאל האנושי, אין זמן לצביעות ולמה מקובל מבחינה חברתית “מוסרית”. בחיים זה יכול להגיע בפתאום, אך הפתאום הוא רק על פניו, הכל נראה פתאום ולא צפוי אך מבפנים זהו תהליך ארוך מתמשך עם לפני.. ואחרי.. כיוון שאנשים מאבדים את הקשר עם הקול הפנימי , עם הצו הפנימי, עוטפים הכל ברעיונות פילוסופיים ופסיכולוגיים של לחץ ותסכול, משם נבנה הלחץ הדוחף פנימה והוא זה אשר פורץ לכאורה, פתאום..

המטרה של היבט זה להבין שאנו האנשים דבקים במציאות מדומה, בביטחון שווא, בביטחון שקרי, אנו מאבדים את היכולת, התחושה והרצון להרפתקה, מאבדים את היכולות ואת ההדרכה הפנימית ברמה של נשמה בחיים הפנימיים. אנו מאבדים את הקשר בשל אחיזה במציאות שווא, בשל האחיזה במוסכמות חברתיות וב”מוסר” הנובע מדפוסים ומפחדים והאמת לא יושבת במקום של שקר..אוראנוס מעיר ומאיר את המקומות הללו ומאפשר לנו לפרוץ, מאפשר ל’נחש הקדמון’ להתעורר ולצור קשר עם הגופים הגבוהים שלנו ולכוונן עצמינו למטרה הגבוהה של החיים, למטרה של בחירת הנשמה.

אוראנוס יוצר היבט בסביבות גיל 41/42 ובמקביל לו, לעתים מקדים, לעתים חופף ולעתים אחרי נפטון יוצר היבט למפת הלידה (תזמון תלוי במפת הלידה/בחירות גבוהות של נשמה) נפטון מייצג את החלומות, האין גבולות, תמימות, חזון ופנטזיות, היבט שנפטון יוצר מאפשר להוציא לאור אידאלים וחלומות, אך ללא חלום או חזון אין לנפטון מה לעשות שם. ..רק ליפול לעומק הכאב הנוצר מהחלל והריק. נפטון עוסק בבלתי נראה, בנסתר, בונה את המודעות לחלקים הנסתרים החבויים עמוק בבפנים, בונה את החיים הרוחניים העוקבים אחר חלומות ואידאלים וערכים גבוהים. כיוון שנפטון משחרר, ומגעו כל כך מעודן יתכן במעבר של נפטון שאדם יחוש שהחיים לא נוגעים בו, או לחלופין מיזוג מוחלט בבלתי נראה, מיזוג מוחלט בחלום והחזון של החיים. הבעייתיות נוצרת מעצם האיום על קיום האגו, במעבר זה האגו יחוש מאוים, לכן נוצר מצב של כמיהה ורצון חזק מאוד לחופש ועצמאות, נפטון מאפשר בדרך מעודנת, מסיסה ומחלחלת לעומקים :בדיקה עצמית בלתי מתפשרת, המפתחות טמונים ביכולת לסלוח ולא להעביר בקורת על האני, המסיסות שהיבט זה יוצר יכול להעניק תחושות מתוקות של נוסטלגיה לאנשים מסוימים ולאחרים את התחושה של לגעת בחזון העתידי, אולי בריחה וזריקת אחריות שלפתע מתבררת כלא אמתית (דוגמה: גוגן היבט זה הפך בנקאי מוצלח לצייר מוצלח עוד יותר) , זמן שאפשר למזג בין אידאלים, חלומות וערכים לחיים, להשיל את גבולות האשליה ולהתמזג.. חשוב לראות במיוחד תחת השפעת האנרגיות של נפטון שהכול עובד כאחד ומכאן לראות היבטים נוספים וכאן אנו פוגשים את סטורן שמסיים פאזה נוספת ואולי המילה הנכונה ביותר לכנות זאת: גיל ההתבגרות מספר שתיים למרות שבדרך כלל יכונו מקום זה כמשבר אמצע החיים..

סטורן כעת יוצר היבט למפת הלידה ומסיים חצי מעגל (מיד אחרי סיום התהליך האוראני, בגיל 43/45 ) ואנו מוצאים עצמינו בפאזה הגבוהה של גיל ההתבגרות, במקום זה אנו נדרשים מהמקומות העמוקים לתת ההגדרות, בדיוק כמו שנזקקנו לתת הגדרות למשבר גיל ההתבגרות, כך אנו נזקקים לתת הגדרות למשבר אמצע החיים, הגדרה מחודשת של הזהות האישית, הגדרת החיוניות והמיניות שלנו: בגיל ההתבגרות לא מרדנו אלא יצרנו התחלה של עמוד שדרה אישי, כך גם בגיל זה אנו בודקים את עמוד השדרה ולא ביחס לאיפה גדלנו, לא ביחס לקודים חברתיים, אלא לאמת שלנו.. לכן יתכן ונחווה תהליכים שנוגעים לנו במקום הזה: זהות אישית , משפחה, עבודה, קרירה, מיניות. מילת המפתח היא משבר והדרך בה אנו מתמודדים עם משבר או משברים, בניגוד למילת הקוד הרווחת משברים, ניתן לראות זמן זה כתהליכים ולי שיש את האומץ לצאת למסע תואם בחירת נשמה מוזמן להציץ בספר ההוראות של חייו: מפת אסטרולוגית, דרך מפה ניתן לקבל את התכנית ומה מאפשרת ומתוך הבנה ומודעות לקבל את הכוח לשנות ולצמוח.

שנות הארבעים יכולות להיות מסע קסום ומופלא של גילוי האני וחיבור למהות ומשמעות הקיום או לחלופין מאבק קשה ועיקש בגיל, סטטוס, דרישות חברתיות, משפחה, זוגיות ועוד.. הכל ביחס ישיר לאיך אדם בוחר לחוות את החיים, אם יש לנו את הידע יש לנו את הכוח להכין עצמינו לקראת שנות החמישים ללידה מחדש

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן