שנת 2012 דיווח – חלק ראשון

שנים רבות שאנו ניזונים משמועות בנוגע ל- 21.12.12 בין אם נבואות המתבססות על לוח המאיה, חזון אחרית הימים, כתביו של נוסטרדמוס, חיזוים של שבט ההופי, סיפורים על מלחמות גוג ומגוג, לא מעט כתבים על כוכב מסתורי שיתנגש בכדור, או לחלופין בליעת המערכת על ידי חור שחור ועוד ועוד.. לא רק ספרים ומאמרים נכתבו על התופעה אלא מחזות וסרטים הופקו כשמה שקורה בפועל המון מידע נקודתי, עקר ללא יכולת לתת סימוכין או רציונל בהיר לרעש הענק הקיים סביב שנה זאת, מה שברור שקיימת תופעה שהולכת ומתעבה וגודלת ככל שאנו מתקרבים לנקודת הזמן שסומנה שנקודת התופעה: היום הקצר ביותר בשנת 2012.

במה היום הזה נוגע? היום הזה נוגע בתופעה שעוסקת במשהו לא ידוע, לא מוכר, מסתורי שניזון מפירורי מידע ותיאוריות. ממקום זה עולות שפע של שאלות , מה זה בכלל היום הזה? מה קורה? מדוע הדעות שמציגות יום זה חלוקות בין טרנספורמציה אנושית גלובלית לבין הרס ואסון גלובלי? זאת ועוד..

התכנסנו כדי לבדוק לעומק את המודלים הראשונים שיוצרים את התופעות בכלל ותופעה זאת בפרט כדי לקבל מידע נכון ואמין שיכול לאפשר לנו להבין, לעבד, לעכל ולהשתמש באנרגיות של יום זה לאיזון, העצמה וקפיצת מדרגה.. הבטחתי סיכומים:)

שנת 2012 היוותה נקודת מפתח בציר הזמן, אין סוף סיפורים נוצרו סביב שנה ולא מעט פחד נזרע לאורך דורות.. ממקום זה חשוב להסיט את המסכים שמסתירים וחוסמים את הדלתות למה באמת 2012. ולכן השאלה הראשונה שעולה היא מהו מקור התחזית לפיה העולם יגיע לקיצו בדצמבר 2012?

אפשר להתחיל מסיפורי המקרא, כולנו למדנו והפנמנו בין אם ממקום מודע או ספיגה חזקה של מידע על חזון אחרית הימים, מלחמת גוג ומגוג, קץ הימים כשהמסר שזה ממש ממש קרוב. כיוון שמרבית המידע מוגש בתבניות פטריארכליות כבדות, מידית מופעלת תחושה של פחד, אשמה ודאגה כבדה של מה יהיה. במקביל מידע זה מגובה דרך נבואות נוסטרדמוס (אגב, תמיד מפוענחות בדיעבד) תקשורים בשפע וחלקי מידע מגובה ממיתולוגיות של תרבויות עתיקות. חשוב לציין מרבית המידע לוט בערפל ולא נותן דבר מעבר ללחיצה על כפתורים של פחד, אשמה ודאגה.

במאה שעברה החל זרם חזק של מידע לנבוע ממקורות נוספים, שעיקר המיקוד על ניבירו. ניבירו על פי מידע זה הוא כוכב לכת חדש שמקיף את השמש אחת ל- 3600 שנה וככל שמתקרב למערכת השמש כך הסיכויים להרס, חורבן ותוהו בבוהו.. למעשה מידע זרם דרך סיפורת המקוטלגת בפנטזיה או מדע בדיוני. סיפורת זאת החלה לחלחל כאילו לא בדיוני אלא אמת ויציב. הרעיון פשוט, לקחת פירורי מידע ולצרף המון דמיון ולבנות פנטזיה שניתן להאמין בה וכל כך מפחיד לחקור אותה .
אחד הסיפורים הראשונים על ניבירו נשען על מידע שהתגלה לכאורה בידי השומרים. מידע זה גורס שניבירו עושה דרכו לעבר כדור הארץ. זכריה סיטשין, שכתב ספרים בדיוניים אודות הציביליזציה המסופוטמית העתיקה, הביא מסמכים מתורגמים לכאורה. הלכאורה צבר תאוצה וחבר לספרות נוספת שיוצרת רשץ חזקה לחיזוק המידע, לדוגמה, מרכבות האלים ועוד.. אגב, התאריכים של יום הדין זזו לאורך ציר הזמן, בהתחלה מיפוי את 1984 (תשמ”ד) לאחר מכן, 2000, 2003 וכעת אנו חוצים בבטחה את גבול 2012 כשמסמנים לנו את 2015 כתאריך היעד הבא.

אם ננסה להבין מאיפה מגיע הצורך הכל כך חזק להביא מידע שלא נשען אלא על לכאורה, אולי המטרה, לעבות את הפחד והלחץ ולצור ערוץ לרווח? מי מרוויח מזה ומה?

לכן כדאי לבדוק דרך ערוצים אחרים כמו נאס”א, כבר ב- 1983 נאס”א פרסמו מידע על פלנטה מסתורית קראו לה פלנטה X, אחר כך כינו אותה בשם אחר? איך אפשר לומר שנאס”א סותרים את המידע אם בעצמם גילו את הפלנטה המסתורית?
פשוט: הטכנולוגיה מאפשרת לתור אזורים שלמים בשמים שלא נראים לעין האדם דרך סורק אינפרא אדום אותו סורק גלה עשרות אלפי מקורות אינפרא אדום, אך בסופו של תהליך לא הגיעו לקטלוג המידע, וכמו תמיד, כשיש המון מידע שלא מקוטלג הוא נכנס לוואקום. והוואקום מקור להעצמת הפחדים מהלא נודע והלא ידוע.
בשנת 1984 התצפיות המשיכו עם ציוד משוכלל יותר, והחלו שמועות אודות פלנטה חדשה אך שוב, לא הגיעו למידע מדויק וגם לאחר שנים לאחר מכן עם ציוד משוכלל עוד יותר, לא הצליחו לגלות את אותה פלנטה מסתורית. בקיצור למרות הרצון העז לגלות את אותו גרם שמיים מסתורי, המציאות סיפקה מידע אחר לחלוטין
.
נקודה מעניינת שכדאי לקחת בחשבון, בנאס”א דברו על פלנטה X . והנה עוד מושג מרתק ממנו נבנו סיפורים ואגדות, פלטנה X המסתורית. האם? לא באמת.. המונח פלנטה X היה בשימוש במאה שעברה לתיאור עצם אפשרי או חשד לעצם, ברגע שהעצם התגלה הוא קבל שם, כך היה עם פלוטו, עם אריס ועוד.. הכינוי פלנטה X או כוכב X הוא כינוי למשהו שטרם התגלה ולכן אין סיכוי שמחפשים עצם גלוי שזהו שמו.
ואולי אותו כוכב מסתורי הוא ננס חום ? אכן, חלק מהתיאוריות הביאו מושגים מוכרים מעולם האסטרונומיה, ננס חום. לא, אין סיכוי שכן אם היה נמצא וגם בלתי נראה ניתן היה לזהות אותו על פי כובד/מאסה המשפיעה על גרמי שמים אחרים (תמיד יש השפעות על מסלולים בין פלנטות) כך שטכנולוגיה ראשונית שהייתה זמינה הרבה לפני שהשמועה לבשה כנפיים, יכלה לאתר את אותו גרם שמים מסתורי. לסיכום אסטרונומית ניתן בקלות לזהות, למפות ולצפות לוחות זמנים של תנועת כוכבים. וכשאין עדות אסטרונומית ההיגיון מפנה מקום לשמועות ושמועות נהנות מקרובי משפחה רבים שכל המטרה לעבות וזרוע משהו שמשרת משהו.. אגב, אותן שמועות על אותו ננס חום, גורסות שניתן היה לזהותו בעין בלתי מזוינת את אותו כוכב כבר ב- 2009 … והמציאות מראה משהו שונה לחלוטין, אך למרות ועל אף, הפחד והחשש מהלא נודע מביאים לאמונה שלא ניתן לפוגג, במילים אחרות: אמונה על בסיס בורות.

וניגש למקור מידע אחר, לוח המאיה, על פי לוח המאיה שנבנה באופן גאוני ומיפה בצורה יוצאת דופן שלל אירועים עם תיעוד מרתק, והיום האחרון ללוח זה הוא: 21.12.2012. ומכאן ועד הידיעה שיום זה הוא האחרון לקיום האדם, יש מרחק עצום, אך כמו תמיד: הוואקום יוצר מרחב חדש לעוד שמועות שניזונות על בסיס בורות. אולי הסוגיה הרבה יותר פשוטה ולוח זה כמו כל לוח שנה/יומן (וכאן מדברים על שנה גדולה/יומן גדול ..) נגמר ויש צורך לקנות יומן שנה חדש? כן, בהחלט. לוח המאיה נשען על שיטת מדידה אחרת מהמוכרת לנו ולכן לקח כל כך הרבה זמן לפענח אותו, שיטה זאת בנויה על תפיסה שונה ומעגלי זמן אחרים : אנו בונים את לוח השנה שלנו על בסיס שמש, ירח מול הכדור..ולוח המאיה נשען על עוד מעגלים. לכן לא ניתן להשוות בין דברים שונים זה כמו להשוות בין קילומטר למייל, או בין סנטימטר לאינץ’ .
למעשה תפיסה זאת אומרת שלוח השנה הוא תמצית הזמן ולפניו לא היה דבר ואחריו אין דבר, החדשות, ממש לא! מדובר ביומן שנה, שנמדד על טווחי זמן ומעגלים שונים מהמוכר לנו ולפיו היה זמן ואחריו יש זמן. ומיד אחרי 21.12.2012 מתחיל 22.12.2012 ואחריו 23.12.2012 וכן הלאה..

אבל מה בכל זאת נמצא שם בסיפור של 21.12.2012 שחזר גם ממקומות נוספים? מקורות אחרים נבאו שתתקיים ישורת כוכבית מול המרכז הגלקטי ומצב כזה בטוח שיוביל להרס, תוהו ובוהו וחורבן נורא לכל מה שמוכר לנו.. אז, כן .. בבסיס יש מידע ראשוני שנכון, אך התאוריות שנבנו על בסיס זה אין בינן לבין המציאות דבר. כן, בהחלט ישורת למרכז הגלקטי ובניגוד לתאוריות של הרס, מדובר כאן במעגלים קטנים וגדולים שמספרים לנו על שינוים.

הזמן 21.12 בכל שנה מסמל את נקודת השינוי של היום הקצר ביותר וממנו המתחילים הימים להתארך והלילות להתקצר. נקודה זאת היא אחת מארבע נקודות המסמלות שערי חניכה בהתפתחות אישית הנשענות על נקודות ההתחלה של ארבע העונות. משחר ימי ההיסטוריה אנו מוצאים כתובים המעידים על נקודות אלה כנקודות מפתח ולכן יוחס להן כוח רב, מיתוסים ולא מעט חגים התחברו לזמנים אלה. במאמר מוסגר, במקורותינו : חנוכה חג האור, נצחון האור על החושך, תמיד מתיישב על הנקודה של היום הקצר ביותר והנס של התגברות האור על החושך
כיוון שנקודות אלה יושבות על היפוך קוטביות, לדוגמה, 21.12 מנקודה בה הימים הלכו והתקצרו, הימים מתחלים להתארך עד יום השוויון האביבי, המניע להגיע לשוויון מתוך היום הקצר ביותר ומיום השוויון מתחיל שינוי במגמתו להגיע ליום הארוך ביותר וממנו שבו, שינוי קוטבי ומגמה של ימים מתקצרים במטרה להגיע לשיווניות ביום השוויון הסתיו ו… הזמנים שבין לבין הן עונות השנה של עונה מסמלת תהליך צמיחה מסוג אחר ולכן העוצמה הראשונית שנמצאת בתוך הקוד של ימי הקוטביות. בהמשך נגיע למשמעות עומקה יותר של ימים אלה והקשרם לתיאורית 21.12.12

מכאן כדאי לחזור למידע, אם דברנו על קוטביות, חלק מהסיפורים על 21.12.12 היפוך הקטבים של כדור הארץ. מה אומרת התאוריה הזאת? האם כדור הארץ יכול באמת לבצע סיבוב שלם סביב הליבה תוך מספר שעות?
התשובה פשוטה : לא! נאס”א בדקו לעומק את התאוריה על בסיס נתונים רחב מאוד של שנים רבות והגיעו למסקנה חד משמעית, לא. אמנם יש תנועה, רק תנועה אטית מאוד, בדיוק כמו תנועת היבשות: אטית מאוד ולא פועלת על עקרון של קטסטרופות כפי שנבואות הזעם של 2012 גרסו.

השאלה הבאה שכדאי להתייחס נוגעת לישור הגלקטי, האם הישור למרכז הגלקטי יכול לצור תופעת כל כך עוצמתית שתגרום להרס החיים המוכרים לנו? שוב, התשובה חד משמעית : לא! ואם ננסה להרחיב את השאלה, מה בעצם קורה? האם כל הכוכבים יעמדו בשורה מול אותו מרכז גלקטי? שוב התשובה חד משמעית : לא!
מערכת השמש שלנו היא חלק מגלקסיה ענקית שנעה סביב מרכז (לכן נקרא המרכז הגלקטי) בדיוק כמו שהפלנטות נעות סביב השמש. המרחק של מערכת השמש שלנו מהמרכז הגלקטי היא של אלפי שנות אור . השנה כמו כל שנה המעגלים נעים באופן קבוע וכמו כל שנה ב- 21.12 נגיע לאותה נקודה וממנה נמשיך לנוע אותו מודל. אמנם יש שינוי מינורי שכן המודל הסולרי פועל על פי אותו עקרון, אך כל שנה מיוחדת ולא דומה לקודמת לה, זאת משום התנועה הרציפה של שאר המעגלים והמחזורים של הפלנטות השכנות לנו בתוך מערכת השמש והיחסים בינם לבין הכדור.

ומה בנוגע לתאוריית החור השחור שיכול לבלוע את כל מה שקיים? לא! המרחב של אלפי שנות אור והמיקום של מערכת השמש שלנו לא מאפשר תסריט מסוג זה, מה שכן ניתן להשוות את המעבר הנ”ל למודל הליקויים ומשום כך הפחד הפרימלי מחושך מתעצם עוד יותר וממקום זה מתחילות להבנות אגדות של חורבן.
עוד תאוריה מעניינת מדברת על סופות על פני השמש, האם תתקיים סערה כל כך גדולה שתגרום לחורבן כדור הארץ? לא! כמו כל דבר בטבע, גם לסופות על פי השמש יש מחזוריות והן מתחוללות אחת ל- 11 שנים , הסופות הללו יוצרות השפעות מסוימות אך בשום פנים ואופן לא יכולות לצור הרס וחורבן של כדור הארץ. גם בתוך מחזורים אלה קיימת מחזוריות ויש סופות וסערות גדולות יותר , אך בשנה זאת לא צפויה סופה גדולה..אך הטכנולוגיה שהתקדמה ואפשרה העברת מידע ללא סינון יצרה עיבוי למידע שאין לו אחיזה במציאות!

אגב, תאוריה נוספת שמדברת על פגיעה של מטאור. האם? לא! לאורך ההיסטוריה של הכדור לא מעט מטאורים פגעו בכדור, החל ממטר מטאורי קבוע המתרחש על בסיס מחזורי וניתן למיפוי וכלה בתופעות מיוחדות. אך השנה, לצערם של כל הנביאים, לא נצפה גרם שמימי כל שהוא שיכול לגרום לקטסטרופה מסוג זה. אז, עוד תיאוריה ירדה משולחן העבודה שלנו.

מה שמעניין שכל תיאוריה מקבלת גושפנקה ברגע שיוצא ספר או עולה אתר ומנקודה זאת ברגע שהספר או האתר מופיע בגוגל, אך אחד לא טורח לחקור אם אמת או שקר, פשוט לוחצים על הכפתור של העבר הלאה.. וככל שנבנה כדור שלג גדול יותר, כך גם ההשפעה מבלי שיש לזה אחיזה במציאות. אגב, אותה תופעה ניתן לזהות לא רק בנוגע ל- 21.12.2012 אלא בכל הנוגע לכל תופעה שאין מספיק ידע לבחון, הפחד מעביר דרך פילטר של חייבים להזהיר את כולם ומפלצת חדשה נולדת. דוגמה מרתקת שאני חווה כל שנה מאז 2003 , כשמגיע אוגוסט רבים שולחים לי הודעות בדבר ירח שני בשמיים, מלאי התפעמות או פחד או חרדה ולעתים גם סמני שאלה. מספרים לי שב- 27 לאוגוסט יהיה ירח שני בשמים.. האם? ממש לא! מעולם לא היה ולא יהיה:) אבל, כמו כל תופעה הבסיס נשען על משהו, אז כן, השענות כאן נוגעת לאירוע שחל בקיץ 2003 כשמארס היה ברטרו, בנקודה הקרובה ביותר לארץ, וכן נראה יותר גדול מתמיד, אך בשום פנים ואופן לא התקרב לגודל הירח..אך כדרך האגדות העתיקות, מעבירים, מעבים ומוסיפים מעט תבלינים ומרגע שאגדה יוצאת לדרך היא רק גודלת.. למי שרוצה לקרוא עוד קצת חומר בנושא , נא ללחוץ כאן.

מה בכל זאת קורה? למה נוצרה אגדה זאת? כי בכל זאת בבסיס יש קורטוב של אמת, מהו הבסיס ואיך אפשר להבין מה מקור אותן תאוריות וקונספירציות…

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן