התנגשות בין רצון וצורך – ונוס עושה תשעים למארס

היום 27.1.20 ונוס עושה תשעים למארס ומה זה אומר? ונוס מייצגת את הצד הנקבי במערכות יחסים, מארס מייצג את הצד הזכרי במערכות יחסים וכעת, השיח בניהם כרגע מגיע לשיא. שיא שמדגיש את ההבדלים בין הצרכים השונים ובין הרצונות השונים .

מה קורה שיש ניגודיות בין צרכים ורצונות שונים שקיימים בתוכנו? נוצרת התנגשות שמובילה להרגשה קשה, תחושה של כאב ומתח ויותר מכל משהו בפנים מוכן לוותר על האמונה שאפשר ועל האימון שמותר

אסטרולוגית, ונוס בדגים מייצגת את הצד הרומנטי העדין שמוכן להתמסר וללכת אחרי האהבה , בעוד מארס בקשת מייצג את הרצון חדור מטרה להאמין בדרך שלי .. ולכן שנוצר שיח מסוג זה, נוצר ויכוח חזק בין הנכונות ללכת בדרך ההתמסרות, נתינה וויתור על מי שאני למען אהבה למול הרצון ללכת בדרך של האני מאמין מתוך דעתנות בלתי מתפשרת..

מקום זה מוביל לחוסר שקט שלוחץ על הפער בין שתי אנרגיות בסיסיות בתוכנו .. כשמבינים ומודעים לויכוח זה אפשר לרתום את שתי האנרגיות למטרה נעלה דרך שיתוף פעולה. אם אין מודעות או מאפשרים לכפתורי האוטומט הישרדותיים לנהל את החיים יש שתי אפשרויות: לעצור בפינה עם ונוס ולחוות תחושה של התמסרות או לרוץ עם מארס כשהחרב שלופה למלחמה..

כך או כך נוצר מצב של חוסר איזון שמוביל למתח, מאבקי כוחות, סוגיות של שליטה/קורבן וכו.. הבחירה היא שלנו ללכת עם שני הקולות הפנימיים דרך ההסכמה למצוא את שביל הזהב..

דרך מעניינת לזהות את השיח בין ונוס ומארס, ונוס מייצגת את הצרכים שלנו בעוד מארס מייצג את הרונות שלנו וכשיש התנגשות בין רצון וצורך, יש מצב שנבחר ברצון ובדיעבד נרגיש לא טוב משם שנזהה שזה לא מה שאנו צריכים או שנפעל על מה שצריכים ובסופו של התהליך נזהה שזה ממש לא מה שאנו רוצים

התנגשות זאת גורמת לכך שגם רצון וגם צורך לא ממומשים ומקום זה יוצר מתח פנימי, חוסר שקט ומגנוט סיטואציות תואמות בכלל ובמערכות יחסים בפרט.

אם נגש לסיטואציה מכיוון אחר, נוכל לזהות את מארס כדמות הלוחם שמספר לנו על מה אנו נלחמים , וונוס מגיעה לזירה בדמות הנסיכה, מה הובטח לה כדי שהיא תהיה מאושרת:) ומה קורה כעת? הלוחם שמוכן לצאת לקרבות הגדולים ביותר למען הנסיכה מוצא עצמו רץ אחרי התפיסה והגישה שלו בעוד הנסיכה מחכה ומצפה וחווה תחושה של אכזבה וכאב כיוון שלא קבלה את מה שכל כך זקוקה..

אם נוכל למצוא בתכנו את הדמויות הללו ולתת מענה למקום של הלוחם שמוכן לצאת ולגדול מרחבים חדשים ולהזמין את הנסיכה לאותם מרחבים למשהו שטרם חוותה, זה דורש וויתור מסוים מצד הנסיכה שמצפה שהכל יהיה בדיוק כפי שהיא יודעת שצריך להיות

דרך אחרת לראות זאת היא אותה נסיכה שמוכנה לוותר על חלום אוטופי ולהבין שהאכזבה נוגעת לתפיסה לא ריאלית וממקום זה פשוט מאד לגייס את הלוחם הפנימי למטרה של חמלה ואהבה..

זמן מיוחד בו ניתן לצור שיח פנימי בין רצונות וצרכים.. לתאם בין לבין ולמצוא את שביל הזהב בו נחווה סיפוק ושמחה.. ברכות ליומופלא

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן