מזל נחש – היה או לא היה

גל ענק של מידע “חדש” שטף את מרחבי האינטרנט, טלוויזיה, עיתונים וכל מדיה אפשרית, מהיום אתם לא המזל שחשבתם, אלא מזל אחר! כדאי שתחפשו את המזל האמתי שלכם. אסטרונום בשם: פארקי קונקל, Parke Kunkle העלה מאמר חדש לאוויר ועמו בשורה, גלגל המזלות שאתם מכירים לא עדכני, הגיע הזמן לעדכן ולשדרג את הגלגל, האם? לא! סערה בכוס מים!

בימים עברו האסטרונומיה והאסטרולוגיה היו אחיות תאומות שעבדו במקביל והעשירו זאת את זאת, לאט לאט נפתח פער שהלך וגדל כתוצאה מהסתכלות, התייחסות, גישה ותפיסה … כיום הפער הגיע למקום כל כך גדול שאסטרונומים נהנים ללעוג לאסטרולוגים ולהעמיד אותם באור שלילי כאילו היו בורים שחיים אלפי שנים אחורה בעולם של אמונות תפלות. הפרסום האחרון רק הצטרף לרצף של התנהלויות שמגמתן ברורה ונובעת מחוסר ידע והבנה של השפה האסטרולוגית.

אז רגע לפני שאתם מחפשים איזה מזל אתם לפי הגרסה ה”מחודשת” כדאי לדעת כמה עובדות.

המידע העדכני ידוע לאסטרולוגים, ומידע זה תועד לאורך ההיסטוריה בכלל ושל השפה האסטרולוגית בפרט. האסטרולוגיה המערבית שכולנו מכירים פועלת על המודל הגאוצנטרי (הסתכלות מהכדור) ומשתמשת בגלגל המזלות הטרופיקלי, גלגל זה מתבסס על עונות השנה. למעשה השמים מופו לפני כאלפיים שנה, בסיס המיפוי היה החלק הצפוני של כדור הארץ, בתקופה זאת נקבע הזודיאק כפי שאנו מכירים היום (12 מזלות) , את תחילת הגלגל סימנו בנקודת השוויון האביבית הנמצאת על מישור המילקה (זהו המישור הגאומטרי המכיל את מסלולו של כדור הארץ סביב השמש) חלקו את הרצועה ל- 12 קטעים שווים וכל קטע נקרא על שם קבוצת כוכבים. נקודת ההתחלה נשארה כפי שהייתה בזמן החלוקה הראשונית, מנקודה זאת היום מתחיל להיות ארוך יותר מהלילה וכיוון שאורך היום והלילה הם חלק משינוי עונות השנה, מידע זה היה חשוב ובעל משמעות לכל מי שחי על הכדור.

נקודת זמן זאת שהיום מתחיל להיות ארוך יותר מהלילה היוותה מחוג בשעון העונות שעון העונות זה הראה את הזמן בו האביב פורץ, השדות מוריקים והחום מתחיל להעיר את האדמה משנית החורף שלה.
נקודת השוויון האביבית לא השתנתה מאז שמיפו את השמיים, לפני אלפיים שנה וזמן זה לא משתנה כעת ולא ישתנה בעתיד, נקודה זאת קבועה ומהווה את התחלת הגלגל. הנחת יסוד חשובה כבסי להבנת הזודיאק, כיוון שמנקודה זאת אנו יכולים להבין את ארבע העונות ומידע זה תקף לכל מקום על הכדור בין אם אנו חיים בחלקו הצפוני ובין אם אנו חיים בחלקו הדרומי.

לכל עונה יש התחלה, אמצע וסוף, כל עונה מתאפיינת במזג אוויר מסוים המאפיין את אותה עונה. מידע זה כל כך ברור וכל כך פועל בכל שנה ובכל זמן. מנקודת השוויון האביבית נראה תמיד את פריצת האביב, עונה חדשה, תקופה חדשה עם מאפיינים ברורים מאוד.
בכל עונה יש לנו חלוקה פנימית, חלוקה של התחלה, אמצע וסוף, באסטרולוגית: קרדינאלי, קבוע ומשתנה. כל עונה מתחילה באנרגיה פורצת שמתחילה מזג אוויר חדש (בכל הרבדים) בקבוע נראה את הקלסיקה של אותה עונה, מאפיינים טבעיים שמשויכים לאותה עונה ומהחלק המשתנה של העונה, נזהה השתנות ופרצים של אנרגיה של העונה החדשה שבאה אחרי, המון שינוים במזג האוויר ורמזים לעתיד להגיע. כך היה וכך יהיה תמיד, נוכל לזהות זאת בכל עונה וחוקים אלה תמיד מתקיימים.

הגלגל הטרופיקלי מתבסס על עונות השנה ואלה לא משתנות לאורך השנים, מה שכן משתנה זה רקע של הכוכבים בשמיים, רקע הקונסטלציות של הכוכבים כן משתנה. למעשה עובדה זאת ידועה לכל אסטרולוג מתחיל ועובדה זאת תועדה בזמן ייצוב הגלגל במאה השנייה על ידי תלמי, ניתן לקרוא מידע זה לאורך ההיסטוריה, לא רק שמידע זה ידוע, אלא גם ידוע שכל 72 שנה יש תזוזה של מעלה ביחס לנקודת השוויון האביבית. מידע זה היה ויהיה ולמעשה אין חדש תחת השמש תרתי משמע ..כל המידע החדש לכאורה הוא מידע ממוחזר וידוע ואז ומעולם.

אסטרולוגים מכירים את המידע שלכאורה חדש ובוחרים להשתמש במידע שנכון ברמה של השפה האסטרולוגית ולכן השימוש בגלגל הטרופי לא מקרי, אלא תולדה של מחשבה, גישה תפיסה והבנה.

אסטרונומיים מפנים אצבע מאשימה לחוסר המידע, אלא שטעות בידם, איך אמר איינשטיין, “הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה.” אין כאן חוסר מידע אלא התייחסות לחוויה מנקודת מוצא של הכדור והאנרגיות הפעילות על הכדור. אי אפשר להתעלם מהאביב, הקיץ , הסתיו והחורף, לא מדבור במיקום קונסטלציות, אלא בהבנת תנועת הכדור ומשמעותה.
באותה נשימה חשוב לציין שקיימות דרכים אחרות להתייחסות לגלגל המזלות, בדיוק כמו שקיימות דתות שונות, דתות מייצגות תפיסות שונות, גישה שונה של תרגום האלוהות והבריאה, כך גם יש דרכים שונות לחלוקת הגלגל כשמאחורי כל חלוקה יש גישה, הבנה, תפיסה ופילוסופיה שלמה. למשל, האסטרולוגיה הוודית עובדת עם הגלגל הסידרלי, הגלגל הסידרלי לא מתייחס לכדור ונקודת השוויון האביבית, אלא למיקום כוכבים בשמיים והשפעתם על הכדור, לכן מרגע ייצוב גלגל, נקודת המדידה של התחלת הגלגל השתנתה בגלגל הסידרלי, כל 72 שנים במעלה ולכן יש לנו הפרש של כ- 23 מעלות בין הגלגל הטרופיקלי לגלגל הסידרלי, אכן הגלגל הסידרלי שונה מהגלגל הטרופיקלי ולא מהיום. איזה גלגל ואיזה גישה? תלוי בבחירה של האסטרולוג, והבחירה נובעת מלימוד, הבנות, גישה, תפיסה, פילוסופית חיים ולא לא אומר שהגלגל האחר לא עובד.

גם הגלגל הטרופיקלי וגם הגלגל הסידרלי מתבססים על 12 גזרות שמימיות המתייחסות לקונסטלציות כוכביות כאנרגיות ולא ברמת דיוק אסטרונומית. ולמה? 12 הגזרות לא זהות בגדולן, לא כל קונסטלציה שווה בגודלה לאחרת ולא כל קונסטלציה ישבת על טווח של 30 מעלות (360:12=30) חשוב לדעת שמזל שונה מקונסטלציה כוכבית ולא משנה אם מדברים על גלגל טרופיקלי או סידרלי.
אסטרונומים משתמשים בזודיאק אחר, הזודיאק שאסטרונומים משתמשים עובד על קואורדינטות מדויקות ולכן הגישה היא ביחס לקונסטלציות מדויקות, למעשה יש כ- 90 קונסטלציות שנראות בכיפת השמיים הצפונית, האם כולם מזלות? וכן, חלק מהן יושבות על ה”פס התנועה” של הפלנטות המוכרות לנו, זה לא עושה אותן למזלות.

וכעת מה הסיפור החדש לכאורה של קונסטלציית אופיאוקוס /נושא הנחש או כפי שמוכרת בסלנג: הנחש. קונסטלציה זאת מגיחה לאותו “פס תנועה” אך בו זמנית גם קונסטלציית לוויתן מגיחה ל-“פס התנועה” בין דגים לטלה, למה אף אחד לא התייחס אליה? רק תהייה…

אסטרונומים מתייחסים לקונסטלציות דרך מערכת קואורדינטות כדי לזהות בשמיים, אין קשר בין מערכת זאת למערכת המזלות, ואמנם נושא הנחש היא קונסטלציה כוכבית וניתנת למדידה דרך מערכת קואורדינטות, יש לה סיפור מרתק ומיתולוגיה מעניינית להפליא, אך קונסטלציה זאת לא מזל ולא תהיה מזל.
לסיכום, אנו מדברים על עדשה אחרת, תפיסה שונה, גישה אחרת, שפה שונה, פילוסופיה אחרת, שיטה ומערכת קודים אחרת לגמרי, האסטרולוגיה מחפשת את הגישה לחיים לעומת האסטרונומיה שמחפשת את המדידה של מערכות כוכבים. לאסטרולוג המדידה לא רלוונטית אם אין לה התייחסות לחיים, למקצבים, תהליכים ואנרגיות, כיוון שהאסטרולוגיה מתייחסת לכל גוף כאורגניזם חי, אנרגיות חיות ובעלות משמעות, בעוד אסטרונומיה מתייחסת לשמיים כמצע מעניין למדידה ללא חיים וללא משמעות בנוגע לחיים.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן