אסטרולוגיה ואגדות ילדים

קסמן של אגדות ילדות לעולם לא נעלם, יש משהו באגדות המותיר חותם בנפשנו, אגדות הן שיקוף לתהליכים פנימיים עמוקים, במקביל שילוב של מיתוסים, חכמת עבר, הבנות עומק וסמליות.
אגדות הן תבנית (מהמילה בינה) לאיכות מאוד ספציפית שמהותה מספרת סודות ורזי האוקלט, התפיסה מגיעה דרך מסע גיבור האגדה לגילוי האני, להבנת משמעות החיים, לגילוי העוצמה הפנימית ויצירת נתיב מעבר לממדים הארציים.
דרך מאבקים פנימיים שהגיבור חווה נוצרת נקודת החיבור לשני הקצוות בעוד אנו יכולים להיות בטוחים בהצלחתו, הפשטות בה מתוארות אגדות ילדים היא המפתח לחיבור ללב, להזדהות עם הגיבור כשלמעשה הגיבור מהווה דמות המגלה לנו איזה תהליך אנו חווים ביחס למקום ולזמן.

התיאור של קסם אגדות ילדים הוא התיאור המדויק של מפה אסטרולוגית, אנו מדברים על אותה שפה דרך כלים שונים, דרך ביטוי שונים. המפה למעשה מהווה אסוף של אגדות, ספר האגדות של החיים שלי:) וכפי שילד מוקסם מאגדה וקורא שוב ושוב מתוך הזדהות עם דמות הגיבור, כך אנו “קוראים” שוב ושוב את ה”אגדות” הטמונות בתוך מפת החיים שלנו, כשנוצרת ההבנה והמודעות לתבניות ולאיכויות הטמונות באגדה, ניתן לעלות מדרגה לאגדה הבאה..

ילדים מוקסמים מאגדות שכן יכולים לשלוח חלק מהם ללוות את הגיבור בדרכו ובמאבקו לניצחון (ניצחון הרוח), ילד בטוח שהגיבור מנצח בשל החיבור אליו: עצם ההשקעה בגיבור היא השקעה בתהליך פנימי עמוק, בתבנית ברורה המסמלת מהות אנרגטית ספציפית ומכאן תום האגדה מחזיר לילד את עוצמת ההשקעה עם ריבית כפולה.
התחושה של ניצחון אישי ממלאת את הילד בשמחה אין סופית, בידיעה ברורה של אני יכול, למעשה אנו כבוגרים מתחברים בדיוק מאותה סיבה לאגדות, התחושה שהכול אפשרי, שיש לנו את היכולת ליצור קסמים בחיינו, להשקיע בדבר הנכון לצורך חוויה נכונה וניצחון הרוח, ניצחון הרוח מחבר לאותו ילד פנימי שיודע מעבר לכל שיכול הכל.
כל משאלה הופכת לתקווה וכל תקווה מפנה מקום לגיבור הפנימי שבנו לחיות, להיות, תוך כדי אפשרות לתת הצהרה של אני: אני קיים.

המאבקים הפנימיים שהגיבור חווה הם תולדה של מפגש עם המטרה, אור, פוטנציאל עתידי לגילוי, מיצוי ומילוי: למול מפגש עם הצללים, תבניות ודפוסי עבר. מאבק בין ציפיות ההורים, חברה ותרבות למול הציפיות האישיות, רצון אישי וכמיהה של הנשמה.
ככל שהאור חזק יותר כך הצל חזק יותר, לצל תפקיד חשוב בחיי האדם, הצללים הם מורים, המאפשרים לנו לפגוש את המקומות של המגבלה, הצפיפות והדחיסות הגבוהה ביותר, בתוכם קיים ידע גרעיני עצום, ממש כמו גולם הכולא את הפרפר מצד אחד ומצד שני מהווה בית בטוח בטווח הזמן, כשיש את התזמון והסנכרון הנכון הגבולות מהווים בית בטוח , מזין ומפרה, כשאין את התזמון, הסנכרון ויותר מכל ההבנה מה הצללים מאפשרים, אותן חומות שאדם בנה (בין אם מעכשיו או רחוק יותר בזמן) הופכות להיות הכלא המונע מהאדם להגשים עצמו.

השימוש פשוט מאוד, ממש כמו אגדות עצמן, הזיהוי הוא המפתח הראשוני, התבנית, היכולת לתת שם ומכאן אפשרות לאלכימיה פשוטה ממש כמו של גיבור מוביל באגדה.

במקביל אם משהו בתוכנו בוחר אגדה מסוימת בזמן מסוים, מה המסר מבחינת המסע הפנימי של האדם. או אם יש כלים אחרים לאבחון מה החסרים והחסכים שלא מאפשרים לנו לעמוד למול הצללים, תמיד ניתן לקרוא את האגדה המכילה את האנרגיה הספציפית לה זקוק האדם כדי להתעלות מעבר לחומות ומשם להתחיל את המסע, אם יש את ההבנות העמוקות והידע מהי אגדה ניתן להפוך את החיים לאגדה.

אגדות כמו אסטרולוגיה, אנו מדברים על ארכיטיפים, אנו מדברים על מסע, כל מזל וכל פלנטה מסמלים אבני בנין באגדת החיים של האדם, כל דיאלוג בין פלנטה לפלנטה מספרים על אגדה, כל מעבר או קידום מספר על פתיחת דף חדש של אגדה חדשה, לדוגמה: ירח חזק במפה מספר על פיטר פן, על עולם ילדות קסום והקסמים יכולים להיות עם פיות ומלאכים או עם מפלצות ושדים, תלוי במקום, מיקום והיבטים במפה, מעברים וקידומים מדברים על פתיחה של דף חדש באגדה, נא לזכור שכל דף הספר האגדות, בניגוד לאגדות הכתובות על דפים: בחיים האגדות הן רב שכבתיות, רב ממדיות ונוגעות גם בחוץ וגם בפנים.
דוגמה נוספת: אדם עם מרקורי חזק מספר על יכולת הקוסם, על יכולת שמיעה, דיבור, שיחה, על יכולת לעשות אלכימיה עם מילים, מילים הן תבניות ליצירת קשרים וחיווטים עם המציאות ומילים יכולות להוביל ליצירת מציאות וקסמים או ליצירה של אשליה ואחיזת עיניים. מעברים וקידומים מאפשרים להפוך דף ולזהות את עומק התבנית ומכאן כלי אדיר להסתגלות לסביבה ולפתיחת האמונה.

החיבור בין אסטרולוגיה לאגדות ילדים מעניק לנו כלי רב עוצמה לקריאה, לחדירה לעומק התבניות הפנימיות של האדם, להבנת הספור של חייו, מה ומדוע ולמה ואיך ניתן לעשות את המסע למסע בריא, מאיר, שמח ומלא אהבה..

כל אגדה היא מראה המשקפת את העולמות הפנימיים דרך מסעו של הגיבור בתהליך לגילוי האני והתפתחותו כאדם בכל רובדי הקיום.
כל דמות באגדה מהווה אב טיפוס מסוים המשקף מערכת מסוימת בתוכנו, וחלק ממעגלי החיים הדרושים להתפחותינו כבני אדם, המסע דרך עולם האגדות מאפשר חשיפת התבנית התרבותית ופאזות השינויים במסע לצמיחה.
לכן אגדות ילדים מהוות כלי לעבודה אישית מודעת ועזרה מופלאה לאסטרולוג / מטפל להעברת הסמלים של המפה לבעל המפה.
מוזמנים להצטרף למסעות הגיבורים המוכרים מימי ילדותינו בראי ובראייה שונים.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן