אסטרולוגיה ואגדות ילדים – כיפה אדומה

אגדה שכולנו שמענו בילדותינו, מה בדיוק אגדה זאת מזיזה בבפנים שגורם לתהות לרגע…יתכן והמקום הראשוני דחוק בנבכי התת מודע, אולי השאלה הנכונה לשאול: מהי בעצם ההשפעה הכל כך עצומה שהותיר סיפור זה כחלק מאבני הדרך המשותפות לכולנו?

כיפה אדומה מדברת על מסע, לא רק מסע למסתורי היער בדרך סבתא, אלא מסע המדבר על זמן, תמימות, סקרנות, התרגשות, פיתויים ויותר מכל שלבים ראשוניים לעצמאות. מילת המפתח שהולכות עם כיפה אדומה: שינוי, העזה ופריצה.

כיפה אדומה מייצגת למעשה מסע המשקף את הילד הפנימי: אותו ילד פנימי שיוצא למסע ראשוניות וחניכה בדרך לידע ישן והתמרתו.. תוך שזקוק להתמודדות עם הצללים והפיתויים..כיפה אדומה העוטה את האדום האדום הזה..(ומכאן הקשרים כמובן ל’אגדה’ עתיקה הרבה יותר) והאדום האדום הזה..מסמל את מארס: מארס מסמל דברים רבים שחלקם נוגעים בטאבו חברתי, החל מכעס, זעם, אגרסיה, אנרגיה מינית טהורה וכלה באלימות, אנשים נוטים להיות מוקסמים מסקס ואלימות, מהירות ותחרות: מהעוצמות של מארס.. ומה שהחברה מנסה לדחוק בדרך זו או אחרת מגיע דרך התת מודע הקולקטיבי, סוגיות של קיום והישרדות: אך המגנוט העוצמתי נוצר בעצם מהכמיהה להבנת הפאן הגבוה של מארס מציע את עוצמת היצירה והאחדות.

הגישה היא העזה לחיים, ראשונית ותום. ההעזה לצאת למסע רחוק מתאפיין עם “מזל” (מקום, זמן לשון).

הזאב מסמל את פלוטו: פלוטו הפלנטה המייצגת בה’ הידיעה את התת מודע, אינסטינקט ראשוני ועמוק, חושים קדומים ופרי-פרימיטיביים, קולקטיביות וכוחות השינוי. כמה שנדבר על פלוטו, משהו בו תמיד יהיה בגדר הלא ידוע, לא מובן ברובד המודע שלנו, ברובד המנטלי. פלוטו מייצג את המסע האבולוציוני של הנפש. האנרגיה הלא ידועה בתוכנו העובדת לעומק הוויה, פלוטו השליט של העולמות התחתונים במקביל שולט במערכות הגבוהות ביותר שבתוכנו. נטילת סיכון זה פלוטו , אם באמונה , אם באהבה, תשוקה, מילת המפתח כאן היא: טוטליות. כוח פלוטוני זה כוח כאוטי, העוצמות של העולם התחתון הנסתר מתחת לפני האדמה, התעוררות הקונדליני- סיכון וסיכוי…

מארס מחבר למערכת הדם, תשוקה לדם כמו הלוחמים הגבריים העתיקים עם צמא גדול מאוד לדם או העוצמה הנשית המתחברת למעגלי פריון לידה וטהרה. (כאן נוצר המפגש עם הישרדות, גם אצל גברים וגם אצל נשים מחד ומאידך כמיהה לפאן הגבוה של מארס: אחדות) מארס קשור לאברי המין הגברים וכל מה שמסמל, מארס הלוחם הפנימי השואף לאסרטיביות, לדחוף, לכבוש, ללכת על מה שבא לו, מה שרוצה, מוכן לקחת סיכונים כדי לחיות את האדרנלין והדריכות הקשורים במהות ההישרדות הראשונית, לוחם יודע שצריך לפעול, לקחת סיכונים ויודע שלא יכול לשלוט בדרך הביטוי, במקביל מתחבר לאברי המין הנשיים בכל הנוגע למעגלי פריון ולידה וברגע שיש כניעה לתהליך לא ניתן לשלוט בדרך הביטוי…

פלוטו עוסק בטאבו חברתיים, כל מה שנקרא ”רע” כל מה שלא מדברים על, אם אנו שוברים טאבו, אנו לעתים מנודים מבחינה חברתית או אישית מעומק הדפוסים האישים: נוצרת צפייה לעונש, יש חשש, פחד וכאב לשבור טאבו, מכאן נכנסת הרוח של העולם החיצוני. כשלומדים לקבל את הכאב שבשינוי, הכאב של ההפרדה האוטומטית של האינדיבידואל. החיבור בין מארס לפלוטו וסוגיות המיניות הכל כך מובנות בשל המגע הכל כך בלתי אמצעי ויומיומי, מחזקים למעשה את עומק ההבנות הנוגעות בהפרדה ובאחדות שהמין יכול להוות רק דרך מסוימת לעוצמת החוויה (מכאן חיבור לפולס הבלתי פוסק כמו הלב המפעיל את מערכת הדם).

היום שכמעט ואין טאבו שלא נוגעים, להפך רעיון הטאבו ושבירתו הפך לפופולרי, עסוק בטאבו והכאן נכנס כוח השינוי לעומק מבנים הבסיסים ולקח עמוק יותר ויותר. מכאן הנגיעה בטאבו חברתיים והמשל המגיע דרך אגדת ילדים זאת, האפשרות להבין לעומק הזיכרון שמאפשרת האגדה למקום של חיבורים לאחדות. פלוטו: עוצמה, אינטנסיביות, כוח מניע בחיים כוח של החיים, כוח גולמי, עוצמתי, כמו עוצמה של זרע מבקע את האדמה בדרכו לאור, כוח החיות בשיאו..כוח החיים החדשים. סוגיות שהולכות עם פלוטו: ארוטיקה, כאב, טרנספורמציה, וכשפלוטו מעניק את העוצמות הללו לאדם, מעניק יכולת לחולל קסמים, להקסים אחרים, המון כריזמה, כוח כריזמטי עצום יכול לקחת גם למקום האלים וההורס וגם למקום המואר והמופלא. יש יכולת ליצור נוכחות חזקה מאוד, כמו אפקט היפנוטי, לא ניתן להתעלם מנוכחות פלוטונית, הגישה אל פלוטו נעה בין אהבה לשנאה, אך לעולם לא אדישות: כוח הזאב, כוח השינוי. נוכחות של פלוטו משרה תחושה של עוצמה מהולה בפחד, כמו מלאך/שטן, הבחירה של אדם עם פלוטו בין לבין. וכאן אולי המפתח לאור חזק המגיע דרך התמודדות עם צל חזק…במקום של בחירה ניתן לקחת את העוצמה לשני קצוות הפוכים..כמו האטום למשל (האטום ביקוע האור על ידי כוח פלוטוני: באסטרולוגיה, זה פלוטו באריה ממש כמו כניסת פלוטו לקשת הכוח הפלוטוני : פיצוח מיפוי הגנום)

החיבור המעניין בכל הנוגע לטאבו בולט מאוד בשני המוטיבים הבסיסים של אגדה זאת, למעשה אותה אנרגיה בסולם התפתחותי (כוחות המיסטיים של העקרב/נשר.) לא ניתן להתעלם מטאבו חברתיים, מכוחות הצללים המגיעים מנוכחות מארס ופלוטו ומכאן כמובן הנגיעה למין, אנרגיה הנוגעת ליצרים הכי אפלים ומוצלים במיקום הנמוך בסולם יצר /יצירה ועד המקום הכי גבוה היצירתיות האלוקית וכוח הריפוי.

כיפה אדומה נשלחת על ידי אמה לסבתה, בצדו השני של היער מצוידת במטעמים, נשלחת למסע בשביל סלול תוך התמודדות עם הסכנות שבדרך, אין פחד ואין חשש, משהו תמים לחלוטין מלא סקרנות שנשלח למעבר דרך כוחות הנסתר: כוחות היער, כוחות החושך המוכנים להסיט אותה מדרכה, מכוונה וממטרת המסע. כיפה אדומה פוגשת בזאב ומתארת באוזניו את מטרת המסע וזה משכנע אותה לרדת מהשביל ולפגוש ביער, דרך הקסם הפלוטוני מחבר למקסם המרקוריאני, איסוף פרחים כמו איסוף אינפורמציה המביאה ממידע לידע, דרך פריצת גבולות הקיים. בינתיים הזאב ממהר לביתה של סבתא כדי ליצור מפגש מחודש עם כיפה אדומה אחרי אפקט הבליעה הגדול (האפקט הסטורני והמעבר מעבר למגבלות הידוע..)

כיפה אדומה עטופה בבגד אדום המייצג את הרצון הראשוני, כוח מניע, דחף, רצון, למול הזאב המייצג את החושך- אותם כוחות שאנו פוגשים במסע כתולדה של סקרנות ואלה מהווים פיתוי.. כוחות שמסיטים מהדרך, הזאב למעשה משקף כוחות פנימיים המזוהים עם המפלצות, שדים, מכשפות ורוחות רעות. כיפה אדומה – רוח הילד הפנימי בתוכנו צועדת על נתיב ברור לכאורה הלוקח מהווה ידוע וברור למסע לעבר (סבתא) לידע ישן, קדום וראשוני, חכמה ישנה ועתיקה שהדרך אליה רצוף במפגשים עם עולמות נסתרים כדי להתחבר עתיד של בריאה מחודשת. היער שמייצג את התת מודע, חושף למעשה למפגש עם הצללים, כוחות החושך, מפלצות ושדים אך כל אלה שיקוף לכוחות פנימיים לא מזוהים שדרך התאמתות והתעמתות עימם אנו מגלים את הנתיב לחכמה ראשונית וידע קדום וממנו מתמרים לידע חדש ועתידי. (משולש הזמן) הצייד המושיע מסמל את הכוח החיצוני הזהה במהותו למהות הילד הפנימי: מאפשר לידה מחדש.. וכאן החיבור המשלים בין יצר ליצירה..

הסיפור על כיפה אדומה מדבר על רצון, על נכונות לצאת למסע, לנוע מעבר לגבולות הידוע והמוכר, למעבר מה שאנו קוראים תרבות: הסקרנות המתעוררת יכולה לגרום לחוש לזמן מה אבודים בנבכי היער, בחושך אך מפגשים אלה עם החלקים הנסתרים שבתוכנו מאפשרים לידה מחדש.

זמן לשינוי לתוהו ובוהו וחושך על פני תהום… ויהי אור:-)

דוגמה זאת יכולה להעניק מעט מהאפשרויות הטמונות באגדות המשליכות ומאירות את המוטיבים שהוזכרו לעיל.. לכן כל כך קל לקרוא את האגדה לעומת מגע ישיר ומודע עם אותם כוחות ועוצמות ודרך הבנות האנרגיות הפעילות במערכת ניתן לקרוא אגדת ילדים ולחוות קצת מעבר..

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן