אוטופיה מול המציאות היומיומית – ירח מלא על ציר דגים בתולה – מרץ 2020

היום 9.3.20 ירח מלא, ירח זה מספר לנו את סיפור פורים:) פורים תמיד חל בירח מלא על ציר דגים בתולה: המולד בדגים הוא כמו זריעה של אנרגיה שמגיעה לשיאה בירח המלא.

מרגע המולד הירח מתחיל להיחשף לאור השמש ולהחזיר אותו עד רגע השיא, רגע השיא מדבר על הקשת המלאה המתבטאת כעת דרך הירח בבתולה. ירח בבתולה מייצג את העולם של מה שיש לעשות (בתולה- עשייה) מול עולם של הרוח (דגים – אידאל אוטופי) קשת ההוויה שלנו: אלוהות ומציאות , אך בו זמנית קשת זאת מייצגת את הפרדוקס של מה שנעשה לעולם לא ישקף את האידאל האוטופי באופן מושלם, פרדוקס זה מייצג את הפער בין רוח לחומר שגורם ללחץ לעשות ולעשות ולעשות ומצד שני כמה שנעשה תמיד אפשר לעשות את הדברים בצורה יותר טובה ויותר נכונה.. כך או כך אנו יכולים להילכד בתוך לופ של מתח ולחץ, מצד אחד עשייה אין סופית שלא מניחה אפילו להתבונן למה הגענו ומצד שני ביקורת אין סופית שלעולם לא תאפשר לנו לזהות את התוצאות של מה שעשינו..

הסוגיה של מלכודת שנוגעת לתפיסה של מה צריך להיעשות ולעולם לא יהיה מושלם יכולה להכניס למעגלי חיים שלמים של חוסר סיפוק, ביקורת עצמית , אשמה, מתח וממקום זה נוצר החוסר איזון בין רוח לחומר וממקום זה נולד מקור החולי והכאב שלנו…לכן הפורים, מאפשר להפיל פור אחר, גורל שונה שמאפשר לפוטנציאל לבוא לידי ביטוי באופן שיגרום לסיפוק, שלווה ויכולת ליהנות ולברוא מיקור קוסמוס שתואם את המאקרו.

לכן הירח המלא הנוכחי נוגע בקומפלקס המושלמות והשלמות, ניתן לזהות זאת היטב דרך הבנת אנרגית הדגים המשקפת את גן העדן המושלם לבין אנרגית הבתולה המייצגת את העולם של הגולה: בזיעת אפך ובעצב תלדי..שני צווים אלה מייצגים מדברים על תחושת העונש בגין החטא הראשוני של אבדן התום וגילוי הדעת, חטא זה יושב עמוק בתוך מהות הבתולה, בשאיפה לחזור למקום שכולו טהור וראשוני ממש כמו זיכרון גן העדן הטמון עמוק עמוק לא מודע הקולקטיבי ומחלחל באישי.. לכן נקודת זמן זאת מאפשרת להיזכר בגן עדן ולהבין את היכולת לעשות ולהגשים דרך התמרת העונש של זיעה ועצב…

כיוון שירח מלא זה תמיד מדבר על חג פורים, נושא מעניין שעולה במיידי הוא התחפושות והמסיכות לא רק אלה של פורים, אלא התחפושות והמסכות שאנו לובשים ועוטים בחיינו, למה ומדוע? התחפושת והמסכה מעידים באופן חד וברור מה אנו רוצים להסתיר אך בו זמנית גם מי אנו באמת ..איך זה בא לידי ביטוי במפה אישית ואיך לגלות את האני האמתי שעבר לתחפושות והמסכות.. חשוב לראות שנפטון צמוד לשמש תחת ירח מלא זה ולכן הסוגיות הנפטוניות מקבלות עוצמה גדולה יותר, החל ממקום הבלבול, האשליות, והפנטזיות ועד השראה גבוהה מאד, חיבור לחלימה ולתמונה הגדולה..

הירח המלא שמשקף את האידאל האוטופי והחזון של החיים יכול לגרום להיזכר למה כדאי לעשות ואיך.. הבעייתיות טמונה בלחץ של זמן ומקום (בתולה) ולכן נוכל לחוות לוחות זמנים צפופים מאוד וציפיות גבוהות מאוד, אך שוב.. אלה יכולים להיות מקור למתח ולחץ או למוטיבציה ריאלית לעשייה נכונה שניתן ליהנות מתוצאותיה…במילים אחרות זה הזמן בו ניתן לזהות מה ולמה ואיך לייצר תכנית אימון להגשמת חלומות…במיוחד שהירח חזק מאוד ולכן מחבר לערוץ קל ונגיש לעבר , למסע אחורה ובחזרה כדי להבין ולזהות את חוזה הנשמה.. 

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן