אסטרולוגיה ואגדות ילדים – קסמים

כמה פעמים אנו מוצאים עצמנו גם כבוגרים מתחברים למשאלה של אם היה לי… אם היה לי שד קטן בבקבוק או אם היה לי את הג’יני שבמנורה, או מראה של קסמים או מילה מיוחדת שתפתח שערים, או כל אמצעי שיאפשר חיבור לקסם, בכולנו קיים הצורך בקסם שיכניס מימד חדש לחיינו, מימד שיצור מציאות אחרת שתואמת את התפיסה והחלום שלנו: ממקום זה נוצר קשר עמוק לאגדות ילדים על קסמים.

קסמן של אגדות ילדות לעולם לא נעלם, יש משהו באגדות המותיר חותם בנפשנו, אגדות הן שיקוף לתהליכים פנימיים עמוקים, במקביל שילוב של מיתוסים, חכמת עבר, הבנות עומק וסמליות.
כשאנו מגיעים לסמלים וכוכבים, אנו מגיעים למרקורי, מרקורי הוא הקוסם, כמובן שאותם קסמים יכולים להיות תעלולים בהם האגו משחק אתנו אך התאמתות נכונה עם האגו, עבודה אישית והנחיה של המערכת המנטלית הנמוכה יכולה להעלות מעל “משולש'” האישיות למקום מופלא הנוגע בידע עליון: ידע הקוסם.

בחיי היומיום לעתים אנו נוטים אחרי המידע הראשוני של מרקורי, אחרי התעלולן, הלהטוטן, אנו מוקסמים ממידע, ניזונים ממידע, עובדים למען מידע כי זה מאפשר לנו לחווט חוטים עם עצמנו ועם האחר, הלהטוטן בתחילת דרכו יכול ללהטט רק עם שניים או שלושה דברים, אך האימון (תרתי משמע) מביא את הלהטוטן למקום בו יכול להפנט ביכולותיו ולעסוק בכמה וכמה דברים בו זמנית, הלהטוטן מנותק למעשה מבחוץ, קשוב לקצב האנרגיות עמן מצוי באינטראקציה וכאן עולה למדרגה הגבוהה של ידע.. של האלכימאי, של הקוסם, כאן קשוב הוא לקוסם הפנימי.

מרקורי הוא הקוסם: ובאגדות ילדים מתחבר לג’יני שבקבוק המגיע למלא את משאלות הלב, השד שבמנורה שמגיע לשרת ולהביא לאדונו את כל מאווי ליבו, מרקורי הוא הגלגל ענק המעביר לממדים אחרים, מרקורי הוא המראה של הקיר שמובילה לעולמות שמעבר להשתקפות והשלכה, מרקורי הוא מילת הקסם שמאפשרת לצור מציאות אחרת.

הכלי שאנו מחפשים ליצירת קסם: מנורה, מראה או מילה הם המשאלה הפנימית להארה, דרך שימוש בכלי מתגלה העוצמה של הקסמים והקסמים הם שיוצרים את המציאות. הכלי מסמל רבדים שונים של השכל: בין אם בקבוק בשקיפותו המראה לא מראה מה כלוא בתוכו (פוטנציאלים), גורם לתחושה של הבנה אינטואיטיבית של הפוטנציאל, בין אם המנורה על הסמליות האזוטרית הגבוהה שלה (לא אכנס כעת לעוצמת המנורה בעיקר בשל הקשר לקוד הגנטי שלנו) או שרביט קסמים שבהינף יד יצור לנו כרכרה מדלעת, משהו בכלים אלה מחבר בין המציאות העכשווית למציאות שמעבר לחלום. כלים אלה מייצגים את התעוררות הדמיון, הפלטפורמה עליה וממנה מתחילים חיים חדשים: שערים לעולמות עליונים.
מרקורי כשליט תאומים מייצג את הפאזה של הילד החוקר, הסקרן, הבודק, הבוחן את הסביבה, אב טיפוס מרקורי יכול להילכד רק באינפורמציה ודרכים להגיע לאינפורמציה. זהו התעלולן והלהטוטן. מרקורי כשליט בתולה מייצג את הפאזה הבוגרת המנתח, בוחן לעומק, השואף להבנת האמת. מהבנת האבולוציה וחיבור לחוליות עליונות של השרשרת: יכול להיוולד האלכימאי. אך באותה מידה הלהטוטן יכול להמשיך דרך הבעייתיות של מיקוד בפרטים כך שנוצר האפקט שמרוב עצים לא רואים את היער. מרקורי הוא האל הנע בין ממדים, ממציא ומעורר את האנושות לקסם: הקסם איך ליצור מסתורין, משמעות ואת הבריאה עצמה.

הקסמים של מרקורי מאפשרים לחיות את הדואליות המנוגדת/משלימה, דרכו החיווט בין החיים היומיומיים לבין המטרה הגבוהה של האדם. אך ההתחלה היא הגדרת הלוגיקה, מחשבה, סיבות במקביל לקומוניקציה ואופן חילוף רעיונות ודעות עם העולם החיצוני, מרקורי מתאר את הדרך בה מועברים הרעיונות והמחשבות, כשהמזל והבית בו נמצא מספר מה הגוונים של העולם הלוגי, מה אופן החשיבה ואיך בנויים הדפוסים המחשבתיים. מרקורי מתאר את השאיפה וכמיהה לתנועה הנובעת מסקרנות, עניין ואופן התרגום על ידי המערכת המנטלית וכאן מקום הלהטוטן, ובאותה נשימה (מרקורי) רוצים עוד מידע?:) מוזמנים ללחוץ כאן כדי להגיע למאמר על מרקורי

הילד הנצחי, הוא הרמס שליח האלים, בעל יכולת שינוי צורה, מרקורי אוהב לבדוק דרך מבחנים ותוצאות. במקביל מייצג את אב טיפוס השליח. נותן את העובדות, מידע, ומה שקורה אחר כך כבר “בעיה” של פלנטות אחרות… כאן הלהטוטן מגיע במיטבו החיבור דרך הפלטות החיצוניות יכול להוליד את הקוסם – האלכימאי.
בפאזה הגבוהה שלו מרקורי מרפא (פותח) את העוורון (עין השלישית) הפותח את אפשרויות המערכות המחווטות (מינד בכל הרבדים) לקבלת ידע: ידע זה מאפשר לנפש להיות.. ונוס ומרקורי הפלנטות הפנימיות מאפשרים את התהליכים הפנימיים להתעוררות. ונוס מעניקה את הזרעים של המינד (דרך ערכיות, חושיות וחושניות) ומרקורי מלמד איך להשתמש בזרעים אלה לצמיחה והשותף השלישי: מארס, מניע לפעולה.

מרקורי בשל קרבתו לשמש מקבל פי שבע יותר אור מכל פלנטה אחרת, צבעו צהוב זהב, יוצר ובורא החכמה דרך הארה, מרקורי מעורר את האלוהי (ידע/אור/מסתורין) שליח האלים, גורם לפלנטות האחרות לפרספקטיבה, פרופורציה ומסע לידע, להארה, הוא מלמד את הידע הארצי ואחריו את הידע האלוהי, במהלך המסע לחיפוש, התעוררות הנובעת ממשברים ומצורך לשחרר ישן למען חדש, דרך עקרונות המינד לחשוף את הגבוה יותר..

הילד המחפש את ה”בקבוק”, המנורה או המראה מסמל את המאבק למציאת מילות המפתח, מילות הקסם, בקשה, משאלה, שפה, וקומוניקציה, אלה מייצגים את הבקשה לקשר בין חוץ לפנים: השד /ג’יני מייצג את העולם הפנימי היוצא החוצה בעוצמה מרקוריאנית: הקשר בין חזון – מחשבה – מילה – פעולה – תוצאה!
גילוי הקשר המופלא של שרשרת מחשבה – תוצאה הילד לומד לצאת החוצה, לבטא, ליצור, כלי להדרכה ונתיב לראליזציה. ראליזציה הולכת יד ביד עם אחריות גבוהה מאוד, אחריות הקוסם, זוכרים את הסיפור על שוליית הקוסם? או הגולם מפרג? כמה הרס וחורבן יכולים להגיע עם קסם שפועל לכיוון לא נכון.. דוגמאות אלה עוד שכמותן שמות דגש על זהירות, אחריות ושליטה עצמית שמגיעה עם הידע, להט החרב המתהפכת (חרבות- סימבוליקה של מחשבה, מהות המשפט: גדי וכאן גם החיבור בין מילה שנאמרת עולם שיוצרת, תוצאה, אחריות והצלחה/כישלון) כל מה שיכול לעבוד בעד עובד גם נגד,

כוח המחשבה יוצר את המילה, הפעולה והתוצאה- בריאה על ידי איכות מרקורי: נתיב לזיהוי כוח המילה, קומוניקציה ויכולת בריאה בעוצמת המילה ‘ויאמר יהי אור…ויהיה אור’ הפאזה הבוגרת של מרקורי העוסקת במידור, טיהור וזיכוך- זיכוך המחשבה ומכאן ריפוי ברבדים של נפש ונשמה

תפקיד מרקורי והכלים שלו: איסוף ובניה של המידע, לגופים התחתונים ודרכם לגופים עליונים דרך ידע אבסטרקטי וסימבולי. מכאן הבנה וגילוי המסתורין והקסם של הבריאה. מרקורי מדבר על אפשרות ההתפתחות האנושית דרך החיפוש אחר הארה המגיעה תירגול המינד. (היכולת לחשוף לרבדי נפש) כאן המלצה אישית למדיטציה, דרך תרגול והתבוננות עם כלים אובייקטיבים, לעומק, דרך סקרנות מרקוריאנית לחשיפה מעוררת, שלב ראשוני שמרקורי מאפשר דרך פעילות הלהטוטן – לריכוזיות מודעת, שלב שני כיוון, שלב שלישי שקט של המינד, שלב רביעי התבוננות פנימה, הלו היא ההארה, התולדה של שלושת השלבים הקודמים: הידע יורד ממקום של לוגיקה למקום של אינטואיציה דרך מודעות להכלה וכאן מגיע השלב חמישי השראה, דרך פנטגרם מופלא זה אחדות היוצרת חיבור לנפש וזהו מקום הקוסם.

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן