אסטרולוגיה לילדים – מפגש עם מערכת חינוכית חדשה

מפגש עם מערכת חינוכית חדשה מהווה אבן דרך בחיי הילד ובסיס לחייו כאדם בוגר.

מפה אסטרולוגית מעניקה לנו כלי להבנת הפוטנציאל שהילד נושא עמו ועתיד לממש בבגרותו, אנו מזהים את הילדות כתקופה המשמעותית ביותר שכן הילדות מעצבת ויוצרת את הקרקע עליה הילד נשען בעתיד. תקופת הילדות היא תקופה רגישה ביותר שכן הילד תלוי לחלוטין במשפחה ובסביבה בי חי, הילד סופג את ההשפעות מבית והשפעות סביבתיות וממקום זה למעשה הילדות מזוהה ככלי להכלה של חוויות, תהליכים, רגשות ומפגשים: אלה מעצבים את התגובות ביחס לציפיות, ומכאן נוצרים הדפוסים המלווים את האדם במהלך חייו הבוגרים, ככל שאנו ערים יותר לצרכים של הילד בילדותו כך נאפשר לו לממש את הפוטנציאל הטמון בו בעתיד.

כהורים אנו יכולים לצור סביבה בריאה ותומכת בבית, אך במקביל להשפעות מבית יש חשיבות עצומה לסביבה בה גדל הילד, הסביבה היא התפאורה המעצבת את נפש הילד ויוצרת את הפתיח להתמודדות שלו בחייו הבוגרים. שינוי דרישות וציפיות מהילד בגיל צעיר יוצר נקודת מפנה בעלת משמעות ולכן הכניסה לבית הספר מהוות נקודת מפנה בחיים, כיוון שנוצר שינוי כל כך גדול בחיים ולילד אין נקודות התייחסות ברמה החווייתית, נוצרת נקודת משבר, למי יותר ולמי פחות, במקום זה אנו כהורים נקראים לגלות רגישות יתר, למעשה המציאות דורשץ מאתנו לקחת אחריות הורית “חדשה” בכל הנוגע למרחב בטוח, לאפשר לילד להיות מי שהוא ביחס לפוטנציאל שלו מבלי להשליך או לדרוש “קבלות” שהילד לא מסוגל לספק. כהורים אם נשכיל ללמוד ולהבין את צרכי הילד מתוך המפה האסטרולוגית, נוכל לסייע לעצב את אופיו באופן חיובי, בריא, בונה, ומאפשר בטחון עצמי וערך עצמי ככל שהילד יקבל עזרה, הבנה, תמיכה, מרחב בטוח והכרה, כך יקל עליו להתמודד עם הדרישות והציפיות החדשות וממקום של בטחון עצמי, ערך עצמי ובטחון בערכיות של מי אני, יקל על הילד לתפקד ביחס לדרישות ולציפיות המשתנות ולצור קרקע בטוחה לעתיד.

מזל טלה

המזל טלה הוא הראשון בגלגל וכך גם ילדים עם מזל טלה מודגש: ראשונים, תמימים, מלאי סקרנות, שובבים, אקטיביים, מלאי התלהבות וכלפי חוץ יכולים להקרין חוסר שקט. מסגרת נוקשה מדי יכולה לגרום להם לתסכול ולזעם. השאיפה של מזל טלה היא להיות ראשונים, להנהיג, יש צורך עצום בניצחון. אם הילד מקבל את המרחב הנכון, לדוגמה: דרך אתגרים של משחקי ספורט או אתגרים של משחקי חשיבה דרכם יכול לבטא את המנהיגות וליצור מרחב חדש לכיבוש ותיעול האנרגיה המתפרצת. יש צורך לאפשר ניצחון דרך אתגרים חדשים, במקביל לתמוך בשיתוף פעולה, משמעת וסיום משימות. הדרך לזהות אם טוב/ רע לילד היא דרך פרצי הזעם, תסכול, חוסר סבלנות שלו או לחלופין החיוך והצחוק מתגלגל.

מזל שור

מזל שור הוא מזל אדמה וכך גם ילדים עם מזל שור מודגש: זקוקים לאדמה, זמן ומרחב בטוח. הביטחון נולד מהמוכר והידוע. ניתן לחולל קסם בתחושה של שור דרך מגע וחיבוק. השאיפה לביטחון של מזל שור יכולה לגרום להיאחז בחפצים מוכרים ובמקביל בקושי לחלוק ולהתחלק. כלפי חוץ הם יכולים להקרין ” עקשנות” כאשר למעשה, העקשנות היא ביטוי של קושי בהסתגלות למצבים חדשים. השוורים הקטנים זקוקים לזמן ולמגע. פעילויות כמו ציור, פיסול, ארגז חול או סתם רביצה מול תכנית טלוויזיה אהובה יכולים להרגיע ולתת לילד את התחושה שהכול בסדר. יש לתמוך בקצב האישי, להעניק ביטחון דרך מגע, במקביל לעודד להתחלק ולחלוק, הדרך לראות אם טוב/רע לילד: אטיות, תסכול ועקשנות עד לרקוע רגל (אבל רק בבית) או צורך עז במתוק וגם חיוך מרוח של שביעות רצון.

מזל תאומים

מזל תאומים מייצג אוויר ותנועה, ילדים עם מזל תאומים מודגש: מלאי תנועה, דינמיים, שובבים, זריזים מאוד וקולטים כל שביב של תנועה באוויר. הם ערניים, סקרנים ואוהבים לשאול. השאיפה של התאומים לגירוי מתמיד של המוח נעוצה בהמון שאלות, רצון ללמוד כך שהבסיס ללימודים מצוין. הבעייתיות היא בתנועה. קשה להם לשבת במקום אחד. קל להסיח את דעתם, או לגרום להם לאבד מיקוד וריכוז. יש לתמוך בסקרנות שלהם ולספק תשובות לשאלות. במקביל לעודד את ההתעמקות בנושא מסוים על מנת לאפשר להם להגיע לתוצאות ברורות דרך תהליך הלמידה. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: חוסר שקט, קפיציות, שטף של דיבור או שתיקה רועמת, עצבים או חיוך משועשע של שמחה.

מזל סרטן

מזל סרטן מייצג את השבט והמשפחה, קיימת רגישות מאוד גבוהה וצורך בביטחון של הבית. לכן התחלות חדשות יכולות להוות איום: לא ברור לילד מה הדרישות שיאפשרו לו להיות שייך. ילדים עם מזל סרטן מודגש: רגישים ופגיעים במיוחד, נוטים למצבי רוח, לכן גם כל גערה או נזיפה יצרו תחושה של אני לא בסדר ולא ראוי לאהבה. הצורך הבסיסי שלהם הוא תשומת לב, אהבה, אווירה חמה ונוחה, תמיכה ברגישות. רצוי לאפשר להם המון חום ותמיכה ולשים דגש על החיבור למשפחה. לאפשר משחקים ילדותיים משום שמשחקים אלה יוצרים תחושה של ביטחון ובמקביל לעודד את הנתינה והאהבה שבהם, את ההצלחות שלהם מחוץ לבית או לחלופין לאפשר לארח חברים (להביא את החוץ לבית). הדרך לראות אם טוב/רע לילד: מצבי רוח, השתוללות וסגירות או חיוך של שביעות רצון והבעת חום על ידי מגע.

מזל אריה

ילדים במזל אריה מודגש הם כמו גורי אריות מתאפיינים במלכותיות, קסם אישי, חן והמון נדיבות. קיים בהם צורך עז בהכרה וממקום זה הם לומדים להיות שחקנים הזוכים לתשואות קהל. אם הם לא זוכים תשומת לב חיובית ינסו למצוא אותה בדרך שלילית: תעלולים, הערות וחיקויים שהמטרה להיות במרכז. מעבר להכרה ולתשומת לב יש לנהוג בגורי המלכים בכבוד. לכן רצוי להימנע מהערות או נזיפות בפני קהל (חברים ומשפחה מורחבת) במקביל לתת משוב חיובי שכן זה מהווה כוח מניע בחייהם. האריות הצעירים נדיבים מאוד וחשוב לאפשר להם להביע את הנדיבות אך במקביל לעודד את ההבנה שלא ניתן לקנות אהבה. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: חוסר ביטחון, הסתגרות לחלופין יוהרה ושחצנות או שמחה ורצון עז לנתינה תוך מאמץ לא לאכזב את ההורים.

מזל בתולה

מזל בתולה מתאפיין בצניעות, איפוק, ביישנות וכשהם לא מצליחים להביע את עצמם קצרה הדרך לדימוי עצמי נמוך, דאגה ותחושת ביקורת. בילדים עם מזל בתולה מודגש קיים צורך עז בעשייה, שלמות, מצוינות, פרקטיות ונכונות לשרת את מי שמהווה להם מודל נכון. על מנת ליצור מרחב בטוח לילדי בתולה יש להקפיד על סדר, לוח זמנים ברור, למעט בביקורת שכן רף הביקורת העצמית גבוה מאוד, לייצג מודל ערכי, לא להאיץ בהם ולא לדרוש תוצאות מיידות. חשוב לתמוך בתהליך העשייה תוך מתן משוב להצלחות קטנות שבדרך, לאפשר הצלחה על ידי חיבור למשחקי חשיבה/הרכבה שכן ילדים אלה ניחנים במוח אנליטי. במקביל לאפשר להם עזור ולסייע בבית כדי לתת אפשרות לעשייה. לבוא לידי ביטוי ולגרום לתחושה שזקוקים להם. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: מתח, דאגה, תחושה של לא ראוי לאהבה לעומת חיוך של שביעות רצון מהצלחה.

מזל מאזניים

ילדים במזל מאזנים מודגש מתאפיינים ביכולת ראיה של שני צדי המטבע ומכאן גם קושי בהחלטות. חשוב לא להאיץ בהם לקחת החלטות ומצד שני לא לחשוף לאפשרויות רבות שכן מקום זה מחזק את ההססנות והקושי בבחירה. הם זקוקים לאווירה נוחה, רוגע, שלווה והרמוניה. ילדים אלה כשרונים בתחומי אמנות, בעלי קסם אישי, יכולת תקשורתית ושיתוף פעולה הנובע מדחף לאיזון דרך מדידה. כיוון שילדים אלה זקוקים להרמוניה ושקט, הם יכולים לבטל את הצרכים והרצונות שלהם. לבטל עצמם, ולהתפשר. ממקום זה קצרה הדרך לתסכול וחוסר שלווה פנימית. חשוב ליצור סביבה תומכת, לתקשר מילולית, לאפשר ביטוי מלא של תחושות ולהציע דרכי פתרון. לתמוך בצורך לשיתוף פעולה, לעודד לבחור ולקחת אחריות אישית ביחס למה הילד רוצה ולא רק ביחס לצורך שלו בהרמוניה. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: חוסר שקט, כעס או שמחה ויצירתיות.

מזל עקרב

ילדים במזל עקרב מודגש ניחנים בעוצמה רגשית גבוהה. הם מופנמים ובעלי נטייה להציג משהו חיצוני שונה ממה שהם באמת. אחת הדרכים לזהות התמודדות עם קושי הם ההתפרצויות ללא התראה מוקדמת. יש חשיבות עצומה לתקשר ולעודד את העקרב הקטן לשחרר את הקיטור שנובע מגודש רגשי או קושי בשליטה במה קורה לו בחייו. ילדים אלה קיצוניים מאוד באהבה ובשנאה. חשוב לאפשר להם להביע את התחושות ולא לנסות לשדל ולשלוט, אלא לתת דוגמה ליכולת סליחה, מחילה. שימת דגש על קשת של רגשות ולא רק על קצוות מאד חשובה. הם זקוקים למרחב בטוח, תמיכה ופתיחות. יש בהם צורך בפרטיות, לא אחת מחזיקים סודות בבטן שגורמים לתסכול שהסוד הגדול ביותר נובע מכוחניות, מאבקים ותחושה של חוסר שליטה. חשוב לאפשר מרחב בטוח, לא ללחוץ שכן הלחץ הפנימי חזק מאוד, להיות כנים ופתוחים, לדובב לשיחה כדי לאפשר שחרור רגשי. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: התפרצויות, עקשנות, חוסר שקט וכעס לעומת חיוך עם הצהרה של הבעת רצון להתייצב מול אתגר.

מזל קשת

ילדים במזל קשת מודגש מאופיינים במילת המפתח שהיא חופש. לקשתים יש התנגדות לגבולות ומגבלות וצורך עז לבדוק מה נמצא מאחורי הגבול בכל תחום של החיים (ובכל גיל). הם ניחנים בסקרנות טבעית, רצון ללמוד, עושר מילולי וידע מעבר לממוצע. הלימודים הם כמו מתנה לקשת, אלא שמערכות הלימודיות שפועלות תחת מגבלות וגבולות יכולות לעורר התנגדות וחוסר שקט. חשוב להסביר לילד את הקשר בין המערכת לבין מה שהיא מעניקה ברמה של ידע. חשוב לספק סביבה עם גבולות עדינים מאוד ובמקביל לספק מידע וידע למה ומדוע. קבלת הגבולות תהיה רק מתוך הבנה העונה להגיון, מחשבה וכנות. החופש ניכר גם בדרך ההתבטאות ולכן חשוב ללמד גם את כללי התנהגות חברתית, אחריות וכבוד לאמונה שונה ואחרת. הם אוהבים מאוד בעלי חיים, והדרך הקלה ביותר להגיע אליהם ולהעביר את כל המסרים שצוינו לעיל היא באמצעות כלב/חתול בבית או חוג טבע. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: עצבים, חוסר שקט וכחנות או צחוק משועשע וחיוך של שמחה.

מזל גדי

ילדים עם מזל גדי מודגש נולדים מבוגרים וככל שמתבגרים הצד הילדותי יותר ויותר בא לידי ביטוי. לכן יש בהם את הצורך לקחת אחריות, להציג מצוינות, הצלחה, שלמות ומושלמות. כיוון שעדיין הם לא מצוידים בכלים של בגרות, לא קל להם לשאת את המשא וממקום זה קצרה הדרך ללחץ, דאגה, חוסר שקט ותחושה של נטל העולם מונח על הכתפיים הקטנות. ילדים אלה מתאפיינים ברצינות, קפדנות, חריצות, יעילות, משמעת עצמית וצורך לעמוד באתגרים ומשימות. מאפיינת אותם ביישנות, מפונמות וצורך עז בהצלחה. יש חשיבות רבה לשוחח עמם על החרדות. ההישגים וההצלחות שלהם שאם לא יקבלו ביטוי יחושו ביקורת, כישלון וקושי לספק הצלחות עתידיות. חשוב לתמוך ולכבד את דעתם, רצינותם ולתת מקום לאחריות תוך משוב חיובי, שימת דגש על אהבה ולא רק על הערכה, במקביל לעודד אופטימיות, אמונה ביכולתם. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: חרדות, הסתגרות וקושי בביטוי או חיוך של נכונות לעבוד ולעבור למדרגה הבאה.

מזל דלי

ילדים עם מזל דלי מודגש מתאפיינים בעצמאות. ילדים אלה בעלי צורך עז בעצמאות, חופש וייחודיות, גם אם יראו כלפי חוץ מתוקים וכנועים, אם יהיה לחץ של מסגרת או פקודות, מידית יצא הילד המורד החוצה וינסה לבדוק עד איפה אפשר למתוח את החבל. הם מאופיינים ביכולת מחשבתית שונה, מעוף, רעיונות חדשניים, יכולת המצאה ולכשיקבלו הקשבה והערכה לרעיונותיהם יגייסו את כל הכוח כדי לעמוד במשימות הנדרשות מהם. חברים וחברות הם מוטו חשוב בחייהם ולכן יש לאפשר להם חיי חברה עשירים גם אם יבחרו חברים שונים לגמרי ממה שמצפים מהם. הם זקוקים לשיחות בגובה העיניים, הערכה ליכולות שלהם, משוב לאינטואיציה ובמקביל יש לעודד את המקום הרגשי שכן במאבק של שכל ורגש השכל לוקח בגדול. כדי לאפשר להם מרחב בטוח יש לתמוך בייחודיות ובאישיות ה”שונה” ובמקביל לעודד סבלנות ורגישות. הדרך לראות אום טוב/רע לילד: חוסר שקט, התנתקות, דווקא או עליצות ונכונות לחלוק ולהתחלק.

מזל דגים

מזל דגים הוא האחרון בגלגל המזלות וילדים עם מזל דגים מודגש זקוקים למסע ארוך כדי להביא עצמם לידי ביטוי. הם רגישים מאוד, עדינים, מתחשבים, בעלי יכולת הזדהות גבוהה ולכן מושפעים בקלות. במקביל בשל הרגישות הגבוהה וחוסר ההגנות, יפגעו בקלות וכל מילה של כעס או ביקרות תפגע, תפצע ותגרום לדרמה רגשית. חשוב ללמד אותם לתרגם רגשות למילים. בגלל הרגישות והחמלה, קל להגיע אליהם ממקום של בקשת עזרה כיוון שהם לא יכולים לעמוד בפני מישהו שזקוק לעזרה. הם מתפקדים כמו ספוג, לכן חשוב מה אומרים להם, מידית יספגו ויגיבו בהתאם. ככל שיקבלו מילות עידוד, תמיכה וחיזוק ילמדו לבנות עמוד שדרה חזק. הם ניחנים בדמיון עשיר מאוד ויכולת משחק מתוך הזדהות. לכן, משחקי תפקידים, הצגות ותחפושות יכולים להיות כלי נפלא לאפשר להם להביע את עצמם. כנ”ל לגבי מוזיקה ואגדות עם מסרים. הדרך לראות אם טוב/רע לילד: שתיקות, בכי, הסתגרות, שקרים או חלומות בהקיץ המלווים בחיוך, נכונות לעזור.

כדי לקבל תמונה מלאה, מומלץ להתייחס למיקום השמש, הירח והאופק

אם יש רצון להעמיק למבנה האישיות, השפעות הורים וכלים להעצמה, מומלץ ניתוח מפה והשפעת מפות ההורים על מפת הילד

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן